Note-jurnal de festival: Peninsula 2012 - Ziua #2

Vita de Vie la Peninsula 2012
Vita de Vie la Peninsula 2012 │ FOTO: Calin Ilea www.peninsula.ro

„dimineața pe răcoare...”  A doua zi a început cu melodia de la Zob și Zdub, fredonată de nimeni altcineva decât un cetățean român de etnie maghiară! Am zis: „frumos! asta poate fi numită dreptate poetică intr-un fel!” A fost o zi destul de lejeră, îngăduindu-mi să văd o fracțiune din Tirgu Mures până la ora de start a concertelor.

Ini-mini-miny-mo tell me now which way to go! Electric Fence, 18:00 sau Heaven Street Seven, 18:30? Am ales  Electric Fence! Dilema de la Defender se repetă, doar că de data aceasta spectatorii au avut ce alege! Ce pot face? Sunt mai naționalistă decat Cuza câteodată și chiar au meritat alegerea! Ei încă sunt „in the making” în cariera lor! N-aș fi putut-o spune mai bine decât broșura festivalului: „au fost chemați să cante și să încânte” ceea ce au și pus în practică. Puțini au fost cei care au stat jos la acest concert! Au indus asistenței un sentiment de bună stare și chef de viață! Eu una ii recomand cu căldură!

Electric Fence la Peninsula 2012

Electric Fence la Peninsula 2012 │ FOTO: Boda Gergely www.peninsula.ro

Am plecat un pic înainte de finalul concertului Electric Fence pentru a-i prinde de la inceput pe Ciuc Music Live Stage pe băieții de la Travka. Aveam speranțe de ceva și mai bun dar au început conversația cu publicul cu o atitudine „lasă-mă să te las” și cam lipsiți de viața. Lumea trecea pe lângă și prin terenul destinat spectatorilor, unii, ca și mine, stăteau jos. Căldura, mai bine spus, toropeala zilei își spunea cuvântul atât în public, care fiind puțin de felul lui era și plin de curioși, gură-cască și câțiva fani, cât și pe scenă! Atât încât Travka a trebuit să-și reducă considerabil din setlist din cauza faptului ca bassistului i s-a facut rău și a fost preluat de la scenă de o ambulanță SMURD, spre dezamăgirea fanilor care sperau să fie doar o șmecherie de-a atrage oameni la scena Ciuc. Toți suntem oameni, până și starurile rock! „...sunt în 90 de moduri, ești în 90 de feluri...”

Vita de Vie la Peninsula 2012

Vița de Vie, pe ei i-am prins la Zilele Medievale ale Făgărașului. Fiind în trecere, m-am oprit să văd ce se „vinde”! Același fenomen și de data aceasta. Cred că i-am văzut și auzit de prea multe ori ca să nu mă arăt un pic indiferentă! Vina o poartă Basul și cu toba mare, o melodie cam misogină aș spune eu, dar pe care mulți o preferă din discografia VdV. Un concert viu, care a ținut lumea în picioare, aplaudând și participând, înceindu-se din păcate cu versiunea dubstep a piesei Varză.

Peninsula 2012 - Rotfront pe 24 august

Peninsula 2012 - Rotfront pe 24 august

Odată cu sfârșitul concertului, curiozitatea și discuțiile unui grup din mulțime m-au făcut să-mi îndrept atenția către KISS Terrace pentru a descoperi ce înseamnă RotFront, care s-a dovedit „o combinație între reggae, hip hop, culcha candela, polka, klezmer, ska și multe altele...”spune broșura Peninsula dar eu chiar n-am putut să-mi formez vreo părere în acest sens. Motiv pentru care i-am preferat pe ungurii de la Balazs Feco Band, un fel de blues jazz rock, cu o carieră lungă pe umeri! O combinație superbă care ar fi fost perfectă cu un alt vocal! Au avut public între răzleț și decent, dar îmbibat cu voie bună de acest desert unguresc!

Tinie Tempah în cea de-a doua zi Peninsula 2012

Tinie Tempah, în afară de single-ul Written in the Stars scris de Eric Turner, melodie compusă inițial în stilul rock, nu le sună foarte cunoscut nici măcar ascultătorilor de rând, cel puțin nu după nume! Adică, Tinie Tempah vs. 2PAC, Dr. Dre, Eminem – ceva discrepanță - asta mi-a transmis prezența lui în festival! Judecând la rece, a fost un show foarte împlinit: prezență scenică bună, comunicare cu publicul, respect față de spectatori și prestație muzicală foarte bună.

Imediat după Tinie Tempah, am fugit la Freedom Music Arena pentru a-l vedea pe Timo Maas ce urma să mixeze la 1:00. Nu vă speriați, a fost doar curiozitatea, deoarece am auzit numele în context cu Brian Molko de la Placebo, First Day făcând parte din playlist-ul meu tot din acest motiv.  A creat spațiul vibrațiilor perfecte pentru o petrecere de succes și mai ales pentru iubitorii genului. Un personaj destul de retras, în ciuda ocazionalilor fotogtrafi.

Timo Maas la Peninsula 2012

Timo Maas la Peninsula 2012 │ FOTO: Szentes Zagon www.peninsula.ro

Petrecerea s-a întins până tarziu, dupa ce a răsărit soarele, în jur de 5-6 sau poate că era mai mult și am adormit între timp. Ca și în noaptea precedentă, distracția a continuat în Rock Pub sub cerul liber, în Booha Academy, Miert Pub sau Freedom Music Experience.