Pe culmile nostalgiei cu Scorpions la Romexpo

Pe 12 iunie, Scorpions a concertat la Romexpo, în cadrul turneului Crazy World. Trupa ne-a dat din nou o lecție de viață, o lecție de iubire, un concert de neuitat. În deschidere au cântat trupele Salamandra și Compact B, avându-l ca invitat pe Leo Iorga.

Concert Scorpions la Romexpo pe 12 iunie 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Se spune că atunci când crești ascultând niște trupe legendare, îți dorești să le revezi live de cât mai multe ori posibil. Așa s-a întâmplat și cu Scorpions. Este al doilea concert al lor la care am cântat și dansat, prețuind fiecare moment alături de ei.

Deschiderea evenimentului a fost realizată de trupa Salamandra, cu un cover cât se poate de potrivit, având în vedere că vremea a fost una destul de călduroasă. Piesa despre care vorbesc este „Summer of '69”, a lui Brian Adams. Însă cover-urile nu s-au oprit aici. Trupa Salamandra a adus și mai multe amintiri frumoase cu piese precum „All Right Now” de la Free sau „Smoke on the Water” de la Deep Purple. Lucia Dumitrescu a urcat și ea pe scenă alături de restul membrilor trupei, interpretând împreună compoziții proprii printre care și cea mai nouă, „Pân' la soare”. Ascultându-i pe ei și știind ce trupă va urma, am simțit că acea seară va fi una a amintirilor muzicale și a nostalgiilor.

În jurul orei 20.00 a urcat pe scenă și trupa Compact, împreună cu Leo Iorga. Am rămas destul de uimită când am văzut câți fani ai trupei se aflau acolo și cum cântau toți la unison. Cred că fiecare dintre ei a retrăit măcar un moment din copilăria lor, când au răsunat piese celebre ca „Trenul pierdut”, „Mă voi întoarce în noapte” sau „Într-o nu știu care seară”. Cu ajutorul lor, am simțit cum s-a făcut o călătorie în timp, în perioada de glorie a rock-ului românesc.

La puțin timp după ora 21.00, și-a făcut apariția și mult așteptata trupă a serii - Scorpions. Totul a început cu un videoclip animat proiectat pe cele trei ecrane și cu intrarea în plină forță a membrilor pe piesa „Going out with a bang”. Încă de la primele acorduri spectatorii parcă s-au desprins din moleșeala căldurii și i-au acompaniat cu o energie aproape egală.

„Bună seara, București! Ce faci?”, a salutat Klaus Meine și a continuat cu piesa „Is there anybody there?”. Scorpions a pregătit un concert echilibrat. Am trecut de la piese puternice ca „Make It Real” și „ The Zoo”, la momente în care chitariștii ne-au oferit momente unice cu solo-uri memorabile. Virtuozitatea lor inegalabilă ne-a fost încă o dată demonstrată prin piese ca „Top of the Bill” sau „Steamrock Fever”. Bineînțeles că seara a fost completată și de tandrețea baladelor care i-au făcut cunoscuți și iubiți. Astfel, într-o manieră acustică, Scorpions ne-a amintit să iubim prin cele mai frumoase piese din repertoriu - „Follow Your Heart”, „Eye of the Storm” și „Send Me an Angel”. În timpul acestui moment, am văzut o audiență care cânta fiecare vers cu o emoție apăsătoare, care venea efectiv din suflet.

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze de la concertul Scorpions

Nu a lipsit din setlist nici „Wind of Change”, la care Klaus Meine a lăsat publicul să îl acompanieze, în special la refren. Unul dintre momentele serii a fost și tributul adus lui Lemmy de la Motörhead cu piesa „Overkill”. Imagini cu el au fost proiectate pe marile ecrane, în timpul interpretării. Și dacă tot am avut solo-uri de chitară, nu putea să lipsească și cel de tobe al lui Mikkey Dee, un solo care a fost de-a dreptul impresionant.

Finalul concertului a fost de fapt când Scorpions a revenit pe scenă pentru bis-ul cerut cu ardoare de către fani. Astfel, am putut asculta două dintre cele mai frumoase piese, „Still Loving You” și „Rock You Like a Hurricane”. Acestea fiind spuse, Scorpions a încheiat la Romexpo încă un concert memorabil, în ropotele de aplauze ale fanilor veniți să îi asculte.

Muzica celor de la Scorpions nu trebuie doar ascultată, trebuie simțită. Trupa ne-a dat din nou o lecție de viață, o lecție de iubire, un concert de neuitat.