Lecţie de rock clasic cu Nazareth la Bucureşti (foto-video)

Nazareth a concertat vineri seară, 27 ianuarie 2012, la Hard Rock Cafe în cadrul turneului de promovare a albumului Big Dogz, cel de-al 22-lea album de studio din carieră.

Concert Nazareth, Bucuresti, 27.01.2012, Foto: infomusic.ro

În deschidere au cântat cei de la Trooper, însoţiţi pe scenă pentru două piese de Blaze Bayley, solistul trupei Iron Maiden din perioada 1994-1999. Spiritele s-au încins de-a binelea pe ritmurile melodiei Fear of the Dark, cântată de fosta voce a trupei legendare, iar puţin după ora 22.00, atmosfera a devenit incendiară odată cu apariţia pe scenă a celor patru membri de la Nazareth. Cu prezenţă de spirit şi permanent dialog cu publicul, Dan McCafferty, solistul formaţiei scoțiene a încântat pentru aproape 2 ore, publicul fidel strâns în faţa scenei.

Pete Agnew, Nazareth

Nazareth îi reunește în prezent pe vocalul Dan McCafferty, basistul Pete Agnew, chitaristul Jimmy Murrison (în ultimii 16 ani) și tânărul baterist Lee Agnew (fiul luiPete). Concertul a fost deschis de acordurile melodiei Please Don't Judas Me şi a continuat frenetic cu foarte cunoscutele Hair of the Dog, Sunshine, Whiskey Drinking Woman şi Dream on.

Jimmy Murrison, Nazareth

După încheierea reprezentaţiei, publicul a scandat minute în şir numele Nazareth, nerăbdător parcă să asculte Love Hurts, piesa de temelie a formaţiei. Şi da, după ce s-au lăsat aşteptaţi ceva vreme, rockerii au revenit pentru bis, completând seara cu ritmurile baladei în aplauzele fanilor. Dan McCafferty a zâmbit dezaprobându-și versul cântat "I'm young, I know". La cei 65 de ani, Dan McCafferty a avut norocul (după spusele sale) să-și păstreze vocea aparte. A încheiat concertul de la București cu un cântec scoțian - My White Bicycle (inclus și pe Greatest Hits, 1975).

Dan McCafferty, Pete Agnew, Lee Agnew

Nazareth cântând Sunshine la Hard Rock Cafe București

Fotografii de la concertul Nazareth

Citește interviul INFOMUSIC cu solistul Dan McCafferty!

Guitar Meeting 2021 reunește chitariștii la Muzeul Astra; Bucovina, Cargo, Mircea Vintilă și Trooper, printre artiștii care se alătură festivalului

Ediția din 2021 a Guitar Meeting se va desfășura în weekend-ul 17 - 19 septembrie, la Muzeul Astra din Dumbrava Sibiului. La eveniment vor participa Bucovina, Cargo, Mircea Vintilă, dar și trupe tinere și sute de chitariști, dornici să se facă auziți la Concertul Manifest.

Guitar Meeting 2021
Guitar Meeting 2021 │ FOTO: Guitar Meeting

La finalul săptămânii, în perioada 17 - 19 septembrie 2021, Sibiul va deveni din nou orașul chitariștilor. Guitar Meeting ajunge la cea de-a șaptea ediție într-o locație nouă, aflată în mijlocul naturii - Muzeul Astra din Dumbrava Sibiului. Sute de chitariști vor cânta în același timp la Concertul Manifest, iar publicul se poate bucura de concerte live susținute de Bucovina, Cargo și trupe tinere, dar și de un program bogat de activități ce pun în centru spiritul rock.

Guitar Meeting - o experiență culturală

În acest an, prin tema ediției "Experience", organizatorii încurajează chitariștii să iasă din mulțime și să se facă auziți prin sunetele de chitară, în cadrul Concertului Manifest - cel mai spectaculos și emoționant moment al întregului festival, atât pentru participanți, cât și pentru publicul larg. Evenimentul are loc sâmbătă, 18 septembrie 2021, începând cu ora 17:00, în spațiul autentic și nostalgic al Muzeului Astra din Sibiu.

