Maximum Rock Festival 2013. Impresii din prima zi

Maximum Rock Festival a revenit în acest an cu o ediție ce a adus pe aceași scenă nume mari precum My Dying Bride, Samael sau Atrocity. Festivalul a avut loc în Turbohalle, în perioada 25 - 26 octombrie și a avut un real succes. Citește impresii de la concertele susținute în prima zi de festival de trupele Samael, Atrocity, White Walls, God și Psycho Symphony.

Samael în concert la Maximum Rock Festival pe 25 octombrie 2013 la Turbohalle

Festivalul a fost deschis de formația Psycho Symphony, formație ce a condus publicul prin 40 de minute de psychedelic progressive metal. Psycho Symphony este o formație din Transilvania, cu un stil greu de definit, fondată în urmă cu 21 de ani. Din setlistul lor au făcut parte piese precum "Purple Coloured Kingdom" sau "Reality Falls Asleep", terminând în forță cu o piesă instrumentală, ce a strâns reacții pozitive din partea publicului.

A urmat trupa ieșeană God, ale cărei influențe de metal barbar, păgân și gothic au fost redate pe scenă printr-un spectacol ce a avut ca motive folclorul, istoria și mitologia dacică. Deși au avut câteva probleme tehnice și au fost nevoiți să cânte o melodie fără una din chitări, God au reușit să încingă atmosfera pe scenă. Ieșenii au oferit publicului și melodii mai vechi, cum a fost "Here Comes The Night", melodie ce face parte din al doilea album God, dar și o melodie nouă, "Tribes of The Frightening Forest", care va fi inclusă pe următorul material discografic. Punctul culminant l-au atins însă la sfârșit, cu un cover în stilul lor barbar al melodiei "Au înnebunit salcâmii", din repertoriul lui Tudor Gheorghe.

Turbohalle a fost zguduit în continuare de constănțenii de la White Walls, un nume puternic pe scena metal din România. Deși au o activitate de doar 4 ani, White Walls au avut un spectacol ca la carte, plin de energie și profesionalism. Muzica celor 4 constănțeni pare un metal bipolar, ce transmite mesaje puternice, începând cu recăpătarea speranței, ajungând la pierderea cumpătului și la o dorință mare de eliberare, de spargere a barierelor acestei lumi. Fanii, strânși într-un număr mare, au putut să se bucure de melodii de pe noul album "Escape Artist", lansat luna aceasta în Silver Church. De pe vechiul material constănțenii au interpretat "Friends For a While", piesă în care li s-a alăturat pe scenă un al doilea chitarist, Teodor Voicu. Chiar dacă a împlinit de curând doar 18 ani, Teo a trecut repede peste emoțiile de început și s-a ridicat la nivelul așteptărilor. În încheiere, White Walls au avut un nou invitat pe scenă, Ștefan Zăhărescu, o voce gravă și întunecată pe sfârșitul piesei "Waves".

Atrocity în concert la Maximum Rock Festival pe 25 octombrie 2013 la Turbohalle

Vezi galeria completă de poze cu Atrocity la Maximum Rock Festival

Formația germană Atrocity a continuat seria concertelor, oferind un spectacol pe cinste iubitorilor de heavy metal. Cum anul acesta germanii au lansat albumul "Okkult", publicul român a avut ocazia să asculte câteva din noile piese. Printre acestea se numără și "Pandaemonium", care a deschis concertul, urmând piese precum "March Of The Undying" sau "Haunted by Demons". Pentru melodia în limba germană "Satans Braut", Alexander Krull, solistul formației, a ales două domnișoare din public pentru a li se alătura pe scenă, oferind un element de noutate spectacolului. Aducând un omagiu muzicii de la care au plecat și s-au format, Atrocity a interpretat puternic melodia "Death By Metal", inclusă tot pe ultimul album. Înainte de a pleca de pe scenă, Alexander a dedicat melodia "Blut" tuturor românilor, dar mai ales bunicului său care a fost născut la Sibiu, dezvăluind astfel publicului rădăcinile sale române. După scandările zgomotoase ale publicului, Atrocity s-au întors pentru un bis care a inclus melodia "Reich of Phenomena". Cei 4 germani s-au simțit foarte bine pe scena festivalului, au îndemnat publicul să cânte cu ei și să se dezlănțuie și s-au prezentat cu un spectacol death metal, cu ușoare tendințe de black și symphonic, vizibil încântați să se afle din nou în România.

