Nightwish a adus poveştile Nordului la Bucureşti

Nightwish au revenit la Bucureşti şi au susţinut un concert la Romexpo, în data de 10 decembrie 2015. Finlandezii se află în turneul internaţional "Endless Forms Most Beautiful", prin care îşi promovează albumul cu acelaşi nume.

Floor Jansen (Nightwish) în concert la Romexpo pe 10 decembrie 2015 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

În seara de 10 decembrie, scena de la Romexpo a fost „invadată” de trei trupe de vikingi, sosite tocmai din Nordul Europei, pentru a-i energiza pe bucureșteni. Amorphis și Arch Enemy au pregătit publicul, pentru sosirea celor de la Nightwish, care au urcat pe scenă în jurul orei 21.

Amorphis a început să prindă drag de țara noastră, trupa revenind pentru a doua oară în acest an în București. Finlandezii au fost headlinerii festivalului Metalhead Meeting 2015, care s-a desfășurat în luna iunie, iar acum s-au întors pentru a deschide concertul Nightwish, dar și pentru a-și promova piesele de pe noul album „Under the Red Cloud”. Cu Amorphis ne vom reîntâlni și pe 3 aprilie 2016.

Concert Amorphis la București pe 10 decembrie 2015

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze de la concertul Amorphis

Au stârnit „strigătul de luptă” cu piese precum „Death of a King” și „The Four Ones Wise” și au făcut ca pletele să se agite în întuneric, timp de mai bine de jumătate de oră. Înainte de a părăsi scena, nordicii l-au chemat pe bunul lor prieten - Marco Hietala, basistul Nightwish, alături de care au interpretat piesa „House of Sleep”.

Trupa Arch Enemy și-a început atacul muzical, fiind condusă de Alissa White-Gluz, care a cucerit privirile cu un outfit desprins dintr-un film de aventură. Debordând de energie, solista a fost foarte comunicativă cu cei din public... Alissa a sărit, a dansat, a fluturat steaguri și i-a încurajat pe spectatori să strige alături de ea și să se alăture în „luptă”. A doua chemare la război a fost făcută prin intermediul piesei „War Eternal”, aceasta fiind urmată apoi de cântece precum „You Will Know My Name” și „No Gods, No Masters”, care au zguduit scena.

Solista Alissa White-Gluz în concert Arch Enemy la Bucuresti pe 10 decembrie 2015

Solista Alissa White-Gluz în concert Arch Enemy la Bucuresti pe 10 decembrie 2015 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze de la concertul Arch Enemy

În jurul orei 21, aşteptarea a luat sfârşit, iar în faţa publicului au apărut vikingii de la Nightwish, însoţiţi de Floor Jansen, noua lor solistă. Dacă trupele din deschidere ne-au purtat pe un câmp de luptă, alături de Nightwish am călătorit spre tărâmuri necunoscute. "Shudder before the beautiful" a fost primul basm muzical din show-ul pregătit de finlandezi.

Nightwish în concert la București pe 10 decembrie 2015

Nightwish în concert la București pe 10 decembrie 2015 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze de la concertul Nightwish

Făpturi sculptate din lemn au îmbrăcat scena, iar întregul decor te putea duce cu gândul la Stăpânul Inelelor. Imaginile feerice de pe fundal şi sunetul magic al cimpoiului au creat un cadru de poveste, în care am fost ţinuţi captivi, uitând pentru o clipă de faptul că ne aflam la Romexpo.

Cele mai aşteptate piese ale serii au fost vechile hituri, compuse în perioada în care Tarja făcea parte din trupă. Însă acum Floor este vocea formaţiei, iar aceasta ne-a demonstrat că piese precum "Stargazers", "Nemo" şi "Wishmaster" pot fi la fel de hipnotizante chiar şi sub forma unei alte interpretări.

Floor Jansen (Nightwish) în concert la Romexpo pe 10 decembrie 2015

Publicul s-a împărţit în trei categorii, fiecare având o solistă preferată, însă cei mai mulţi au fost de partea Tarjei şi au considerat că Floor nu o poate egala. Într-adevăr există diferenţe mari între cele două artiste, iar aici am putea include stilul vestimentar, atitudinea, mişcarea scenică şi vocea. Tarja Turunen a impresionat dintotdeauna prin eleganţă, originalitate şi nobleţe, în schimb Floor Jansen cucereşte scena cu o voce şi o personalitate puternică, dovedind că istoria Nightwish poate continua şi în 2015.

