Ovidiu Lipan Ţăndărică and The Balkanic Explosion, maraton muzical la Sala Palatului

E plăcut să descoperi atâta bucurie şi entuziasm la un artist pe scenă: “Noi cântăm în continuare, dumneavoastră alegeţi dacă să rămâneţi sau nu”. S-a întâmplat în câteva rânduri pe 27 noiembrie la Sala Palatului, unde Ovidiu Lipan Ţăndărică, însoţit de aproximativ 30 de muzicieni s-a adresat unei săli pline aproape în totalitate, care s-a bucurat de muzica lui timp de aproximativ 2 ore şi 45 de minute.

Showul a debutat puternic, cu Ţăndărică la baterie, alături de Fanfara 10 Prăjini, grupul Balkano şi alti muzicieni invitaţi din diferite părţi ale lumii, care au umplut scena cu o gama largă de instrumente, anunând un concert plin de energie şi varietate. După ce a aruncat beţele de tobe din mâini, Ţăndărică a coborât pe scenă, a luat o tobă africană şi a început să îşi manifeste energia şi plăcerea de a cânta, coordonând muzicienii ce îl însoţeau, dansând şi cântând cu vocea din când în când.

După bucata de debut, au urmat câteva piese în stil lăutăresc, de petrecere, care te făceau să îţi imaginezi fie veselia specifică unei nunţi, fie orice altă sărbătoare românească însoţită de chiote şi voie bună. O bună parte din aceste piese, precum şi multe alte piese de pe parcursul concertului au fost interpretate vocal de către invitatul nelipsit al lui Ovidiu Lipan Ţăndărică, armânul Stelu Enache, piese dintre care enumerăm “Treambură luna”, “Un trandafir”, “Nafoară” sau binecunoscuta “Natalis”.

Momentele de interacţiune cu instrumentiştii au fost numeroase şi de calitate pe parcursul concertului, Ţăndărică scoţându-i în evidenţă pe rând pe fiecare dintre ei. În secţiunea de percuţie, i-am avut pe Vincent din Rwanda la tobe africane, pe Corneliu Stroe şi pe Carlos din Columbia la percuţii, suflătorii i-au costituit numeroşii instrumentişti  din Fanfara 10 prăjini şi grupul Balkano, în timp ce coardele au fost mânuite cu măiestrie în demonstraţii de excepţie din partea lui Alexander Lipan la chitară, Obada din Egipt la bass, Hesham la Oud, Sergiu Marin la violoncel şi Adrian Naidin la voce şi violoncel, cel din urmă  primind o recomandare specială din partea noastră!

În ceea ce priveşte apariţiile de mare excepţie din cadrul concertului, trebuie să lăudăm prezenţa Ronei Hartner, care a umplut sala cu vocea ei puternică şi a încântat publicul cu veselia ei şi bucuria de a dansa şi a cânta pe scenă. Momentul în care a cântat piesa lui Goran BregovicEderlezi” din Vremea Tiganilor, a fost unul apreciat, in ciuda sonorizarii care a lasat de dorit pe tot parcursul concertului, Rona a fost aplaudată şi a revenit mai târziu pe scenă alături de Ţăndărică.

O altă apariţie de excepţie a fost cea a lui Marius Mihalache, ţambalist de talie mondială, care ne-a lăsat pur şi simplu cu gura căscată în duetul său cu Ţăndărică. Combinaţia de ţambal cu tobe este una inedită, pe care urechilor noastre nu le e dat să o audă prea des. Iar dacă e vorba de instrumentişti de calitate care le mânuiesc, plăcerea este triplată.

Despre participarea Deliei Matache la acest concert preferăm să nu spunem foarte multe , poate doar că nu ni s-a părut una prea fericită şi inspirată. Piesa ei, “Parfum de fericire”, pe care a interpretat-o alături de Ţăndărică şi restul muzicienilor, ni s-a părut total scoasă din peisaj.

După mai bine de două ore şi jumătate de cântat, Ovidiu Lipan Ţăndărică şi-a luat în cele din urmă la revedere de la public, exprimându-şi imensa bucurie de a fi fost prezent în Bucureşti în această formulă şi mulţumind publicului care a simţit muzica alături de ei. Chiar dacă sunetul n-a fost chiar la înălțime la Sala Palatului, vă invităm pe toţi să nu rataţi ocazia de a vedea un concert al lui Ovidiu Lipan Ţăndărică în viitorul apropiat, oriunde s-ar desfăşura acesta.