Placebo la Arenele Romane - Două decenii de muzică într-un carusel al emoțiilor

Trupa britanică Placebo și-a sărbătorit aniversarea a 20 de ani de existență și în România, cu un concert incendiar la Arenele Romane din București. Arenele au vuit de entuziasm și energie, iar muzicienii ne-au condus alături de ei în caruselul emoțional în care s-au aflat în ultimii 20 de ani.

Concert Placebo la Arenele Romane din Bucuresti pe 28 iunie 2017 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Trupa britanică Placebo a reușit să își construiască de-a lungul anilor un gen de muzică propriu, o personalitate unică în zona rock-ului alternativ, care poate fi considerată o punte între alternativ și indie, și în același timp care are o coloană vertebrală de sine stătătoare. Concertul aniversar de 20 de ani din data de 28 iunie la Arenele Romane ne-a plimbat prin întreaga istorie Placebo, iar fanii prezenți, fie ei mai noi sau mai vechi, au fost încântați să asculte și să vibreze alături de piese de toate felurile și de pe toate albumele, de la cele mai cunoscute, până la cele mai ascunse de ochiul larg al publicului.

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze de la concertul Placebo

Atmosfera de sărbătoare s-a simțit chiar de dinaintea concertului, datorită ideii simpatice de a organiza biletele pentru concert în doua categorii: "A better friend" și "A friend indeed", fiecare persoană purtând insigna primită la intrare cu unul dintre cele două mesaje. Astfel, la nivel simbolic, toți membrii publicului am devenit prieteni. Prieteni cu trupa și prieteni între noi, prin acest fir comun care ne-a unit.

Concertul a debutat în forță, cu foarte multă energie de ambele părți, conectare perfectă între trupă și public, după o scurtă intervenție de încălzire a trupei de deschidere Greetings Sugar. În momentul în care membrii trupei Placebo au pășit pe scenă, unul câte unul, reflectoarele și instalațiile de lumini au pornit, iar publicul s-a lăsat condus într-o stare constantă de extaz muzical susținut de chiote și aplauze puternice în fiecare moment în care prindea prilejul.

Pentru un participant la spectacol, care este în același timp editor muzical și a asistat la foarte multe concerte, cât si fan al trupei de pe scenă, așa cum este cazul subsemnatei, trăirile și experiența unui astfel de concert este multiplicată exponențial, așa că sunt onorată să vă împărtășesc ambele perspective.

Pentru un fan Placebo, concertul a fost cu siguranța extaz, o derulare emoționala a trăirilor avute pe fiecare piesa de-a lungul timpului, amintiri asociate, metafore descifrate, lacrimi, suferință, râsete, un carusel de sentimente din toate sferele. Placebo, în esența sa lirică, este o trupă cu foarte multă adâncime și mesaje transmise pe multiple straturi. Placebo este despre omul prins în matrix, despre bolile incurabile ale societății, despre suferință și iubire, despre extaz și pasiune, despre amăgire, măști și subconștient. Placebo merge în lumea de jos, ne arată ce înseamnă să ne privim în față umbrele și demonii, să le îmbrătișăm si să facem dragoste cu ele, după care fie să le eliberăm în lumină, fie să revenim în același ciclu. Placebo cântă pentru defectele societății, pentru oamenii "stricați", și pentru arta care izvorăște din ei, după care întoarce moneda pe cealaltă latură și cântă pentru speranță, pentru înălțare dincolo de condiția de suferință și pentru recăpătarea puterii.

Muzica Placebo este exact ceea ce îi spune numele, un medicament care schimbă starea prin modificarea setării mentale. Placebo intră adânc în structurile celor care îi ascultă, transformând emoții întunecate în ceva mai ușor de dus - în artă.

Din punct de vedere obiectiv, al editorului muzical care și-a dat voie să se plaseze aproape de scenă, în mijlocul publicului, și să simtă până la os vibrația energiei transmisă pe parcursul concertului, pot spune că a fost un concert perfect. Un concert perfect care a ținut publicul angajat în fiecare secundă, la fiecare piesă și în fiecare moment de pauză. Momentul culminant a fost cel în care trupa a plecat de pe scenă pentru prima dată, iar publicul a cerut cu toată puterea bisul. Aplauzele și sunetul constant au fost la un moment dat luminate de lanternele telefoanelor în întreaga incintă a Arenelor Romane. Pe măsură ce se mai aprindea o luminiță, magia se amplifica, iar sentimentul de prietenie menționat la început revenea în prim-plan. Placebo s-au lăsat chemați, iar publicul i-a chemat cu toată puterea lor.

Când au revenit pe scenă, Brian Molko ne-a mulțumit în mod special și ne-a spus, în limbajul lui specific, că suntem un public extraordinar și că putem verifica pe youtube că nu spune asta des. A urmat și un al doilea bis, cu nivelul de energie păstrat până în ultima secundă a ultimei piese, până la ultima plecăciune a celor doi membri de bază, Brian Molko și Stefan Olsdal, și a celorlalți instrumentiști din trupă, care au mai rămas câteva momente să primească aplauzele.

