Maximum Rock Festival 2013. Impresii din prima zi

Maximum Rock Festival a revenit în acest an cu o ediție ce a adus pe aceași scenă nume mari precum My Dying Bride, Samael sau Atrocity. Festivalul a avut loc în Turbohalle, în perioada 25 - 26 octombrie și a avut un real succes. Citește impresii de la concertele susținute în prima zi de festival de trupele Samael, Atrocity, White Walls, God și Psycho Symphony.

Samael în concert la Maximum Rock Festival pe 25 octombrie 2013 la Turbohalle

Festivalul a fost deschis de formația Psycho Symphony, formație ce a condus publicul prin 40 de minute de psychedelic progressive metal. Psycho Symphony este o formație din Transilvania, cu un stil greu de definit, fondată în urmă cu 21 de ani. Din setlistul lor au făcut parte piese precum "Purple Coloured Kingdom" sau "Reality Falls Asleep", terminând în forță cu o piesă instrumentală, ce a strâns reacții pozitive din partea publicului.

A urmat trupa ieșeană God, ale cărei influențe de metal barbar, păgân și gothic au fost redate pe scenă printr-un spectacol ce a avut ca motive folclorul, istoria și mitologia dacică. Deși au avut câteva probleme tehnice și au fost nevoiți să cânte o melodie fără una din chitări, God au reușit să încingă atmosfera pe scenă. Ieșenii au oferit publicului și melodii mai vechi, cum a fost "Here Comes The Night", melodie ce face parte din al doilea album God, dar și o melodie nouă, "Tribes of The Frightening Forest", care va fi inclusă pe următorul material discografic. Punctul culminant l-au atins însă la sfârșit, cu un cover în stilul lor barbar al melodiei "Au înnebunit salcâmii", din repertoriul lui Tudor Gheorghe.

Turbohalle a fost zguduit în continuare de constănțenii de la White Walls, un nume puternic pe scena metal din România. Deși au o activitate de doar 4 ani, White Walls au avut un spectacol ca la carte, plin de energie și profesionalism. Muzica celor 4 constănțeni pare un metal bipolar, ce transmite mesaje puternice, începând cu recăpătarea speranței, ajungând la pierderea cumpătului și la o dorință mare de eliberare, de spargere a barierelor acestei lumi. Fanii, strânși într-un număr mare, au putut să se bucure de melodii de pe noul album "Escape Artist", lansat luna aceasta în Silver Church. De pe vechiul material constănțenii au interpretat "Friends For a While", piesă în care li s-a alăturat pe scenă un al doilea chitarist, Teodor Voicu. Chiar dacă a împlinit de curând doar 18 ani, Teo a trecut repede peste emoțiile de început și s-a ridicat la nivelul așteptărilor. În încheiere, White Walls au avut un nou invitat pe scenă, Ștefan Zăhărescu, o voce gravă și întunecată pe sfârșitul piesei "Waves".

Atrocity în concert la Maximum Rock Festival pe 25 octombrie 2013 la Turbohalle

Vezi galeria completă de poze cu Atrocity la Maximum Rock Festival

Formația germană Atrocity a continuat seria concertelor, oferind un spectacol pe cinste iubitorilor de heavy metal. Cum anul acesta germanii au lansat albumul "Okkult", publicul român a avut ocazia să asculte câteva din noile piese. Printre acestea se numără și "Pandaemonium", care a deschis concertul, urmând piese precum "March Of The Undying" sau "Haunted by Demons". Pentru melodia în limba germană "Satans Braut", Alexander Krull, solistul formației, a ales două domnișoare din public pentru a li se alătura pe scenă, oferind un element de noutate spectacolului. Aducând un omagiu muzicii de la care au plecat și s-au format, Atrocity a interpretat puternic melodia "Death By Metal", inclusă tot pe ultimul album. Înainte de a pleca de pe scenă, Alexander a dedicat melodia "Blut" tuturor românilor, dar mai ales bunicului său care a fost născut la Sibiu, dezvăluind astfel publicului rădăcinile sale române. După scandările zgomotoase ale publicului, Atrocity s-au întors pentru un bis care a inclus melodia "Reich of Phenomena". Cei 4 germani s-au simțit foarte bine pe scena festivalului, au îndemnat publicul să cânte cu ei și să se dezlănțuie și s-au prezentat cu un spectacol death metal, cu ușoare tendințe de black și symphonic, vizibil încântați să se afle din nou în România.

