Muse în Piața Constituției: veni, vidi, vici, în autenticul stil britanic

A venit, a văzut, a cucerit. Fără dulcegării, punctual, și cu fiecare piesă, Muse a câștigat entuziasmul publicului. Mai rar ți-e dat să vezi la București o trupă cu un setlist care să curgă șnur, echilibrat, și fără cover-uri de umplutură. Live-ul a fost ”ca scos din studio”, Muse dând impresia că ar putea înregistra un album cap-coadă în timpul unui concert. Așa s-a simțit show-ul britanicilor de pe 29 iulie, dintr-o zi toridă de ”festival”.

Matt Bellamy (chitară, voce)
Matt Bellamy (chitară, voce) │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Dacă ”de la ruși vine ploaia”, de la britanici, cu siguranță, vine rock-ul. Nu că americanii nu l-ar avea pe-al lor (vezi Metallica, The Doors, etc.), dar în tradiția muzicii britanice, rock-ul e un simbol păstrat cu sfințenie. Există un brand rock autentic britanic, pe care Muse, ca multe alte trupe înaintea lor, l-au reprezentat și îl reprezintă cu mândrie. E-adevărat, în muzica formației au fost incluse de-a lungul anilor diverse influențe, dar esența rock s-a păstrat. Și tocmai această esență a făcut ca Piața Constituției să vibreze.

Înainte, însă, de show-ul britanicilor, publicul a simțit pe pielea lui câteva ”românisme. Până aproape de începerea concertului Muse, încă se vedeau spații goale în mulțime și rânduri dezlânate pe ici pe colo. Nu erau puțini oameni, dar nici plin. Concertul Muse era anunțat pentru 9 și 15, așa că pe la 9, unii încă stateau la cozi, profitând de ultimele minute ale orei de pauză dintre trupe. Mai devreme cântase Firma, deși, pare-se, nu cu mult aplomb. Oamenii încă nu se dezmorțiseră, dar se bucurau de apropierea show-ului headliner-ului. Pentru că da, aceasta a fost o zi de festival. Și ce festival a fost! Bine măcar că nu ne-am înscris la un concurs cu el. Am fi fost eliminați, ca la Eurovision. Și nu din lipsă de fonduri, pentru că biletele au costat ca la un festival în toată regula, ci din lipsă de line-up.

Dar nu-i bai. ”Bucuroși le-om duce toate, de e pace, de-i război”. Așa că pe la 9 și 25 toate aceste ”ciupeli” au fost date uitării. Muse a intrat pe scenă și întreaga Piață a Constituției, plină acum ochi, a gustat un live ”a la carte, cu tobe, chitară, bas, voce și, evident, atitudine. Britanicii au început în forță cu ”Psycho”, primul lor single de pe albumul ”Drones”, setlist-ul continuând cu o piesă de rezistență din perioada lor de început - ”Plug In Baby”.

Matt Bellamy (chitară, voce)

Concert MUSE în Piața Constituției din București pe 29 iulie 2016 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

”Bună seara, București!”, a strigat Matt Bellamy după prima piesă, salutul său fiind aproape acoperit de aplauzele și strigătele din public.

Melodiile alese pentru acest concert au satisfăcut atât vechii, cât și noii fani Muse. Trupa a inclus în setlist cele mai cunoscute piese de pe noul album ”Drones” (”Psycho”, ”The Handler”, ”Dead Inside”, ”Mercy”), melodii care i-au animat chiar și pe cei care le ascultau pentru prima oară. Spre încântarea fanilor câștigați prin albume ca ”Origin of Symmetry”, ”Absolution” sau ”Black Holes and Revelations”, în concert au fost interpretate și ”Plug In Baby”, ”Hysteria”, ”Supermassive Black Hole”, ”Starlight” și nu în ultimul rând, ”Knights of Cydonia”. Setlistul a fost, cred, suficient de variat pentru a mulțumi, dacă nu chiar încânta, pe cei mai mulți din public.

Concert MUSE în Piața Constituției din București pe 29 iulie 2016

Show-ul, per ansambu, a fost bine închegat, interludiile fiind plasate cu cap, pentru a permite trupei și publicului scurte momente de respiro. Dacă ar fi ceva de reproșat, aici ar merita a fi menționată lipsa spontaneității. Deși, pe de altă parte, concertul ”a curs” fără dificultăți sau probleme tocmai pentru că a fost bine exersat. Ceea ce pentru unii a părut poate ”scorțos”, pentru alții a fost ”impecabil”. Aici trebuie luat în seamă și faptul că au fost cam 90 de minute de concert în care vocea și instrumentele au sunat într-un mare fel.  Nu multe trupe reușesc să facă asta în zilele noastre, chiar și cu repetițiile de rigoare.

Matt a mulțumit publicului în mai multe rânduri și ne-a invitat să aplaudăm și să cântăm cu el. ”Come on, Romania!, ne-a strigat solistul pe refrenul piesei ”Starlight”. Și publicul a răspuns bine îndemnului, ținând mâinile sus și cântând din toți rărunchii. Totuși, în ciuda acestor intervenții, britanicii au părut ușor reținuți în interacțiunea cu fanii. Asta nu cred că s-a întâmplat, însă, dintr-o lipsă de empatie. Sunt pur și simplu englezi. Și e pur și simplu un concert rock, unde muzica vorbește de la sine. ”Da, dar au mai cântat la noi”, vor spune unii. Adevărat. Dar au trecut aproape 10 ani de atunci, și după cum bine știm, prietenia la distanță e greu de întreținut. Altfel spus, deși s-au bucurat să ne revadă, nu erau pregătiți încă pentru următorul pas al relației. Era prea devreme pentru stage diving și glume deocheate. Nu ne-au uitat, totuși, toboșarul amintind de prima vizită a trupei la București.

