Lady Gaga la București: Who gives a F**k?

Lady Gaga a concertat pe 16 august in Piata Constitutiei din Bucuresti in fata a aproximativ 35000 de spectatori. Citește recenzia evenimentului și urmărește galeria foto.

Lady Gaga în concert la București
Lady Gaga în concert la București

În sfârşit s-a derulat şi seara de 16 august, cu mult-promovatul concert Lady Gaga, așteptat de mii de fani de câteva luni bune, un concert garnisit cu mult fast şi multe accesorii care din păcate nu au reuşit șă creeze acea ieşire din obişnuit care se promitea. De fapt, daca spunem "fani" e cam mult, pentru că în mod cert, mulți dintre spectatori  nu veniseră pentru că îi apreciază şi îi cunosc muzica şi spectacolele, ci erau doar curioși, urmărind fie să "studieze" fenomenul, fie să asiste ca martori la show-ul unui om care şi-a dedicat viaţa spectacolului.

Lady Gaga a concertat la București

Lady Gaga a concertat la București

Click pentru galeria de fotografii Lady Gaga la București

Începând cu ora 18:30 Lady Starlight, una dintre cele mai bune prietene ale lui Lady Gaga și-a început spectacolul. Din păcate, pentru București Gaga și Starlight nu au pregătit un moment împreună, așa cum s-a întâmplat la unele festivaluri. Se știe că cele două sunt foarte apropiate și că Lady Starlight a influențat foarte mult stilul vestimentar și comportamentul pe scenă al divei pop. După aproximativ o oră, trupa The Darkness a urcat pe scenă pentru a încinge atmosfera cu niște rock. Grupul, reunit în 2011 după 7 ani, a interpretat și o serie de piese de pe noul album. Intitulat Hot Cakes, discul va fi lansat pe 20 august.

În jur de 35.000 de oameni au umplut Piața Constituției, iar majoritatea erau tineri și foarte tineri. În zona Gazonului A concentrată în fața scenei puteai întâlni o serie de persoane cunoscute din showbiz, precum prezentatori de televiziune și dansatori din emisiunile muzicale. Fanii înfocați au fost concentrați în Monster Pit, unde au intrat după o lungă așteptare și selecție din partea managementului cântăreței. Această zonă din fața scenei a fost înconjurată de o pasarelă circulară pe care diva și dansatorii ei s-au plimbat în repetate rânduri. De fapt, fiecare moment aparte al show-ului a inclus câte o defilare, începând cu intrarea călare. "Calul-unicorn" era de fapt un ansamblu uman.

Concertul, în toată desfăşurarea sa, ne-a făcut în primul rând să ne gândim la puterea pe care o are publicitatea asupra maselor, pentru că Lady Gaga este un produs mult mai bine promovat, decât plin de substrat. Lady Gaga nu definește atât o artistă, cât un brand cu o echipă serioasă de copywriteri, designeri, producători etc. Aceștia aleg simboluri, teme şi manifestări vizuale care fascinează şi şochează oamenii pe parcursul timpului, punându-le la un loc într-o modalitate destul de brută, spre fericirea spectatorilor.

Fani Lady Gaga prezenți la concert

Fani Lady Gaga prezenți la concert

La concertul Lady Gaga, ne aşteptam să găsim  o rupere din convenţional, o renunţare la clişee şi un spectacol care să încânte tocmai prin ceea ce lăuda, printr-un personaj excentric care ştie să cânte şi să danseze. Ajunși în Piață am urmărit o adunare a celor mai atrăgatoare clişee pentru public, regăsite pe tot parcursul istoriei în concerte.