Setlist Atrocity la Maximum Rock Festival 2013:

1. Pandaemonium
  2. Haunted By Demons
  3. Fatal Step
  4. March of the Undying
  5. Blood-stained Prophecy
  6. Satans Braut
  7. Death By Metal
  8. Necropollis
  9.  Blut

1.  Reich of Phenomena

Vezi galeria completă de poze cu Samael la Maximum Rock Festival

Seara a fost încheiată cu un spectacol magistral al formației elvețiene Samael. Cei patru elvețieni și-au ținut publicul captivat printr-un setlist desăvârșit, care a trecut prin aproape toată discografia trupei, accentul căzând pe albumul "Passage", un material ce a fost considerat de critici drept un pilon al genului industrial black metal. Spre bucuria fanilor, Vorphalack a anunțat interpretarea piesei "Into The Pentagram" aparținând primului album - "Worship him" - piesă pe care a descris-o ca fiind "the heaviest and darkest song ever". Publicul român s-a putut simți privilegiat, deoarece s-au auzit și două melodii pe care trupa le cântă foarte rar în concerte: "Moonskin" și "Born under Saturn", dar și piese din ultimul material discografic, "Lux Mundi". Combinând industrial, simfonic și black metal-ul, Samael a cucerit publicul român printr-un show care nu va fi uitat prea curând. Toată energia strânsă pe parcursul concertului a fost eliberată când elvețienii s-au întors pe scenă pentru bis, interpretând melodiile "Ceremony of Opposites" și "The Truth is Marching On". Dedicați în întregime metalului, cum au mărturisit și la sfârșit - "We believe in metal" - Samael s-au impus în Turbohalle și au adus bucureștenilor o atmosferă întunecată și intensă, acoperită de o aură autoritară, demnă de numele trupei.

Setlist Samael la Maximum Rock Festival 2013:

1. My Saviour
  2. Shining Kingdom
  3. Flagellation
  4. Soul Invictus
  5. Luxferre
  6. Into The Pentagram
  7. Jupiterian Vibe
  8. Slavocracy
  9. Reign of Light
  10. Moonskin
  11. Born under Saturn
  12. In Gold We Trust
  13. Baphomet’s Throne
  14. Rain
  15. Infra Galaxia

1. Ceremony of Opposites
  2. The Truth is Marching On

Cargo și White Walls au participat la proiectul "Musink for Humanity", o compilație înregistrată în scopuri caritabile

Asociațiile non-profit Ink for Humanity și Bikers for Humanity au lansat în această vară prima compilație muzicală 100% românească ce include piese compuse pentru promovarea culturii tatuajelor. Printre trupele și artiștii care s-au alăturat proiectului "Musink for Humanity" se numără Cargo, Altar și White Walls. Misiunea campaniei este să îndrume cât mai mulți iubitori de artă și muzică rock în direcția de a-i ajuta pe cei mai puțin norocoși.

Compilație muzicală pentru programe sociale
Compilație muzicală pentru programe sociale │ FOTO: PR

Povestea frumoasă cu motocicliști, cu creatori de tatuaje și artiști, oameni minunați ce au o inimă uriașă, continuă cu noi fapte bune. Muzica și arta tatuajului fac bine, mai ales împreună. Pasiunea pentru tatuaje și muzică a dat naștere acestui proiect umanitar, care aduce împreună unele dintre cele mai importante trupe din România cu câte-un nou single în care cântă despre tatuaje.

"După succesul piesei "Next Level Tattoo" by Adrian Igrișan (feat. Monica Anghel, Luminița Anghel, Toni Dijmarescu și Freaka DaDisk), ne-am propus să aducem împreună diverși artiști care să compună câte o melodie, în stilul propriu al fiecăruia, având ca idee centrală lumea tatuajului", declară Asociația Tattoo & Piercing.

"Musink for Humanity", o nouă colecție de piese înregistrate de trupe ca Antract, Cargo și White Walls

Printre trupele participante, care promovează tatuajele ca simbol al identității și culturii sociale și provoacă percepția conform căreia tatuajele servesc doar o funcție individualistă, decorativă, regăsim: Cargo, Antract, Altar și White Walls. Piesele din colecția "Musink for Humanity" prezintă și ne ajută să înțelegem modul în care menirea unui artist pe pământ este aceea de a dărui.

Colecția de single-uri înregistrate în 2022, exclusiv pentru această cauză, se numește "Musink for Humanity" și poate fi achiziționată din magazinele de specialitate atât în formatul digital, cât și pe suport fizic în formatul digipack CD si 12″ LP vinil, ediție limitată. Toate fondurile generate vor fi folosite pentru evenimentele caritabile deja cunoscute, organizate de asociații, donații la case de copii și evenimente pentru grupuri sociale defavorizate. De asemenea, prin implicarea trupelor participante, organizatorii vor să readucă zâmbetul tuturor celor care au nevoie, ajutând necondiționat, transparent și cu dedicație.

"Mintea noastră are o putere incredibilă și poate face minuni, iar susținută de o inimă darnică, universul poate să ia altă formă. Evident universul celor din jurul nostru care nu au fost suficient de norocoși să aibă ce avem fiecare dintre noi acum și din care putem dărui mai departe", precizează Asociația Bikers for Humanity.

Lansarea oficială a colecției "MusInk for Humanity" a avut loc în cadrul festivalului Bikers for Humanity de la sfârșitul lunii iunie, la Brezoi, unde formația Cargo a susținut un concert extraordinar și a cântat în premieră melodia nouă numită "Cruce-n destin", una dintre cele 17 piese dedicate scopurilor caritabile din tracklist.

Tracklist "Musink for Humanity":

1. Intro – Creation (Paul Booth feat. Claudiu Cîrțînă)
  2. Altar – The Game