Placebo la Arenele Romane - Două decenii de muzică într-un carusel al emoțiilor

Trupa britanică Placebo și-a sărbătorit aniversarea a 20 de ani de existență și în România, cu un concert incendiar la Arenele Romane din București. Arenele au vuit de entuziasm și energie, iar muzicienii ne-au condus alături de ei în caruselul emoțional în care s-au aflat în ultimii 20 de ani.

Concert Placebo la Arenele Romane din Bucuresti pe 28 iunie 2017 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Trupa britanică Placebo a reușit să își construiască de-a lungul anilor un gen de muzică propriu, o personalitate unică în zona rock-ului alternativ, care poate fi considerată o punte între alternativ și indie, și în același timp care are o coloană vertebrală de sine stătătoare. Concertul aniversar de 20 de ani din data de 28 iunie la Arenele Romane ne-a plimbat prin întreaga istorie Placebo, iar fanii prezenți, fie ei mai noi sau mai vechi, au fost încântați să asculte și să vibreze alături de piese de toate felurile și de pe toate albumele, de la cele mai cunoscute, până la cele mai ascunse de ochiul larg al publicului.

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze de la concertul Placebo

Atmosfera de sărbătoare s-a simțit chiar de dinaintea concertului, datorită ideii simpatice de a organiza biletele pentru concert în doua categorii: "A better friend" și "A friend indeed", fiecare persoană purtând insigna primită la intrare cu unul dintre cele două mesaje. Astfel, la nivel simbolic, toți membrii publicului am devenit prieteni. Prieteni cu trupa și prieteni între noi, prin acest fir comun care ne-a unit.

Concertul a debutat în forță, cu foarte multă energie de ambele părți, conectare perfectă între trupă și public, după o scurtă intervenție de încălzire a trupei de deschidere Greetings Sugar. În momentul în care membrii trupei Placebo au pășit pe scenă, unul câte unul, reflectoarele și instalațiile de lumini au pornit, iar publicul s-a lăsat condus într-o stare constantă de extaz muzical susținut de chiote și aplauze puternice în fiecare moment în care prindea prilejul.

Pentru un participant la spectacol, care este în același timp editor muzical și a asistat la foarte multe concerte, cât si fan al trupei de pe scenă, așa cum este cazul subsemnatei, trăirile și experiența unui astfel de concert este multiplicată exponențial, așa că sunt onorată să vă împărtășesc ambele perspective.

Pentru un fan Placebo, concertul a fost cu siguranța extaz, o derulare emoționala a trăirilor avute pe fiecare piesa de-a lungul timpului, amintiri asociate, metafore descifrate, lacrimi, suferință, râsete, un carusel de sentimente din toate sferele. Placebo, în esența sa lirică, este o trupă cu foarte multă adâncime și mesaje transmise pe multiple straturi. Placebo este despre omul prins în matrix, despre bolile incurabile ale societății, despre suferință și iubire, despre extaz și pasiune, despre amăgire, măști și subconștient. Placebo merge în lumea de jos, ne arată ce înseamnă să ne privim în față umbrele și demonii, să le îmbrătișăm si să facem dragoste cu ele, după care fie să le eliberăm în lumină, fie să revenim în același ciclu. Placebo cântă pentru defectele societății, pentru oamenii "stricați", și pentru arta care izvorăște din ei, după care întoarce moneda pe cealaltă latură și cântă pentru speranță, pentru înălțare dincolo de condiția de suferință și pentru recăpătarea puterii.

Muzica Placebo este exact ceea ce îi spune numele, un medicament care schimbă starea prin modificarea setării mentale. Placebo intră adânc în structurile celor care îi ascultă, transformând emoții întunecate în ceva mai ușor de dus - în artă.

Din punct de vedere obiectiv, al editorului muzical care și-a dat voie să se plaseze aproape de scenă, în mijlocul publicului, și să simtă până la os vibrația energiei transmisă pe parcursul concertului, pot spune că a fost un concert perfect. Un concert perfect care a ținut publicul angajat în fiecare secundă, la fiecare piesă și în fiecare moment de pauză. Momentul culminant a fost cel în care trupa a plecat de pe scenă pentru prima dată, iar publicul a cerut cu toată puterea bisul. Aplauzele și sunetul constant au fost la un moment dat luminate de lanternele telefoanelor în întreaga incintă a Arenelor Romane. Pe măsură ce se mai aprindea o luminiță, magia se amplifica, iar sentimentul de prietenie menționat la început revenea în prim-plan. Placebo s-au lăsat chemați, iar publicul i-a chemat cu toată puterea lor.

Când au revenit pe scenă, Brian Molko ne-a mulțumit în mod special și ne-a spus, în limbajul lui specific, că suntem un public extraordinar și că putem verifica pe youtube că nu spune asta des. A urmat și un al doilea bis, cu nivelul de energie păstrat până în ultima secundă a ultimei piese, până la ultima plecăciune a celor doi membri de bază, Brian Molko și Stefan Olsdal, și a celorlalți instrumentiști din trupă, care au mai rămas câteva momente să primească aplauzele.

O aniversare cu adevărat plină de sărbătoare a fost concertul de 20 de ani al trupei Placebo, cu trei ore de emoții și extaz, de energie și libertate. Mulțumiri pentru fiecare secundă și pentru fiecare emoție răscolită, drumul merge mai departe!

