pop, world music

Loredana Groza a cântat pentru îngeri în Imaginarium

Loredana Groza a susţinut concertul "Imaginarium" la Sala Palatului, pe 7 noiembrie, alături de Agurida Band şi mulţi alţi invitaţi speciali. Cu ocazia acestui eveniment artista şi-a lansat şi noul album, care a putut fi cumpărat după show. Află mai jos cum a decurs spectacolul şi care au fost cele mai emoţionante momente.

Loredana Groza - Imaginarium
Loredana Groza - Imaginarium │ FOTO: www.facebook.com

Loredana Groza şi Agurida Band ne-au făcut pe toţi cei care am fost prezenţi la Sala Palatului pe 7 noiembrie să călătorim spre o altă lume - Imaginarium. Concertul a durat trei ore, timp în care am zâmbit, am râs, am plâns şi am realizat că viaţa este un miracol... un miracol pentru că ne-am putut bucura de Imaginarium.

"Iubim, ne este dor, suferim, plângem şi râdem. Ne imaginăm cu speranţă cum va arăta viitorul şi ne alinăm sufletele cu amintiri şi cu cei mai frumoşi oameni... cei de lângă noi. În această seară mă gândesc la cei care au căpătat aripi şi la cei pe care viaţa nu îi lasă să plece. Voi cânta cu dragoste pentru ei şi pentru voi. Dorinţele sunt personaje nemaiîntâlnite, emoţiile sunt apa şi aerul, lumina şi întunericul, iar muzica ne dă viaţă, ritm şi suflet, iar eu trăiesc şi respir prin ele. Datorită vouă sunt aici!" a spus Loredana, la începutul show-ului.

Loredana Groza - Imaginarium

Personaje misterioase venite din Imaginarium ne-au luminat drumul către scenă şi ne-au condus către Loredana. Îmbrăcată în mireasă, aceasta a furat privirile tuturor şi ne-a cucerit încă de la primele note. “Val după val” toţi cei din sală s-au ridicat în picioare şi au început să danseze, auzind celebrul refren "Zig-Zaga". What’s Up i-a ţinut locul lui Cabron şi de data aceasta el a fost băiatul cu „Apa”. În timpul melodiei, Clăbucel şi-a făcut şi el apariţia, demonstrându-ne talentul său de dansator.

Imaginarium a fost o călătorie rapidă prin mai multe galaxii, iar într-una din ele era nuntă mare - „Se Mărita Mona”. Am gustat din vinul ghiurghiuliu şi apoi petrecerea s-a mutat într-un cadru de cabaret, unde i-am întâlnit pe „Zaraza”,” „Ionel” şi pe „Vânzătoarea de plăceri”. Loredana ne-a cântat în premieră piesa „Miroşi a dragoste”, de pe noul său album, după care cortina a căzut pentru un moment de reculegere adus celor decedaţi în urma incendiului din Colectiv.

Gabriel Cotabiţă a interpretat emoţionat alături de Loredana piesa „Mi-e dor de tine”, iar în spatele celor doi s-au derulat imagini cu victimele tragediei. Apoi artista a luat chitara şi a readus la viaţă o parte din ceea ce a însemnat Goodbye to Gravity, alegând să cânte una din piesele trupei. Emoţia a fost amplificată de apariţia pe scenă a mai multor chitarişti, veniţi să cânte pentru cei care au plecat de lângă ei.

Mihai Mărgineanu a fost primul condiment al serii, însă de data aceasta artistul a uitat-o pe „Paraschiva” şi a înlocuit-o cu Lori. Scena s-a încins apoi cu paşii fierbinţi de flamenco, ai dansatorului argentinian Lucas Molina, iar din „Depărtare” a venit şi Matteo. Am ascultat „Regina” şi „Inimă de ţigan” şi ne-am readus aminte de „Rodia”, personajul pe care Loredana l-a interpretat în cele două tenelovele româneşti.

Spre final l-am întâlnit şi pe actorul Radu Gheorghe, care i-a mulţumit Loredanei pentru că a cântat în deschiderea concertului său. Am râs şi am cântat cu el pentru un sfert de oră, după care Lori a revenit pe scenă plină de energie şi cu o nouă costumaţie.

Loredana Groza şi Matteo - Imaginarium

Loredana Groza şi Matteo - Imaginarium │ FOTO: www.facebook.com

Artista a planat deasupra publicului alături de Nadir şi ne-a cântat despre „cele mai scumpe cuvinte de pe pământ” – „Te iubesc”. Cei doi au interpretat şi „Casablanca”, piesă inclusă pe noul album al Loredanei, care a putut fi cumpărat din foaierul Sălii Palatului după concert.

"Bună seara, iubite" l-a readus pe Gabriel Cotabiţă pe scenă alături de Loredana, iar astfel cei doi au încheiat prima seară din Imaginarium.

