pop

La Masa Rotundă cu Taxi. "Eu, tu și noi" la Arenele Romane - FOTO

Recenzia concertului Taxi de la Arenele Romane, 6 iunie 2013. Vezi galeria de fotografii cu trupa și citește impresiile de la concert.

Dan Teodorescu de la Taxi, concert Arenele Romane, 6 iunie 2013

Taxi nu e un nume de formație comun. Neobișnuit chiar, dar totodată extrem de potrivit. Din 1999 încoace, Dan Teodorescu se află la volanul unei mașini. Nu foarte scumpă, nici foarte rapidă, dar mereu acolo unde ai nevoie de ea. Tipul de Taxi pe care îl conduce Dan Teodorescu se ghidează mereu după realitățile societății în care trăim și după problemele uneori mărunte, dar spinoase, care ne acaparează inevitabil viețile. De la traiul în cuplu la vicii, obsesii, drame și crize economice/culturale /morale, toate sunt știute, trăite, asumate și redate pe un ton sarcastic, îmbrăcat în voie bună. Dan Teodorescu este acel șofer de Taxi care te ascultă, având întotdeauna pregătită o replică pe măsură. E omul pe care îl simți prieten fără a-l cunoaște de fapt. Și asta pentru că te înțelege, îți știe păsul. La concertul de la Arenele Romane publicul s-a întâlnit astfel cu un vechi prieten, o trupă ce ascultă, pune vorbele de duh în vers și cântă de aproape 15 ani.

Concertul Taxi de la Arenele Romane a strâns peste 1500 de oameni, cu toții veniți special pentru a-i asculta pe ei, prietenii de suflet ai unei generații. La această adunare în jurul "Mesei Rotunde" (scena), cei prezenți au fluierat, aplaudat, cântat și dansat până aproape de ora 23:00. Evenimentul s-a desfășurat sub emblema "Artă contra drog", cu sprijinul CIADO (Centrul Internațional Antidrog și pentru Drepturile Omului).

Începând cu ora 20:30 pe scenă au urcat foști concurenți ai emisiunii-concurs Vocea României și elevi ai Danei Dorian. Dragoș Chircu, Anthony Icuagu, Cristina Caramarcu și Marcel Lovin (duet), Daria Corbu, Ciprian Teodorescu și Bianca Cristea și Vlad Stoia – Beatrice Vlădan (duet) au interpretat fiecare câte un cover, reprezentația fiind încheiată cu o piesă de la Bob Marley, cântată în cor (nu mi s-a părut tocmai potrivită alegerea, luând în considerare mesajul antidrog al concertului). Rolul de prezentator i-a revenit lui Marcel Lovin, care în jumătatea de oră a recitalului a prezentat piesele, încercând să introducă fiecare act artistic într-un context de poveste. Nu am înțeles prea bine legătura dintre ideea de a spune povești și mesajul concertului (artă contra drog) / public (format preponderent din oameni maturi), probabil a fost pur și simplu intenția de a lega cumva piesele între ele. Setlistul a cuprins coveruri după melodii precum "Fire To The Rain" (Adele), "Moves Like Jagger" (Maroon 5), "Seven Nation Army" (The White Strypes) sau "Supergirl" (Reamonn). Nu toate vocile au strălucit. Cea mai caldă prezență a fost cea a lui Dagoș Chircu, acesta interpretând  piesa "Supergirl".

Concert Taxi la Arenele Romane

Concert Taxi la Arenele Romane

Taxi a urcat pe scenă în aplauzele puternice ale publicului, fiind întâmpinați cu multă căldură. Cu autoironia ce îl caracterizează, Dan Teodorescu a făcut o scurtă introducere, povestind celor prezenți despre mesajul concertului, "Artă contra drog". "De partea cu arta nu știu ce să zic, de partea cu "contra drog" suntem de acord", a mărturisit solistul Taxi, urmând apoi și alte ironii cu privire la vocea sa - "tu când cânți parcă vorbești", replica venind de la una dintre colegele de trupă, vârsta sa înaintată fiind de asemenea luată în vizorul sarcasmului - "E  unul în trupă care are aproape 50 de ani, așa că m-am gândit că trebuie sa aduc oameni mai tineri", replica deja pregătită a colegei fiind "Nu mai bine îl scoatem din formație pe cel de 50 de ani?".

Interacțiunea cu publicul a fost sarea și piperul acestui concert, trecerile dintre piese făcându-se prin intervenții umoristice în ton cu fiecare mesaj transmis prin versuri. În multe dintre momentele concertului m-am simțit ca la un număr de Stand-up Comedy, piesele dintre replici fiind o altă formă artistică de a vorbi despre aceleași realități sociale indicate prin discurs. Asta nu înseamnă că muzica a fost mai prejos, ci pur și simplu mesajul pieselor a răzbătut mai departe, trecând dincolo de atmosfera caldă și buna dispoziție degajată.

Dan Teodorescu la concertul Taxi de la Arenele Romane

Din setlistul concertului nu au lipsit piese precum "Criogenia salvează România", "Mi-e dor și doare", "Dragostea ca o pereche de pantofi", "Stelele care cad" sau "Cele două cuvinte".  "Cântați nu pentru mine, ci pentru a schimba ceva. Poate dacă o recunoaștem cu toții vom depăși criza", a spus Dan Teodorescu, încurajând publicul să cânte împreună cu el refrenul piesei "E criză". Reacțiile au fost pe măsură, corul format din vocile celor din public auzindu-se la maximă intensitate pe melodii precum "Te iubesc non stop" sau "Ești iubibilă".

La concert a fost prezentă și "vecina" solistului de la Taxi, Teo Trandafir. "O văd și pe vecina mea, Teo Trandafir. Ea stă în Pipera, eu în Pantelimon" . Dan i-a mulțumit apoi pentru prezență, lumina reflectoarelor și aplauzele îndreptându-se către ea, în primele rânduri.

Deși începând cu ora 22:15 - 22:30 lumea a început să plece, pentru a prinde probabil ultimul metrou, cei care au rămas până la final au dansat și au cântat până la ultima picătură. Atmosfera a fost una extrem de caldă, la Arenele Romane nefiind loc de "dumneavoastră", ci doar de "eu, tu și noi", așa cum solistul Taxi a dorit să fie de la bun început, tutuindu-se cu cei prezenți.

Vezi galeria completă de poze de la concertul Taxi, Arenele Romane, 6 iunie

Setlist concert Taxi, 6 iunie 2013, Arenele Romane

1. Criogenia salvează România