Lady Gaga la București: Who gives a F**k?

Lady Gaga a concertat pe 16 august in Piata Constitutiei din Bucuresti in fata a aproximativ 35000 de spectatori. Citește recenzia evenimentului și urmărește galeria foto.

Lady Gaga în concert la București
Lady Gaga în concert la București

În sfârşit s-a derulat şi seara de 16 august, cu mult-promovatul concert Lady Gaga, așteptat de mii de fani de câteva luni bune, un concert garnisit cu mult fast şi multe accesorii care din păcate nu au reuşit șă creeze acea ieşire din obişnuit care se promitea. De fapt, daca spunem "fani" e cam mult, pentru că în mod cert, mulți dintre spectatori  nu veniseră pentru că îi apreciază şi îi cunosc muzica şi spectacolele, ci erau doar curioși, urmărind fie să "studieze" fenomenul, fie să asiste ca martori la show-ul unui om care şi-a dedicat viaţa spectacolului.

Lady Gaga a concertat la București

Lady Gaga a concertat la București

Click pentru galeria de fotografii Lady Gaga la București

Începând cu ora 18:30 Lady Starlight, una dintre cele mai bune prietene ale lui Lady Gaga și-a început spectacolul. Din păcate, pentru București Gaga și Starlight nu au pregătit un moment împreună, așa cum s-a întâmplat la unele festivaluri. Se știe că cele două sunt foarte apropiate și că Lady Starlight a influențat foarte mult stilul vestimentar și comportamentul pe scenă al divei pop. După aproximativ o oră, trupa The Darkness a urcat pe scenă pentru a încinge atmosfera cu niște rock. Grupul, reunit în 2011 după 7 ani, a interpretat și o serie de piese de pe noul album. Intitulat Hot Cakes, discul va fi lansat pe 20 august.

În jur de 35.000 de oameni au umplut Piața Constituției, iar majoritatea erau tineri și foarte tineri. În zona Gazonului A concentrată în fața scenei puteai întâlni o serie de persoane cunoscute din showbiz, precum prezentatori de televiziune și dansatori din emisiunile muzicale. Fanii înfocați au fost concentrați în Monster Pit, unde au intrat după o lungă așteptare și selecție din partea managementului cântăreței. Această zonă din fața scenei a fost înconjurată de o pasarelă circulară pe care diva și dansatorii ei s-au plimbat în repetate rânduri. De fapt, fiecare moment aparte al show-ului a inclus câte o defilare, începând cu intrarea călare. "Calul-unicorn" era de fapt un ansamblu uman.

Concertul, în toată desfăşurarea sa, ne-a făcut în primul rând să ne gândim la puterea pe care o are publicitatea asupra maselor, pentru că Lady Gaga este un produs mult mai bine promovat, decât plin de substrat. Lady Gaga nu definește atât o artistă, cât un brand cu o echipă serioasă de copywriteri, designeri, producători etc. Aceștia aleg simboluri, teme şi manifestări vizuale care fascinează şi şochează oamenii pe parcursul timpului, punându-le la un loc într-o modalitate destul de brută, spre fericirea spectatorilor.

Fani Lady Gaga prezenți la concert

Fani Lady Gaga prezenți la concert

La concertul Lady Gaga, ne aşteptam să găsim  o rupere din convenţional, o renunţare la clişee şi un spectacol care să încânte tocmai prin ceea ce lăuda, printr-un personaj excentric care ştie să cânte şi să danseze. Ajunși în Piață am urmărit o adunare a celor mai atrăgatoare clişee pentru public, regăsite pe tot parcursul istoriei în concerte.

Astfel, am văzut clișeul cântăreţului pe post de zeitate sau supraom, aici promovat sub forma discursului “eu nu sunt extraterestru, nici om, nici creatură”, întărit de o garderobă bogată în ţinute care dau aparenţe extraterestre. Am văzut clişeul discursurilor dintre piese care exprimă o credinţă simplă, un motto care rezonează în orice om de rând cu scopul de a crea o conexiune superficială la nivel psihologic între produs şi beneficiarul lui, în cazul lui Lady Gaga motto-ul făcând parte din categoria “toţi oamenii sunt liberi şi egali”. Am văzut clişeul poveştii emoţionante a omului simplu şi talentat încă din copilărie, care a plecat din sărăci, a muncit foarte mult şi a ajuns pe culmile gloriei, aşa cum însăşi Lady Gaga a povestit pe parcursul concertului că a început să cânte de la vârsta de 4 ani. Am văzut politeţurile tipice şi trase la copiator ale oricărui om de spectacol, care îşi laudă publicul şi îşi exprimă dragostea faţă de el, chiar dacă acesta e prezent sau nu. Am observat clişeul divei cu atitudine de “bitch”, care face numai ce vrea ea şi îşi exprimă lipsa de interes faţă de satisfacţia publicului. Who gives a Fuck? a fost replica întărită a artistei. Am văzut clişeul pupatului copiilor şi lista nu se opreşte aici.