Astfel, am văzut clișeul cântăreţului pe post de zeitate sau supraom, aici promovat sub forma discursului “eu nu sunt extraterestru, nici om, nici creatură”, întărit de o garderobă bogată în ţinute care dau aparenţe extraterestre. Am văzut clişeul discursurilor dintre piese care exprimă o credinţă simplă, un motto care rezonează în orice om de rând cu scopul de a crea o conexiune superficială la nivel psihologic între produs şi beneficiarul lui, în cazul lui Lady Gaga motto-ul făcând parte din categoria “toţi oamenii sunt liberi şi egali”. Am văzut clişeul poveştii emoţionante a omului simplu şi talentat încă din copilărie, care a plecat din sărăci, a muncit foarte mult şi a ajuns pe culmile gloriei, aşa cum însăşi Lady Gaga a povestit pe parcursul concertului că a început să cânte de la vârsta de 4 ani. Am văzut politeţurile tipice şi trase la copiator ale oricărui om de spectacol, care îşi laudă publicul şi îşi exprimă dragostea faţă de el, chiar dacă acesta e prezent sau nu. Am observat clişeul divei cu atitudine de “bitch”, care face numai ce vrea ea şi îşi exprimă lipsa de interes faţă de satisfacţia publicului. Who gives a Fuck? a fost replica întărită a artistei. Am văzut clişeul pupatului copiilor şi lista nu se opreşte aici.

Steagul României atârnat în spatele motocicletei lui Lady Gaga

Solista a defilat cu steagul României prins în spatele motocicletei și a inclus numele țării noastre atât în versurile pieselor, cât și în desele intervenții cu publicul. Fanii Lady Gaga au fost gâdilați în "orgoliul naționalist".

Show excepțional

Privind lucrurile dintr-o altă perspectivă, trebuie lăudat efortul depus de designeri, scenografi şi coregrafi, care s-au străduit să ofere un spectacol cât mai interesant din punct de vedere vizual. Show-ul nu poate fi comparat cu prea multe concerte din prezent. Castelul uriaş de pe scenă oferea o mulţime de posibilităţi, deschizându-se şi dând naştere la diferiţi monştri, precum calul cu care a debutat concertul sau pântecul uriaş de femeie din care Lady Gaga a dat naştere şi s-a născut în acelaşi timp. Trupa de instrumentişti din interiorul castelului a fost vizibilă doar din când în când, în momentele în care porţile se deschideau, iar dansatorii apelau la intrările și ieșirile mai mult sau mai puţin spectaculoase.

Lady Gaga în concert la București

Lady Gaga în concert la București

Lady Gaga a fost însoțită pe parcursul spectacolului de o hologramă cu chipul ei. Prezența tehnicizată a putut fi urmărită de întreaga audiență indiferent de poziția locurilor, aceasta fiind suspendată într-o formă de cristal mult deasupra scenei. Vocea robotizată a acesteia a stârnit uneori amuzament, alteori imaginea chipului însângerat a șocat.

Holograma Lady Gaga în concertul de la București

Costumele cu care Lady Gaga a apărut pe scenă sunt, de altfel, cele mai importante arme de promovare a imaginii sale. Acestea se bazează pe forme şi materiale neconvenţionale, la care se adaugă diferite acesorii ce schimbă cu totul silueta umană. De multe ori nu puteam distinge dacă în interiorul costumului se afla Lady Gaga, altă persoană sau doar un manechin de plastic. Dansatorii erau în contrast cu diva, fiind foarte sumar îmbrăcaţi, uneori doar în chiloţi, pentru a scoate în evidenţă formele şi unduirile corpului.

Lady Gaga într-una dintre costumațiile extravagante prezentate la București

Multă lume prezentă la spectacol a comparat-o inevitabil cu Madonna. Majoritatea a fost de părere că muzica interpretată de Lady Gaga nu se ridică nici pe departe la nivelul precursoarei sale. Comparând de exemplu show-ul de joi seară cu unul din turneul Sticky & Sweet Tour (referința noastră e cel din Muntenegru), prestația live a Madonna este greu de egalat - luând în calcul interpretarea, dansul propriu, coregrafia generală și experiența în showbiz.

Lady Gaga în concert la București

Lady Gaga și dansatorii ei la finalul concertului de la București

Produsul Lady Gaga se bazează pe comercial, pe formula de “hit”, atât din punct de vedere al liniei melodice simple, garnisite cu efecte și amestecuri din diferite genuri, cât şi din punct de vedere al versurilor simple, bazate fie pe poveşti din viaţă sau pe analogii la religie şi la cultura populară, cât mai ales din perspectiva promovării vizuale a pieselor, punctul forte care creează întreaga isterie.

