Nightwish - Visul unei nopți de vară la București

Nightwish a revenit la București pentru a sărbători 20 de ani de carieră. Concertul a avut loc în parcarea Romexpo, pe 17 iunie 2018 și face parte din turneul „Decades World Tour”. În deschidere au cântat trupele Fallen Arise (Grecia) și A Tear Beyond (Italia).

Concert aniversar Nightwish 20 de ani la București 2018

Seara în care a concertat Nightwish am putea spune că a fost ca visul unei nopți de vară. Finlandezii au adus la București un show de calitate plin de energie, cum rar îți mai este dat să vezi astăzi. Poate doar dacă mergi la un festival precum Wacken sau Hell Fest.

Prima trupă care a urcat pe scenă a fost Fallen Arise, venită tocmai din Grecia. Atenienii ne-au încântat simțurile auditive cu un symphonic metal cu adevărat special. A fost o adevărată plăcere să ascultăm live piese precum „Nightouched”, „The Heart of the Damned” sau „White Crystal Angel”.

La scurt timp, a urmat și cea de-a doua trupă, de această dată a italienilor de la A Tear Beyond. Am rămas ușor surprinsă de teatralitatea de care au dat dovadă, prin coregrafie, dar și prin măștile, în mare parte venețiene, pe care membrii trupei le purtau. Combinația de gothic și industrial a fost bine primită de cei prezenți. Pe scena de la Romexpo au răsunat piese emblematice ale trupei, ca „Angels Out of Grace” și „Behind the Curtains I'm Dying”.

A Tear Beyond în deschiderea concertului aniversar Nightwish 20 de ani la București 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

După o încălzire foarte bine făcută și cu apusul care crea o aură mistică, de poveste, ne apropiam de momentul mult așteptat al serii. La ora 20:59, un ceas gigantic a început numărătoarea inversă pe ecranul din spatele scenei. După un intro spus ca o poveste și de o luare aminte că de preferat ar fi să lăsăm telefoanele pentru a ne bucura de muzică, finlandezii își fac în sfârșit apariția. Și cum poți să începi mai bine un concert ce avea să dureze 2 ore, dacă nu cu piesa „End of All Hope”?

Nu cred că există destule cuvinte pentru a exprima sentimentele și energia trăite în acele două ore pline de magie. Într-adevăr, așa cum spune și numele turneului, „Decades”, am trecut prin cele mai minunate momente din anii Nightwish. Cu o componență aproape originală și cu piese care au făcut deja istorie, am călătorit cu trupa prin vremea albumelor „Once”, „Oceanborn”, „Century Child”, „Wishmaster”, dar și a celor mai noi, „Imaginaerum” și „Endless Forms Most Beautiful”.

Concert aniversar Nightwish 20 de ani la București 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Este adevărat că marea majoritate a pieselor din setlistul concertului au fost cele de pe vremea când Tarja Turunen era în trupă, însă Floor Jansen a făcut o treabă remarcabilă. Poate că discrepanțe încă mai există între fanii trupei, dar s-au estompat în timp. Floor ne-a arătat puterea de care dă dovadă, energia, frumusețea și personalitatea puternică pe care o are. Toate astea s-au putut vedea și prin piese precum „Wish I Had An Angel”, „10th Man Down”, „Gethsemane”, „Sacrament of Wilderness”, „The Carpenter”, „I Want My Tears Back” sau „Devil & The Deep Dark Ocean”.

Nu cred că a fost vreun moment în care publicul să nu fi sărit, să nu fi cântat la unison cu Floor sau chiar să nu fi plâns de fericire. Nightwish a spus o poveste nu pentru public, ci cu tot cu el. Întregul concert a fost ca un omagiu adus muzicii, frumuseții, naturii, un basm adus din magnificul Nord. Și pentru ca întreaga poveste să fie completă, am avut parte și de un show pirotehnic de calitate și care te lăsa de multe ori mut de uimire. Fiecare piesă a fost acompaniată pe ecranul din spatele scenei de imagini reprezentative care conturau și mai frumos basmul nordicilor. Sunetele electrice ale instrumentelor lui Marco și Emppu se îmbinau într-o armonie perfectă cu cea a clapelor lui Tuomas si a instrumentelor tradiționale nordice ale lui Troy.

Din păcate, nu ne-am putut bucura și de un bis, dar trupa s-a întors la finalul concertului pe scenă pentru a-și lua la revedere de la publicul care i-a aclamat preț de minute întregi. A fost un concert la care oameni de toate vârstele s-au bucurat, au cântat, au simțit magia Nordului și au aniversat alături de Nightwish 20 de ani de basm. Și 14 ani de Metalhead, bineînțeles. :)

Nightwish revine la București în 2022; Care sunt prețurile biletelor

Nightwish va susține un nou concert la București. Trupa va promova albumul "HUMAN. :II: NATURE" în cadrul unui show ce va avea loc în august la Romexpo.

Nightwish pleacă din nou în turneu, cu acest prilej bifând un nou concert în România. Trupa va urca pe scena de la Romexpo, București, pe 1 august 2022, în cadrul show-ului urmând să promoveze cel mai recent material, "HUMAN. :II: NATURE". Evenimentul va respecta normele în vigoare la momentul desfășurării acestuia.

Nightwish este o formație care nu mai are nevoie de nicio prezentare, asigurându-și renumele după mai bine de 20 de ani pe scena internațională a muzicii metal. Cu 9 albume la activ, compuse în mare parte de fondatorul și mastermind-ul Tuomas Holopainen, Nightwish a ajutat mult la popularizarea și dezvoltarea symphonic metalului precum și la așa numitelor female fronted metal bands. Treptat, albumele formației au ajuns în topurile din întreaga lume, primind peste 60 de Discuri de Platina si de Aur pentru vânzările din cele doua decenii de activitate.

Cel mai recent album, "HUMAN. :II: NATURE", a fost lansat pe 10 aprilie 2020, fiind primul album dublu al formației și primul album în care Kai Hahto este toboșarul oficial al trupei. Discul a intrat în peste 20 de topuri din întreaga lume, în jumătate dintre ele fiind plasat pe primele trei poziții.

În momentul de fata Nightwish înseamnă:

• Tuomas Holopainen – clape
  • Emppu Vuorinen – chitara
  • Jukka Koskinen – bass
  • Troy Donockley – instrumente traditionale
  • Floor Jansen – voce
  • Kai Hahto - tobe

Prețuri bilete la concertul Nightwish din 2022, de la București:

La prețul tuturor biletelor comandate în earlybird și presale se adauga comisionul de emitere bilet de 12 lei. Numărul biletelor la categoriile Wishmasters și Elvenpaths este limitat la 2000 de bucăți din fiecare categorie. Se pun în vânzare doar 10.000 de bilete pentru acest show.

Primele 200 de bilete:

• Wishmasters - 329 lei
  • Elvenpaths - 239 lei