Setlist concert Placebo, iunie 2017:

1. Every You Every Me ("Early Cut")
  2. Pure Morning
  3. Loud Like Love
  4. Jesus' Son
  5. Soulmates
  6. Too Many Friends
  7. Twenty Years
  8. I Know
  9. Devil in the Details
  10. Space Monkey
  11. Exit Wounds
  12. Protect Me from What I Want
  13. Without You I'm Nothing
  14. 36 Degrees
  15. Lady of the Flowers
  16. For What It's Worth
  17. Slave to the Wage
  18. Special K
  19. Song to Say Goodbye
  20. The Bitter End

BIS 1:

21. Infra-red

BIS 2:

22. Running Up That Hill

Mai avem o recenzie pentru tine: Placebo la București: magia primelor albume și două decenii de experienţă sublimate în sunet

Ascultă "Beautiful James", prima piesă Placebo după 8 ani de pauză - AUDIO

Placebo celebrează iubirea în forma sa nerestricționată, ce există și se manifestă dincolo de convențional. "Beautiful James", primul single al trupei lansat după o pauză de 8 ani, este o melodie ce păstrează sonoritatea intrinsecă a particularităților muzicii Placebo, versurile fiind o invitație la reflectare.

Placebo a revenit cu muzică nouă după o îndelungată perioadă de pauză. Se împlinesc 8 ani de la apariția ultimului album de studio, "Loud Like Love", dar noul single "Beautiful James" face ca toți acești ani să dispară. Piesa cu care duo-ul reia legătura cu publicul pare a fi continuarea unei conversații începute pe ultimul disc, totul curgând natural.

Descrisă de trupă drept un single "pe cât de puternic, pe atât de tandru", piesa "Beautiful James" este din perspectiva lui Brian "o compoziție sfidătoare și, în cele din urmă, necesară". Semnificația versurilor nu se dorește a fi una explicită, vocalistul încurajând ascultătorii să-și caute propriile răspunsuri.

"Dacă piesa servește la iritarea celor conservatori și cu ochelari de cal, așa să fie. Dar, pentru mine, rămâne imperativă dorința ca fiecare ascultător să-și creioneze propria poveste ascultând piesa - chiar nu-mi doresc să vă spun eu ce să simțiți", a declarat vocalistul Brian Molko.

AUDIO: Placebo - "Beautiful James"

Piesa "Beautiful James" anunță și un viitorul material de studio, cel de-al optulea. Discul ar putea fi lansat fie anul acesta, fie anul viitor, data exactă urmând a fi anunțată de trupă în perioada următoare. Potrivit unei postări pe Instagram din luna mai, ce a fost între timp ștearsă, Placebo a finalizat noul album încă de atunci, lucrând deja la partea de merchandise.

Brian Molko și Stefan Olsdal ar fi trebuit să concerteze în 2020 la Electric Castle. Festivalul nu s-a mai ținut anul trecut, iar la ediția specială din 2021 formația nu a mai putut fi reconfirmată.

Placebo este una dintre cele mai apreciate și influente formații ale ultimelor decenii. Extrem de apreciată în România, trupa a fost întâmpinată mereu cu mare entuziasm, la fiecare concert susținut. Cel mai recent show a avut loc în 2017, la Arenele Romane, eveniment în cadrul căruia trupa a sărbătorit 20 de ani de activitate. Vă puteți face o idee cu privire la euforia acelui show citind impresiile noastre aici și aici.

Placebo revine cu un album nou după 8 ani, va lansa single-ul "Beautiful James" în curând

Placebo ne-a obişnuit cu lansări destul de dese de albume, dar din 2013 încoace trupa lui Brian Molko pare a fi intrat în standby. Indicii despre revenirea sa au apărut în 2019 şi 2020, iar acum e oficial: noul album a fost mixat, iar pe 17 septembrie ascultăm şi primul single, "Beautiful James". Ce ştim despre acest LP şi track aflaţi în articol.

Placebo este una dintre cele mai îndrăgite formaţii de rock alternativ în România şi una dintre formaţiile care ne-au vizitat cel mai des. Trupa a cântat de cel puţin 5 ori în ţara noastră şi într-un interval destul de scurt, să zicem un deceniu. Au fost în 2006 la Arenele Romane cu "Meds", în 2009 la Romexpo cu "Battle for the Sun", în 2012 la stadionul de rugby de lângă Agronomie, în vreme ce în 2014 i-am văzut făcând magie la Summer Well.

În 2017 au cântat din nou la Arenele Romane, cu un mesaj puternic anti Trump şi o aniversare de 20 de ani de carieră. Totuşi pe plan muzical, din 2013 încoace a fost linişte, plus-minus câteva compilaţii aniversare. Ultimul album de studio a fost "Loud Like Love", lansat acum 8 ani, iar la noul LP s-a lucrat pe parcursul ultimilor 2-3 ani. Nu are încă un nume oficial, dar ştim că e deja mixat şi pregătit de lansare în 2021.

Teaser Placebo Beautiful James 2021

Teaser Placebo Beautiful James 2021 │ FOTO: Cont Twitter Placebo twitter.com

Primul single oficial va fi "Beautiful James", lansat pe 17 septembrie. Teaserele au inclus o postare pe Twitter cu numele acestui single pe un panou urban. Viitorul disc este al optulea în discografia formaţiei compuse în acest moment din Brian Molko, solist şi chitarist şi Stefan Olsdal, basist. În postarea care confirmă albumul trupa întreba fanii şi ce ar vrea să mai vadă: casete, tricouri retro, fan club, o revistă, păpuşi sau NFT-uri chiar. Mesajul a fost şters ulterior, după ce concluzia a fost că publicul vrea muzică nouă şi concerte.

Pentru început Placebo a confirmat prezenţa la câteva festivaluri din UK în 2022, alături de The Flaming Lips şi Patti Smith. Formaţia britanică este activă din 1994, iar din 2015 încoace urcă pe scenă ca un duo Olsdal - Molko, alături de alţi 4 muzicieni live. Toate cele 7 albume ale formaţiei au intrat în top 20 în Marea Britanie.