clasica, pop

Laura Bretan - Concert aniversar de 20 de ani - Atemporalitatea unei voci

Află impresii de la concertul susținut de Laura Bretan la Sala Palatului pe 10 aprilie 2020. Solista a împlinit minunata vârstă de 20 de ani, momentul fiind celebrat muzical alături de invitați speciali ca Vlad Miriță, Nick Casciaro și Eliza G.

Concert Laura Bretan la Sala Palatului pe 10 aprilie 2022 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Duminică, pe 10 aprilie 2022, la Sala Palatului a avut loc sărbătoarea muzicală a sopranei și solistei Laura Bretan, care a ajuns la minunata vârstă de 20 de ani. Poate pentru mulți anii au trecut așa repede încât a fost o surpriză să vadă ce repede a crescut fetița Laura Bretan, într-o domnișoară frumoasă, cu o voce nemărginită, atemporală. Ascultându-i vocea în diferitele ei valențe, nu îi puteam atribui o vârstă sau vreo dimensiune temporală. O seară elegantă, cu invitați de soi și muzică pentru suflet a fost concertul aniversar al Laurei, și al doilea concert al ei din carieră pe scena Sălii Palatului.

RECOMANDARE: VEZI GALERIA DE POZE DE LA CONCERT

Gazda și prezentatorul spectacolului a fost tenorul Vlad Miriță care a menținut o atmosferă extrem de jovială și jucăușă pe tot parcursul concertului. Desigur că nu putea să fie doar în rol de prezentator, fără să și cânte alături de Laura, așa că ne-au încântat chiar din debutul concertului cu piesa “The Prayer” a duetului Andrea Bocelli – Celine Dion. Mai târziu pe parcursul concertului am avut parte și de melodia de care nu prea scapă un tenor la un concert, după spusele lui Vlad, “O Sole Mio”, care cântată alături de Laura și puterea din vocea ei au dat un suflu nou Sălii Palatului. Un suflu combinat de glumă și maiestuozitate, cu pauze în mijlocul piesei, urmate de demonstrații vocale care făceau pielea de găină.

Vlad Miriță și Laura Bretan la Sala Palatului pe 10 aprilie 2022

Orchestra care a însoțit-o pe Laura și pe invitații ei a fost Filarmonica din Râmnicu Vâlcea condusă de dirijorul Tiberiu Neagu. O orchestră numeroasă, de gală, care a susținut cu brio puterea vocilor talentaților soliști. Pe lângă orchestră, Laura Bretan a mai avut un invitat special, pianistul israelian Giora Linenberg, cel care o însoțea deseori pe Lara Fabian în concerte. Au cântat împreună piese de renume precum Caruso, Adagio și Nessun Dorma.

Invitații Laurei la concertul ei aniversar au fost doi italieni iubiți în România, câștigători ai unor concursuri de talente muzicale, Nick Casciaro, câștigător al concursului X Facto și Eliza G, câștigătoare a Cerbului de Aur. Nick a intrat pe scenă alături de Laura pe parcursul piesei Caruso, pe care au cântat-o împreună, după care scena a rămas a lui pentru încă două piese. Cea care l-a făcut faimos, compoziție proprie, „Leave a Light On” și o interpretare unică a piese “Who wants to live forever” a trupei Queen. O prezență fermecătoare și elegantă, Nick a adus o aromă unică concertului din seara de 10 aprilie.

Nick Casciaro și Laura Bretan la Sala Palatului pe 10 aprilie 2022

Minunata Eliza G a apărut într-o vestimentație extrem de elegantă și frumoasă și a însoțit-o pe Laura într-un duet extrem de emoționant și intens, pe piesa “Tell Him” cântată original de Barbara Stresand și Celine Dion. Apoi a mai cântat piesa pe care a prezentat-o la selecția națională pentru Eurovision 2022 – The other half of me, piesa Hurt a Christinei Aguilera, despre care ne-a declarat că este mândră să fi fost prima concurentă la Vocea Italiei care a ales să interpreteze această piesă și care i-a adus multe vizualizări.

Laura Bretan și Eliza G în concert la Sala Palatului pe 10 aprilie 2022 │ FOTO: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro

Pe tot parcursul concertului vocea Laurei a strălucit la unison cu ținutele ei. Este într-adevăr uimitor să asculți o gamă atât de variată de sunete folosite cu atâta măiestrie de o singură persoană. Dacă am fi fost mai docți în tehnici vocale poate am fi putut să vă spunem mai în detaliu, dar altfel, ca ascultători pasionați, putem spune că amestecul de operă cu pop și cântece înălțate a fost pur și simplu unic. De o tinerețe și jucăușenie specifice vârstei, Laura a făcut mici glumițe în limba engleză alături de Vlad Miriță, arătând fără sfială deprinderile lingvistice de a locui în America.