Steagul României atârnat în spatele motocicletei lui Lady Gaga

Solista a defilat cu steagul României prins în spatele motocicletei și a inclus numele țării noastre atât în versurile pieselor, cât și în desele intervenții cu publicul. Fanii Lady Gaga au fost gâdilați în "orgoliul naționalist".

Show excepțional

Privind lucrurile dintr-o altă perspectivă, trebuie lăudat efortul depus de designeri, scenografi şi coregrafi, care s-au străduit să ofere un spectacol cât mai interesant din punct de vedere vizual. Show-ul nu poate fi comparat cu prea multe concerte din prezent. Castelul uriaş de pe scenă oferea o mulţime de posibilităţi, deschizându-se şi dând naştere la diferiţi monştri, precum calul cu care a debutat concertul sau pântecul uriaş de femeie din care Lady Gaga a dat naştere şi s-a născut în acelaşi timp. Trupa de instrumentişti din interiorul castelului a fost vizibilă doar din când în când, în momentele în care porţile se deschideau, iar dansatorii apelau la intrările și ieșirile mai mult sau mai puţin spectaculoase.

Lady Gaga în concert la București

Lady Gaga în concert la București

Lady Gaga a fost însoțită pe parcursul spectacolului de o hologramă cu chipul ei. Prezența tehnicizată a putut fi urmărită de întreaga audiență indiferent de poziția locurilor, aceasta fiind suspendată într-o formă de cristal mult deasupra scenei. Vocea robotizată a acesteia a stârnit uneori amuzament, alteori imaginea chipului însângerat a șocat.

Holograma Lady Gaga în concertul de la București

Costumele cu care Lady Gaga a apărut pe scenă sunt, de altfel, cele mai importante arme de promovare a imaginii sale. Acestea se bazează pe forme şi materiale neconvenţionale, la care se adaugă diferite acesorii ce schimbă cu totul silueta umană. De multe ori nu puteam distinge dacă în interiorul costumului se afla Lady Gaga, altă persoană sau doar un manechin de plastic. Dansatorii erau în contrast cu diva, fiind foarte sumar îmbrăcaţi, uneori doar în chiloţi, pentru a scoate în evidenţă formele şi unduirile corpului.

Lady Gaga într-una dintre costumațiile extravagante prezentate la București

Multă lume prezentă la spectacol a comparat-o inevitabil cu Madonna. Majoritatea a fost de părere că muzica interpretată de Lady Gaga nu se ridică nici pe departe la nivelul precursoarei sale. Comparând de exemplu show-ul de joi seară cu unul din turneul Sticky & Sweet Tour (referința noastră e cel din Muntenegru), prestația live a Madonna este greu de egalat - luând în calcul interpretarea, dansul propriu, coregrafia generală și experiența în showbiz.

Lady Gaga în concert la București

Lady Gaga și dansatorii ei la finalul concertului de la București

Produsul Lady Gaga se bazează pe comercial, pe formula de “hit”, atât din punct de vedere al liniei melodice simple, garnisite cu efecte și amestecuri din diferite genuri, cât şi din punct de vedere al versurilor simple, bazate fie pe poveşti din viaţă sau pe analogii la religie şi la cultura populară, cât mai ales din perspectiva promovării vizuale a pieselor, punctul forte care creează întreaga isterie.

Lady Gaga are și voce

Totuşi, în ciuda acestor lucruri, Lady Gaga ştie să cânte, şi chiar foarte bine! Vocea ei este foarte puternică şi are multiple valenţe, după cum a demonstrat în diferite rânduri pe parcursul concertului. Trebuie menţionat un moment deosebit din defăşurarea concertului, sau cel puţin aşa l-am perceput noi, şi anume momentul în care Lady Gaga s-a aşezat la clape și a cântat fără alt acompaniament instrumental o piesă nouă compusă de ea, numită “Princess Die”. Vocea ei a acoperit mulţimea, iar chipul i s-a umplut de emoţie, arătând parcă atât de fals în interiorul acelei măşti de scenă alcătuite din machiajul puternic şi părul portocaliu. Am văzut o Lady Gaga sinceră şi cu lacrimi în ochi, care înainte să-şi înceapă cântecul a anunţat publicul amuzată că ea vomită în timpul spectacolelor, lucru care deşi a fost luat în glumă de majoritatea publicului, înseamnă de fapt destul de mult.

