Nightwish - Visul unei nopți de vară la București

Nightwish a revenit la București pentru a sărbători 20 de ani de carieră. Concertul a avut loc în parcarea Romexpo, pe 17 iunie 2018 și face parte din turneul „Decades World Tour”. În deschidere au cântat trupele Fallen Arise (Grecia) și A Tear Beyond (Italia).

Concert aniversar Nightwish 20 de ani la București 2018

Seara în care a concertat Nightwish am putea spune că a fost ca visul unei nopți de vară. Finlandezii au adus la București un show de calitate plin de energie, cum rar îți mai este dat să vezi astăzi. Poate doar dacă mergi la un festival precum Wacken sau Hell Fest.

Prima trupă care a urcat pe scenă a fost Fallen Arise, venită tocmai din Grecia. Atenienii ne-au încântat simțurile auditive cu un symphonic metal cu adevărat special. A fost o adevărată plăcere să ascultăm live piese precum „Nightouched”, „The Heart of the Damned” sau „White Crystal Angel”.

La scurt timp, a urmat și cea de-a doua trupă, de această dată a italienilor de la A Tear Beyond. Am rămas ușor surprinsă de teatralitatea de care au dat dovadă, prin coregrafie, dar și prin măștile, în mare parte venețiene, pe care membrii trupei le purtau. Combinația de gothic și industrial a fost bine primită de cei prezenți. Pe scena de la Romexpo au răsunat piese emblematice ale trupei, ca „Angels Out of Grace” și „Behind the Curtains I'm Dying”.

A Tear Beyond în deschiderea concertului aniversar Nightwish 20 de ani la București 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

După o încălzire foarte bine făcută și cu apusul care crea o aură mistică, de poveste, ne apropiam de momentul mult așteptat al serii. La ora 20:59, un ceas gigantic a început numărătoarea inversă pe ecranul din spatele scenei. După un intro spus ca o poveste și de o luare aminte că de preferat ar fi să lăsăm telefoanele pentru a ne bucura de muzică, finlandezii își fac în sfârșit apariția. Și cum poți să începi mai bine un concert ce avea să dureze 2 ore, dacă nu cu piesa „End of All Hope”?

Nu cred că există destule cuvinte pentru a exprima sentimentele și energia trăite în acele două ore pline de magie. Într-adevăr, așa cum spune și numele turneului, „Decades”, am trecut prin cele mai minunate momente din anii Nightwish. Cu o componență aproape originală și cu piese care au făcut deja istorie, am călătorit cu trupa prin vremea albumelor „Once”, „Oceanborn”, „Century Child”, „Wishmaster”, dar și a celor mai noi, „Imaginaerum” și „Endless Forms Most Beautiful”.

Concert aniversar Nightwish 20 de ani la București 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Este adevărat că marea majoritate a pieselor din setlistul concertului au fost cele de pe vremea când Tarja Turunen era în trupă, însă Floor Jansen a făcut o treabă remarcabilă. Poate că discrepanțe încă mai există între fanii trupei, dar s-au estompat în timp. Floor ne-a arătat puterea de care dă dovadă, energia, frumusețea și personalitatea puternică pe care o are. Toate astea s-au putut vedea și prin piese precum „Wish I Had An Angel”, „10th Man Down”, „Gethsemane”, „Sacrament of Wilderness”, „The Carpenter”, „I Want My Tears Back” sau „Devil & The Deep Dark Ocean”.

Nu cred că a fost vreun moment în care publicul să nu fi sărit, să nu fi cântat la unison cu Floor sau chiar să nu fi plâns de fericire. Nightwish a spus o poveste nu pentru public, ci cu tot cu el. Întregul concert a fost ca un omagiu adus muzicii, frumuseții, naturii, un basm adus din magnificul Nord. Și pentru ca întreaga poveste să fie completă, am avut parte și de un show pirotehnic de calitate și care te lăsa de multe ori mut de uimire. Fiecare piesă a fost acompaniată pe ecranul din spatele scenei de imagini reprezentative care conturau și mai frumos basmul nordicilor. Sunetele electrice ale instrumentelor lui Marco și Emppu se îmbinau într-o armonie perfectă cu cea a clapelor lui Tuomas si a instrumentelor tradiționale nordice ale lui Troy.

Din păcate, nu ne-am putut bucura și de un bis, dar trupa s-a întors la finalul concertului pe scenă pentru a-și lua la revedere de la publicul care i-a aclamat preț de minute întregi. A fost un concert la care oameni de toate vârstele s-au bucurat, au cântat, au simțit magia Nordului și au aniversat alături de Nightwish 20 de ani de basm. Și 14 ani de Metalhead, bineînțeles. :)

Industria muzicala

Nightwish își va încheia activitatea dacă un membru cheie pleacă din trupă

Nightwish își continuă în prezent activitatea, în ciuda plecării lui Marco Hietala. Există însă și factori care atârnă mai greu în luarea deciziei de a dizolva formația. Dacă un membru cheie ar pleca, atunci Tuomas Holopainen ar ști că acela este sfârșitul.

