Ovidiu Lipan Ţăndărică and The Balkanic Explosion, maraton muzical la Sala Palatului

E plăcut să descoperi atâta bucurie şi entuziasm la un artist pe scenă: “Noi cântăm în continuare, dumneavoastră alegeţi dacă să rămâneţi sau nu”. S-a întâmplat în câteva rânduri pe 27 noiembrie la Sala Palatului, unde Ovidiu Lipan Ţăndărică, însoţit de aproximativ 30 de muzicieni s-a adresat unei săli pline aproape în totalitate, care s-a bucurat de muzica lui timp de aproximativ 2 ore şi 45 de minute.

Showul a debutat puternic, cu Ţăndărică la baterie, alături de Fanfara 10 Prăjini, grupul Balkano şi alti muzicieni invitaţi din diferite părţi ale lumii, care au umplut scena cu o gama largă de instrumente, anunând un concert plin de energie şi varietate. După ce a aruncat beţele de tobe din mâini, Ţăndărică a coborât pe scenă, a luat o tobă africană şi a început să îşi manifeste energia şi plăcerea de a cânta, coordonând muzicienii ce îl însoţeau, dansând şi cântând cu vocea din când în când.

După bucata de debut, au urmat câteva piese în stil lăutăresc, de petrecere, care te făceau să îţi imaginezi fie veselia specifică unei nunţi, fie orice altă sărbătoare românească însoţită de chiote şi voie bună. O bună parte din aceste piese, precum şi multe alte piese de pe parcursul concertului au fost interpretate vocal de către invitatul nelipsit al lui Ovidiu Lipan Ţăndărică, armânul Stelu Enache, piese dintre care enumerăm “Treambură luna”, “Un trandafir”, “Nafoară” sau binecunoscuta “Natalis”.

Momentele de interacţiune cu instrumentiştii au fost numeroase şi de calitate pe parcursul concertului, Ţăndărică scoţându-i în evidenţă pe rând pe fiecare dintre ei. În secţiunea de percuţie, i-am avut pe Vincent din Rwanda la tobe africane, pe Corneliu Stroe şi pe Carlos din Columbia la percuţii, suflătorii i-au costituit numeroşii instrumentişti  din Fanfara 10 prăjini şi grupul Balkano, în timp ce coardele au fost mânuite cu măiestrie în demonstraţii de excepţie din partea lui Alexander Lipan la chitară, Obada din Egipt la bass, Hesham la Oud, Sergiu Marin la violoncel şi Adrian Naidin la voce şi violoncel, cel din urmă  primind o recomandare specială din partea noastră!

În ceea ce priveşte apariţiile de mare excepţie din cadrul concertului, trebuie să lăudăm prezenţa Ronei Hartner, care a umplut sala cu vocea ei puternică şi a încântat publicul cu veselia ei şi bucuria de a dansa şi a cânta pe scenă. Momentul în care a cântat piesa lui Goran BregovicEderlezi” din Vremea Tiganilor, a fost unul apreciat, in ciuda sonorizarii care a lasat de dorit pe tot parcursul concertului, Rona a fost aplaudată şi a revenit mai târziu pe scenă alături de Ţăndărică.

O altă apariţie de excepţie a fost cea a lui Marius Mihalache, ţambalist de talie mondială, care ne-a lăsat pur şi simplu cu gura căscată în duetul său cu Ţăndărică. Combinaţia de ţambal cu tobe este una inedită, pe care urechilor noastre nu le e dat să o audă prea des. Iar dacă e vorba de instrumentişti de calitate care le mânuiesc, plăcerea este triplată.

Despre participarea Deliei Matache la acest concert preferăm să nu spunem foarte multe , poate doar că nu ni s-a părut una prea fericită şi inspirată. Piesa ei, “Parfum de fericire”, pe care a interpretat-o alături de Ţăndărică şi restul muzicienilor, ni s-a părut total scoasă din peisaj.

După mai bine de două ore şi jumătate de cântat, Ovidiu Lipan Ţăndărică şi-a luat în cele din urmă la revedere de la public, exprimându-şi imensa bucurie de a fi fost prezent în Bucureşti în această formulă şi mulţumind publicului care a simţit muzica alături de ei. Chiar dacă sunetul n-a fost chiar la înălțime la Sala Palatului, vă invităm pe toţi să nu rataţi ocazia de a vedea un concert al lui Ovidiu Lipan Ţăndărică în viitorul apropiat, oriunde s-ar desfăşura acesta.

Ovidiu Lipan Țăndărică la "Rețeaua de idoli" - "Cu toate că mai stau, mă relaxez, nu pedalez în gol, las divinitatea să lucreze"

Ovidiu Lipan Țăndărică este invitatul Irinei Păcurariu în emisiunea "Rețeaua de idoli", difuzată de TVR 2. Reputatul baterist oferă detalii cu privire la un nou videoclip și povestește despre recentul turneu cu filmul biografic "Țara mea de glorii, țara mea de dor".

Ovidiu Lipan Țăndărică la Rețeaua de idoli
Ovidiu Lipan Țăndărică la Rețeaua de idoli │ FOTO: TVR 2

Baterist şi compozitor, Ovidiu Lipan Țăndărică se numără printre cei mai apreciați artiști și promotor al valorilor româneşti prin muzica lui specială. De copil a fost convins că menirea lui e să facă muzică și a mărturisit că: "pasionat de muzică nu mai vedeam nimic în jurul meu". Ovidiu Lipan Țăndărică își păstrează și astăzi stilul inconfundabil, cu ochelarii de soare la modă și la volanul mașinii decapotabile. "Mă scoate din depresie, îmi crează o stare de bine", spune artistul.

