Placebo la Arenele Romane - Două decenii de muzică într-un carusel al emoțiilor

Trupa britanică Placebo și-a sărbătorit aniversarea a 20 de ani de existență și în România, cu un concert incendiar la Arenele Romane din București. Arenele au vuit de entuziasm și energie, iar muzicienii ne-au condus alături de ei în caruselul emoțional în care s-au aflat în ultimii 20 de ani.

Concert Placebo la Arenele Romane din Bucuresti pe 28 iunie 2017 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Trupa britanică Placebo a reușit să își construiască de-a lungul anilor un gen de muzică propriu, o personalitate unică în zona rock-ului alternativ, care poate fi considerată o punte între alternativ și indie, și în același timp care are o coloană vertebrală de sine stătătoare. Concertul aniversar de 20 de ani din data de 28 iunie la Arenele Romane ne-a plimbat prin întreaga istorie Placebo, iar fanii prezenți, fie ei mai noi sau mai vechi, au fost încântați să asculte și să vibreze alături de piese de toate felurile și de pe toate albumele, de la cele mai cunoscute, până la cele mai ascunse de ochiul larg al publicului.

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze de la concertul Placebo

Atmosfera de sărbătoare s-a simțit chiar de dinaintea concertului, datorită ideii simpatice de a organiza biletele pentru concert în doua categorii: "A better friend" și "A friend indeed", fiecare persoană purtând insigna primită la intrare cu unul dintre cele două mesaje. Astfel, la nivel simbolic, toți membrii publicului am devenit prieteni. Prieteni cu trupa și prieteni între noi, prin acest fir comun care ne-a unit.

Concertul a debutat în forță, cu foarte multă energie de ambele părți, conectare perfectă între trupă și public, după o scurtă intervenție de încălzire a trupei de deschidere Greetings Sugar. În momentul în care membrii trupei Placebo au pășit pe scenă, unul câte unul, reflectoarele și instalațiile de lumini au pornit, iar publicul s-a lăsat condus într-o stare constantă de extaz muzical susținut de chiote și aplauze puternice în fiecare moment în care prindea prilejul.

Pentru un participant la spectacol, care este în același timp editor muzical și a asistat la foarte multe concerte, cât si fan al trupei de pe scenă, așa cum este cazul subsemnatei, trăirile și experiența unui astfel de concert este multiplicată exponențial, așa că sunt onorată să vă împărtășesc ambele perspective.

Pentru un fan Placebo, concertul a fost cu siguranța extaz, o derulare emoționala a trăirilor avute pe fiecare piesa de-a lungul timpului, amintiri asociate, metafore descifrate, lacrimi, suferință, râsete, un carusel de sentimente din toate sferele. Placebo, în esența sa lirică, este o trupă cu foarte multă adâncime și mesaje transmise pe multiple straturi. Placebo este despre omul prins în matrix, despre bolile incurabile ale societății, despre suferință și iubire, despre extaz și pasiune, despre amăgire, măști și subconștient. Placebo merge în lumea de jos, ne arată ce înseamnă să ne privim în față umbrele și demonii, să le îmbrătișăm si să facem dragoste cu ele, după care fie să le eliberăm în lumină, fie să revenim în același ciclu. Placebo cântă pentru defectele societății, pentru oamenii "stricați", și pentru arta care izvorăște din ei, după care întoarce moneda pe cealaltă latură și cântă pentru speranță, pentru înălțare dincolo de condiția de suferință și pentru recăpătarea puterii.

Muzica Placebo este exact ceea ce îi spune numele, un medicament care schimbă starea prin modificarea setării mentale. Placebo intră adânc în structurile celor care îi ascultă, transformând emoții întunecate în ceva mai ușor de dus - în artă.

Din punct de vedere obiectiv, al editorului muzical care și-a dat voie să se plaseze aproape de scenă, în mijlocul publicului, și să simtă până la os vibrația energiei transmisă pe parcursul concertului, pot spune că a fost un concert perfect. Un concert perfect care a ținut publicul angajat în fiecare secundă, la fiecare piesă și în fiecare moment de pauză. Momentul culminant a fost cel în care trupa a plecat de pe scenă pentru prima dată, iar publicul a cerut cu toată puterea bisul. Aplauzele și sunetul constant au fost la un moment dat luminate de lanternele telefoanelor în întreaga incintă a Arenelor Romane. Pe măsură ce se mai aprindea o luminiță, magia se amplifica, iar sentimentul de prietenie menționat la început revenea în prim-plan. Placebo s-au lăsat chemați, iar publicul i-a chemat cu toată puterea lor.