O aniversare cu adevărat plină de sărbătoare a fost concertul de 20 de ani al trupei Placebo, cu trei ore de emoții și extaz, de energie și libertate. Mulțumiri pentru fiecare secundă și pentru fiecare emoție răscolită, drumul merge mai departe!

Setlist concert Placebo, iunie 2017:

1. Every You Every Me ("Early Cut")
  2. Pure Morning
  3. Loud Like Love
  4. Jesus' Son
  5. Soulmates
  6. Too Many Friends
  7. Twenty Years
  8. I Know
  9. Devil in the Details
  10. Space Monkey
  11. Exit Wounds
  12. Protect Me from What I Want
  13. Without You I'm Nothing
  14. 36 Degrees
  15. Lady of the Flowers
  16. For What It's Worth
  17. Slave to the Wage
  18. Special K
  19. Song to Say Goodbye
  20. The Bitter End

BIS 1:

21. Infra-red

BIS 2:

22. Running Up That Hill

Mai avem o recenzie pentru tine: Placebo la București: magia primelor albume și două decenii de experienţă sublimate în sunet

Placebo revine după 9 ani cu albumul "Never Let Me Go"

La 9 ani de la "Loud Like Love", Placebo a lansat un nou album, "Never Let Me Go". Brian Molko şi Stefan Olsdal au creat un LP despre singurătate, schimbări climatice, paranoia, chimicale şi demoni din trecut. Placebo ajunge la 8 albume şi se pregăteşte de un amplu turneu, care îi aduce şi la noi. O parte din piese se ascultă în articol.

Placebo coperta album Never Let Me Go
Placebo coperta album Never Let Me Go │ FOTO: Placebo

"Never Let Me Go" este albumul cu numărul 8 în discografia formaţiei britanice. A fost înregistrat în intervalul 2019-2021, fiind serios afectat de pandemie. A fost lansat pe reţelele de streaming pe 25 martie 2022, iar precomenzile sale începuseră încă din noiembrie 2021. Am avut parte 4 single-uri de pe LP, "Beautiful James", "Surrounded by Spies", "Try Better Next Time" şi "Happy Birthday In the Sky".

Acest disc include 13 melodii, care califică Placebo în continuare ca "trupă cu versuri de plâns şi instrumental de dansat". Ca şi ultimele 2 LP-uri, Molko a folosit o sumedenie de sample-uri electronice, drum machine, sintetizator, loop-uri şi artificii în studio. Foarte important de precizat e faptul că "Never Let Me Go" găseşte Placebo pentru prima dată ca duo, acum că toboşarul Steve Forrest a părăsit trupa în 2015. Placebo s-a maturizat în cei 26 de ani de existenţă şi o primă etapă s-a sfârşit odată cu "Meds" în 2006. Fanii purişti ai trupei s-au cam oprit acolo cu discografia, deşi piese ca "Exit Wounds" din 2013 ne arată că e loc de muzică specială şi în noua eră Placebo.

Pe noul album auzim teme precum suprasaturarea umană cu tehnologie, lucru care va fi replicat şi la concertele formaţiei. Molko and co au impus o regulă de a lăsa telefoanele la intrare la show-urile intime de la Le Trianon din Paris la final de martie. Mai mult de atât, ceasurile inteligente, camerele foto şi alte dispozitive vor ajunge în punguliţe speciale Yondr până la final de eveniment.

Auzim şi versuri despre asumarea de responsabilitate, înfruntarea mortalităţii şi iubiri pierdute. "Hugz" e cea mai catchy melodie de pe album, pe care am putea să o auzim la radio şi are acel ritm voluptos ce aminteşte de "Post-Blue" sau "Infrared" de pe "Meds". Percuţia şi chitara sunt vedetele acolo. "Sad White Reggae" are un ritm foarte ciudat, pare o improvizaţie din sample-uri electronice, dar are un interludiu trist spre final.

Molko a declarat pentru The Guardian că a scris versurile gândindu-se la schimbări climatice, inegalitate şi o societate constant supravegheată. Vom vedea trupa Placebo cântând noile piese la Bucureşti pe 13 iulie 2022, la Romexpo. Ultima dată când formaţia a fost la noi a fost în 2017 la Arenele Romane, care au fost neîncăpătoare pentru trupă.

Ascultă o nouă piesă Placebo, "Happy Birthday In The Sky" - AUDIO

Placebo dezvăluie o piesă puternic încărcată emoțional, intitulată "Happy Birthday In The Sky". Versurile fac referire la sentimentul de pierdere și de disperare ce apare inevitabil atunci când persoane dragi pleacă dintre noi.

Placebo - Happy Birthday In The Sky (Official Visualiser)
Placebo - Happy Birthday In The Sky (Official Visualiser) │ FOTO: Captură YouTube

""Happy Birthday In The Sky" este, pentru mine, este una dintre cele mai sfâșietoare piese de pe viitorul album. "Happy Birthday In The Sky" este o expresie pe care o folosesc de ceva vreme. Când spun "La mulți ani" celor care nu mai sunt printre noi, piesa transmite genul acela de durere pe care cred că noi reușim foarte, foarte bine să o comunicăm. Știi acel sentiment de pierdere, acel sentiment de disperare. Este ca și cum o parte a corpului tău și a sufletului tău ar fi fost smulse din tine pe nedrept. Și te stingi, te stingi, și aștepți.

