Paul Gilbert - 2 ore jumate de vibrație maximă în Sin City București

Paul Gilbert a transformat cu chitara sa magică Bucureștiul în Sin City. Recenzia concertului de la Hard Rock Cafe de pe 31 martie, setlist și poze.

Concert Paul Gilbert in Hard Rock Cafe pe 31 martie 2013

Pentru o seară, Paul Gilbert a transformat cu chitara sa magică Bucureștiul în Sin City (Orașul Păcatului). Un păcat pe cât de dulce, pe atât de greu de evitat, un păcat al muzicii extraordinare, al atmosferei vibrante, al ritmului de nestăvilit. Dacă asta se poate numi un păcat. Un mix eclectic de rock, jazz, blues și prog-rock a răsunat duminică seară în Hard Rock. Admiratorii lui Gilbert sau pur și simplu iubitori ai muzicii de calitate au lăsat totul deoparte și s-au îngrămădit să-l vadă pe unul dintre cei mai celebri chitariști ai lumii, care nu a dezamăgit audiența nicio clipă și a plecat abia după ce i-a dus pe cei prezenți pe culmi nebănuite.

Recunoscut drept un virtuoz al chitarei, Paul Gilbert și-a demonstrat încă o dată, dacă mai era nevoie, versatilitatea, talentul, pasiunea, complexitatea muzicală, tehnica deosebită și ușurința cu care poate să “compună” vibrații, zâmbete, trăiri, ritmuri, pasiuni de nedescris. A urcat pe scenă cât se poate de punctual, la ora scrisă pe afiș, iar timp de două ore și jumătate nu a stat locului o clipă, a glumit cu cei prezenți, a trăit intens fiecare notă muzicală, fiecare melodie, a împletit solo-urile sale cu cele ale “colaboratorilor” lui, de la tobarul Thomas Lang, la soția Emi Gilbert.

Emi Gilbert, sotia lui Paul Gilbert / Concert Paul Gilbert in Hard Rock Cafe pe 31 martie 2013

Concertul, care face parte din turneul de promovare al ultimului său album, „Vibrato”, lansat în 2012 și la realizarea căruia și-au adus contribuția Thomas Lang, Kelly Lemieux și Emi Gilbert, a fost nu doar un recital instrumental de excepție, ci și un prilej pentru Gilbert să își etaleze talentele și calitățile vocale, dar și să se dea în spectacol la tobe, când membrii trupei sale au făcut rocada pe scenă, iar soția sa a abandonat clapele orgii pentru a “prelua” microfonul.

De la primele acorduri pe care le auzi, îți dai seama că „Vibrato” sparge tiparele obișnuite al albumelor scoase de ceilalți chitariști de top din lume. Iar concertul de duminică seară i-a făcut chiar și pe cei mai sceptici să simtă că muzica lui Gilbert este ca o revelație în ceea ce privește acest gen de muzică. Și nu doar datorită stilului original și îndrăzneț din piesele de pe noul album, precum "Enemies (In Jail)" , "Rain and Thunder and Lightning" , "Vibrato" ori "Put It on the Char", ci și datorită interpretării de maestru al unor coveruri precum “Still Got The Blues” (a regretatului Gary Moore) ori "Blue Rondo a La Turk”.

Paul Gilbert și-a descoperit pasiunea pentru muzică de la vârsta de 5 ani, când părinții lui i-au făcut cadpu o chitară și un amplificator de jucărie. La 15 ani, cânta deja într-o formație, iar mai târziu s-a făcut cunoscut publicului larg prin intermediul trupei Racer X, pentru ca în 1988 să pună bazele celebrei formații Mr. Big, alături de Billy Sheehan, Pat Torpey și Eric Martin, formație cu care, de altfel, a cucerit întreaga lume. Mai mult decât atât, Paul Gilbert, apreciat pentru tehnica sa desăvârșită și considerat unul dintre cei mai mari muzicieni ai planetei, a colaborat și cu artiști precum Mike Portnoy, Neal Morse sau Gary Cherone, dar se poate lăuda și cu o carieră solo de excepție, ce cuprinde 12 albume de studio.

Setlist Paul Gilbert:

1. Enemies (In Jail)
  2. Rain and Thunder and Lightning