Nightwish - Visul unei nopți de vară la București

Nightwish a revenit la București pentru a sărbători 20 de ani de carieră. Concertul a avut loc în parcarea Romexpo, pe 17 iunie 2018 și face parte din turneul „Decades World Tour”. În deschidere au cântat trupele Fallen Arise (Grecia) și A Tear Beyond (Italia).

Concert aniversar Nightwish 20 de ani la București 2018

Seara în care a concertat Nightwish am putea spune că a fost ca visul unei nopți de vară. Finlandezii au adus la București un show de calitate plin de energie, cum rar îți mai este dat să vezi astăzi. Poate doar dacă mergi la un festival precum Wacken sau Hell Fest.

Prima trupă care a urcat pe scenă a fost Fallen Arise, venită tocmai din Grecia. Atenienii ne-au încântat simțurile auditive cu un symphonic metal cu adevărat special. A fost o adevărată plăcere să ascultăm live piese precum „Nightouched”, „The Heart of the Damned” sau „White Crystal Angel”.

La scurt timp, a urmat și cea de-a doua trupă, de această dată a italienilor de la A Tear Beyond. Am rămas ușor surprinsă de teatralitatea de care au dat dovadă, prin coregrafie, dar și prin măștile, în mare parte venețiene, pe care membrii trupei le purtau. Combinația de gothic și industrial a fost bine primită de cei prezenți. Pe scena de la Romexpo au răsunat piese emblematice ale trupei, ca „Angels Out of Grace” și „Behind the Curtains I'm Dying”.

A Tear Beyond în deschiderea concertului aniversar Nightwish 20 de ani la București 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

După o încălzire foarte bine făcută și cu apusul care crea o aură mistică, de poveste, ne apropiam de momentul mult așteptat al serii. La ora 20:59, un ceas gigantic a început numărătoarea inversă pe ecranul din spatele scenei. După un intro spus ca o poveste și de o luare aminte că de preferat ar fi să lăsăm telefoanele pentru a ne bucura de muzică, finlandezii își fac în sfârșit apariția. Și cum poți să începi mai bine un concert ce avea să dureze 2 ore, dacă nu cu piesa „End of All Hope”?

Nu cred că există destule cuvinte pentru a exprima sentimentele și energia trăite în acele două ore pline de magie. Într-adevăr, așa cum spune și numele turneului, „Decades”, am trecut prin cele mai minunate momente din anii Nightwish. Cu o componență aproape originală și cu piese care au făcut deja istorie, am călătorit cu trupa prin vremea albumelor „Once”, „Oceanborn”, „Century Child”, „Wishmaster”, dar și a celor mai noi, „Imaginaerum” și „Endless Forms Most Beautiful”.

Concert aniversar Nightwish 20 de ani la București 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Este adevărat că marea majoritate a pieselor din setlistul concertului au fost cele de pe vremea când Tarja Turunen era în trupă, însă Floor Jansen a făcut o treabă remarcabilă. Poate că discrepanțe încă mai există între fanii trupei, dar s-au estompat în timp. Floor ne-a arătat puterea de care dă dovadă, energia, frumusețea și personalitatea puternică pe care o are. Toate astea s-au putut vedea și prin piese precum „Wish I Had An Angel”, „10th Man Down”, „Gethsemane”, „Sacrament of Wilderness”, „The Carpenter”, „I Want My Tears Back” sau „Devil & The Deep Dark Ocean”.

Nu cred că a fost vreun moment în care publicul să nu fi sărit, să nu fi cântat la unison cu Floor sau chiar să nu fi plâns de fericire. Nightwish a spus o poveste nu pentru public, ci cu tot cu el. Întregul concert a fost ca un omagiu adus muzicii, frumuseții, naturii, un basm adus din magnificul Nord. Și pentru ca întreaga poveste să fie completă, am avut parte și de un show pirotehnic de calitate și care te lăsa de multe ori mut de uimire. Fiecare piesă a fost acompaniată pe ecranul din spatele scenei de imagini reprezentative care conturau și mai frumos basmul nordicilor. Sunetele electrice ale instrumentelor lui Marco și Emppu se îmbinau într-o armonie perfectă cu cea a clapelor lui Tuomas si a instrumentelor tradiționale nordice ale lui Troy.

Din păcate, nu ne-am putut bucura și de un bis, dar trupa s-a întors la finalul concertului pe scenă pentru a-și lua la revedere de la publicul care i-a aclamat preț de minute întregi. A fost un concert la care oameni de toate vârstele s-au bucurat, au cântat, au simțit magia Nordului și au aniversat alături de Nightwish 20 de ani de basm. Și 14 ani de Metalhead, bineînțeles. :)

Tarja Turunen anunţă albumul "Dark Christmas"; Când se lansează?

Tarja Turunen, fosta solistă Nightwish a anunţat un nou album de Crăciun, "Dark Christmas". El va sosi devreme faţă de sezonul sărbătorilor de iarnă, mai precis pe 10 noiembrie. Avem detalii despre LP mai jos.

Videoclip Tarja Turunen Frosty the Snowman
Videoclip Tarja Turunen Frosty the Snowman │ FOTO: Tarja Turunen

Tarja Turunen a mai lansat un album de Crăciun şi în trecut, mai precis în 2017, pe numele său "From Spirits And Ghosts (Score for a Dark Christmas)". Conceptul este inedit, iar solista foloseşte sunetul unei orchestre generoase şi jucăuşenia unui cor de copii pentru a crea un sunet unic. Vocea legendarei artiste se va auzi din nou fie pe colinde clasice reinterpretate, fie pe creaţii complet noi, odată cu lansarea lui "Dark Christmas" pe 10 noiembrie.

Pe listă se află "Last Christmas" de la WHAM!, dar şi "All I Want for Christmas Is You" de la Mariah Carey. Nu uităm de "Wonderful Christmastime" de la Paul McCartney, plus clasicele "Jingle Bells", "Frosty The Snowman" şi "Rudolph the Red-Nosed Reindeer". O piesă complet nouă şi originală este "Dark Christmas", creaţie semnată Tarja Turunen.

Ni se promite o "explorare a laturii mai misterioase a sezonului festiv". Influenţele sunt unele înspăimântătoare, ca de Halloween, întunecate, gothice pe alocuri. Muziciană finlandeză a lucrat din nou cu Jim Dooley şi Tim Palmer. Şi mai mult decât atât: ne aşteaptă nu mai puţin de 12 videoclipuri muzicale la pachet cu aceste piese, câte unul pentru fiecare track.

Va exista şi un film de lung metraj cu acustică imersivă Dolby Atmos, disponibil pe toate platformele majore de streaming. Pentru început Tarja ne oferă single-ul "Frosty The Snowman", alături de videoclipul aferent. Tarja a creat în locul clasicului colind pe care îl învăţăm la ora de engleză în liceu sau generală o interpretare care te va bântui.

Iată tracklist-ul lui "Dark Christmas":

01. The First Noel
02. Frosty the Snowman