Lady Gaga în interpretarea la clape a noii piese Princess Die

Piesa “Princess Die” a dezbrăcat-o pe Gaga de hainele împăratului cu care o îmbracă toţi cei care îi conduc într-un fel viaţa, exprimând cu sinceritate prin versuri o dorinţă de eliberare de aceste poveri ale bogăţiei şi ale celebrităţii prin moarte: “Leave the coffin open when I go / Leave my pearls and lipstick on so everybody knows / Pretty will be the photograph I leave / Laying down on famous knives so everybody sees”.

Momentul nu a durat mult, iar Lady Gaga a redevenit "sclava a spectacolului şi a celebrităţii", care se chinuie să arate că e fericită cu transformarea ei şi să păstreze aprins mitul găsirii fericirii după o viaţă petrecută în sărăcie şi muncă. Ce-i drept, oamenii au nevoie de idoli, iar ea (alături de oamenii din spatele ei) e conştientă de acest lucru...

Lady Gaga în concert la București

Lady Gaga în concert la București

Concertul s-a încheiat după aproximativ două ore şi o invitaţie lungă la bis din partea publicului, cu ultimele două piese “Edge of Glory” și “Marry the Night”, cea din urmă însoţită de doi copii pe care Lady Gaga i-a urcat pe scenă, alături de care a cântat şi a dansat, dorindu-le să ajungă plini de success ca și ea. Momentul s-a încheiat cu dispariţia prin trapa scenei din fața castelului, cu cei doi copii în braţe. Majoritatea publicului a mai rămas minute bune pe locuri, sperând la o nouă revenire, care nu s-a mai întâmplat, luminile castelului stingându-se încet, una câte una.

Setlist Lady Gaga la București

1. Highway Unicorn
  2. Government Hooker
  3. Born This Way
  4. New York
  5. Bloody Mary
  6. Bad Romance
  7. Judas
  8. Just Dance
  9. Love games
  10. Telephone
  11. Heavy Metal Lover
  12. Bad Kids
  13. Princess Die
  14. You and I
  15. Electric Chapel
  16. Americano
  17. Poker Face
  18. Alejandro
  19. Paparazzi
  20. Starstruck
  21. The Edge of Glory
  22. Marry the Nigh

Public la concertul Lady Gaga din BucureștiPublic la concertul Lady Gaga din București

Click pentru galeria de fotografii Lady Gaga la București. Imaginile au fost captate cu un aparat compact Nikon Coolpix S6300, care s-a descurcat foarte bine în context.

Lady Gaga colaborează cu Dom Pérignon și lansează campania "The Queendom" - VIDEO

Lady Gaga marchează o nouă colaborare, de data aceasta cu marca de șampanie de prestigiu Dom Pérignon. Rezultatul este unul spectaculos și elegant, ilustrat printr-un clip video disponibil în articol.

Dom Pérignon x Lady Gaga
Dom Pérignon x Lady Gaga │ FOTO: captură YouTube / Dom Pérignon

O parte a acestui univers artistic este scurtmetrajul de un minut intitulat "Libertatea creativă este putere" și regizat de Nick Knight. Clipul o prezintă pe Lady Gaga îmbrăcată în ținute elaborate de Haus of Gaga. Această campanie internațională de publicitate a debutat ieri, 6 aprilie. Mai mult, Gaga și Dom Pérignon vor anunța noi proiecte în următorii doi ani.

Piesa centrală a parteneriatului artistei cu Dom Perignon este o sculptură în ediție limitată ce prezintă o sticlă de Dom Pérignon Rosé Vintage 2006. Doar 110 piese ale sculpturii, proiectate de Gaga în colaborare cu Nicola Formichetti, vor fi produse și vândute, iar încasările vor fi donate fundației Born This Way.

Lady Gaga nu este la prima colaborare cu o marcă de produse. La sfârșitul anului trecut, artista a lucrat cu Oreo și a lansat o ediție limitată de biscuiți a căror sursă de inspirație a fost albumul "Chromatica".

În altă ordine de idei, Lady Gaga a publicat recent prima imagine cu soții Gucci în viitorul film al regizorului Ridley Scott. Artista a postat pe Twitter o fotografie în care ea și partenerul ei din film, actorul Adam Driver, sunt "Signore e Signora Gucci", în traducere "Domnul și doamna Gucci".

Muzică și film

Lady Gaga și Adam Driver sunt "Signore e Signora Gucci" în pelicula "House of Gucci" - FOTO

Lady Gaga și Adam Driver sunt soț și soție în noua peliculă a lui Ridley Scott, "House of Gucci". Artista a împărtășit publicului prima fotografie de pe platoul de filmări.

Lady Gaga / Adam Driver
Lady Gaga / Adam Driver │ FOTO: Colaj capturi YouTube

Lady Gaga ne oferă prima imagine cu soții Gucci în cea mai recentă producție cinematografică a regizorului Ridley Scott. Artista a publicat pe Twitter o fotografie în care ea și partenerul ei din film, actorul Adam Driver, sunt "Signore e Signora Gucci", în traducere "Domnul și doamna Gucci".