Setlist Atrocity la Maximum Rock Festival 2013:

1. Pandaemonium
  2. Haunted By Demons
  3. Fatal Step
  4. March of the Undying
  5. Blood-stained Prophecy
  6. Satans Braut
  7. Death By Metal
  8. Necropollis
  9.  Blut

1.  Reich of Phenomena

Vezi galeria completă de poze cu Samael la Maximum Rock Festival

Seara a fost încheiată cu un spectacol magistral al formației elvețiene Samael. Cei patru elvețieni și-au ținut publicul captivat printr-un setlist desăvârșit, care a trecut prin aproape toată discografia trupei, accentul căzând pe albumul "Passage", un material ce a fost considerat de critici drept un pilon al genului industrial black metal. Spre bucuria fanilor, Vorphalack a anunțat interpretarea piesei "Into The Pentagram" aparținând primului album - "Worship him" - piesă pe care a descris-o ca fiind "the heaviest and darkest song ever". Publicul român s-a putut simți privilegiat, deoarece s-au auzit și două melodii pe care trupa le cântă foarte rar în concerte: "Moonskin" și "Born under Saturn", dar și piese din ultimul material discografic, "Lux Mundi". Combinând industrial, simfonic și black metal-ul, Samael a cucerit publicul român printr-un show care nu va fi uitat prea curând. Toată energia strânsă pe parcursul concertului a fost eliberată când elvețienii s-au întors pe scenă pentru bis, interpretând melodiile "Ceremony of Opposites" și "The Truth is Marching On". Dedicați în întregime metalului, cum au mărturisit și la sfârșit - "We believe in metal" - Samael s-au impus în Turbohalle și au adus bucureștenilor o atmosferă întunecată și intensă, acoperită de o aură autoritară, demnă de numele trupei.

Setlist Samael la Maximum Rock Festival 2013:

1. My Saviour
  2. Shining Kingdom
  3. Flagellation
  4. Soul Invictus
  5. Luxferre
  6. Into The Pentagram
  7. Jupiterian Vibe
  8. Slavocracy
  9. Reign of Light
  10. Moonskin
  11. Born under Saturn
  12. In Gold We Trust
  13. Baphomet’s Throne
  14. Rain
  15. Infra Galaxia

1. Ceremony of Opposites
  2. The Truth is Marching On

Industria muzicala

Viitorul concertelor și festivalurilor a fost dezbătut de peste 50 de profesioniști din industria muzicală la Romanian Music Export online

Pe 31 ianuarie a avut loc Romanian Music Export Online, un program românesc din zona antreprenorială care își asumă misiunea de promovare și de export muzical pentru artiștii români la nivel european. Cele 8 panel-uri de discuție live și înregistrate au reunit peste 50 de speakeri români și străini relevanți pentru industrie, iar publicul a putut urmări 9 concerte ale unor trupe românești precum White Walls și Gramofone.

(co-fondator Untold și Neversea)
(co-fondator Untold și Neversea) │ FOTO: Captură YouTube

Printre speakerii străini de la Romanian Music Export online s-au numărat Greg Parmley (Director International Live Music Conference & International Festival Forum, UK), Chris Kemp (CEO al Mind over Matter Consultancy), Gordon Masson (Editor – IQ Magazine), Michal Kascak (Fondator / CEO - Pohoda festival, Slovacia), Christof Huber (Director, Yourope – European Festival Association Elveția), Baris Basaran (Promoter / Head of Eastern & Central Europe - TEG / MJR - UK), Lina Ugrinovska (International Booking / Password Production, North Macedonia), reprezentanți ai festivalurilor europene Summerbreeze Open Air (Germania), Wide Days (Scoția), Exit Festival (Serbia) și Metal Days (Slovenia).

