Prima zi de B'Estfest 2012 cu Garbage, Kreator, Moonspell, The Qemists, BUG Mafia și Paraziții

Garbage, Kreator, BUG Mafia, Paraziţii, Șuie Paparude și Stanton Warriors au incendiat islazul din Tunari în prima zi de Bestfest 2012. Vezi recenzia şi galeria fotografii din cadrul evenimentului. Ne spunem impresiile despre fiecare concert văzut, adăugând poze cu trupele din lineup.

Garbage în concert la B'Estfest 2012
Garbage în concert la B'Estfest 2012

B'Estfest 2012 şi-a deschis porţile la distracţie vineri, 6 iulie, pentru un weekend plin de muzică de cea mai bună calitate și atmosferă estivală. În B'Estfest Park din Tunari, vom asista la un line-up format din 100 de trupe distribuite pe 7 scene în are liber. Încă de la intrare ne-au revenit amintirile festivalului de anul trecut - terase cât cuprinde, zone de sport și relaxare, locuri de joacă și workshop-uri care mai de care. Și în acest an, cei ce vor să trăiască experienţa unui festival de calibru internaţional au nimerit bine la B'Estfest.

Distracție la B'Estfest 2012 - Ziua #1 (foto: Bogdan Zop)

Distracție la B'Estfest 2012 - Ziua #1 (foto: Bogdan Zop) │ FOTO: Bogdan Zop

Distracție la B'Estfest 2012 - Ziua #1 (foto: Alex Bărbulescu) Distracție la B'Estfest 2012 - Ziua #1 (foto: Alex Chelba) Distracție la B'Estfest 2012 - Ziua #1 (foto: Alex Chelba)

Cei care aleg traseul cu RATB, trebuie să știe că au ceva de mers până la zona de festival, iar praful ridicat de mașinile personale le pot crea disconfort. Din fericire, praful rămâne la punctul de control. Înăutru se aud muzici variate din toate părțile, fapt ce-ți complică alegerile. Pe lângă scenele cu volum tare, ai posibilitate de a te cufunda în chill-out cu influențe reggae în zona groove-ON. Atractive sunt și cluburile migrate aici. Expirat, Fabrica și B52 redau starea de Vamă celor ce au rămas lângă București.

The MOOoD la B'Estfest 2012 (foto: Adrian Pârcălabu)

The MOOoD la B'Estfest 2012 (foto: Adrian Pârcălabu) │ FOTO: Adrian Pârcălabu

Festivalul a demarat puţin după ora 16.30, odată cu concertele românilor de la Toulouse Lautrec, Grimus, Popa Sapka şi The M00od, care au pregătit publicul pentru numele grele ce urmau să vină. Am stat de vorbă cu The M00od, iar discuția vă va fi împărtășită în zilele următoare.

Publicul a dat din cap pe hip-hop cu Paraziţii și BUG Mafia

În jurul orei 20.30, trupa Paraziții și-a făcut apariția pe scenă alături de live band-ul format din doi chitariști și un toboșar. Publicul a salutat acest moment printr-o mare de mâini ridicate în aer și strigăte într-un glas. Nebunia s-a dezlănțuit încă de la primele acorduri ale melodiei Din colțul blocului și a continuat în același ritm aproape o oră cu Arde, De ziua ta, Minte-mă și Jos Cenzura. Între melodii, Cheloo și Ombladon au instigat publicul la agitație în stilul caracteristic, pe mesaje împotriva poliției și a clasei politice românești. Show-ul a fost interesant, un hip-hop cu accente de rock, ce s-a încheiat pe piesa Din inima străzii, gustată la cote maxime de mulțime. Lumea a dat din cap, din mâini, a sărit și a cântat fără oprire alături de trupă.

Paraziții la B'Estfest 2012

Paraziții la B'Estfest 2012

Vezi galeria foto: Paraziţii la B'Estfest 2012

La lăsarea serii, scena Ciuc a revenit greilor de la BUG Mafia. Avalanșa versurilor explicite a început chiar de la ora anunțată, 21.30, cu Limbaj de cartier, piesă primită cu urlete, mâini în aer și entuziasm alarmant. Publicul părea venit la festival special pentru acest concert. Îmbrăcați în tricouri cu logo-ul formației, cu toate versurile și mișcările de dans învățate, fanii s-au înghesuit în față,  trăind fiecare acord.