Când au revenit pe scenă, Brian Molko ne-a mulțumit în mod special și ne-a spus, în limbajul lui specific, că suntem un public extraordinar și că putem verifica pe youtube că nu spune asta des. A urmat și un al doilea bis, cu nivelul de energie păstrat până în ultima secundă a ultimei piese, până la ultima plecăciune a celor doi membri de bază, Brian Molko și Stefan Olsdal, și a celorlalți instrumentiști din trupă, care au mai rămas câteva momente să primească aplauzele.

O aniversare cu adevărat plină de sărbătoare a fost concertul de 20 de ani al trupei Placebo, cu trei ore de emoții și extaz, de energie și libertate. Mulțumiri pentru fiecare secundă și pentru fiecare emoție răscolită, drumul merge mai departe!

Setlist concert Placebo, iunie 2017:

1. Every You Every Me ("Early Cut")
  2. Pure Morning
  3. Loud Like Love
  4. Jesus' Son
  5. Soulmates
  6. Too Many Friends
  7. Twenty Years
  8. I Know
  9. Devil in the Details
  10. Space Monkey
  11. Exit Wounds
  12. Protect Me from What I Want
  13. Without You I'm Nothing
  14. 36 Degrees
  15. Lady of the Flowers
  16. For What It's Worth
  17. Slave to the Wage
  18. Special K
  19. Song to Say Goodbye
  20. The Bitter End

BIS 1:

21. Infra-red

BIS 2:

22. Running Up That Hill

Mai avem o recenzie pentru tine: Placebo la București: magia primelor albume și două decenii de experienţă sublimate în sunet

Placebo a lansat un cover după piesa Tears for Fears "Shout" - AUDIO

Placebo nu se mulţumeşte doar cu un nou album lansat în 2022, ci a lansat şi un single, un cover de această dată. Brian Molko and co au lansat piesa "Shout", cover după hitul Tears for Fears. Rezultatul e plin de sintetizatoare şi are un aer visător.

Cover single Placebo Shout
Cover single Placebo Shout │ FOTO: Placebo

"Shout" nu se îndepărtează foarte mult de versiunea originală în cea Placebo, doar că primeşte o uşoară tuşă de rock alternativ şi chiar industrial. E un registru în care nu i-am mai auzit pe cei de la Placebo cântând. Poate cel mai celebru cover după "Shout" rămâne totuşi cel de la Disturbed de la început de mileniu. Într-un fel avem o continuare a tradiţiei aici: un duo din UK, Placebo adică Molko şi Stefan fac un cover după duo-ul Tears for Fears, care făcea senzaţie cu piesa aceasta în anii '80.

"Shout" sosea în 1984 ca al doilea single de pe al doilea album Tears for Fears, "Songs From the Big Chair". Avea să devină al şaselea hit Top 40 al duo-ului în Marea Britanie. În SUA a ajuns în vârful Billboard Hot 100 la 9 luni după debut.

În versiunea nouă avem sintetizatoare mai "grele" şi percuţie ceva mai pregnantă. Molko nu e deloc străin de coveruri, cel mai celebru fiind poate cel după Kate Bush, "Running Up the Hill". A făcut senzaţie şi cu coveruri după "Daddy Cool" de la Boney M, "Bigmouth Strikes Again" the The Smiths, "Where Is My Mind" de la The Pixies. Nu uităm şi de versiunea foarte tristă a lui Molko pentru piesa lui Sinead O'Connor "Jackie".

Cel mai nou album Placebo se numeşte "Never Let Me Go" şi a debutat în martie 2022. Include mesaje despre însingurare, câteva balade, versuri despre adicţia de tehnologie şi poluarea planetei. Placebo trebuia să cânte în România pe 13 iulie 2022, dar şi-a amânat concertul pentru jumătatea lui august. Ulterior avea să îl anuleze pe acela, din cauza unor motive legate de familiile artiştilor. Trupa se pregăteşte să plece acum într-un turneu în Marea Britanie şi Irlanda, care începe pe 18 noiembrie în Portsmouth şi se desfăşoară până pe 8 decembrie, când se opreşte la Birmingham.

Grupul şi-a anulat recent concertul din Mexico City din cauza problemelor cu viza.