Vocea României 2017, sezon 7Află noutăți despre Vocea României 2017 Vocea României 2017: concurenții care au mers mai departe în cea de-a patra rundă de audiții pe nevăzute Kinga GlykKinga Glyk, cea mai bună basistă a Poloniei la Jazz Nouveau - INTERVIU INFO CONCERT:
Sting
INFO CONCERT:
Media Music Awards 2017
INFO CONCERT:
David Garrett
David GarrettÎn iunie 2018, David Garrett va fi "EXPLOSIVE – LIVE!" pentru prima oară în România

Luiza Zan și Dan Byron @ Clubul Țăranului – prietenie, umor și încântare muzicală

În seara de 1 martie, Luiza Zan și Dan Byron au făcut cadou celor de la Clubul Țăranului din București un mărțișor inedit, un concert de coveruri cald și prietenos, garnisit cu interpretări spectaculoase și voci complementare.
Dan Byron și Luiza Zan

Dan Byron și Luiza Zan

Concertele pot fi împărțite în zeci de categorii diferite, în funcție de o multitudine de factori precum locația, genul muzical, atmosfera, relația cu publicul, mesajul care se dorește transmis, scenografia, relația dintre muzicieni, scopul concertului și multe multe altele. Ei bine, concertele duetului Luiza Zan & Dan Byron se înscriu într-o categorie deosebită a concertelor intime, familiale, pline de căldură și umor, destinate să încânte publicul cu interpretări unice ale unor piese populare din repertoriul internațional.

În primul rând, ceea ce rămâne puternic întipărit în mintea celor care îi văd pe cei doi în concert este prietenia, deschiderea față de public și căldura exprimată prin interacțiunea lor, dar mai ales prin dialogul extrem de simpatic pe care Luiza îl menține viu pe tot parcursul concertului. Există o completare interesantă între personalitățile celor doi, Luiza fiind cea plină de energie și extrem de vorbăreața, care face glume și mai ales haz de propriul necaz (duminică seară era răcită), iar Dan fiind cel temperat și calm, tăcut, care invită mereu la mai multă muzică și mai puțină vorbă. Completarea dintre calitatea muzicii, vocile unice, suprizele în interpretările coverurilor și această căldură și deschidere față de public aduc cu siguranță un rezultat încântător în sufletul celor care iau parte la concertele Luizei și ale lui Dan Byron.

Apoi, când vine vorba de muzică și de interpretari vocale, simbioza dintre cei doi cântăreți este cu siguranță una ieșită din comun. Tonul unic al lui Dan Byron și momentele de genialitate vocală ale Luizei Zan pun cap la cap o experiență auditivă emoționantă și cutremurătoare în anumite momente. Referitor la colaborarea celor doi, Luiza a povestit cu umor felul în care răspunde la întrebările care pun la îndoială alăturarea muzicală a doi oameni care sunt lead vocals, și anume că nici unul dintre cei doi nu este backing vocals pentru celălalt. Instrumentele folosite de cei doi pe parcursul concertului au fost chitarele (Luiza s-a încumetat să cânte și ea la chitară o piesă compoziție proprie) și diverse instrumente de percuție, ale căror sunete au completat în mod armonios vocile celor doi.

În ceea ce privește atmosfera din Clubul Țăranului, primul lucru pe care ni-l amintim este că sala era neîncăpătoare, unii oameni fiind nevoiți să stea în picioare pe marginea sălii. De asemenea, sonorizarea nu a fost dintre cele mai fericite, neoferind parcă cinstea care li se cuvenea celor doi interpreți. Dar lăsând la o parte aceste aspecte, cei care s-au aflat duminică seară la MȚR au fost cu siguranță încântați de ceea ce au ascultat și bineînțeles, de felul în care au fost tratați de Luiza și Dan. Publicul a cântat alături de cei doi, le-a ținut ritmul, a râs copios și i-a aplaudat până a obosit. Printre trupele cărora Luiza Zan și Dan Byron le-au adus cinste prin interpretările lor se numără Queen, Sting, Radiohead, Jeff Buckley sau Peter Gabriel.

Următorul concert al duetului Luiza Zan & Dan Byron are loc chiar azi, pentru fanii din Brașov, iar șirul cu siguranță nu se va opri aici.

Cu mulțumiri sincere pentru tot ce ne-au făcut să simțim în seara de duminică, așteptăm cu interes noi proiecte ale celor doi.

Flavia Cioceanu este Redactor la InfoMusic.ro.