OST Fest 2012 - Ziua #2 - Sunetul a prins putere cu HolyHell, Trooper, Europe, Manowar

Ziua a doua din OST Fest 2012 a debutat sub semnul unui soare dogoritor, pe care publicul a trebuit să-l înfrunte cu stoicism pentru a se putea bucura de primele formaţii din program. Personal, eram foarte interesat să prind HolyHell, o formaţie pe care am mai avut ocazia să o văd live acum trei ani, în cadrul festivalului B'estfest Aftershock. Maria Breon şi colegii săi mi-au plăcut, iar ulterior le-am ascultat cu plăcere şi albumul de debut.

Concert HolyHell la OSTFest 2012

Concert HolyHell la OSTFest 2012

Vezi galeria de fotografii de la concertul HolyHell

Din păcate, problemele de sunet şi-au făcut şi acum apariţia, volumele pentru voce, clape şi chitară oscilând deranjant pe parcursul scurtului setlist al celor de la HolyHell. S-au cântat foarte puţine piese, dintre care doar una singură de pe viitorul album Darkness Visible, sunetul formaţiei suferind în mod evident de pe urma lipsei unui al doilea chitarist.

Setlist HolyHell:

1. Holly Water
  2. Revelations
  3. Accept The Darkness
  4. Into The Gates of Hell
  5. Wings of light

Lucrurile au fost clarificate de Joey DeMaio (basistul celor de la Manowar), care şi-a făcut apariţia pe scenă şi a anunţat că membrii HolyHell nu mai pot continua concertul deoarece se grăbesc pentru a nu pierde un avion. Un sfârşit sec pentru un recital mai degrabă dezamăgitor.

Trooper cu dans Voodoo

Au urmat băieţii de la Trooper, care, pentru apariţia la acest festival, au pregătit un show ceva mai special. Concertul lor a început cu piesa “Voodoo” (extrasă de pe albumul cu acelaşi nume) şi a continuat cu o trecere în revistă a întregii discografii Trooper. Nu au lipsit “Vlad Ţepes”, “Tari ca Munţii” sau “Strigăt”, show-ul fiind întregit de apariţia unor dansatoare mai mult dezbrăcate, care au amintit de reprezentaţia Mötley Crüe din seara precedentă.

Trooper la OST Fest 2012

Trooper la OST Fest 2012

Şi aici au fost câteva probleme cu chitara Balarului, iar volumul vocii Coiotului mi s-a părut mult prea ridicat, chiar deranjant uneori. Totuşi, publicul nu a dat foarte mare atenţie acestor inconveniente, susţinând formaţia şi cântând alături de Coiot pe parcursul întregului concert.

Europe - Remember & rock nou

Uimitor, problemele de sunet au dispărut odată cu apariţia pe scenă a celor de la Europe; pur şi simplu am avut sentimentul că abia atunci începea adevăratul festival. Aflaţi în plin turneu de promovare a noului album Bag of Bones, Joey Tempest & co. au debutat furtunos cu trei piese de pe acest material discografic: "Riches to Rags", "Not Supposed to Sing the Blues" (primul single) şi "Firebox”.

Concertul Europe de la OST Fest 2012

Concertul Europe de la OST Fest 2012

Vezi galeria de fotografii de la concertul Europe

Nu au lipsit nici momentele nostalgice (balada “Carrie”, “Rock the Night" sau "Girl from Lebanon") şi nici melodiile mai “în vână” din discografia recentă a formaţiei ("Last Look at Eden", "Demon Head"). Concertul a fost încheiat cu super hitul “The Final Countdown”, cântat alături de întregul public de la Romexpo.

Manowar - Războinicii tunetului

Seara a fost incheiată de “regii metalului” de la Manowar. Având în vedere că ne fusese promisă premiera mondială a noului album The Lord of Steel, show-ul pus în scenă de Joey DeMaio, Eric Adams, Karl Logan şi Donnie Hamzik a fost surprinzător de… familiar. Nici sunetul nu a constituit cine ştie ce surpriză: volumul a fost extrem de ridicat, distors din plin, iar bass-ul lui DeMaio a suplinit cu brio lipsa unei a doua chitare.