Marco i-a sfătuit pe toţi cei care iubesc pe cineva, să sărute acea persoană, atâta timp cât buzele lor sunt încă roşii, iar acesta a fost indiciul pentru ce avea să urmeze. Floor s-a retras pentru câteva momente, iar scena a fost cucerită de Marco şi Tuomas, care au vrăjit inimile spectatoarelor cu piesa "While your lips are still red".

Floor, Marco, Tuomas, Emppu, Kai şi Troy au dovedit ce înseamnă "The Greatest Show on Earth", şi au adus în România, cele mai frumoase cântece de pe ultimul lor album - "Endless Forms Most Beautiful", dar şi hituri mai vechi, toate contopite într-un basm nordic. Vocea suavă a lui Floor, privirea rece a lui Marco, cimpoiul vesel al lui Troy şi magia clapelor lui Tuomas au fost elementele care au creat o noapte de vis la Romexpo.

Nightwish a încheiat show-ul fără a se mai întoarce pentru bis, iar publicul nu a vrut să plece din faţa scenei timp de câteva minute, în speranţa că trupa va reveni. Însă finlandezii nu s-au mai întors şi au plecat fluturând steagul Bulgariei. Trupa a renunţat la efectele pirotehnice folosite în timpul concertului,  din respect pentru victimele tragediei din Colectiv.  Iar cu ocazia sosirii în România, Nightwish i-a vizitat pe Alex şi Nicoll Şerban, doi fraţi răniţi în incendiul din club, ei fiind internaţi la spitalul Grigore Alexandrescu din Bucureşti.

Un comentariu

Industria muzicala

Marco Hietala: "Părăsesc trupa Nightwish și mă retrag din viața publică"

Marco Hietala a anunțat că părăsește trupa Nightwish și se retrage din viața publică. Muzicianul finlandez a detaliat motivele luării acestei decizii într-un amplu mesaj, la finalul căruia le cere scuze fanilor că trebuie să le dea o astfel de veste.

Concert aniversar Nightwish 20 de ani la București 2018

2021 începe cu o veste proastă pentru fanii trupei de heavy și symphonic metal Nightwish. Basistul și compozitorul secundar al formației, Marco Hietala, a luat decizia de a părăsi formația. Anunțul a fost făcut de muzician astăzi, 12 ianuarie, chiar în urmă cu câteva minute, printr-o postare pe pagina sa de Facebook.

În mesajul adresat publicului, Marco a explicat că este afectat de modul defectuos în care funcționează industria muzicală, pe care o numește depreciativ "republica bananieră". Muzicianul mărturisește, de asemenea, că are nevoie de o reconectare la sine și o regăsire a surselor de inspirație. Mai jos puteți citi mesajul său complet, ce a fost preluat și pe pagina oficială a trupei Nightwish, fără niciun alt comentariu suplimentar.

Marco Hietala: "Mi-am dat seamă că mă simt foarte deziluzionat"

"Oameni dragi, părăsesc trupa Nightwish și mă retrag din viața publică.

De ceva ani încoace nu am mai reușit să mă simt validat de această viață. Există acum companii uriașe care le cer artiștilor să lucreze și să aibă inspirație de la 9 la 5, în timp ce ei își împart profitul pe nedrept. Se întâmplă și între artiști. Suntem republica bananieră a industriei muzicale. Cei mai mari promoteri storc procente chiar și din merchandise, în timp ce plătesc dividende Orientului Mijlociu. Se pare că unele teocrații pot lua bani din muzică fără să pară că sunt ipocrite, chiar dacă asta te-ar condamna în mod normal la decapitare sau închisoare acolo. Am dat doar câteva exemple aici.

