pop, rock

Liber la muzică în True Club cu FreeStay

Cum am petrecut o seară cu coveruri și atmosferă live în True Club alături de trupa FreeStay a lui Florin Ristei. Impresii de la concertul de pe 5 ianuarie.

Trupa FreeStay în True Club pe 5 ianuarie 2012
Trupa FreeStay în True Club pe 5 ianuarie 2012 │ FOTO: Maria B, True Club www.facebook.com

Începutul de an vine cu acea relaxare inocentă și stare de entuziasm ale oricărui start (restart), indiferent cum am percepe individual convenționalitatea calendarului. Pe fondul acestei liniști aparente, am mers vineri seara în True Club, urmând ideea că muzica live din sufragerie - în al cărui target mă includeam - va fi un stimul pozitiv abordării în forță a unui nou an plin de concerte.

True Social Club e pus în valoare de o ambianță caldă - se simte aerul unei întâlniri cu prietenii în living - și de publicul ce îi coboară treptele. Descoperi oameni ca și tine, iubitori de muzică cu ritm, refren și amintiri - indiferent de anul lansării. Cred că vârsta celor ce vin în True Club nici nu contează, liantul lor stă în gustul pentru muzica plină (cred că plină e mai potrivit decât bună), plăcerea dialogului și decența dobândită în primii 7 ani de viață. Așezat confortabil într-un astfel de public ce umplea True Club, pe la miezul nopții intram în rezonanță pe coveruri știute în compania prietenilor și plăcerea berii.

Sunt printre cei ce-și amintesc blondinul ce-i striga numele colegei "Dana", chiar dacă despre trupa lui de atunci ("Amicii") nu-mi mai regăsesc nicio altă amintire. Florin Ristei, fost coleg de cântec cu Dana, are acum o altă trupă - "FreeStay", după ce vreo 7 ani a cântat în "Marfar" fără trecere prin vreo gară mai cunoscută. În 2012, Florin alături de noii săi colegi, au făcut legătura între hitul anilor 2000 și provocarea unui nou început. FreeStay a lansat videoclipul "Ea a fost DANA", concentrându-se pe un sound rock și fete care vor acum altceva.

FreeStay este înainte de toate o trupă live, recomandată oricărui eveniment cu public pestriț, care îi reunește pe Florin Ristei (voce), Șerban Niculae (clape, voce), Alin Teodorescu (clape), Alin Ilieș (chitară), Mihai Togănel (bass) și Vladimir Grafu (tobe). Sunt așadar 6 oameni ajutați și de un laptop cu sample-uri, care reușesc să-ți ofere sunetul plin, ce te face să plonjezi în trăirea unui cover-hit fără să-i percepi efectele clonării. Urmărindu-i pe băieți, mi-am zis: auzi un sound complet, sună așa cum îl vreau, știu că nu-i vedeta lui pe scenă și nu am nicio problemă cu asta.

Îmi place cum sună Florin Ristei (25 de ani) și apreciez deinvoltura sa în fața spectatorilor. Are pregătirea de live-uri, abilitățile de entertainer, zâmbetul permanent și vorbirea pe repede înainte - atât de repede că nu poți concepe câte ți-a zis în 3 secunde.

Selecția hiturilor este prima întoarcere a cheii în succesului unei seri de coveruri, iar FreeStay a știut să facă alegerile potrivite dintr-un spațiu de hituri cu anii pe abcisă, genurile muzicale pe ordonată și interpretarea pe înălțime. Pătrunși în acest sistem de coordonate am gustat mai întâi "Easy (Faith No More)", "Two Princes" (Spin Doctors), "Fairytale" (Alexander Rybak), "The Lazy Song" (Bruno Mars), "It's Not Usual" (Tom Jones), "I'm A Beliver" (Smash Mounth), "Crazy" (Gnarls Barkley) și așa mai departe. Spun mai întâi pentru că programul FreeStay a cuprins trei părți ce ne-au ținut live până după ora 2 noaptea.

