OCS: Marea Căutare e personală, chiar dacă s-a lansat în Colectiv

Albumul OCS "Marea Căutare" a fost lansat pe 11 octombrie 2013 în cadrul unui concert organizat în Club Colectiv. Citește impresii de la eveniment și parcurge galeria foto cu Omul cu Șobolani.

Omul cu sobolani in concertul de lansare a albumului Marea Cautare in Colectiv pe 11 octombrie 2013

De când m-am mutat în București, pentru mine și cel mai mic drum se transformă într-o mare căutare. Mă pierd constant, cu perseverență, voit sau nevoit, prin autobuze, prin metrou, pe străzi. Așa că vineri seara, pe 11 octombrie, mi-am propus să văd concertul trupei Omul cu șobolani, titlul noului album fiind prea pe sufletul meu: "Marea Căutare".

Seara începea promițător - un adevărat “treasure hunt” pentru găsirea celui mai nou bastion cultural, Club Colectiv, în fosta fabrică Pionierul. Evident, m-am rătăcit. Dar nu am fost singura. S-au rătăcit și taximetriștii și doi tipi cu dreaduri și cu beri în mână, până și câțiva fotografi. Experimentam albumul, încă înainte să îl auzim live.

Am intrat. Înăuntru - un public nișat, artsy, cu ochelari cu rame mari, cardigane corecte, tricouri cu imprimeuri psihedelice și păr aranjat futurist. De pe pereți rânjeau fioros măști tradiționale – din acele care alungă spiritele rele. “Cine visează și lasă, karma o să-l pedepsească” – pe piesa “Visule” a început blestemul sau poate doar ritualul de trecere al Cristinei Grama care a prezentat, în deschidere, colecția “România Underground”. Un art video în care apăreau tipe cu părul mov, în geci de piele, plimbând prin oraș geamantane cu înfricoșătoarele măști. Cool stuff.

Băieții de la OCS s-au lăsat așteptați. Nu găsiseră poate nici ei locația :) Publicul a început să scandeze “o-ce-se, o-ce-se”. Acronimul suna atât de bine, atât de simplu încât vocea mulțimii prindea și mai mare amploare. Au urcat pe scenă. Mov, verde, albastru, luminile îi învăluiau. Zâmbeau. Un intro lung, lung rău. Tobele acelea îți intrau în adâncul corpului și îți băteau pulsul.

Albumul numărul opt... mă simt destul de bătrân”, a spus Dan Amariei, solistul, purtând barbă și ochelari cu rame albe. O cămașă neagră îi ieșea răzleață din blugi, iar firele căștilor roșii se asortau cu brățara inscripționată cu logo-ul “colectiv”. Brățările noastre erau verzi.

Mama voastră de visători, mă faceți să trag cu praștia-n nori!”, a strigat Dan mulțimii care era cu mâinile pe sus, urmărind ritmurile “Baloanelor de săpun”. La ora 00:00, în dar celor care se sărutau cu patos prin colțurile întunecate ale clubului, a început piesa “Hiroshima” – “toate astea-s datorită ție!”. “Ni se pregătește ceva”, “Ridică-te și mergi în mâini”, “Etajul 28” – noul album are un sound personal, cu forță extraordinară ce face publicul să vibreze.

Pe melodia “Am ce dau” li s-a alăturat violoncelista Corina Ciuplea. Brunetă, cu părul lung, mică de statură și îmbrăcata în negru, Corina arăta ca “the perfect geek”. În timp ce arcușul îi aluneca pe corzile violoncelului, cânta alături de ei versurile. Mi-a plăcut.

Concertul s-a încheiat simetric, cu același sound lung, prea lung. Cercul s-a închis. Dar publicul le scanda numele, parcă era în transă. Așa că s-au întors la bis și au mai cântat încă odată piesele “Caută” și “Am ce dau”. “Ne naștem goi, murim eroi”. Într-adevăr, o mare căutare. Dan Amariei (voce) cu o amuletă la gât, Nicolae Amara (chitară) cu ciocul lui sfidător, Mihnea Dobrotă (tobe) cu un tatuaj mare pe brațul stâng și Radu Andrei (bas) cu vârtejul din partea dreaptă care, deși era tuns scurt, îi dădea bătăi de cap, au cântat seara trecută piesele albumului “Marea Căutare”. Nu le-au respectat ordinea, dar ce mai contează când “cauți în tine”.

Poze de la concertul OCS - Marea Căutare

Vezi toată galeria foto Omul cu șobolani - live în Colectiv. Urmărește cum au prezentat membrii OCS piesele de pe Marea Căutare într-un material video de la conferința ce a precedat concertul.

Omul cu Șobolani deschide seria de concerte Showroom Original x Expirat

Pe 5 martie, trupa Omul cu Șobolani va inaugura seria de concerte online Showroom Original, filmate la Expirat. Evenimentul va putea fi urmărit pe platforma Overground Showroom.

Omul cu Șobolani - OCS la BESTFEST 2013 pe 5 iulie

Overground Music readuce pe scenă unele dintre cele mai cunoscute trupe de alternativ pentru o serie de concerte filmate și găzduite de Expirat. O dată la două săptămâni, vinerea, de la ora 20:00, pe Overground Showroom, "Netflixul de concerte", va avea loc premiera unui nou concert din seria Showroom Original x Expirat. Omul cu șobolani deschide această serie, concertul trupei fiind programat pentru vineri, 5 martie, de la ora 20:00.

Bilete pentru concertul OCS din seria Showroom Original x Expirat

Biletele la premiera online de pe 5 martie a concertului OCS – Showroom Original x Expirat se găsesc online la prețul de 29 de lei și oferă acces timp de o lună la concertul înregistrat. După achiziția biletelor, cumpărătorii vor primi un email din partea Overground Showroom cu username-ul și parola contului lor în care vor putea urmări premiera concertului OCS – Showroom Original x Expirat pe data de 5 martie de la ora 20:00.

Concertul va fi de asemenea disponibil pentru toți abonații Overground Showroom care au optat pentru un plan tarifar recurent – lunar, trimestrial sau anual.

TRAILER | OCS: Showroom Original x Expirat 2021

OCS, prescurtarea de la Omul cu șobolani – inspirat din titlul cărții lui Freud – este numele trupei formate din Dan Amariei (vocal), Nicolae Aramă (chitară), Mihnea Dobrotă (tobe) și Radu Caragea (bas), care a luat naștere în Constanța (România), în urmă cu douăzeci și doi de ani. De atunci, aceștia au ajuns departe: au cucerit scena alternativă românească, au lansat opt albume, au filmat câteva zeci de videoclipuri, au susținut sute de concerte și sunt la a treia generație de fani. În 2019, Omul cu șobolani au lansat cel mai recent album de studio – "Fabrica de păpuși" – un album actual și energic, și o reconectare la mesajul social din primii ani ai trupei.

Din seria Showroom Original x Expirat urmează să aibă premiera pe Overground Showroom concerte cu Kumm, Eyedrops, Lucia & Muse Quartet, Pinholes, Fluturi pe Asfalt, Domino, The Kryptonite Sparks, Dimitri's Bats și alții.

OVERGROUND SHOWROOM este o bibliotecă video on demand dedicată concertelor, ce propune un serviciu similar altor platforme de streaming video. Catalogul conține concerte live ale artiștilor din România, filmate full HD și cu sunet de înaltă calitate. Concertele sunt disponibile pentru streaming 24/7, iar veniturile generate de platformă vor fi direcționate către artiști.

26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16