Note-jurnal de festival: Peninsula 2012 - Ziua #4

Children of Bodom la Peninsula 2012
Children of Bodom la Peninsula 2012 │ FOTO: Calin Ilea www.peninsula.ro

Într-un final s-a liniștit toată lumea pentru câteva ore după 3 nopți de petrecere continuă! O odihnă binevenită pentru ziua cea mare ce avea să urmeze! Dacă nu aveai telefon cu alarma, era soarele care făcea șederea în cort de nesuportat de la 7:30 – 8 încolo! Spre ușurarea tuturor celor din camping, în acea dimineață de duminică și ultima zi de festival, vântul a decis să se îndure de suferința noastră! Așa a început acest final de festival!

Publicul rock la Peninsula 2012

Publicul rock la Peninsula 2012 │ FOTO: Calin Ilea www.peninsula.ro

A 4 - a zi a fost ca un revers al medaliei pentru rockerii veniți la Peninsula! În zilele precedente am avut The Straits cu melancolia după vremuri mai bune, Tinie Tempah cu suflul distracției contemporane pe ritmuri de hip-hop și Akos, pentru care am fost cam scumpă la vedere – în ultima zi ne-am pregătit atât sufletește cât și trupește pentru greii death metal-ului melodic finlandez de la Children of Bodom.

Trooper la Peninsula 2012

Trooper la Peninsula 2012 │ FOTO: Calin Ilea www.peninsula.ro

Trooper, un nume care încântă și descântă prin concertele lor din țară și care mai recent s-a decis să nu fie limitat de granițele băștinașe. Au putut fi auzite din cadrul setlist-ului: De la Începuturi, Nu trebuie să vrei, Nu mai contează, Un singur drum, Amintiri, Vlad Țepeș, Tari ca Munții, Strigăt, Încă un Strigăt, dar și 3 cover-uri : Highway to Hell (AC/DC), I want to break free (Queen), și Fear of the Dark (Iron Maiden). Pentru ultimele 3, mă încearcă un pic de dojană pe care am adresat-o și celor de la byron. Dupa 7 albume scoase, chiar erau necesare cover-urile? Publicul a fost destul de variat, dar și restrâns: de la fanii la veterani ai festivalului la tineri care tocmai i-au descoperit și au decis să rămână până la sfârșit.

Publicul rock la Peninsula 2012

În deschidere la Children of Bodom am avut ocazia de a asculta și rock unguresc de calibru, odată cu urcarea pe scenă a trupei Subscribe. Veniți a 3-a oară în Romania doar anul acesta, Subscribe este o trupă bine primită în toată țara. Motivul: nu doar pentru muzica lor ci și pentru respectul lor față de multi-culturalitate și dovada de profesionalism pe care o dau de fiecare dată adresându-se publicului, ca și în aceasta instanță, în limba engleză - spre deosebire de toți ceilalți care nu au știut comunica decât în limba maghiară...

Subscribe la Peninsula 2012

Subscribe la Peninsula 2012 │ FOTO: Calin Ilea www.peninsula.ro

Recunosc că Peninsula a reprezentat prima mea audiție a acestei trupe, dar vă asigur că nu va fi ultima! Un număr de excepție, ce a excelat în a ridica mișcarea din public și mărimea acestuia la nivelul mult așteptat al unui concert rock! Mash pit anyone? Pogo? Daca n-ați putut ajunge  să îi vedeți, aviz amatorilor: vor concerta în Cluj-Napoca în decembrie.

Publicul rock la Subscribe - Peninsula 2012

Publicul rock la Subscribe - Peninsula 2012 │ FOTO: Calin Ilea

„-Knock-knock!  - Who’s there?  - Children of Bodom!”

Children of Bodom la Peninsula 2012

Așteptați cu nerăbdare, au dezlănțuit o nebunie totală imediat ce au pășit pe scena care era transformată într-un nou „conac” CoB. Pe fundal sus în spate se putea vedea artwork-ul ultimei lor lansări discografice, al albumului Holiday on Lake Bodom (15 Years of Wasted Youth) 2012, pe când,  deasupra lor erau atârnate 4 bucăți mari rupte și găurite de material sau plastic spre a da aerul de vremuri postbelice. Și-au început concertul cu Deadnight Warrior,iar în setlist s-au mai numărat și Everytime I Die, Shovel Knockout, Blooddrunk, Angels Don’t Kill, Hate Crew Deathroll, Hate Me, Round Trip To Hell And Back, Are you dead yet?,  nu neapărat în această ordine, pe lângă altele! Sunetul a fost foarte bun, chitările au sunat excelent, iar vocea lui Alexi Laiho a străpuns cu viteza și forța vântului mulțimea!

Dați-mi voie să vă mărturisesc că au organizat cel mai activ mash pit din câte am văzut, care a fost întrerupt din când în când de praful ce se ridica, mult prea dens pentru a respira. Dar, rockerii noștrii nu s-au dat bătuți și s-au înarmat cu tricouri sau baticuri cu care și-au acoperit fiecare nasul si gura. Numărătoarea pe capete de participanți nu s-a făcut ca în celelalte zile, dar vă pot spune că au egalat The Straits, ceea ce înseamnă un număr destul de mare. dar fără importanță pentru spiritele incinse. Acestea au sărit, headbanged, au aclamat și au refuzat să-i lase să plece pe finlandezi așa ușor! Biss-ul însă a fost extazul nopții, Children of Bodom încheind cu Needled 24/7, In Your Face și Downfall.  - „I see angels burning, falling down in ruins” (Downfall).

Children of Bodom, așteptați de rockerii din Romania la Peninsula 2012

Children of Bodom, așteptați de rockerii din Romania la Peninsula 2012 │ FOTO: Calin Ilea www.peninsula.ro

Petrecerile au continuat cu mai multă ardoare în acea ultimă noapte! Nu cred că a apucat cineva să doarmă! The „Rock’n’roll Children” (vezi Dio), cum îmi place mie să-mi numesc confrații în gusturi muzicale, și-au făcut veacul la Rock Pub sau în Freedom Music Experience.

Iar, cei care îi asteptau pe ATB și Josh Gallahan în Freedom Music Arena,  au fost dezamăgiți de anularea show-rilor, care spun sursele oficiale, a fost pe motiv de neînțelegere între booking și managementul artiștilor. Dar francezii de la Dirtyphonics au întreținut nebunia în continuare pe KISS Terrace pana pe la 2:15 noaptea, fapt care a împăcat această nemulțumire cât de cât.

Petrecăreții s-au lăsat cu greu convinși că oaza lor este din nou un miraj și că realitatea le spune că trebuie să ajungă din nou acasă cu amintirile imprimate la concertele: The Straits, Tinie Tempah, Akos, Children of Bodom, Subrscribe, Trooper, byron, Electric Fence, etc. în această ediție aniversară a festivalului Peninsula!