Loredana a dat viaţă imaginaţiei pe scena de la Sala Palatului şi a creat o altă lume pentru trei ore. Am călătorit spre IMAGINARIUM, un loc în care dorinţele noastre sunt personaje, după cum ne-a spus artista. Ele apar zi de zi, cresc şi se sting atunci când se îndeplinesc. "Imaginarium" a fost creat pentru noi, cei care am fost alături de Loredana Groza - noi am fost dorinţa ei.

Loredana Groza - Imaginarium

Industria muzicala

"Întotdeauna mi-a plăcut să îmi asum riscuri", a declarat Loredana despre melodia sa cu maneliști

Invitată recent în emisiunea "Sinteza Zilei", Loredana a oferit detalii despre "Fericire", noua sa colaborare cu o serie de maneliști cunoscuți din România. Artista a abordat mai multe subiecte, printre care rasismul și criticile pe care mulți ascultător le aduc manelelor. Găsești mai multe detalii în articol.

Loredana în videoclipul "Fericire"/"Bună dimineața"
Loredana în videoclipul "Fericire"/"Bună dimineața" │ FOTO: captură YouTube

Loredana și piesa "Fericire"/"Bună dimineața" au fost subiectul fierbinte al ultimelor zile. Colaborarea artistei cu Jador, Florin Salam, Costi, Culiță Sterp, Baboiash, Ștefan de la Bărbulești, Nicu Paleru, Adi de la Vâlcea, Jean de la Craiova și Vali Vijelie a avut parte de reacții peste reacții. Mulți au lăudat noua melodie, dar și mai mulți au criticat implicarea Loredanei în acest gen muzical. Atenția (pozitivă sau nu) vizavi de piesă se vede în cifrele obținute până acum. La momentul redactării acestui articol, "Fericire" se află pe primul loc în tendințele românești de pe Youtube și a acumulat 5,1 de milioane de vizualizări.

Invitată la o serie de emisiuni, cea mai recentă fiind "Sinteza Zilei", Loredana a oferit mai multe detalii despre colaborarea muzicală, încercând să le explice ascultătorilor motivele pentru care a "intrat în horă". Mai mult, artista a subliniat faptul că nu a fost deloc deranjată de criticile primite și a înțeles că vor există întotdeauna păreri împărțite legate de cariera sa muzicală.

"Încerc să rămân echidistantă. Încerc să-mi păstrez echilibrul, să fiu întotdeauna în centru, să fiu la mijloc și să nu reacționez, să nu consum energie cu lucruri care, cumva, sunt firești să se întâmple. Întotdeauna când e un plus, vine și un minus. E o regulă a firii, a naturii. Când e ceva care iese din tipare, care poate șoca anumite spirite puritane sau care cred că muzica pe care o ascultă ei e superioară altor genuri muzicale, n-am cum să mă supăr. Doar înțeleg. E natura umană".

Loredana a vorbit apoi despre rasism, fiind de părere că este unul dintre motivele pentru care publicul a reacționat astfel la noua colaborare. Cântăreața a dezvăluit că a mai colaborat și în trecut cu muzicieni de etnie romă, precum Cornelia Catanga, Nelu Ploieșteanu sau membrii ai unor tarafuri, doar că aceste informații nu ajungeau atât de repede la public din cauza lipsei tehnologiei și internetului.

Loredana: "Asta nu e o manea, de fapt. Dacă ascultați ritmul, nu e nici reggaeton, nu e nici manea. Este <<happy tone>>. Noi l-am inventat. Este noul gen, noul trend.

Artista a declarat că dorește întotdeauna să creeze ceva nou, acesta fiind și motivul pentru care "Fericire" nu este o manea clasică. A mers pe anumite șabloane care există deja în muzică, dar a venit cu o anumită schimbare. Acest "trend", cum îl numește Loredana, este pus în evidență de felul diferit în care cei nouă maneliști își cântă partea. Cântăreața a ținut să precizeze că "fiecare are floricelele lui" și fiecare vine cu imaginația lui.

În final, Loredana a vorbit despre direcțiile ei muzicale și artistice, aspecte care poate încă au nevoie de lămuriri. Cântăreața este cunoscută pentru modul în care se reinventează constant, cântând despre iubire în nenumărate genuri și stiluri, fie că a interpretat muzică pop, rock, populară, jazz, jamparale, blues sau musical. Cea mai recentă abordare muzicală se dorește a fi o nouă dovadă prin care Loredana își arată numeroasele fațete creative:

"Întotdeauna mi-a plăcut să-mi asum riscuri. Cine nu riscă, nu câștigă. Cred că publicul e obișnuit cu nonconformismul meu. Nu sunt o persoană care a stat la mănăstire, mi-am dat acum vălul de pe față și fac nebunii. Întotdeauna am făcut nebunii".

Au început înscrierile pentru cel de-al 10-lea sezon X Factor

X Factor continuă să își scrie povestea cu un nou sezon. Până atunci, însă, cei care consideră că au factorul X sunt așteptați să se înscrie la preselecții. Găsești mai multe detalii în articol.