La "Fairytale", Florin și-a ridicat vioara și a cântat precum Alexander Rybak. Piesa câștigătoarea la Eurovision în 2009 nu e deloc simplă. Solistul de la FreeStay s-a descurcat bine și tare aș vrea să îi văd evoluând cu piese proprii în perioada următoare. Dacă melodia "Ea a fost DANA" a fost transpusă pe un sound rock și a suferind actualizări de versificație.

Cea de-a doua parte a cântării a început cu o melodie scrisă pentru FreeStay de Florin impreuna cu Alexandru Matei de la Jukebox. Piesa se numeste "Criminal Mind". Florin Ristei a făcut o interpretare excelentă cu "Don't Stop Me" (Quuen) și m-a uimit iarăși cu "Grace Kelly" - provocarea vocală de la Mika. Hiturile vechi "Got My Mind Set On You" (George Harrison) și "Go Johnny, Go" (Chuck Berry) ne-au reamintit că ne aflam la o seară de coveruri, de unde îmi pare bine că nu am ratat nimic, vorba celor de la Aerosmith, păstrați pentru final - "I Don't Wanna Miss a Thing". În încheiere trebuie să evidențiez conlucrarea celor 6 membri ai trupei în reușita serii. Am înțeles de ce au nevoie de două clape, le-am sesizat jocurile de scenă, câteva scăpări voite (sau poate nu) - care au condus împreună la acea stare live căutată și de mine în seara de 5 ianuarie, la intrare în Centrul vechi, pe colț la True Club.

VIDEOCLIP FreeStay - Ea a fost DANA

Trupa FreeStay a fost formată de Florin Ristei chiar de ziua sa, pe 29 august 2012, iar acum pregătește lansarea celui de-al doilea single. Îi vom urmări cu interes pe cei 6 membri "liberi" și vă vom ține la curent cu evoluția lor.

Au început înscrierile pentru cel de-al 10-lea sezon X Factor

X Factor continuă să își scrie povestea cu un nou sezon. Până atunci, însă, cei care consideră că au factorul X sunt așteptați să se înscrie la preselecții. Găsești mai multe detalii în articol.

Înscrieri X Factor 2021
Înscrieri X Factor 2021 │ FOTO: The X Factor Romania / Antena 1

X Factor este unul dintre show-urile ce promovează oameni talentați, cu voci impresionante. Experiența acestei competiții muzicale a propulsat numeroși concurenți, devenind cunoscuți în întreaga țară și debutând în industria muzicală, alături de idolii lor. Acum, Antena 1 a dat startul înscrierilor pentru sezonul viitor. Doritorii pot intra pe casting.a1.ro și să urmeze pașii de acolo. De menționat faptul că participanții trebuie să aibă cel puțin 14 ani împliniți, minorii urmând a se prezenta la audiții însoțiți de un reprezentant legal.

Etapele preselecțiilor

Informații esențiale

În prima fază a înscrierii pentru sezonul X Factor 2021 trebuie să-ți creezi un profil. Apoi, următorul lucru pe care trebuie să-l faci la înscriere este să menționezi dacă vii singur, sau faci parte dintr-un grup. Acesta este un pas important deoarece grupele din cadrul competiției X Factor sunt împărțite în 4 categorii: fete cu vârste cuprinse între 14 și 24 de ani, băieți cu vârste cuprinse între 14 și 24 de ani, grupă mixtă formată din artiști de peste 24 de ani și grupuri. De asemenea, trebuie să încarci o fotografie cât mai reprezentativă cu tine.

Detalii și orașele în care au loc preselecțiile

După ce ți-ai completat profilul de candidat, trebuie să răspunzi la câteva întrebări precum: "Ai mai participat la show-ul X Factor?", "Daca da, în ce etapă ai ajuns?", "Ai mai cântat în faţa publicului?", sau "Ştii să cânţi la vreun instrument?". De asemenea, trebuie să menționezi și care este cel mai apropiat oraș în care ai putea veni la preselecții, dintre București, Iași, Cluj-Napoca, sau Timișoara.