Industria culturală și de evenimente din România și-a spus cuvântul prin Bogdan Buta (co-fondator Untold și Neversea), Laura Coroianu (co-fondator Emagic), Codruța Vulcu (Directorul Festivalului ARTmania, East European Music Conference & Showcase Festival, Blaj aLive Festival și Romanian Music Export, precum și Vicepreședinte AROC), John Varbiu (Booking & Artist Hospitality Manager, Summer Well Festival,) Edmond Lenarth (Electric Castle Head of Booking & Festival Programmer), Emil Ionescu (Fondator/ Manager General IaBilet.ro) printre alții. La eveniment au mai participat Prof. Dr. Alexandru Rafila, Bogdan Ștefan Trîmbaciu (Directorul Unității de Management al Proiectului din cadrul Ministerului Culturii), medici, reprezentanți ai cluburilor de evenimente din țară, manageri de teatru și culturali, artiști români și reprezentanți ai companiilor de booking și management artistic.

Temele discutate la Romanian Music Export online

Cele opt panel-uri de discuție au deschis subiecte importante pentru industria muzicală și artele spectacolului în acest moment: Vaccinarea? Singura soluţie pentru redeschiderea vieţii culturale? (RO), Ne ajută muzica să supraviețuim în pandemie? (RO), Health & Safety post pandemic events reopening (EN), Artist sau muzician freelancer, este posibil? (RO), How do festival bookers choose newcomers for their line-up? (EN), Viitorul cluburilor și al spațiilor de evenimente underground în contextul actual (RO), AR+VR+MR=XR/ The next festival (RO) și Women in music industry (EN). În aceste sesiuni de dezbateri, invitații au răspuns la întrebări despre direcția artistică a unui festival, au construit festivalurile viitorului, au analizat repornirea industriei muzicale românești și au pus pe tapet implicarea autorităților în supraviețuirea antreprenorilor culturali.

Bogdna Buta, cofondator UNTOLD: "Cultura este un element la fel de important ca multe alte domenii, aș spune chiar la fel de important ca și sănătatea"

"Se împlinește un an de zile și încă nu avem măsuri concrete. Cu toată înțelegerea și susținerea, trebuie să ne gândim și să lucrăm la măsuri concrete pentru salvarea sectorului și la bunăstarea, până la urmă, a întregii populații. Cultura este un element la fel de important ca multe alte domenii, aș spune chiar la fel de important ca și sănătatea", a declarat Bogdan Buta, subliniind importanța sectorului cultural în pandemie.

Pe lângă panelurile de discuții, în cadrul Romanian Music Export Online au susținut concerte trupele: Balkan Taksim, Blană Bombă, Dirty Shirt, Gramofone, JazzyBIT, Lucifer - A Rock Opera, Psihodrom, Roadkillsoda și White Walls.

Ediția online, derulată pe 31 ianuarie timp de peste 12 ore, a fost esențială pentru continuarea programului Romanian Music Export și pentru a putea face posibilă ediția live offline din 2021, din cauza situației fără precedent create de pandemia de coronavirus, care a forțat anularea, amânarea sau reorientarea spre online a tuturor evenimentelor și activităților culturale. Puteți urmări toate discuțiile mai jos.

Romanian Music Export s-a dezvoltat pentru a fi un program promoțional atât în identificarea și susținerea artiștilor români la început de drum, cât și pentru a-i sprijini în creșterea carierei lor naționale și internaționale. RME pune la dispoziție o scenă pentru noi voci și talente, prin platforma care își propune să aducă laolaltă artiști tineri, profesioniști ai industriei muzicale, directori de festival și public, având credința că muzica este acel liant universal care unește, vindecă și motivează.

Romanian Music Export online este un proiect muzical și de antreprenoriat cultural realizat cu sprijinul Ministerului Culturii din România, cu ocazia Zilei Naționale a Culturii.

26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9