Dominic Howard (tobe)

Dominic Howard (tobe) - Concert MUSE în Piața Constituției din București pe 29 iulie 2016 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

”It's nice to be back in this country. Cheers!” (Ne bucurăm să fim din nou în această țară. Mulțumim!), a spus Dominic în încheierea concertului, făcând referire la primul show Muse în România, din 2007.

Concertul de pe 29 iulie s-a încheiat cu una dintre cele mai populare piese din repertoriul Muse, ”Knights of Cydonia”. Publicul a cerut bis. Dar era deja ora 11 seara și cei din staff începuseră să strângă instrumentele de pe scenă. Fanii au înțeles, deci, că programul a fost respectat (concertul trebuia să se încheie la 11). Așa că Piața Constituției s-a golit, relativ rapid. Unii încă fredonau ”Knights of Cydonia”. Alții discutau despre dronele sau jocul de lumini care au lipsit din show-ul lor. Personal, m-am bucurat mult să văd Muse în concert. E o trupă ce merită a fi văzută și ascultată live. Cu sau fără drone.

Setlist Muse în Piața Constituției, 29 iulie 2016:

1. [Drill Sergeant]
  2. Psycho
  3. Plug In Baby
  4. Interlude
  5. Hysteria
  6. (Led Zeppelin's 'Heartbreaker' riff outro)
  7. Resistance
  8. Citizen Erased
  9. Supermassive Black Hole
  10. The 2nd Law: Isolated System
  11. (shortened)
  12. The Handler
  13. Munich Jam
  14. Madness
  15. Dead Inside
  16. Starlight
  17. Time Is Running Out
  18. The Globalist
  19. Drones
  20. Uprising (Extended outro)
  21. Mercy
  22. Knights of Cydonia

FiRMA a lansat "Lumea Mea", un nou single de pe albumul "Deșteptarea Primăverii" - AUDIO

"Lumea Mea" este cel mai recent single extras de pe "Deșteptarea Primăverii”, material discografic ce va reuni toate piesele create special pentru a deveni coloana sonoră a spectacolului de teatru cu același nume, pus în scenă de regizorul Vlad Cristache, la Teatrul Mic.

Concert FiRMA în deschidere pentru MUSE la Rock The City 2016 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

"Lumea Mea" este compusă de Daniel "Rocca" Stoicea și a fost înregistrată live la Teatrul Mic, același spațiu în care este pusă în scenă piesa de teatru "Deșteptarea Primăverii".

"Deșteptarea primăverii" este un poem teatral rock după piesa lui Frank Wedekind, cu muzică și versuri originale compuse de Daniel Rocca și live act, full electric, FiRMA. Spectacolul de teatru este o dramă satirică centrată pe conflictul dintre generații și contradicțiile interioare specifice vârstei adolescentine. În cadrul fiecărei reprezentații, trupa interpretează live coloana sonoră.

AUDIO: FiRMA - "Lumea Mea"

Piesa este regizată de Vlad Cristache, care semnează și scenografia. El s-a impus în teatrul românesc prin spectacole precum "Peer Gynt" după Henrik Ibsen (ce i-a adus nominalizarea la "Premiul UNITER pentru Debut") și "The History Boys” de Alan Bennett. Spectacolele montate de Vlad Cristache se regăsesc frecvent în programul festivalurilor importante din România, precum Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu sau Festivalul Național de Teatru.

Distribuție "Deșteptarea primăverii"

• Wendla Bergmann - Silvana Mihai/Alina Rotaru
  • Melchior Gabor - Alexandru Voicu/Ionuț Vișan
  • Moritz Stiefel - Rareş Florin Stoica/George Albert Costea
  • Ilse - Alina Petrică
  • Martha – Andreea Alexandrescu
  • Hanschen Rilow – Marian Olteanu/Cezar Grumăzescu
  • Ernst – Silviu Debu/Răzvan Krem Alexe
  • Otto – George Albert Costea/Rareş Florin Stoica
  • Thea – Alina Rotaru/Silvana Mihai
  • Robert – Cezar Grumăzescu/Marian Olteanu
  • Georg – Ionuț Vișan/Alexandru Voicu
  • Lammermeier – Răzvan Krem Alexe/Silviu Debu
  • Rectorul/Omul cu mască – Gelu Nițu
  • Domnul Gabor/Habebald – Gabi Costin
  • Doamna Gabor – Mihaela Rădescu
  • Doamna Bergmann – Liliana Pană
  • Profesorul Knuppeldick/Pastorul Kahlbauch – Moraru Petre
  • Profesorul Zungenschlag/ Domnul Stiefel – Avram Birău
  • Profesorul Fliegentod/ Doctorul Von Brausepulver – Ion Lupu

FiRMA și-a reconfirmat în toate contextele poziția printre cele mai importante și fascinante trupe de alternative din România, prin acordurile originale, lirica subtilă și printr-o poveste vizuală inovatoare, la baza căreia stă viziunea grafică și regizorală a solistului Daniel "Rocca" Stoicea. Trupa a îmbinat genuri muzicale precum rock, pop, synth, funk, blues & trip-hop, punând întotdeauna pasiune pentru sunetul de calitate şi compoziţia originală, de la începuturile lor ieşite din tipare din anii 2000, până la fervoarea maturităţii actuale.

FiRMA înseamnă Daniel "Rocca" Stoicea (voce, chitară), Sorin Erhan (bass, chitară acustică), Adrian Coman (chitară, chitară solo), Dani Radu (chitară), "Barbuță" Constantin Bărbășelu (tobe, percuție).

<< iun. 2021 >>
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13