Lady Gaga are și voce

Totuşi, în ciuda acestor lucruri, Lady Gaga ştie să cânte, şi chiar foarte bine! Vocea ei este foarte puternică şi are multiple valenţe, după cum a demonstrat în diferite rânduri pe parcursul concertului. Trebuie menţionat un moment deosebit din defăşurarea concertului, sau cel puţin aşa l-am perceput noi, şi anume momentul în care Lady Gaga s-a aşezat la clape și a cântat fără alt acompaniament instrumental o piesă nouă compusă de ea, numită “Princess Die”. Vocea ei a acoperit mulţimea, iar chipul i s-a umplut de emoţie, arătând parcă atât de fals în interiorul acelei măşti de scenă alcătuite din machiajul puternic şi părul portocaliu. Am văzut o Lady Gaga sinceră şi cu lacrimi în ochi, care înainte să-şi înceapă cântecul a anunţat publicul amuzată că ea vomită în timpul spectacolelor, lucru care deşi a fost luat în glumă de majoritatea publicului, înseamnă de fapt destul de mult.

Lady Gaga în interpretarea la clape a noii piese Princess Die

Piesa “Princess Die” a dezbrăcat-o pe Gaga de hainele împăratului cu care o îmbracă toţi cei care îi conduc într-un fel viaţa, exprimând cu sinceritate prin versuri o dorinţă de eliberare de aceste poveri ale bogăţiei şi ale celebrităţii prin moarte: “Leave the coffin open when I go / Leave my pearls and lipstick on so everybody knows / Pretty will be the photograph I leave / Laying down on famous knives so everybody sees”.

Momentul nu a durat mult, iar Lady Gaga a redevenit "sclava a spectacolului şi a celebrităţii", care se chinuie să arate că e fericită cu transformarea ei şi să păstreze aprins mitul găsirii fericirii după o viaţă petrecută în sărăcie şi muncă. Ce-i drept, oamenii au nevoie de idoli, iar ea (alături de oamenii din spatele ei) e conştientă de acest lucru...

Lady Gaga în concert la București

Lady Gaga în concert la București

Concertul s-a încheiat după aproximativ două ore şi o invitaţie lungă la bis din partea publicului, cu ultimele două piese “Edge of Glory” și “Marry the Night”, cea din urmă însoţită de doi copii pe care Lady Gaga i-a urcat pe scenă, alături de care a cântat şi a dansat, dorindu-le să ajungă plini de success ca și ea. Momentul s-a încheiat cu dispariţia prin trapa scenei din fața castelului, cu cei doi copii în braţe. Majoritatea publicului a mai rămas minute bune pe locuri, sperând la o nouă revenire, care nu s-a mai întâmplat, luminile castelului stingându-se încet, una câte una.

Setlist Lady Gaga la București

1. Highway Unicorn
  2. Government Hooker
  3. Born This Way
  4. New York
  5. Bloody Mary
  6. Bad Romance
  7. Judas
  8. Just Dance
  9. Love games
  10. Telephone
  11. Heavy Metal Lover
  12. Bad Kids
  13. Princess Die
  14. You and I
  15. Electric Chapel
  16. Americano
  17. Poker Face
  18. Alejandro
  19. Paparazzi
  20. Starstruck
  21. The Edge of Glory
  22. Marry the Nigh

Public la concertul Lady Gaga din BucureștiPublic la concertul Lady Gaga din București

Click pentru galeria de fotografii Lady Gaga la București. Imaginile au fost captate cu un aparat compact Nikon Coolpix S6300, care s-a descurcat foarte bine în context.

Lady Gaga a lansat o nouă piesă alături de Tony Bennett, "I Get a Kick Out of You"

Lady Gaga şi legendarul Tony Bennett au colaborat din nou, de această dată pe o piesă numită "I Get a Kick Out of You". E vorba despre un cover după Cole Porter, iar cei doi sunt gata să lanseze un nou album de coveruri. Piesa se ascultă în articol, unde îi vedem şi pe cei doi muzicieni în studio.