În cadrul marelui concert, sute de chitariști vor cânta în același timp un playlist format din 17 piese folk-rock, românești și internaționale, multe dintre ele fiind interpretate chiar împreună cu autorii acestora.

Bucovina cântă în premieră la Guitar Meeting

Pentru prima dată la Guitar Meeting, membrii trupei Bucovina vor urca pe scenă pentru a cânta bine-cunoscutele piese "Straja" și "Spune tu vânt" alături de participanți, iar trupa Cargo va da tonul unor momente muzicale cu adevărat speciale, dedicate pieselor "Românie te strig" și "Zi de Zi". Și-au mai anunțat prezența la eveniment membrii Trooper, foarte iubiți de publicul rock din Sibiu și cunoscutul artist Mircea Vintilă, cu toții impresionați de amploarea și emoția transmisă de edițiile trecute ale Concertului Manifest.

Adrian Moldovan participă la Guitar Meeting 2021

Alături de ei, vor mai participa o serie de artiști locali, prieteni ai festivalului, printre care Sofia Murăruș, Adrian "Moldo" Moldovan, Florin Thomits și Cătălin Onețiu la voce, respectiv band-ul format din Ilie „Manole” Vlad - chitară, Dragoș Zaplitnei - bass, Tinel Mureșan - tobă, Haris Mureșan - tobă. Cu toții vor pune în scenă alte piese cunoscute din playlist-ul ediției: instrumentalul Game of Thrones, "Another brick in the wall" de Pink Floyd, "Let it be" / "Hey Jude" semnate The Beatles sau colajul "I want to break free" / "We will rock you" din repetoriul Queen.

Pentru cele 2 ore de spectacol, chitariștii au început repetițiile acum câteva câteva luni, imediat după ce a fost anunțat playlist-ul oficial al evenimentului. De altfel, aceștia participă cu interes la toate activitățile programului "Pune Mâna pe Chitară", care îi pregătesc gradual pentru maratonul muzical de la Sibiu.

Lecții de chitară pe canalul de YouTube "Pune Mâna pe Chitară"

Fiecare piesă din playlist-ul evenimentului este însoțită de câte un tutorial video dedicat, în care Ilie "Manole" Vlad, chitarist al trupei Antract și mentor al programului, prezintă o lecție deschisă pentru ca procesul de învățare să fie mai ușor. Toate aceste tutoriale sunt publicate pe canalul de YouTube "Pune Mâna pe Chitară"și pot fi urmărite gratuit. De asemenea, chitariștilor le este pus la dispoziție un Kit de chitară, ce include tabulaturile cântecelor și alte informații relevante.

În plus, toate noutățile și resursele necesare participanților pot fi găsite pe site-ul www.punemanapechitara.ro și pe aplicația mobilă "Pune Mâna pe Chitară".

Dincolo de momentul muzical unic, pentru care chitariștii participanți s-au pregătit un an întreg, experiența culturală oferită la festival va fi una complexă. Organizatorii au pregătit un program dens, construit în jurul spiritului rock, de care se poate bucura inclusiv publicul larg din Sibiu și împrejurimi. Vor avea loc concerte, proiecție de film, lansare de carte, ateliere și masterclass-uri de chitară și voce.

Concerte live în aer liber cu Bucovina, Cargo și 5 trupe tinere, printre care sibienii de la Revolver

Vineri, 17 septembrie, de la ora 17:00, Guitar Meeting propune seara Young Revolution - o serie de concerte susținute de artiști tineri din toată țara, care vor acapara scena din Muzeul Astra și vor experimenta noi sound-uri rock. Din lineup fac parte sibienii de la Revolver (care își vor lansa, cu această ocazie, albumul de debut - “Revolter”), chitaristul Alex Petrenchi și trupele Dark Rose, Transilvanian Frost și Flaming Skies.