Concertul Manowar de la OST Fest 2012

Concertul Manowar de la OST Fest 2012

Vezi galeria de fotografii de la concertul Manowar

Nu a fost înterpretată nici măcar o melodie de pe noul album, fiind prezentate aceleaşi piese arhicunoscute (“Manowar”, ”Fighting The World”, “Metal Warriors”, “Hail and Kill” etc.), acelaşi discurs în română a lui DeMaio, acelaşi show cu premierea unuia dintre spectatori cu o chitară electrică…

Setlist Manowar

1. Manowar
  2. Gates of Valhalla
  3. Kill With Power
  4. Sign of The Hammer
  5. Fighting The World
  6. Kings of Metal
  7. Metal Warriors
  8. Brothers of Metal
  9. Call to Arms
  10. The Gods Made HM
  11. Sons of Odin
  12. Hand of Doom
  13. King of Kings
  14. Sting of the Bumblebee
  15. Warriors of the World
  16. Thunder in the Sky
  17. The Power
  18. Hail and Kill
  19. Nessun Dorma
  20. Black Wind, Fire & Steel

Manowar - headliner în cea de-a doua zi de OST Fest 2012

Ce-i drept, aniversarea de zece ani a albumului Warriors of The World a fost sărbătorită aşa cum se cuvine, în setlist fiind incluse piesele clasice de pe acest material discografic: “Warriors of The World United”, “Call To Arms”, “Hand of Doom” şi chiar surprinzătoarea “Nessun Dorma”. Show-ul a fost încheiat cu un spectacol de artificii excelent pus în scenă, care ne-a mai făcut să uităm că “premiera mondială a noului album” a fost doar o manevră de marketing.

Artificii la finalul concertului Manowar

Vezi galeriile foto de la concertele celei de-a doua zi de OST Fest 2012 -  ManowarEurope și HolyHell. Impresiile zilei de vineri se regăsesc în prima recenzie.

5 comentarii

Trooper va difuza online un concert înregistrat fără public

Trooper le pregătește fanilor o surpriză muzicală. Trupa va difuza online, pe pagina de Facebook, un concert înregistrat la începutul acestui an. Găsești mai multe detalii în articol.

Trooper - concert online
Trooper - concert online │ FOTO: Trooper

Trooper va posta pe pagina oficială de Facebook un concert înregistrat fără public la începutul anului 2022. A fost prima întâlnire în formula de șase după doi ani de pandemie. Concertul face parte din seria de evenimente ce marchează 20 de ani de la apariția discului de debut - "Trooper I".

Evenimentul este disponibil joi, 29 septembrie, de la ora 20:00, pe TrooperRocks.

"La începutul lui 2022, în februarie, am reușit să strângem toată echipa. Nu numai că ne-am adunat în formula de șase, adică am venit toți cei care au participat la înregistrarea albumului de debut, dar am reușit să îi aducem și pe mulți dintre cei care în decursul anilor au făcut parte din echipa Trooper. Am rămas cu toți prieteni și chiar a fost un moment extrem de emoționant să ne putem strânge în același loc. Am ținut neapărat să filmăm acest concert, pentru că ne-am dorit să poată asculta toată lumea, în 2022, piesele de pe primul nostru disc. Știam că nu vor putea ajunge la concertul aniversar toți cei care-și doresc, prin urmare am considerat că acest material le va merge direct la suflet. Sper că am reușit să le facem o bucurie mare. Știu sigur că pentru noi a fost minunat să susținem acest unic show Trooper, chiar dacă a fost fără public. Doar pentru echipa tehnică", a declarat Coiotu'.