Filmat în studioul de înregistrări, locul unde gândește spectacole pline de energie, Ovidiu Lipan Țăndărică a răspuns cu sinceritate la întrebări legate de profesie, familie și colegii de scenă. Acum, lucrează la un nou videoclip și urmează să aibă concert în Dubai.

"E o perioadă în care am nevoie de plajă, este o piesă antrenantă, de vară și vrem s-o distribuim peste tot", spune fostul baterist al legendarei trupe Phoenix.

Ovidiu Lipan Țăndărică la "Rețeaua de idoli": "Dacă nu te încadrezi în anumite sentimente, bineînțeles cu anumită evoluție spirituală, nu poți să le înțelegi"

Chiar dacă pandemia a fost o perioadă grea pentru artiști, Ovidiu Lipan Țăndărică a continuat să lucreze și a făcut un turneu cu filmul biografic "Țara mea de glorii, țara mea de dor", cu imagini senzaționale.

"Sunt un mergător continuu și nu am avut liniște niciodată. Cu toate că mai stau, mă relaxez, nu pedalez în gol, las divinitatea să lucreze. Dacă nu te încadrezi în anumite sentimente, bineînțeles cu anumită evoluție spirituală, nu poți să le înțelegi... nu poți să te înțelegi, trebuie să existe un echilibru, o armonie între minte și suflet, mai ales în perioada aceasta atât de complicată, de dezbinare și egoism, e nevoie de mult echilibru și regăsire de sine", a spus Ovidiu Lipan Țăndărică la "Rețeaua de Idoli".

Respectat în lumea muzicii, Ovidiu Lipan Țăndărică este invitatul Irinei Păcurariu în ediția de luni, 23 mai, de la ora 21:00, la TVR 2. Emisiunea poate fi revăzută vineri, 27 mai, de la ora 22:00.

Ovidiu Lipan Ţăndărică confirmă concertul aniversar Phoenix de 60 de ani la podcastul lui Mihai Bobonete

Mihai Bobonete l-a avut invitat la podcastul său, "Da Bravo!" de pe 11 februarie 2022 pe reputatul toboşar Ovidiu Lipan Ţăndărică. A fost una dintre cele mai savuroase discuţii de până acum şi unul dintre cele mai lungi podcasturi ale comediantului, care a inclus şi o informaţie vitală pentru fanii Phoenix.

Podcast Da Bravo Mihai Bobonete Ovidiu Lipan Tandarica
Podcast Da Bravo Mihai Bobonete Ovidiu Lipan Tandarica │ FOTO: Mihai Bobonete

Ovidiu Lipan Ţăndărică a confirmat pentru Mihai Bobonete faptul că sunt planuri pentru un concert aniversar Phoenix de 60 de ani. Indicii în această zonă a oferit şi Nicu Covaci la podcastul cu DJ Gojira de la Happy Fish. Acel concert era în pregătire chiar dinainte de pandemie, dar condiţiile au făcut că planurile să pice. Au fost menţionaţi pentru reuniunea din 2022 Mircea Baniciu, Mani Neumann, Ioji (Josef Kappl) formula "Cantafabule" care a fost prezentă după anii 1975.

Toboşarul a vorbit despre faptul că muzicienii sunt acum mai înţelepţi şi că talentul a rămas la locul său. Mani Neumann s-ar fi întâlnit cu Nicu Covaci în Spania, iar Ovidiu Lipan a discutat deja cu Ioji recent. În rest podcastul a fost plin de voie bună, la un pahar de vin, cu un Lipan Ţăndărică foarte spiritual şi mistic, vorbind despre vibraţii, energii şi chakre. Nu au lipsit bancurile şi cele două poveşti legendare pe care fanii podcasturilor de la noi şi fanii lui Odiviu Lipan poate că le-au mai auzit.

E vorba despre plecarea din România a membrilor Phoenix ascunşi în boxe, transportate de Nicu Covaci, cu controale dure la vamă şi momente tensionate. Cealaltă poveste este cea cu "cozonacul" din Germania, plin de substanţe halucinogene pe care invitatul acestui podcast îl consumase fără să ştie ce conţine. S-a vorbit la podcast despre mâncare şi am aflat chiar că muzicianul este un bucătar amator destul de talentat, care s-a ales şi cu premii la un concurs culinar.

Am avut şi anecdote despre trupa Roşu şi Negru, dar şi un apel video cu Nancy Brandes şi o cerere în glumă de bani împrumut spre amuzamentul lui Bobonete. Am aflat şi modul în care s-au cunoscut Bobonete şi Ovidiu Lipan, la restaurantul unui prieten comun din Constanţa.

Pe Mihai Bobonete îl vedem în această perioadă, vineri de vineri ca jurat al emisiunii "Românii au Talent" şi pe parcursul săptămânii în noul sezon al serialului "Las Fierbinţi". Bateristul în vârstă de 69 de ani a avut multiple colaborări în ultimii ani, apărând spre exemplu la Festivalul Cântecele Munţilor 2021, alături de Junii Sibiului.