După concertele susținute de artiștii din noul val urmează show-ul live al trupei Bucovina, care cântă pentru prima dată la Guitar Meeting. Sound-ul lor unic în stil folk metal cu influențe tradiționale se va auzi în locația Muzeului Astra, începând cu ora 21:00.

Un alt moment mult așteptat de public este revenirea trupei Cargo în Sibiu, după mulți ani de la ultimul concert susținut aici. Sâmbătă, 18 septembrie, artiștii aduc rock-ul autentic în aer liber, la Muzeul Astra, începând cu ora 21:00.

Accesul la Guitar Meeting 2021

Accesul la toate evenimentele din cadrul Guitar Meeting se face prin achiziționarea unui bilet la Muzeul Astra de la intrarea în locație sau online (de pe site-ul Muzeului Astra) și este permis, conform reglementărilor în vigoare: exclusiv persoanelor care fac dovada vaccinării complete, prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR / antigen rapid sau se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2. Minorii până la 16 ani sunt exceptați de la prezentarea dovezilor medicale necesare participării la eveniment și de la verificarea în registrul electronic de vaccinare.

Guitar Meeting este un eveniment organizat de Asociația Culturală Play și co-finanțat de Primăria Municipiului Sibiu, Consiliul Judetean Sibiu și AFCN.

Iron Maiden a lansat albumul "Senjutsu", 10 piese cu zvâc şi spirit heavy metal

Iron Maiden a revenit după 6 ani de pauză cu noul album "Senjutsu", lansat pe 3 septembrie 2021. Bruce Dickinson and co ne propun 1 oră şi 21 de minute de muzică, distribuite în 10 piese. LP-ul se poate asculta pe reţelele de streaming şi îşi trage inspiraţia din cultura japoneză, din schimbările societăţii din ultimii ani şi istoria care se repetă. Puteţi asculta câteva piese noi în articole.

Videoclip Iron Maiden Writing on the Wall
Videoclip Iron Maiden Writing on the Wall │ FOTO: Iron Maiden

Promovarea acestui LP a început din iulie, cu single-ul "The Writing on the Wall", care a primit un videoclip fabulos, realizat de oameni de la Pixar. În el mascota Iron Maiden Eddie se transformă în samurai şi îi pedepseşte pe oamenii dintr-o distopie despotică. Al doilea single a fost "Stratego", lansat în august 2021, o piesă ceva mai scurtă şi cu o chitară plină de energie.

"Senjutsu" este albumul Maiden cu numărul 17 şi succesorul lui "The Book of Souls" din 2015. O bună parte din acest material a fost compusă de basistul şi fondatorul formaţiei, Steve Harris. El a creat 4 piese, fiecare în lungime de peste 9 minute şi este creditat drept co-autor pentru 3 alte track-uri. Au contribuit şi chitaristul Janick Gers şi Adrian Smith.

Smith are la activ 3 piese pe acest LP, aceleaşi pe care şi Bruce Dickinson figurează drept creator: "The Writing on the Wall", "Days of Future Past" şi "The Darkest Hour".

Iată şi tracklist-ul noului album, cu durate de piese şi creatorii lor:

01." Senjutsu" (8:20) Smith/Harris
02. "Stratego" (4:59) Gers/Harris
03. "The Writing On The Wall" (6:13) Smith/Dickinson
04. "Lost În A Lost World" (9:31) Harris
05. "Days Of Future Past" (4:03) Smith/Dickinson
06. "The Time Machine" (7:09) Gers/Harris
07. "Darkest Hour" (7:20) Smith/Dickinson
08. "Death Of The Celts" (10:20) Harris
09. "The Parchment" (12:39) Harris
10. "Hell On Earth" (11:19) Harris

Pentru cei curioşi, cuvântul "Senjutsu" înseamnă "tactică şi strategie" conform site-ului Iron Maiden, dar şi "Arta Războiului, conform altor surse. Abordează teme precum curajul lui Wintson Churchill, apocalipsa în viziunea lui Bruce Dickinson, dar şi diviziunea socială din ultimii ani.

