BTLIVE - Concert byron
Vocea României 2017, sezon 7Află noutăți despre Vocea României 2017 Prinde ofertele Black Friday 2017Prinde ofertele Black Friday 2017 Havasi, în cadrul unui interviu pentru InfoMusic, imediat după concertul de pe 19 noiembrie 2017Inspiraţie, muzică, imagini, lumini şi dans sau simplu... Havasi Chitaristul Malcom Young, membru fondator AC/DCCo-fondatorul trupei AC/DC, Malcolm Young a murit la 64 de ani Echipa Despot cântă ”We Will Rock You” la metrouVIDEO: Echipa Despot la Vocea României 2017 cântă "We Will Rock You" la metrou INFO CONCERT:
Electric Castle Festival 2018
INFO CONCERT:
Katy Perry
Ai ratat Black Friday? Profită de ofertele Crazy Days!

Placebo la Arenele Romane - Două decenii de muzică într-un carusel al emoțiilor

Trupa britanică Placebo și-a sărbătorit aniversarea a 20 de ani de existență și în România, cu un concert incendiar la Arenele Romane din București. Arenele au vuit de entuziasm și energie, iar muzicienii ne-au condus alături de ei în caruselul emoțional în care s-au aflat în ultimii 20 de ani.

Concert Placebo la Arenele Romane din Bucuresti pe 28 iunie 2017

Trupa britanică Placebo a reușit să își construiască de-a lungul anilor un gen de muzică propriu, o personalitate unică în zona rock-ului alternativ, care poate fi considerată o punte între alternativ și indie, și în același timp care are o coloană vertebrală de sine stătătoare. Concertul aniversar de 20 de ani din data de 28 iunie la Arenele Romane ne-a plimbat prin întreaga istorie Placebo, iar fanii prezenți, fie ei mai noi sau mai vechi, au fost încântați să asculte și să vibreze alături de piese de toate felurile și de pe toate albumele, de la cele mai cunoscute, până la cele mai ascunse de ochiul larg al publicului.

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze de la concertul Placebo

Atmosfera de sărbătoare s-a simțit chiar de dinaintea concertului, datorită ideii simpatice de a organiza biletele pentru concert în doua categorii: "A better friend" și "A friend indeed", fiecare persoană purtând insigna primită la intrare cu unul dintre cele două mesaje. Astfel, la nivel simbolic, toți membrii publicului am devenit prieteni. Prieteni cu trupa și prieteni între noi, prin acest fir comun care ne-a unit.

Concertul a debutat în forță, cu foarte multă energie de ambele părți, conectare perfectă între trupă și public, după o scurtă intervenție de încălzire a trupei de deschidere Greetings Sugar. În momentul în care membrii trupei Placebo au pășit pe scenă, unul câte unul, reflectoarele și instalațiile de lumini au pornit, iar publicul s-a lăsat condus într-o stare constantă de extaz muzical susținut de chiote și aplauze puternice în fiecare moment în care prindea prilejul.

Concert Placebo la Arenele Romane din Bucuresti pe 28 iunie 2017 (Foto: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro)

Pentru un participant la spectacol, care este în același timp editor muzical și a asistat la foarte multe concerte, cât si fan al trupei de pe scenă, așa cum este cazul subsemnatei, trăirile și experiența unui astfel de concert este multiplicată exponențial, așa că sunt onorată să vă împărtășesc ambele perspective.

Pentru un fan Placebo, concertul a fost cu siguranța extaz, o derulare emoționala a trăirilor avute pe fiecare piesa de-a lungul timpului, amintiri asociate, metafore descifrate, lacrimi, suferință, râsete, un carusel de sentimente din toate sferele. Placebo, în esența sa lirică, este o trupă cu foarte multă adâncime și mesaje transmise pe multiple straturi. Placebo este despre omul prins în matrix, despre bolile incurabile ale societății, despre suferință și iubire, despre extaz și pasiune, despre amăgire, măști și subconștient. Placebo merge în lumea de jos, ne arată ce înseamnă să ne privim în față umbrele și demonii, să le îmbrătișăm si să facem dragoste cu ele, după care fie să le eliberăm în lumină, fie să revenim în același ciclu. Placebo cântă pentru defectele societății, pentru oamenii "stricați", și pentru arta care izvorăște din ei, după care întoarce moneda pe cealaltă latură și cântă pentru speranță, pentru înălțare dincolo de condiția de suferință și pentru recăpătarea puterii.

Muzica Placebo este exact ceea ce îi spune numele, un medicament care schimbă starea prin modificarea setării mentale. Placebo intră adânc în structurile celor care îi ascultă, transformând emoții întunecate în ceva mai ușor de dus - în artă.

Din punct de vedere obiectiv, al editorului muzical care și-a dat voie să se plaseze aproape de scenă, în mijlocul publicului, și să simtă până la os vibrația energiei transmisă pe parcursul concertului, pot spune că a fost un concert perfect. Un concert perfect care a ținut publicul angajat în fiecare secundă, la fiecare piesă și în fiecare moment de pauză. Momentul culminant a fost cel în care trupa a plecat de pe scenă pentru prima dată, iar publicul a cerut cu toată puterea bisul. Aplauzele și sunetul constant au fost la un moment dat luminate de lanternele telefoanelor în întreaga incintă a Arenelor Romane. Pe măsură ce se mai aprindea o luminiță, magia se amplifica, iar sentimentul de prietenie menționat la început revenea în prim-plan. Placebo s-au lăsat chemați, iar publicul i-a chemat cu toată puterea lor.

Când au revenit pe scenă, Brian Molko ne-a mulțumit în mod special și ne-a spus, în limbajul lui specific, că suntem un public extraordinar și că putem verifica pe youtube că nu spune asta des. A urmat și un al doilea bis, cu nivelul de energie păstrat până în ultima secundă a ultimei piese, până la ultima plecăciune a celor doi membri de bază, Brian Molko și Stefan Olsdal, și a celorlalți instrumentiști din trupă, care au mai rămas câteva momente să primească aplauzele.

O aniversare cu adevărat plină de sărbătoare a fost concertul de 20 de ani al trupei Placebo, cu trei ore de emoții și extaz, de energie și libertate. Mulțumiri pentru fiecare secundă și pentru fiecare emoție răscolită, drumul merge mai departe!

Setlist concert Placebo, iunie 2017:

1. Every You Every Me ("Early Cut")
  2. Pure Morning