Petrecând Ziua Națională alături de Sultans of Swing - The Straits

Pe 1 decembrie am sărbătorit Ziua Națională a României alături de britanicii de la The Straits. Fie ea o decizie patriotă sau nu, am sărbătorit cu tonuri suave și relaxante de swing și jazz care au format împreună o seară călduroasă și primitoare.

The Straits în concert la Sala Palatului pe 1 decembrie 2013

Spectacolul nu a întârziat mai mult de 2 minute față de ora anunțată, când Alan Clark a întâmpiat publicul cu acorduri ritmate de clape. La scurt timp a fost acompaniat de colegii săi de trupă într-un intro antrenant. Ne-am dezmeticit repede când am auzit primele acorduri din "Walk of Life" și publicul a început să aplaude în ton cu bătăile lui Steve Ferrone în tobe.

Artiștii au creat un setlist în care piesele ritmate alternau cu baladele, astel încât după ce am dansat puțin după cum ne cânta Alan Clark la clape, ne-am lăsat pierduți în melancolie de "Telegraph Road" și "Romeo and Juliet".

După ce și-a acordat un răgaz suficient de mare, Terrence Reis a adresat publicului mult așteptatele felicitări pentru ziua României:

"Congratulations on you national holiday! Very nice of you to invite us at the party!"

Pauzele de interacțiune cu publicul au fost întotdeauna păstrate scurte. De îndată ce au încetat bătăile de palme entuziasmate ale publicului stârnite de urarea de mai sus, trupa a și pornit următoarea piesă - "Communique".

La 9:15 deja clăparul veteran al trupei Dire Straits a început să-și prezinte colegii, semn că spectacolul se apropia cu pași repezi de încheiere. Din fericire pentru cunoscători, știam prea bine că nu ne vor părăsi fără câteva din single-urile consacrate și mult îndrăgite de fani. Am căzut în următoarea serie de melancolie muzicală cu Brothers in Arms doar ca să ne ridicăm apoi cu toții în picioare când trupa și-a luat rămas bun mulțumind românilor pentru ospitalitate și încheind spectacolul cu Sultans of Swing. Putem spune fără ezitare că toată sala s-a ridicat încă de la primele acorduri și a început să danseze alături de trupă. Și copiii, dar mai ales spectatorii mai în vârstă afișau un zâmbet sincer drept răspuns la tonurile de swing și jazz ce umpleau sala.

The Straits a părăsit scena pentru o scurtă perioadă, dar firește că au revenit pentru oamenii care aplaudau, fluirau și fluturau câteva drapele tricolore cu entuziasm pentru a prelungi puțin spectacolul britanicilor. După cum ne așteptam cu toții, trupa s-a întors pe scenă pentru a ne oferi și mult așteptata piesa Money for Nothing. Prevestind ultima piesă a serii, Terrence Reis a adresat publicului câteva urări de sărbători și ne-a asigurat că The Straits își vor continua turneul și activitatea și în anul 2014.

Piesa care a încheiat seara a fost Portobello Belle, moment în care am conștientizat cu adevărat aportul lui Jamie Squire. După ce toată seara a schimbat instrumentele de la clape, la chitară rece și percuții, acum i-am putut asculta și vocea plăcută și bine antrenată, fapt ce ne-a dovedit că este, într-adevăr, după cum l-a recomandat și Alan Clark, omul bun la toate.

Până la ora 22, spectacolul s-a încheiat, iar publicul din București își făcea cale spre ieșire. Concertul The Straits de pe 1 decembrie a fost ca o cina în familie, ca o seară călduroasă într-un bar de jazz. Nu a fost cea mai obișnuită sărbătoare a Zilei Naționale, dar am avut parte de un moment de liniște, de uniune prin muzică și de relaxare, care au făcut ziua de 1 decembrie cu atât mai specială.

Vezi galeria completă cu The Straits la Sala Palatului, 1 decembrie 2013

• The Straits în concert la Sala Palatului pe 1 decembrie 2013