Videoclip Lady Gaga Tony Bennett I Get a Kick Out Of You
Videoclip Lady Gaga Tony Bennett I Get a Kick Out Of You │ FOTO: Lady Gaga

"I Get a Kick Out Of You" este doar primul single de pe al doilea album realizat în colaborare de Lady Gaga şi Tony Bennett. Discul se numeşte "Love For Sale" şi va sosi pe 1 octombrie. Vine la 7 ani după albumul colaborativ dintre cei doi artişti, "Cheek to Cheek". În clip îi vedem pe Tony Bennett şi Lady Gaga în studio, plini de candoare şi aruncându-şi zâmbete şi privi complice.

E impresionant modul în care sună vocea lui Tony Bennett la venerabila vârsta de 95 de ani, deceniile reuşind să nu îşi pună deloc amprenta pe timbrul şi talentul său. Clipul a debutat în premieră globală pe cele 180 de posturi MTV globale pe 6 august 2021. Şi acum vestea tristă: "Love For Sale" va fi ultimul album de studio al lui Tony Bennett, după ce artistul şi-a anunţat retragerea, fiind diagnosticat cu boala Alzheimer. Albumul a fost înregistrat la Electric Lady Studios în New York şi va include o combinaţie de artişti jazz, elemente orchestrale şi un sound de "big band".

Cei doi artişti au ţinut 2 concerte la New York Radio City Music Hall, pe 3 şi 5 august, sub numele de "One Last Time: An Evening With Tony Bennett and Lady Gaga". În 2014 la primul album de colaborări, Gaga a declarat că proiectul său alături de Bennett i-a salvat viaţa. Acel album a câştigat un premiu Grammy şi a fost foarte apreciat de iubitorii de muzică jazz, lounge, swing şi cei care aprecieaza un show tune bun. Pe viitorul album al celor doi vom mai găsi piese precum "It's De-Lovely", "Night and Day", "Love For Sale", "Do I Love You", "I Concentrate On You" şi "So In Love".

Lady Gaga a apărut în cel mai nou trailer al filmului "House of Gucci", alături de Adam Driver, Jared Leto şi Al Pacino. Artista a lansat în acest an o ediţie aniversară de 10 ani a LP-ului "Born This Way", iar în 2020 ne-a oferit albumul "Chromatica", care a inclus colaborări cu Ariana Grande, BLACKPINK.

Muzică și film

Urmărește trailer-ul filmului "House of Gucci", cu Lady Gaga în rol principal - VIDEO

Primul trailer al anticipatei pelicule "House of Gucci" oferă publicului câte puțin din fiecare personaj al acestui drama-thriller. Lady Gaga, în rolul Patriziei Reggiani, este captivantă, iar Jared Leto e de nerecunoscut.

Lady Gaga în trailer-ul filmului ”House of Gucci”
Lady Gaga în trailer-ul filmului ”House of Gucci” │ FOTO: Captură YouTube

"House of Gucci", noul film al lui Riddley Scott, se anunță a fi blockbuster-ul sfârșitului de an și, totodată, un candidat puternic la Premiile Oscar. Lady Gaga și Adam Driver îi interpretează pe Patrizia Reggiani și Maurizio Gucci în acest film biografic, bazat pe scenariul lui Roberto Bentivegna și cartea scrisă de Sara Gay Forden, "The House of Gucci: A Sensational Story of Murder, Madness, Glamour, and Greed". Thriller-ul prezintă complotul pus la cale de Patrizia pentru a-l ucide pe Maurizio și condamnarea ei în instanță. În timpul procesului, Patrizia a primit porecla "The Black Widow" (Văduva neagră), fiind condamnată la 29 de ani de închisoare. A îndeplinit 18 ani din această sentință, în 2016 fiind eliberată.

Din distribuția filmului programat să apară în cinematografe pe 24 noiembrie fac parte și Al Pacino, care-l interpretează pe Aldo Gucci, Jered Leto, în rolul lui Paolo Gucci, Jeremy Irons va fi Rodolfo Gucci, iar Camille Cottin - Paola Franchi. În film joacă și Mădălina Ghenea, actrița româncă interpretând-o pe Sophia Loren.