Ultimul an m-a forțat să stau acasă și să reflectez. Mi-am dat seamă că mă simt foarte deziluzionat de lucrurile astea și de multe altele. Am realizat că am nevoie de această validare. Pentru ca eu să pot să compun, să cânt și să concertez, am nevoie de noi motive și surse de inspirație. Am nevoie de "My Walden" (loc de refugiu în natură, cu trimite la piesa cu același titlu al trupei Nightwish), ca să spun așa. Am mărturisit și în cartea mea că sunt un depresiv cronic. E periculos pentru mine și pentru oamenii din jurul meu, dacă voi continua astfel. Am avut în trecut gânduri negre. Nu vă faceți griji, sunt bine acum. Îi am alături de mine pe cei doi fii ai mei, pe soția mea, restul familiei și un câine și sunt înconjurat de multă iubire"

Marco le oferă și o rază de speranță fanilor săi. Muzicianul ar putea reveni în muzică în 2022. Până atunci, acesta solicită presei și colegilor de breaslă să-l ocolească. Singurul care face excepție este Tony Iommi, chitaristul Black Sabbath având un loc special în inima lui Marco.

"Nu cred că o să plec definitiv. Conspirație este cuvântul zilei. Oamenilor cărora le plac conspirațiile trebuie să le spun că voi împlini 55 de ani pe 14 ianuarie și cu siguranță mi-am făcut treaba pentru moment. Să-l învinovățiți pe Tuomas e o insultă adresată atât lui, cât și mie, căci îmi puneți la îndoială gândirea mea liberă. E o decizie care ne întristează și pe noi. Aveți grijă ce concluzii trageți. Acum că am lămurit asta, vom ști clar cine se duce intenționat în direcția conspirațiilor.

Sunt câteva lucruri pe care am promis că le voi face în 2021. În afară de aceste angajamente, rog cu amabilitate și respect ca presa, orice trupe sau proiecte artistice să nu-mi ceară să fac nimic în anul ce urmează. Trebuie să lucrez la redescoperirea mea. Sper să vă povestesc despre asta în 2022. Aceasta nu este, însă, o promisiune.

Îmi pare său să vă dau vestea asta.

Marco Hietala

P.S: Tony Iommi face excepție de la regula <<nu vreau să fiu contactat de nimeni>>. Eroul copilăriei mele are prioritate."

Postarea lui Marco Hietala

Nightwish anunţă un concert în realitate virtuală în martie 2021, porneşte apoi un turneu global

Nightwish se numără printre trupele care au lansat albume noi în 2020, în cazul său "Human :II: Nature". Din cauza pandemiei formaţia nu a putut pleca într-un turneu clasic, dar se pregăteşte acum de un prim eveniment aparte. E vorba despre un concert în realitate virtuală, care are loc în martie 2021. Avem detalii în articol.

Nightwish Concert Realitate Virtuala 2021
Nightwish Concert Realitate Virtuala 2021 │ FOTO: Nightwish

Nightwish va da startul unei experienţe inedite în primăvara lui 2021. Evenimentul "An Evening With Nightwish In a Virtual World" implică o reprezentaţie la The Islanders Arms, o tavernă creată în realitate virtuală. Show-ul se desfăşoară pe parcursul a 2 seri, 12 şi 13 martie 2021. În fiecare dintre aceste două reprezentaţii avem parte de 90 de minute de piese de pe cel mai nou album al trupei, "Human :II: Nature", care se aude live pentru prima dată. În plus vom asculta şi hituri ale trupei, iar în fiecare seară setlist-ul va fi diferit.

Având în vedere debutul din aprilie 2020 al acestui LP, el nu a avut când să fie interpretat live şi adus în faţa publicului în acest an pandemic. Nightwish a fost nevoită să îşi amâne turneul global din acest an până în 2021. Revenind la experienţa de la Islander Inn, atât trupa, cât şi publicul vor fi imersaţi într-o experienţă imaginară 3D. De producţie se va ocupa Zoan, care a pus în mişcare şi platforma Burst Live, unde a concertat trupa rap finlandeză JVG pe 1 mai, tot în VR.