În cazul în care nu ştiaţi, "Senjutsu" are două părţi, discul 1 cu primele 6 piese şi discul 2 cu ultimele 4. Acest material heavy metal a fost înregistrat la început de an 2019 la studioul Guillaume Tell din Paris, iar Kevin Shirley şi-a pus din nou amprenta pe muzica Maiden. El lucrează cu formaţia britania de două decenii şi are în CV colaborări cu Joe Bonamassa, Journey, Dream Theater şi Led Zeppelin.

Iron Maiden se pregăteşte să fie introdusă în Rock and Roll Hall of Fame în toamna acestui an, alături de Foo Fighters şi Rage Against the Machine.

Iron Maiden a lansat piesa "Stratego", al doilea single de pe noul album - AUDIO

Iron Maiden continuă lansările de single-uri de pe noul său album, iar după "The Writing on the Wall", acum ascultăm "Stratego". Rămânem în lumea samurailor, a răzbunărilor şi strategiilor de lupte între shoguni. Noul track se poate asculta în articol.

Coperta single Iron Maiden Stratego
Coperta single Iron Maiden Stratego │ FOTO: Iron Maiden

"Stratego" este o piesă ceva mai scurtă decât primul single de pe noul album, "The Writing on the Wall". Ambele se vor găsi pe LP-ul "Senjutsu", care va sosi pe 3 septembrie, prin casa de discuri BMG. Noul single este compus de chitaristul Janick Gers şi fondatorul/basistrul formaţiei, Steve Harris. Odată cu noul disc, formaţia britanică condusă de Bruce Dickinson ajunge la 17 materiale discografice.

Acest LP Iron Maiden vine după o pauză de 6 ani şi a fost înregistrat la Paris alături de producătorul Kevin Shirley şi a fost co-produs de Steve Harris. Primul single a fost foarte apreciat de fani, ca şi videoclipul animat care ni-l prezintă pe Eddie, mascota scheletică a trupei într-o nouă poveste şi într-o variantă samurai. De acea animaţie s-au ocupat foşti angajaţi Pixar, cu o măiestrie deosebită.

Înainte să vină aceste piese şi clipuri Iron Maiden a aprins imaginaţia fanilor cu teasere şi o vânătoare globală de comori. "Senjutsu" se traduce prin "tactică şi strategie" şi are artwork cu tematică japoneză, cu samurai şi celebrele uniforme de război ale japonezilor de acum sute de ani. "Stratego" are acel ritm frenetic şi "galop" resimţit prin bas şi percuţie, completate de o chitară ameninţătoare care a moştenit tenebrele creatorilor metal-ului precum Black Sabbath.

Vocea lui Dickinson e dată destul de încet la început de piesă, fiind cam timidă şi nu mai tună ca altă dată. De abia spre final auzim o voce ceva mai puternică, fix înainte să intre în acţiune solo-urile. "Senjutsu" are 10 piese, unele surprinzător de lungi, precum "The Parchment", care are 12 minute şi 39 de secunde sau "Hell on Earth" la 11 minute.

Iron Maiden nu a mai lansat muzică nouă de la albumul "The Book of Souls" din 2015, înregistrat la final de 2014 tot în Paris, alături de Shirley. În perioada de lansare a acestui disc Bruce Dickinson a aflat că are cancer la gât şi a urmat un tratament eficient, dar care i-a afectat totuşi corzile vocale. Cu o săptămână în urma Bruce Dickinson a anunţat că are Covid-19.

<< oct. 2021 >>
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10