Lady Gaga și Adam Driver în pelicula "House of Gucci"

Lady Gaga și Adam Driver îi interpretează pe Patrizia Reggiani și Maurizio Gucci în acest film biografic, bazat pe scenariul lui Roberto Bentivegna și cartea scrisă de Sara Gay Forden, "The House of Gucci: A Sensational Story of Murder, Madness, Glamour, and Greed". Thriller-ul prezintă complotul pus la cale de Patrizia pentru a-l ucide pe Maurizio și condamnarea ei în instanță. În timpul procesului, Patrizia a primit porecla "The Black Widow" (Văduva neagră), fiind condamnată la 29 de ani de închisoare. A îndeplinit 18 ani din această sentință, în 2016 fiind eliberată.

Din distribuția filmului fac parte și Al Pacino, care-l interpretează pe Aldo Gucci, Jered Leto, în rolul lui Paolo Gucci, Jeremy Irons va fi Rodolfo Gucci, iar Camille Cottin - Paola Franchi.

Filmările au început în luna februarie, la Roma, Lady Gaga mutându-se acolo temporar. Riddley Scott plănuiește să filmeze și în Milano și Florența, dar și la Lacul Como.

Reputatul regizor are o conexiune puternică cu Italia, tot aici având loc și filmările peliculei "Gladiatorul" (2000), cu Russel Crowe în rol principal, "All the Money in the World" (2017) având acțiunea plasată tot aici.

Lady Gaga a jucat anterior în filmul "A Star Is Born", pentru care a primit prima nominalizare la Oscar în categoria "Cea mai bună actriță". Artista nu a câștigat în această categorie, dar a primit primul ei Oscar pentru piesa "Shallow" ("Cea mai bună piesă originală"), compusă împreună cu Mark Ronson. "Dacă ai un vis, luptă pentru el", a declarat Gaga la gala Oscar din 2019.

Persoana care îi plimba câinii lui Lady Gaga a fost împușcată, doi buldogi francezi ai artistei au dispărut

Persoana angajată de Lady Gaga pentru a-i plimba câinii a fost victima unui jaf armat petrecut la Hollywood. Doi dintre buldogii francezi ai artistei au fost răpiți, pentru recupererea lor, Gaga oferind o recompensă substanțială.

Lady Gaga, Bradley Cooper - I'll Never Love Again (A Star Is Born)

Un jaf armat ce s-a petrecut miercuri seară la Hollywood s-a soldat cu o victimă și dispariția a doi buldogi francezi. Potrivit unui articol publicat de TMZ, persoana împușcată era cea care îi plimba câinii lui Lady Gaga.

Jaful s-a petrecut noaptea, în jurul orei 10:00, poliția declarând că cel puțin o persoană înarmată l-a confruntat pe cel împușcat, înainte de a dispărea cu doi dintre câinii artistei: Koji și Gustav. Cel de-al treilea câine, Asia, a reușit să scape și a fost ulterior recuperat de polițiști.

Lady Gaga alături de unul dintre cei trei buldogi francezi

Lady Gaga alături de unul dintre cei trei buldogi francezi │ FOTO: Captură Instagram

Persoana care plimba câinii a fost spitalizată, medicii declarând că se așteaptă la o recuperare completă. Atacatorul se află încă în libertate.

Autoritățile investighează în prezent dacă jaful a fost țintit către Lady Gaga. Buldogii francezi se vând la prețuri destul de ridicate, astfel încât există și posibilitatea ca atacatorul să nu fi știut că cei doi câini sunt ai lui Lady Gaga.

Lady Gaga oferă o recompensă pentru recuperarea celor doi câini

Pentru recuperarea lui Koji și a lui Gustav, artista oferă o recompensă generoasă de 500.000 de dolari. Poliția se află, de asemenea, pe urmele atacatorului.

Gaga se află în prezent în Roma, prinsă cu filmările peliculei "Gucci", regizate de Ridley Scott. După rolul principal din "A Star is Born", pentru care a primit un Glob de Aur, artista va juca un alt personaj proeminent. Gaga o interpretează în film pe Patrizia Reggiani, cea care a aranjat asasinarea lui Maurizio Gucci în 1995.

În luna ianuarie, Lady Gaga a participat la ceremonia de învestire a lui Joe Biden. Artista a avut onoarea de a interpreta imnul Statelor Unite, dovedind încă o dată că are o voce extrem de puternică și un timbru care transmite multă emoție. Pentru acest moment înălțător, artista a primit aprecieri din partea publicului, Gaga fiind considerată cea mai bună alegere pentru transmiterea unui mesaj de unitate.

26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16