Metalul românesc și-a recăpătat vocea, Kempes și Rezident EX au reactivat Brigadierii - FOTO-VIDEO

Impresii de la primul concert Rezident EX din Bucuresti. Kempes, Iepan, Lange, Podratzky, Popescu și Cvasa au fost întâmpinați de aproape 2000 de fani ai metalului românesc, vechi cunoscători ai Buletinului de știri, Povestirilor din gară sau ai Brigadierilor. Vezi galeria de poze Rezident EX si setlist-ul complet al concertului.

Ovidiu Ioncu Kempes in concert Rezident EX la Arenele Romane

Noi suntem brigadierii ce trec fluierând. Nu ne oprește ploaie, nici soare, nici vânt Arenele Romane au răsunat pe imnul brigadierilor la primul concert Rezident EX din București. Kempes, Iepan, LangePodratzky, Popescu și Cvasa au fost întâmpinați de aproape 2000 de fani ai metalului românesc, vechi cunoscători ai Buletinului de știriPovestirilor din gară sau ai Brigadierilor. Revenirea vocalului Cargo din perioada de aur a trupei a fost recepționată cu mult entuziasm de-a lungul acestei veri. După primele întâlniri cu publicul la Timișoara și Folk You 2012, cei șase foști "rezidenți" erau și ei nerăbdători să urce pe scenă în fața bucureștenilor.

Chiar dacă vremea nu părea prea prietenoasă pentru un concert în aer liber, i-am intrat în grații pe măsură ce lumea ieșea de la serviciu și urma direcția parcului Carol. Un flux mare de oameni a alimentat arena chiar în timpul deschiderii făcute de timișorenii de la Desant. Formația lui Alin Achim - fost basist Cargo - a evoluat în fața unui public nerăbdător să-l revadă pe Ovidiu Kempes.

Alin Achim și trupa DESANT au deschis concertul Rezident EX

Desant a început cu "Mai Aproape De Răsărit", melodie pe care solistul Alex Anca a salutat publicul. De la a treia piesă - Zbor - atmosfera s-a încălzit la Arenele Romane, oamenii intrându-și în starea de concert. Desant a mai cântat Legați cu sfori, Vise și Joc de noroc, melodie pe care spectatorii au răspuns solistului în interpretarea refrenului.

Alin Anca - solistul DESANT a reușit să antreneze publicul intr-un "Joc de noroc"

Vezi mai multe poze cu Desant

VIDEO Desant - Zbor

Lăsarea întunericului găsea publicul nerăbdător să-l reasculte pe Ovidiu Ioncu-Kempes, solistul alături de care au învățat și versurile menționate la început. Schimbarea și pregătirea instrumentelor între cele două trupe a fost animată de decernarea a două premii. Doi spectatori au câștigat câte o chitară clasică Fender și una electrică - ambele semnate cu autografe Rezident EX. Momentul comunicării seriilor de bilete a fost primit diferit de cei prezenți - unii își verificau cu emoție biletele, alții doreau depășirea rapidă a reprizei de Bingo. Două serii identice au pus puțin în încurcătură organizatorii, chitara electrică fiind câștigată de primul pretendent cu biletul validat.

Alex Revenco de la Jurnalul Național a făcut prezentarea trupei, iar membrii Rezident EX au urcat pe scenă. Ultimul dintre ei, Kempes și-a făcut apariția în piruete, preluând microfonul și dând drumul Buletinului de știri. Mulțimea își descătușa emoțiile: Kempes, Kempes, Kempes!!!

Vezi mai multe poze Rezident EX

Cu ochii spre scenă, lumea își întorcea deseori capul să exclame: super voce! sau e neschimbat! ori cel mai tare! De pe scenă, Ovidiu și-a declarat emoțiile, dar noi nu le-am sesizat în interpretare. Tavi Iepan a vorbit de câteva ori și i-am putut desluși în glas trăirea intensă a momentului. Dintre toți, neamțul Mattias părea de neclintit. Masiv prin statură, chitaristul a interpretat excelent Roy Black Sabbath. Setlistul concertului a cuprins și o melodie scrisă de el - preluarea Metamorphosis de la Metalium.

Matthias Lange in concert Rezident EX la Arenele Romane Tavi Iepan in concert Rezident EX la Arenele Romane

Dacă Iepan a prezentat pe scurt anumite melodii, el fiind compozitorul primului disc Rezident EX, Mattias a suflat flăcări pe Pompierul mondialFlorin Cvasa a ținut ritmul din spatele tobelor, iar Adi Popescu și Christian Podratzky au completat sound-ul de pe flancurile lor.

Adi Popescu in concert Rezident EX la Arenele Romane Christian Podratzky in concert Rezident EX la Arenele Romane

Vezi mai multe poze Rezident EX

Florin Cvasa in concert Rezident EX la Arenele Romane

Ultima melodie înainte de bis, Bridadierii a fost punctul culminant din concert, publicul cântând alături de formație. Mattias Lange a preluat microfonul pentru bucata sa din refren. Împărțind arena în două, el și-a îndemnat jumătatea să repete Noi suntem brigadierii ce trec fluierând. Continuarea venea din stânga alături de Ovidiu KempesNu ne oprește ploaie, nici soare, nici vânt.

VIDEO Rezident EX - Soldatul căzut

Trupa a revenit pe scenă la un al doilea bis să mai cânte o dată  Camera viselor, piesă pe care am avut ocazia să o aud și la repetițiiRezident EX a transmis mesajul reîntoarcerii și speranța că primele două albume și un turneu prin țară să se concretizeze cât mai repede. Consolidat rapid în jurul vechilor fani Cargo, Rezident EX are în doar câteva luni de la formare un public numeros, nucleul său fiind prezent la concertul de la Arenele Romane. Vremea, conjuctura sau pur și simplu neștiința i-a ținut departe pe mulți alții...

SETLIST Rezident EX

1. Intro
  2. Buletin de știri
  3. Fotografia
  4. Soldatul căzut
  5. (Kxxxl)
  6. Catedrala Sufletului
  7. Iarna
  8. Oglinda
  9. Metamorphosis (preluare Metalium)
  10. Roy Black Sabbath
  11. Camera viselor
  12. Povestiri din gară
  13. Pompierul mondial
  14. Bridadierii
    BIS:
  15. Închis, caz de boală
    BIS BIS:
  16. Camera viselor

Din punctul meu de vedere, locația de la Arenele Romane s-a dovedit cea mai potrivită pentru un astfel de concert. S-a auzit bine și nu doar dintr-o anumită zonă. Publicul s-a simțit ca acasă, pereții înalți conferind pe lângă acustică bună și o atmosferă protejată. Dacă tribunele erau ocupate ici-colo, spectatorii au umplut toată partea din fața cortului de sunet. Vremea schimbătoare nu și-a vârât nasul decât în vânzările de bere. S-a băut probabil mai puțin, iar lumea a căutat ceaiuri calde - nu le-am văzut dar am înțeles că existau. Floricelele de porumb au fost la mare căutare, chiar dacă aș adăuga... destul de tari.

Vezi galeria de poze Rezident EX