Peste 1 milion de privitori au luat parte la experienţă atunci. Concertele virtuale nu sunt deloc ceva nou şi ne amintim că Marshmello a ţinut un eveniment muzical live în jocul Fortnite, ca şi Travis Scott. Korn a avut un concert în jocul MMORPG AdventureQuest 3D. Reprezentaţia Nightwish se va putea urmări pe www.burst.fi şi înregistrările se vor putea urmări timp de 48 de ore după show. Biletele pornesc de la 25 de euro pentru cele 2 seri, iar bundle-urile cu tricou dedicat noului LP sunt 45 de euro.

"Human :II: Nature" este un album dublu experimental, care include 9 piese pe CD-ul principal şi o lungă piesă împărţită în 8 capitole pe al doilea CD. Acea piesă lungă include sunete din natură şi este mai degrabă instrumentală.

Trupa cu Floor Jansen la voce va pleca într-un turneu real, dacă totul merge bine pe 1 mai 2021. Primele show-uri sunt în Marea Britanie, Franţa şi Belgia. Cu puţin noroc îi vedem şi la noi, mai ales că pe 31 mai ajung la Budapesta.

Biletele pentru concertul VR sunt aici.

Solista Nightwish cântă un cover după "Let It Go" din animaţia Disney "Frozen" - VIDEO

Oricine a aruncat o privire prin supermarket în aceste zile, a observat cu siguranţă că au apărut reni, brazi de Crăciun şi Moş Crăciuni, cel puţin sub formă de dulciuri. Spiritul Crăciunului se manifestă şi în rândul muzicienilor, iar solista Nightwish Floor Jansen a realizat un cover metal pentru una dintre cele mai iernatice piese: "Let It Go", din animaţia Disney "Frozen". Ce a ieşit puteţi vedea şi asculta în articol.

Floor Jansen solista Nightwish canta Let It Go din Frozen
Floor Jansen solista Nightwish canta Let It Go din Frozen │ FOTO: Floor Jansen

Astfel de proiecte muzicale atipice au mai apărut în ultima vreme, precum coverul Offspring după "Christmas (Baby Please Come Home)". Revenind totuşi la noul cover, Floor Jansen, solista Nightwish a ales o abordare metal pentru "Let It Go", piesa hit din animaţia Disney din 2013, "Frozen". Popularitatea acelei melodii nu a ştirbit chiar şi după atât de mult timp şi este unul dintre cele mai abordate cântece la karaoke. A sărit de 3 miliarde de ascultări doar pe YouTube, în variantele urcate de Disney.

Originalul este cântat de către Idina Menzel, actriţa care i-a dat voce personajului Elsa din "Frozen". Ei bine Floor a decis să aleagă acest cover pentru a îşi impresiona fiica de 3 ani, Freja. Iată ce a declarat artista:

Freja a tot ascultat şi cântat "Let It Go" din filmul Disney "Frozen" de luni bune. Pentru a mă distra şi pentru că îmi e dor să cânt pentru voi, fanii, am decis să înregistrez un cover după "Let It Go" din "Frozen". Piesa a fost înţepenită în capul meu timp de luni întregi, iar acum e rândul vostru să treceţi prin asta.

De instrumentaţie s-a ocupat Oscar Flaring, de la trupa The Fouxes, care a adăugat un extra vibe de rock şi chiar metal pe înregistrare. Piesa originală "Let It Go" a fost compusă de către duo-ul soţ-soţie Kristen Anderson-Lopez şi Robert Lopez. Track-ul a ajuns pe locul 5 în Billboard Hot 100 şi a câştigat şi un premiu Grammy şi un Oscar în 2014 şi 2015.

Floor Jansen a devenit solista Nightwish pe 1 octombrie 2012, acela fiind momentul când şi-a făcut debutul pe scena Showbox Sodo în Seattle. Acest lucru se întâmpla după plecarea bruscă a lui Anette Olzon, solistă timp de 5 ani a grupului. Jansen a devenit oficial membră a trupei în 2013 şi a apărut pentru prima oară pe un album Nightwish în 2015, "Endless Forms Most Beautiful". Cel mai nou LP al trupei este cel din aprilie 2020, "Human :II" Nature", lansat prin Nuclear Blast. Este un LP dublu, cu un prim disc cu 9 track-uri şi apoi un singur cântec lung împărţit în 8 capitole pe al doilea CD.

26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16