Filmările au început în luna februarie, la Roma, Lady Gaga mutându-se acolo temporar. Riddley Scott a filmat și în Milano și Florența, dar și la Lacul Como. Reputatul regizor are o conexiune puternică cu Italia, tot aici având loc și filmările peliculei "Gladiatorul" (2000), cu Russel Crowe în rol principal, "All the Money in the World" (2017) având acțiunea plasată tot aici.

În primul trailer al filmului facem cunoștință cu Patrizia Reggiani, Aldo Gucci, Maurizio Gucci, dar și Paolo Gucci. Gaga, ce o interpretează pe Patrizia, reușește să intrige publicul încă de la primele replici.

Lady Gaga a jucat anterior în filmul "A Star Is Born", pentru care a primit prima nominalizare la Oscar în categoria "Cea mai bună actriță". Artista nu a câștigat în această categorie, dar a primit primul ei Oscar pentru piesa "Shallow" ("Cea mai bună piesă originală"), compusă împreună cu Mark Ronson. "Dacă ai un vis, luptă pentru el", a declarat Gaga la gala Oscar din 2019.

Lady Gaga anunţă o ediţie aniversară a albumului "Born This Way", la 10 ani de la debut

Lady Gaga a anunţat pe 28 mai o ediţie aniversară a albumului "Born This Way", marcând 10 ani de la debutul său. Aflăm cu această ocazie ca LP-ul relansat va include 6 noi variante ale pieselor de pe materialul original, interpretate de artişti reprezentativi pentru comunitatea LGBTQIA+. Avem detalii despre noul disc, inclusiv data de lansare în articol.

Coperta album Lady Gaga Born This Way Anniversary Edition 2021
Coperta album Lady Gaga Born This Way Anniversary Edition 2021 │ FOTO: Lady Gaga

Ediţia aniversară de 10 ani a lui "Born This Way" va sosi pe 18 iunie, iar primul single de pe noul LP este "Judas", într-o versiune regândită de artista rap din New Orleans Big Freedia. Muziciana a declarat următoarele despre piesă:

"Judas" a fost melodia mea preferată atunci când a debutat, aşa că am dorit mult să realizez un cover. Pentru mine "Judas" este o piesă de dragoste pentru cineva care te-a trădat. Am avut experienţa mea cu asta. Cine nu se poate regăsi în ea?

Tracklist-ul dezvăluit oficial de Lady Gaga pe Twitter menţionează şi remixuri pentru "Highway Unicorn", "You & I", "Marry the Night", "Born This Way" şi "The Edge of Glory". "Born This Way" este al doilea album din cariera lui Lady Gaga şi a împlinit 10 ani de la lansare pe 23 mai 2021. Cu această ocazie artista a primit cheia onorifică din West Hollywood de la primarul oraşului. Oficialul, Lindsey P. Horvath a declarat ziua de 23 mai "Born This Way Day" şi a dezvăluit o pictură stradală cu numele albumului şi un steag Pride pe Bulevardul Robertson.

"Born This way" combină stilurile dance-pop şi synth-pop, integrând instrumental mai complex decât precedentul LP, cu influenţe de rock electronic şi techno. Trece şi prin disco, house, rock and roll, iar versurile abordează teme precum sexualitate, religie, libertate, feminism şi individualism. Discul a primit 3 nominalizări la premiile Grammy şi a debutat în top 5 în toate marile topuri muzicale din lume, inclusiv Billboard 200.

Lady Gaga s-a viralizat în ultimele zile prin apariţia în episodul special "Friends: The Reunion", unde cântă alături de Lisa Kudrow amuzantă piesa "Smelly Cat". Melodia a fost regândită de Gaga într-o variantă modernizată. În acel episod au mai apărut şi staruri ca Justin Bieber, David Beckham, Mit Harington sau trupa coreeană BTS. A fost difuzat pe 27 mai şi în România se vede pe HBO Go.