În cei 27 de ani de activitate, Trooper a lansat zece albume de studio, a cântat pentru mai mult de 900.000 de oameni în peste 900 de concerte, şi a urcat pe scenă alături de Iron Maiden, Scorpions, Deep Purple, Judas Priest, Whitesnake, Europe, Manowar, Nazareth, WASP, Sepultura, Prodigy etc.

Sibiu Guitar Meeting revine cu o nouă ediție; Vița de Vie și Mircea Vintilă se numără printre invitați

Începând din 9 septembrie, Sibiul găzduiește timp de trei zile cel mai mare eveniment din România dedicat chitariștilor - Guitar Meeting. Găsești mai multe detalii în articol.

Sibiu Guitar Meeting
Sibiu Guitar Meeting │ FOTO: PR

Sibiu Guitar Meeting a ajuns la cea de-a VIII-a ediție. Evenimentul cuprinde mai multe activități, printre care Concertul Manifest, la care sunt așteptați aproximativ 500 de chitariști care vor cânta în același timp 20 de piese folk-rock, concerte live în aer liber susținute de Vița de Vie, Trooper, Semnal M, Antract, Mircea Vintilă și Emeric Imre & Marius Roje, seria de concerte Young Revolution ce aduce în atenție trupe tinere, ateliere, activități pentru copii și zone de relaxare.

În premieră, două zone ale festivalului - una în "sat", alta în oraș

Guitar Meeting 2022 debutează cu seria de concerte ce aduce în atenție tineri artiști din toată țara, Young Revolution Warm-Up, în Muzeul Astra. Evenimentul găzduiește trupe care au debutat în cadrul edițiilor anterioare Guitar Meeting și care au evoluat odată cu festivalul. Începând cu ora 17:00, publicul se va delecta cu folk-ul autentic și noi direcții ale sound-ului rock propuse de Revolver, Archvile, Generația Folk, Transilvanian Frost și Mark Fülop. Seara se încheie cu două concerte live susținute de trupele Trooper și Semnal M, de la ora 20:00.

Concertul Manifest și invitați surpriză

Sâmbătă, 10 septembrie, festivalul continuă tot în Muzeul Astra cu marele Concert Manifest - cel mai spectaculos și emoționant moment al evenimentului, începând cu ora 17:00. Sute de chitariști veniți din peste 30 de orașe vor fi vedetele unui adevărat show de 3 ore. Aceștia s-au pregătit un an întreg pentru a cânta în același timp un playlist format din 20 de piese folk-rock românești și internaționale, acompaniați de mari artiști invitați pe scenă: Adrian Despot de la Vița de Vie va cânta "Praf de stele", Emeric Imre aduce "Nebun de alb", Mircea Vintilă - "Vinovații fără vină" de Pasărea Colibri, Ștefan Boldijar de la Semnal M va evoca nostalgia prin piesele "La fereastra ta" și "Primăvara Românească", iar Paul Radu îi va acompania pe chitariști pe cele două piese Antract - "Trebuie să crezi" și "Iubirea".

Tot sâmbătă, 10 septembrie, Guitar Meeting invită sibienii la o serie de concerte live în Muzeul Astra. La Scena de la Târgul de țară, artiștii folk Mircea Vintilă și Emeric Imre & Marius Roje au pregătit două concerte de zi, de la ora 14:00. Tot aici îi vom mai asculta pe artiștii de la Band of brothers and sisters și pe tinerii Jenifer Mohebbi și Tudor Miron. Seara, imediat după show-ul chitariștilor, ne mutăm la "Scena de pe lac" pentru un mult-așteptat concert live Vița de Vie, de la ora 20:00.

Concerte Piața Mică din Sibiu

Duminică, Guitar Meeting se mută în centrul orașului, mai exact în Piața Mică din Sibiu. Aici vor avea loc concertele Young Revolution, dedicate trupelor tinere și foarte tinere. Cele mai multe dintre ele vor cânta în premieră la Guitar Meeting, fiind formate din chitariști participanți la edițiile anterioare. Din lineup fac parte sibienii de la Vârfu Omu și trupele Overbeat, Azimut, Dollface și The Howlers. În încheierea festivalului, trupa Antract va marca un concert live, de la ora 21:00. Toate concertele programate în Piața Mică sunt cu intrare liberă.