A fost sărbătorită cu voioșie, cu aplauze, iar la final de concert cu baloane și “Mulți ani trăiască!” alături de corul de copii Meloritm. Baloanele nu au lipsit, aducând și ele un plus de joacă atât în public cât și pe scenă. Îi urăm și noi o carieră înfloritoare, cu joacă și diversitate muzicală și colaborativă pe mai departe! Și să vină mai des în România!

Deși publicul a fost cam amorțit cu aplauzele, încântarea cu siguranță a fost prezentă și bucuria de a fi martori la o astfel de sărbătoare a unui artist muzical cu siguranță consemnată. Mulțumiri organizatorilor și tuturor artiștilor participanți, a fost o seară de excepție!

Lara Fabian, Al Bano și Romina Power, Havasi, Gheorghe Zamfir se numără printre artiștii care vor cânta la Unforgettable Festival 2024

Între 13 și 15 septembrie, Romexpo va deveni un areal cosmopolit și va găzdui 12 spectacole memorabile, toate într-un singur weekend de poveste. Lara Fabian, Al Bano și Romina Power, Havasi, Gheorghe Zamfir sunt doar câțiva dintre artiștii care vor urca pe scenă, în cadrul unui eveniment de neratat pentru melomani. Găsești în articol mai multe detalii.

Lara Fabian / Gheorghe Zamfir / Al Bano
Lara Fabian / Gheorghe Zamfir / Al Bano

Lara Fabian, Al Bano și Romina Power, Gheorghe Zamfir, Havasi, Julien Dassin, Gipsy Kings, Garou, Daniel Lavoie, Chiara di Bari, Laura Bretan, Monsserat Marti Caballe, Elena Moșuc, Sorin Francu, sub bagheta maeștrilor dirijori: Daniel Jinga, Giora Linenberg, Alterisio Paoletti, alături de Orchestra Operei Naționale București vor încânta publicul la Unforgettable Festival.

Program Unforgettable Festival 2024:

Al Bano și Romina Power vor interpreta pentru prima oara în România acompaniați simfonic toate hiturile lor: "Felicita", "Liberta", "Sharazan", "Sempre Sempre" și multe altele.

Vocea inconfundabila de bariton a lui Garou va încânta publicul cu "Sous le vent", "Gitan", "Que le temps" și multe altele. Mai mult, artistul, alături de prietenii săi, Daniel Lavoie și Chiara di Bari, care au făcut parte din distribuția celebrului musical "Notre-Dame de Paris", vor interpreta melodii celebre precum: "Belle", "Tu vas me detruire", "Le temps des cathedrals" etc.

Vocea Larei Fabian se va auzi din nou la București, de data aceasta la Unforgettable Festival. Pe lângă piesele sale celebre, artista va cânta hit-ul "Belle" alături de Garou, Daniel Lavoie și Julien Dassin.

De asemenea, Julien Dassin va interpreta în manieră simfonică și multimedia celebrele cântece ale legendarului său tată, Joe Dassin: "Et si tu n'existais pas", "Salut", "A toi" etc.

Havasi, unul dintre cei mai apreciați pianiști din lume, de o virtuozitate unică, va transpune spectatorii într-o experiență memorabilă, ca o călătorie într-un carusel al emoțiilor, accentuată de cea mai recentă tehnologie în materie de sunet, scenă, lumini și proiecții video. Din compozițiile sale originale amintim: "The Storm", "The City" sau "Prelude|Age of Heroes".

Gheorghe Zamfir va urca pe scenă cu un recital unic, alături de doi giganți ai scenei mondiale, ce vor fi dezvăluiți în curând de organizatori.

Magnificii Gipsy Kings, într-o colaborare inedită cu Laura Bretan, cu susținere simfonică, vor susține un recital excepțional în care se vor regăsi hit-uri precum "Bamboleo", "Volare", "Baila me" sau "Vamos a bailar".

Toate concertele oferite de Unforgettable Festival vor fi susținute de prestigioasa Orchestră a Operei Naționale București, sub bagheta maeștrilor dirijori de talie mondială: Daniel Jinga, Giora Linenberg și Alterisio Paoletti.

Prețuri bilete Unforgettable Festival 2024:

• Abonamentele pentru festival se găsesc online, la prețuri ce pornesc de la 592 lei. Pentru mai multe detalii despre bilete și modalitatea de achiziționare, accesează agenda InfoMusic.