Mă gândesc că acest lucru este atât de visceral și atât de intens din punct de vedere emoțional încât va transmite cu adevărat ceva foarte puternic ascultătorului. Și practic asta este tot ceea ce mă interesează. Cu ce ​​preț? Cui îi pasă. Atâta timp cât melodia mișcă oamenii cu adevărat, atunci merită orice sacrificii pe care trebuie să le faci pentru a ajunge acolo. Nu este un lucru atât de rău "să locuiești" în aceste emoții – ești foarte, foarte viu și prezent în moment atunci când faci asta",  detaliat Brian Molko.

"Happy Birthday In The Sky" se va regăsi pe albumul "Never Let Me Go", așteptat să apară pe 25 martie. Materialul va fi promovat și la București, trupa având programat un concert la Romexpo în luna iulie.

AUDIO: Placebo - "Happy Birthday In The Sky"

Placebo este una dintre cele mai influente formații ale ultimelor decenii. Bazele trupei au fost puse în 1994 de către solistul și chitaristul Brian Molko și bassistul Stefan Olsdal, membri ce-și continuă activitatea în formula de duo, după plecarea lui Steve Forrest, din 2015. În cei aproape 30 de ani de activitate au lansat 7 albume de studio, toate ajungând în TOP 20 în Regatul Unit, adunând peste 11 milioane de unități vândute în întreaga lume.

Placebo a colaborat de-a lungul timpului cu artisti de talie mondială, precum David Bowie, Michael Stipe sau Justin Warfield. Printre artiștii care i-au influențat pe Placebo se numără Iggy Pop, David Bowie, Nirvana sau Depeche Mode. Muzica trupei a dobândit, de-a lungul anilor, o identitate proprie, Placebo influențând, la rândul ei, formații precum My Chemical Romance sau Panic! at the Disco.

Extrem de apreciată în România, trupa Placebo a fost întâmpinată mereu cu mare entuziasm în România. Cel mai recent show a avut loc în 2017, la Arenele Romane, eveniment în cadrul căruia trupa a sărbătorit 20 de ani de activitate. Vă puteți face o idee cu privire la euforia acelui show citind impresiile noastre aici și aici.

Placebo a lansat piesa "Try Better Next Time", single de pe noul album din 2022

Placebo a lansat o nouă piesă pe 10 ianuarie 2022, "Try Better Next Time". Pare o melodie idealistă despre o lume reinventată, dar e de fapt o dojană la adresa umanităţii în starea sa actuală. Acest track este extras de pe viitorul album al formaţiei, "Never Let Me Go", care va sosi pe 25 martie 2022.

Coperta single Placebo Try Better Next Time
Coperta single Placebo Try Better Next Time │ FOTO: Placebo

"Try Better Next Time" este al treilea single al formaţiei de pe noul disc. Vine după "Beautiful James", care a sunat puţin a vechiul Placebo, dar şi "Surrounded by Spies", care a avut un sound mai apropiat de ultimele albume. Aşteptarea a fost lungă pentru fani, care nu au mai primit un album complet nou din 2013 încoace. Noul single e foarte catchy, simplu ca versuri şi are riff-urile clasice Placebo, ancorate la finalul anilor '90 cumva.

Iată descrierea solistului Brian Molko pentru această melodie:

Nu este sfârşitul lumii, doar sfârşitul umanităţii, o distincţie care în ego-ul nostru supradimensionat nu o putem detecta. Mama Natură s-a cam săturat de noi. Încearcă să fii mai bun data viitoare!

Expresia "try better next time" apare în general în filmele americane ca răspuns pentru copilul care zice frustrat "I'm trying!". În general părintele zice "Try better next time", cu privire la o temă nefăcută cum trebuie sau o minge de baseball aruncată aiurea. Aici umanitatea a "scăpat mingea", conform lui Molko and co. Albumul cel nou din martie 2022 va fi însoţit de un turneu, care va aduce trupa Placebo din nou în România, de această dată la Romexpo în aer liber, pe 13 iulie.

Pe britanici i-am mai văzut în ţara noastră în vara lui 2017 la Arenele Romane, dar şi în 2014 la Summer Well. Au cântat la Romexpo în 2009 cu un public record numeric şi în 2012 au fost prezenţi la Stadionul Iolana Balaş Soter. Primul lor concert la noi a fost totuşi în 2006, la Arenele Romane, în plin turneu "Meds".

Placebo are 28 de ani de existenţă şi a colaborat de-a lungul anilor cu artişti precum David Bowie, Michael Stipe sau Alison Mosshart. Ajunge la 8 albume de studio cu cel din 2022 şi a vândut peste 11 milioane de discuri global. În acest moment este compusă doar din Brian Molko, solist şi chitarist, dar şi compozitor principal, plus omul de la clape, în vreme ce Stefan Olsdal cântă la bas şi uneori şi la chitară.

<< mai 2022 >>
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8