Marco Hietala a părăsit trupa Nightwish în ianuarie 2021, însă asta nu i-a determinat pe colegii lui să pună punct activității formației. Decizia de a continua este oarecum controversată, mai ales că Tuomas Holopainen declara în 2019 că Nightwish se va destrăma dacă mai pleacă vreun membru. Întrebat recent de Metal Hammer cum comentează această schimbare de atitudine, Tuomas a replicat că s-a răzgândit, dar că totul va lua sfârșit dacă Floor Jansen se hotărăște, la rândul ei, să plece.

"Asta simțeam în 2019 și asta am simțit și când a plecat Marco. Îmi retrag cuvintele când ne referim la situația asta.

Dar dacă ar pleca Floor [Jansen, vocalista], aia ar fi, ăla ar fi finalul trupei Nightwish. Cu siguranță, 100%", a răspuns Tuomas.

Tuomas Holopainen: "Dacă Nighthwish se destramă, a fost o călătorie grozavă, o aventură minunată, care a ținut 25 de ani"

Mergând pe ipoteza destrămării, Tuomas a fost întrebat cum s-ar simți dacă Nightwish și-ar încheia activitatea definitiv.

"Dacă Nighthwish se destramă, a fost o călătorie grozavă, o aventură minunată, care a ținut 25 de ani. Va trebui să mă gândesc la un alt proiect", a răspuns liderul și fondatorul Nightwish, părând să fi zăbovit deja asupra acestei idei.

Floor Jensen a devenit vocalista formației Nightwish în 2012, ea înlocuind-o pe Anette Olzon, care, la rândul ei, a preluat ștatefa de la Tarja Turunen, concediată de formație în octombrie 2005. În acest context, e dificil de crezut că plecarea lui Jensen ar fi, cu adevărat, indispensabilă.

Până la noi reevaluări, povestea Nightwish continuă. Trupa a lansat în aprilie 2020 albumul "Human. :II: Nature", pe care l-a promovat în cadrul unui eveniment inedit, "An Evening With Nightwish In a Virtual World". Concertul VR a avut loc în martie 2021, formația reluând concertele clasice în luna iulie. Turneul de promovare a albumului "Human. :II: Nature" a debutat pe 28 iulie, urmând să se încheie în octombrie 2022. Marko Hietala va fi înlocuit de un muzician care va însoți trupa exclusiv în concerte, poziția de basist rămânând momentan neocupată.

Tarja Turunen concertează în 2022 la București și Cluj-Napoca

Tarja Turunen revine în România. Pe 18 și 19 octombrie, fosta vocalistă Nightwish va concerta la București, respectiv Cluj-Napoca. Show-urile anunțate pentru 2022 fac parte din turneul de promovare a albumului "In The Raw".

Tarja Turunen in concert la Bucuresti

Luna octombrie a anului 2022 o va readuce pe Tarja Turunen în fața publicului din România. "Raw Tour", început în septembrie 2019 și întrerupt din cauza pandemiei de COVID-19, a fost reluat anul acesta, pentru 2022 fiind planificate două concerte în țara noastră. Pe 18 octombrie, Tarja va concerta la Arenele Romane din București, iar pe 19 octombrie la Form Space din Cluj-Napoca. În cadrul acestor evenimente va fi promovat cel mai recent album solo al artistei, "In the Raw", disc lansat în august 2019 și aclamat de criticii de profil. ""In The Raw" ne amintește cât de bun poate fi metalul simfonic: interpretări vocale executate la perfecție, compoziție muzicală versatilă, aranjamente gândite în detaliu, muzicieni extrem de talentați și producție excelentă", notează Gary Hernandez de la "Metal Temple", acesta fiind doar unul dintre criticii care au apreciat acest material.

Bilete la concertele Tarja Turunen de la București și Cluj-Napoca:

• Biletele pentru concertele din octombrie 2022 pot fi achiziționate online. Aici găsiți detalii privind prețurile biletelor pentru concertul de la București. Pentru informații legate de show-ul de la Cluj-Napoca, consultați Agenda InfoMusic.

Tarja Turunen este una dintre vocile scenei metal care nu mai are nevoie de nicio prezentare. Se numără printre cele mai cunoscute soprane ale lumii, statut pe care l-a câștigat atât prin colaborarea cu trupa Nightwish, cât și datorită carierei solo.

După aproape un deceniu alături de Nightwish, carismatica artistă a pornit un proiect solo care s-a bucurat de succes la nivel internațional. A urcat pe scenele celor mai mari festivaluri din lume, iar în cei peste 15 ani de carieră solo a lansat cinci albume de studio, cel mai recent, "In the Raw", fiind lansat în 2019.

În cadrul materialelor lansate a colaborat cu artițti importanți ai scenei metal, precum Bjorn Strid de la Soilwork, Cristina Scabbia de la Lacuna Coil, Tommy Karevik de la Kamelot, Alissa White-Gluz de la Arch Enemy, Joe Satriani sau Mike Terrana.

<< oct. 2021 >>
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10