Înscrieri X Factor 2021
Înscrieri X Factor 2021 │ FOTO: The X Factor Romania / Antena 1

X Factor este unul dintre show-urile ce promovează oameni talentați, cu voci impresionante. Experiența acestei competiții muzicale a propulsat numeroși concurenți, devenind cunoscuți în întreaga țară și debutând în industria muzicală, alături de idolii lor. Acum, Antena 1 a dat startul înscrierilor pentru sezonul viitor. Doritorii pot intra pe casting.a1.ro și să urmeze pașii de acolo. De menționat faptul că participanții trebuie să aibă cel puțin 14 ani împliniți, minorii urmând a se prezenta la audiții însoțiți de un reprezentant legal.

Etapele preselecțiilor

Informații esențiale

În prima fază a înscrierii pentru sezonul X Factor 2021 trebuie să-ți creezi un profil. Apoi, următorul lucru pe care trebuie să-l faci la înscriere este să menționezi dacă vii singur, sau faci parte dintr-un grup. Acesta este un pas important deoarece grupele din cadrul competiției X Factor sunt împărțite în 4 categorii: fete cu vârste cuprinse între 14 și 24 de ani, băieți cu vârste cuprinse între 14 și 24 de ani, grupă mixtă formată din artiști de peste 24 de ani și grupuri. De asemenea, trebuie să încarci o fotografie cât mai reprezentativă cu tine.

Detalii și orașele în care au loc preselecțiile

După ce ți-ai completat profilul de candidat, trebuie să răspunzi la câteva întrebări precum: "Ai mai participat la show-ul X Factor?", "Daca da, în ce etapă ai ajuns?", "Ai mai cântat în faţa publicului?", sau "Ştii să cânţi la vreun instrument?". De asemenea, trebuie să menționezi și care este cel mai apropiat oraș în care ai putea veni la preselecții, dintre București, Iași, Cluj-Napoca, sau Timișoara.

Clip reprezentativ

În cea de-a treia fază a înscrierii pentru X Factor 2021, trebuie să încarci un videoclip cu tine, în care să îți demonstrezi talentul muzical.

Anul trecut, X Factor a fost un show spectaculos, în ciuda pandemiei. Concurenți talentați, voci speciale și momente antrenante i-au cucerit pe jurați și telespectatori. Cel de-al nouălea sezon a cuprins mai multe etape: audiții, bootcamp, dueluri, semifinale și finală.

Cei patru jurați, Ștefan Bănică, Loredana, Delia și Florin Ristei au știut de la început de ce categorie de vârstă se vor ocupa. Interpretare după interpretare și jurații au ales cu ce concurenți merg mai departe în fiecare etapă, iar finaliștii au fost Adrian Petrache (Loredana), Andrada Precup (Ștefan Bănică), Sonia Mosca (Delia) și Super 4 (Florin Ristei). Câștigătoarea trofeului și a premiului în valoare de 50.000 de euro a fost Andrada Precup.

Jumătatea feminină a juriului X Factor petrece la soare; Loredana și Delia se bucură de exotismul Mexicului

Perioada vacanțelor nu s-a încheiat pentru Delia și Loredana. Cele două artiste au vizitat un loc spectaculos, ce se află pe lista oricărui pasionat de călătorii - Mexic. Găsești detalii și poze în articol.

Delia / Loredana
Delia / Loredana │ FOTO: captură YouTube

Pasionate de vizitarea cât mai multor locuri exotice, Loredana și Delia nu uită să își încânte fanii cu fotografii din vacanțe. Cea mai recentă escapadă a celor două se desfășoară în Mexic, chiar acum, în primele zile ale noului an.

Peisaje care-ți taie răsuflarea, imagini care concentrează atmosfera și cultura specifice acelor meleaguri, dar și poze sexy sunt doar câteva dintre postările cu care Delia și Loredana și-au ținut la curent urmăritorii. Loredana a ales să meargă în Tulum, o localitate situată în Peninsula Yucatan, renumită pentru ruinele mayașe. Aici, artista s-a bucurat de soare, plajă, vegetație și i-a bucurat la rândul său pe fani cu ipostazele senzuale în costum de baie.

Delia, pe de altă parte, s-a aventurat în diverse activități. Artista este cunoscută pentru pasiunea de a vizita locuri deosebite, de a "gusta" din culturi diferite de a noastră și de a împărtăși aceste experiențe cu fanii săi. Cântăreața a vizitat și ea Peninsula Yucatan, bifând atracții turistice precum cenotul Ik Kil, Chichén Itzá, un uriaș sit arheologic pre-columbian construit de civilizația Maya și ruinele Ek Balam.

Delia a postat numeroase fotografii cu locurile mai sus menționate. Singurele poze în care apare și ea sunt de la ruinele mayașe, unde observăm o schimbare de look - un păr verde neon ce se potrivește de minune cu peisajele mexicane.

În ceea ce privește domeniul artistic în care activează, Delia și Loredana au ocupat un loc la masa juriului din cadrul celui de-al nouălea sezon X Factor. Emisiunea s-a numărat printre puținele activități muzicale ale acestui an.