Nigel Kennedy, un concert inedit de vioară

Concert Nigel Kennedy la Bucuresti, aprilie 2012

Nigel Kennedy a susținut luni, 2 aprilie 2012, la Sala Palatului un concert neconvențional de vioară.

Artistul a urcat pe scenă cu zâmbetul pe buze, fiind vizibil bucuros de numărul mare de oameni prezenți în Sala Palatului. Kennedy a deschis concertul cu un omagiu adus lui George Enescu, motiv pentru care a interpretat solo-ul de vioară a lui Johann Sebastian Bach, care a fost reintrodus în repertorii de Enescu.

În continuare, violonistul și-a prezentat membrii formației,  pianistul Piotr Wylezol, bateristul Tomasz “Bum-Bum” Grzegorski, basistul Adam Kowalewski și saxofonistul Krzysztof Dziedzic cu care a glumit un pic înainte de a începe următoarea piesă. Kennedy a reușit să reinventeze concertul de vioară prezentând publicului interpretări ale lui Bach și compoziții proprii pe care este greu să le încadrezi într-un anumit gen datorită combinațiilor ciudate de stiluri, care alcătuiesc în final un ”produs foarte atractiv”.

Pe lângă vioră, bas, saxofon, pian și tobe, Kennedy a adăugat efecte electro. La un moment dat, artistul s-a retras de pe scenă și l-a lăsat pe baterist să încânte publicul cu un solo de tobe care îmbina ritmuri alerte cu sound-uri de fusion și electro.

După muzică clasică și compoziții proprii, Kennedy, care, dacă la începutul concertului servea ceai, acum avea alături o sticlă de bere, a trecut la rock n roll-ul din anii 70, iar liniștea din sală a început să fie acoperită de bătăile din palme și picioare ale spectatorilor. Pe piesa “Taste of Honey“, artistul a coborât de pe scenă și s-a plimbat prin sală, sărutând ocazional mâinile doamnelor și domnișoarelor și lăsându-le să cânte la viora sa.

După acest moment, artistul a început să mulțumească celor prezenți, să mărturisească cât de bine se simte în România și să prezinte din nou membrii formației cu același umor pe care l-a avut la începutul concertului. În plus, artistul a arătat că știe să se autoironizeze când a făcut o glumă legată de numele său. A spus că ”Nigel” este un nume de oaie. Era evident discursul de încheiere, dar atmosfera era atât de plăcută și primitoare încât nici publicul, nici artistul nu doreau ca seara să se termine atât de repede. A fost de ajuns ca Nigel Kennedy să întrebe o singură dată: ”Vreți un bis?” și un DA a umplut sala. A ales să interpreteze una din piesele sale preferate, o compoziție din partea de nord a Irlandei.

Era finalul concertului, un concert care se pare că era prea scurt și pentru Kennedy. Un bis nu a fost de-ajuns și foarte repede am ajuns la cel de-al doilea. În încheiere, artistul a mărturisit că este încântat de peisajele minunate din România și a interpretat adaptări ale pieselor populare din estul Europei (genul Klezmer) printre care a inclus și ritmuri din folclorul românesc, moment în care sala a izbucnit cu aplauze.

În acel moment concertul chiar se încheiase, iar Nigel Kennedy și membrii formației sale au plecat de pe scenă zâmbind. Publicul era fericit și mulțumit că a ales să vină la spectacol.