B.U.G. MAFIA la B'Estfest 2012

B.U.G. MAFIA la B'Estfest 2012

Vezi galeria foto: B.U.G. Mafia la B'Estfest 2012

Mult mai comunicativi, Tataee, Caddy și Uzzy au încins spiritele cu Poezie de stradă, Românește și Pantelimonu' petrece, pentru ca la jumătatea show-ului să-i facă loc pe scenă Loredanei alături de care au interpretat Ridică-mă la cer și Fără cuvinte. Ultima parte a fost dedicată melodiilor celebre Băieți buni, Cine e cu noi, Un 2 și 3 de 0, Poveste fără sfârșit și Anii ce-au trecut.

Dezlănțuire cu The Qemists

Britanicii de la The Qemists au ajuns pentru prima dată în România în cadrul B’Estfest pe scena Coca-Cola. Cu o experiență de 8 ani, britanicii au făcut publicul să debordeze de energie alături de ei: să sară, să dea din cap, să facă pogo, să își miște picioarele în ritm dubstep etc. Din public se auzea Bravo, însă nu numai publicul s-a declarat mulțumit. You’ve been fucking amazing au urlat ei și au pozat audiența cu mobilul pentru a le arăta englezilor cum se distrează românii.

The Qemists la B'Estfest 2012

The Qemists la B'Estfest 2012

Din playlist nu au lipsit Take it back, Renegate, Be electric, Dirty words. Solistul și-a cerut scuze că nu au putut cânta Stombox cu toate că fanii din fața scenei au strigat-o. Din păcate nu era pregătită pentru acest show. The Qemists au revenit la bis și-au interpretat încă două piese, au făcut publicul să se lase în jos pentru a sări și mai frumos și mai bine la startul lor.

Garbage a bătut gongul miezului nopții

Garbage a fost fără îndoială una dintre cele mai aşteptate trupe în România. La miezul nopții tot publicul B'Estfest s-a strâns în faţa scenei Ciuc pentru a o vedea pe Shirley și pentru a asculta pop-rock-ul anilor '90. Fără tărăgănări, membrii Garbage au urcat prompt pe scenă, pornind spectacolul cu Dirty Little Secret și Paranoid, două piese îndrăgite de public, interpretate exemplar într-un decor aproape inexistent. Pe scenă nu am văzut nimic în afară de instrumentele și echipamentele de bază, câteva reflectoare și muzicienii desăvârșiți de la Garbage.

Garbage pe scena festivalului B'Estfest 2012

Vezi galeria foto: Garbage la B'Estfest 2012

După primele două piese, Shirley a început dialogul cu publicul - „We cannot believe we're here! This is an amazing journey for us. We hope you'll have a lot of fun.” Vocalista scoțiană pur și simplu ne-a fermecat. Cu o ținută decentă, dar sexy, cu coafura cu care suntem deja obișnuiți, cu eleganță, dar mai ales cu vocea sa, Shirley ne-a vrăjit.

După Queer și Stupid Girl, solista a mai furat câteva clipe pentru a face prezentările. De parcă nu am fi știut deja, ea ne-a spus „I guess I should introduce myself. My name is Shirley Manson and we are Garbage”, continuând cu prezentarea colegilor. Toate cuvintele adresate de Shiley publicului au delectat fanii, dar de departe momentul care a fost cel mai bine primit de spectatori a fost acela în care membrii Garbage au închinat un shot de whiskey scoțian în fața tuturor.

Shirley (Garbage) a comunicat cu publicul venit la B'Estfest

A doua jumătate a concertului a cuprins piese de pe cel mai nou album al trupei, poate ceva mai greu digerate de public probabil din cauza diferenței de sound. Când Shirley a promis nu numai că se vor întoarce în România, dar și că ne vor vorbi românește când îi vom revedea, lumea a aclamat la unison.

Dintre toate piesele consacrate ale trupei pe care le-au cântat părea să lipsească tocmai Only Happy When It Rains. Atunci când Garbage s-a retras schițând finalul concertului, toată lumea se aștepta la un bis. Trupa s-a întors și cu o energie explozivă, Shirley a început să dea ture setului de tobe pe ultimele refrene ale piesei mult așteptate.

Garbage în concert la B'Estfest 2012

Garbage în concert la B'Estfest 2012

Lighioane, vampiri şi haos cu Negura Bunget, Moonspell şi Kreator

Este clar că Negura Bunget are publicul său, că doar e pe piaţă de prin 1995 (cu o altă componenţă, evident). Trupa cu nume "ceţos" a fost activă la B'Estfest, astfel că Inia, Negru şi ceilalţi din trupă au reuşit să-i facă pe cei din public să ajungă în Ţara de dincolo de negură (şi asta nu cu ajutorul povestirilor de vânătoare ale lui Mihail Sadoveanu). După ce au asmuţit lighioane de prin păduri şi pustiuri, au avut un dans în jurul soarelui (Hora soarelui), care s-a potrivit foarte bine cu apusul. Într-un fel au pregătit terenul pentru următoarea trupă, Moonspell.