Alte activități Guitar meeting 2022:

Vineri și sâmbătă, publicul și chitariștii se pot bucura în Muzeul Astra de tot ce are festivalul de oferit: Guitar Afterlife Expo, Guitar Art Craft, Painted Sounds, Book Corner, zone de relaxare și Food Court, cât și standuri Manufactura de print și Creative Wardrobe. Sâmbătă, de la ora 12:00, este programat Masterclass-ul Indiero On Tour, un workshop gratuit despre industria muzicală, la care o serie de profesioniști în domeniu vor prezenta informații utile legate de prezență și promovare online: Anca Lupeș, Cosmin Sipoș și Cosmin Ionescu.

Totodată, va fi organizat un spațiu dedicat atelierelor și activitătilor pentru copii, zona "Born to Play". Aceasta va găzdui ateliere de muzică, îndemânare și creație: Atelier de testare instrumente, Clasa 0 de Chitară la Școala Veche din Ticera, Ateliere de creație, Workshop percuție, Audiții muzicale, Vânătoare de comori, Playground.

Accesul la Guitar Meeting 2021

Accesul în zona de festival din Muzeul Astra se face prin achiziționarea în ziua evenimentului a unui bilet de acces în muzeu sau prin prezentarea unui abonament. Biletele pot fi achiziționate online de pe site-ul Muzeului Astra și fizic de la casieria principală a Muzeului în aer liber din Dumbrava Sibiului, poarta I, Pavilion Muzeal Multicultural.

Alternosfera, The Mono Jacks, Vița de Vie și mulți alții cântă la Danube Rock Sounds 2022

Ajuns deja o tradiție pentru iubitorii de muzică din Galați, Danube Rock Sounds revine pe plaja Dunărea. Unele dintre cele mai iubite trupe de rock vor urca pe scena festivalului. Găsești mai multe detalii în articol.

The Mono Jacks / Vița de Vie
The Mono Jacks / Vița de Vie │ FOTO: InfoMusic

Între 16 și 18 septembrie, pe Plaja Dunărea din Galați, va avea loc festivalul Danube Rock Sounds, ajuns la a opta ediție. În cele trei zile de festival, publicul din Galați îi va putea asculta live pe: Alternosfera, The Mono Jacks, Vița de Vie, Trooper, Robin and the Backstabbers, Omul cu Șobolani, Bogdan Simion și Lăutarii de Mătase, Domino, Implant pentru Refuz, Mihail, The Schnitzels, Dimitri’s Bats, Pinholes, Dl. Goe, Hvnds, Melting Dice.

Acces Danube Rock Sounds 2022:

Concertele vor începe zilnic de la ora 18:30, iar accesul publicului se va face începând cu ora 17:30.

Program Danube Rock Sounds 2022

Vineri, 16 septembrie

• Melting Dice
  • Pinholes
  • Mihail
  • Omul cu șobolani
  • Vița de Vie

Sâmbătă, 17 septembrie

• Hvnds
  • Dimitri’s Bats
  • Implant pentru Refuz
  • Robin and the Backstabbers
  • The Mono Jacks
  • Bogdan Simion și Lăutarii de Mătase

Duminică, 18 septembrie

• Dl Goe
  • The Schnitzels
  • Domino
  • Trooper
  • Alternosfera

Bilete Danube Rock Sounds 2022:

Abonamentele și biletele pentru festival se pot achiziționa online, la prețuri cuprinse între 230 de lei și 99 de lei. Elevii și studenții își pot cumpăra abonamente cu reducere, valabile exclusiv cu un act doveditor la intrarea în festival, la prețul de 190 de lei. Pentru mai multe detalii despre bilete, consultă agenda InfoMusic.