world music

Mariza la București - Călătorie în Portugalia

Artista portugheză Mariza a revenit la București pentru al treilea an la rând, prezentând publicului noul său proiect discografic intitulat "Mundo" într-un concert complex și plin de energie.

Concert Mariza la Sala Palatului pe 19 noiembrie 2016 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Sala Palatului a vuit de lume în seara de 19 noiembrie, un număr mare de oameni alegând să fie prezenți la concertul cântăreței de fado Mariza și gustând astfel timp de două ore din sufletul și atmosfera Portugaliei. Într-un decor rupt din Lisabona, artista a venit din nou în mijlocul Bucureștiului pentru a ne prezenta noul său material discografic intitulat "Mundo".

Nu am avut timp să ne plictisim sau să ne fugă gândul în altă parte, Mariza având grijă să ne țină conectați pe tot parcursul concertului. Dacă ar fi să existe cursuri de training pentru artiști pe tema "interacțiune cu publicul", cu siguranță Mariza ar fi trainerul șef. A fost o satisfacție reciprocă, ea primind energia de care avea nevoie, iar noi primind o distracție pe cinste. După ce ne-a atenționat de două ori să nu mai folosim blițurile atunci când facem poze, nu ne-a lăsat până nu am cântat alături de ea două piese, dând dovadă de o energie colosală și în același timp de un simț al umorului bine dezvoltat. Cel mai delicios moment a fost atunci când interpreta ne-a rugat să cântăm pe rând, doar femeile și doar bărbații. O sală răsunând de voci ale bărbaților a fost ceva rar întâlnit, lăsând-o pe Mariza profund impresionată, iar pe femeile din public foarte amuzate.

Concert Mariza la Sala Palatului pe 19 noiembrie 2016

Recomandare: Urmărește galeria de poze de la concertul Mariza

Concertul a fost împărțit în două etape, diferențiate prin schimbul de rochie al Marizei și prin starea de spirit transmisă prin muzică. Prima parte a fost cea "deep", așa cum a numit-o cântăreața, rochia fiind una neagră, superbă, iar cea de-a doua parte a fost teleportarea în favelele portugheze pline de viață și sentimente de bucurie, reprezentată printr-o rochie roșie. Mariza a ținut să ne spună ca muzica fado nu este numai muzică tristă așa cum cred mulți, povestindu-ne despre atmosfera în care a crescut în Lisabona și invitându-ne să ne transportăm și noi acolo cu imaginația, ajutați de muzică.

Am primit pe lângă muzica portugheză și câteva frânturi de muzică spaniolă și africană, dedicată rădăcinilor africane de pe linia mamei artistei. Mariza are grijă să își onoreze familia și originile prin muzica pe care o face, oferind publicului și scurte povești care să ilustreze nașterea diferitelor bucăți muzicale.

Chitara portugheză și chitarele acustice au fost instrumentele care au însoțit vocea Marizei, alături de percuție. Sala Palatului a sunat minunat, exemplar, claritatea instrumentelor acustice ajungând parcă și mai adânc în sufletele noastre. Iar în ceea ce privește vocea Marizei, cei care au mai auzit-o în concert cu siguranță știu senzația de a fi cutremurat până la măduva oaselor de sunet. Puterea imensă a vocii ei părea să fie ținută sub cumpăt pentru a nu răscoli prea mult celulele în corpurile spectatorilor.

Momente memorabile au fost și cele de la final, atunci când muzicienii s-au decuplat de cabluri și au cântat alături de Mariza făra microfoane și amplificare, într-o liniște totală a Sălii Palatului în care sunetul răzbătea până la ultimul rând.

Bisul de încheiere a regăsit-o pe Mariza în mijlocul oamenilor din sală, cântăreața alegând să se alăture publicului și să cânte de la nivelul de sub scenă. Sentimentul prezent atunci când un artist face un asemenea gest într-o sală atât de mare precum cea a palatului este unul imens de respect, comuniune și iubire iar experiența publicului cu siguranță este memorabilă.

La finalul concertului, atunci când oamenii au început să plece și sala să se golească, am realizat că ne întorseserăm înapoi în București. Călătoria în Portugalia fusese una de succes, emoționantă și plină de veselie. Mulțumiri Marizei, instrumentiștilor care au însoțit-o și tuturor celor care i-au făcut posibil concertul pentru experiența colorată trăită.

Setlist Mariza, București, 19 noiembrie 2016:

1. Fado menor do Porto
  2. Anda o Sol na minha rua
  3. Maldicao
  4. Dona Rosa
  5. Primavera
  6. Missangas
  7. Adeus
  8. Sem ti
  9. Caprichosa
  10. Melhor de mim
  11. Sombra
  12. Padoce
  13. Alma
  14. Rio de Masoa
  15. Chuva
  16. Barco Negro
  17. Rosa Branca
  18. Paixao
  19. O gente da minha Terra
  20. Saudade solta

Concertul Mariza de pe 19 noiembrie 2016 a fost organizat de German Quality Entertainment. La show au asistat peste 3500 de spectatori, inclusiv portughezi aflați la București. Artista, care va împlini 43 de ani pe 16 decembrie, a anunțat că ar vrea să revină în România anul viitor.