Moonspell la B'Estfest 2012 (foto: Alex Chelba)

Moonspell la B'Estfest 2012 (foto: Alex Chelba) │ FOTO: Alex Chelba

Vezi galeria foto: Moonspell la B'Estfest 2012

Cu luna plină în dreapta, nici că se putea un concert mai reuşit pentru portughezii de la Moonspell. Cu aproape 20 de ani de când tot urcă pe scene, cei care la început şi-au spus Morbid God, sunt pur şi simplu îndrăgostiţi de România, unde de fiecare dată când au avut concerte au fost primiţi cu căldură şi bere rece, după cum ei înşişi recunosc. La B'Estfest, membrii trupei au reuşit să facă o scurtă călătorie în timp, prin albumele din anii '95 (Wolfheat), '96 (Irreligious), dar neignorându-l nici pe cel mai fierbinte, din 2012 (Alpha Noir/Omega White). Având luna plină la drept ghid, Moonspell a decis că piese precum Wolfshade (A Werewolf Masquerade), NewTears Eve (tribut pentru vocalistul  de la Type O'Negative, Peter Steele, care a murit în urmă cu 2 ani din cauza unor probleme cardiace), Alma Mater,  Fool Moon Madness, Vampiria sunt cele mai potrivite pentru o seară la B'Estfest, că doar suntem fiii lui Dracula, cum a zis Fernando Ribeiro.

"Kreator s-a întooooooooooooooors". Da, nemţilor le place foarte mult pe scenele de la noi si vin ori de câte ori au ocazia. Prin '95 erau mai tineri şi mai nervoşi, dar mai apoi, prin 2003, prin 2009 şi acum, în 2012 au demonstrat că hoardele haosului pot fi dezlănţuite la orice vâstă, indiferent de numărul ridurilor sau de kilogramele în plus.

Kreator la B'Estfest 2012

Kreator la B'Estfest 2012 │ FOTO: Alex Chelba

Vezi galeria foto: Kreator la B'Estfest 2012

O atmosferă tinerească, asta a reuşit să creeze Kreator pentru cei care ascultau casetele pe care scria Tormentor încă de prin anii '80 şi se mândreau cu tricouri cu Mille Petrozza. Deşi, după cum a spus Mille, la un moment dat, Kreator nu a concertat niciodată alături de trupe precum Garbage (pe care de altfel o admiră, că a şi recunoscut), este convins că în faţa scenei sale se află adevăraţii metalişti de la B'Estfest, care preferă Extreme aggression, care au Pleasure to Kill, care se simt bine alături de Phantom Antichrist  şi care nu se tem când li se spune că It's time to raise the flag of hate. Şi a cântat pentru ei aproape o oră şi jumătate. Cam mult pentru unii care au pierdut şirul berilor consumate şi care s-au retras la corturi înainte ca Mille să le spună noapte bună pe limba lui dar care şi-au promis ca la următoarea revenire a nemţilor să stea treji până la ultimul acord. Aţi promis, da?

Până şi podeaua a vibrat la Şuie Paparude

Dacă până acum nu eram convinsă de cât de mult sunt apreciaţi cei de la Şuie Paparude, show-ul din cadrul B’Estfest mi-a confirmat pe deplin acest lucru. Nici nu apucase să se încheie concertul lui Garbage, headliner-ul serii, că Dance Arena era plină ochi. Vibraţiile şi vocea lui Bean au antrenat publicul la un val de energie pozitivă. Mâini ridicate, aproape toate versurile fredonate şi dans cât cuprinde. Piesele de care s-a bucurat publicul au fost: Soundcheck, Moartea Boxelor, Războinicul luminii, Armata verbală, Cea mai bună zi, iar la final Pentru inimi.

Stanton Warriors şi începem să dansăm

Nici nu ne-am dezmeticit bine după Şuie Paparude că duoul englez Stanton Warriors şi-a instalat platanele şi a început să mixeze pentru a bucura auzul şi nu numai în ritmuri de brearkbeat. Get up a introdus imediat fanii în atmosfera pentru care cei doi englezi sunt celebri. Deşi nu foarte numeros, publicul a ştiut să aprecieze pestaţia cu apluaze, bătăi în podea şi dans energic. Vom reveni curând cu un interviu.