Clip reprezentativ

În cea de-a treia fază a înscrierii pentru X Factor 2021, trebuie să încarci un videoclip cu tine, în care să îți demonstrezi talentul muzical.

Anul trecut, X Factor a fost un show spectaculos, în ciuda pandemiei. Concurenți talentați, voci speciale și momente antrenante i-au cucerit pe jurați și telespectatori. Cel de-al nouălea sezon a cuprins mai multe etape: audiții, bootcamp, dueluri, semifinale și finală.

Cei patru jurați, Ștefan Bănică, Loredana, Delia și Florin Ristei au știut de la început de ce categorie de vârstă se vor ocupa. Interpretare după interpretare și jurații au ales cu ce concurenți merg mai departe în fiecare etapă, iar finaliștii au fost Adrian Petrache (Loredana), Andrada Precup (Ștefan Bănică), Sonia Mosca (Delia) și Super 4 (Florin Ristei). Câștigătoarea trofeului și a premiului în valoare de 50.000 de euro a fost Andrada Precup.

Monica Anghel și Sonia Mosca, două voci mărețe unite de finala X Factor 2020

Unul dintre duetele memorabile ale finalei X Factor 2020 a fost susținut de finalista Deliei, Sonia Mosca, împreună cu artista Monica Anghel. Te invităm să le urmărești interpretarea.

Monica Anghel și Sonia Mosca în finala X Factor 2020
Monica Anghel și Sonia Mosca în finala X Factor 2020 │ FOTO: Antena 1

Marea finală a show-ului a avut loc pe 18 decembrie și cei patru finaliști au avut de pregătit câte trei momente muzicale. Unul dintre acestea a fost alături de un invitat specialÎn cazul Soniei Mosca, a fost vorba de Monica Anghel, o artistă îndrăgită cu o voce impresionantă.

"Am primit un telefon și mi s-a spus că Sonia vrea să cânte cu mine. Și m-am bucurat foarte tare. (..) Sonia este o fată venită din Italia, pe care eu am văzut-o întâmplător pe Facebook, și m-a lăsat fără cuvinte. Am venit să cânt împreună cu ea. Pentru că și-a dorit foarte mult să cânte cu mine, am ales eu ce să cântăm împreună. Este o piesă care nu s-a cântat în duet de către două femei, până acum, și sunt convinsă că o să iasă un moment extraordinar de frumos, emoționant, de excepție din punct de vedere artistic, tehnic, de toate", a declarat Monica Anghel.

Pe scena de la X Factor, Monica și Sonia au impresionat audiența cu o interpretare demnă de o finală. Cele două au cântat melodia "The Prayer". Atât Sonia, cât și Monica s-au declarat onorate să cânte împreună. Sonia o apreciază din tot sufletul pe Monica, considerând-o o adevărată doamnă, cu o voce extraordinară. Monica a fost cucerită de Sonia de când a auzit-o prima dată și a fost o plăcere să o acompanieze în finala X Factor 2020.

Interpretarea celor două cântărețe a fost primită cu aplauze, atât din partea publicului, cât și din partea celor patru mentori.

"Trebuie să recunosc că a fost un moment foarte frumos. Sonia întotdeauna cântă superb, nu am nicio emoție cu ea. Știu că întotdeauna va atinge notele, e tot timpul conectată. Transmite și emoție și să știi că a transmis mai multă emoție în seara asta datorită faptului că a fost lângă tine (n.r. Monica Anghel)", a comentat Loredana.

Delia, mentorul Soniei Mosca, a declarat:

"A fost sublim și vreau să-i mulțumesc Monicăi pentru că, în momentul în care am aflat că trebuie să cânte cu cineva, m-am speriat. M-am speriat și am zis: <<Nu, cu cine? Cu cine să cânte Sonia? Monica, îți mulțumesc din suflet! A fost minunat!".