electronica, rock

La Depeche Mode s-au savurat "Enjoy the Silence" şi "Personal Jesus"

Pe 23 iulie, Depeche Mode a concertat pentru prima oară la Cluj-Napoca. Peste 40.000 de spectatori au cântat alături de trupă, masa de oameni văzută pe ecranele de lângă scenă arătând ca un vulcan activ.

Depeche Mode în concert pe Cluj Arena pe 23 iulie 2017 │ FOTO: Stefan Fekete / InfoMusic.ro

Noh, Depeche Mode a ajuns şi acolo unde ţuica-i bună şi oamenii calmi, adică la Cluj. După ce în trecut bifaseră Bucureştiul, pe 23 iulie, Cluj Arena a fost punctul terminus al Global Spirit Tour, adică ultima redută a unui traseu de aproape două luni, care a început la Stockholm pe 5 mai. Dacă vreţi să vă faceţi o idee în legătură cu acest Global Spirit Tour, aflaţi că Dave s-a întâlnit cu aproape 2 milioane de fani din 32 de oraşe. Dacă luăm în calcul că au existat vreo 21 de ţări, atunci putem înţelege complexitatea acestui turneu maraton. Şi da, Cluj s-a aflat pe această hartă şi pentru câteva ore, The revolution was there....

A fost poreclit The Cat de medicii care de vreo patru ori l-au readus pe linia de plutire, dar se pare că Dave are o forţă pe care puţini o pot înţelege. La viaţa lui s-a confruntat cu depresii, tentative de suicid, consum de droguri, dar nimic nu l-a împiedicat să urce pe scenă. A urcat şi dumincă seară şi a fost senzaţional...la propriu. Teatral, cu mişcări care deja l-au consacrat şi pe care le face ori de câte ori exprimă ce simte, ori de câte ori vrea să dea versurilor acea tuşă personală sau ori de cîte ori vrea, de ce nu, să şocheze puţin. Şi da, Dave poate să facă toate astea. Poate să fie cald, poate să fie lasciv, poate să fie peste tot, pe scenă, poate să fie în minţile tuturor şi-i place a naibii de mult. Îii place să cucerească scena, adoră să interacţioneze cu cei care au plătit să-l vadă, iubeşte să cânte şi să simtă că publicul e acolo pentru el. Şi cui nu i-ar plăcea asta. Că doar nu e pe scenă de ieri, de azi.. e de o viaţă, sau de zece, sau poate dintotdeauna.

Cu vreo 10 minute înainte de ora 21, deja toţi ochii erau aţintiţi spre scenă. Normal, pentru că în ritmuri de Going backwards, au apărut ei, Depeche Mode, a apărut un Dave cu un sacou de culoarea vişinei, un Martin Gore cu unghiile date cu lac negru şi totul a început acolo, atunci, în momentul acela.... Din acea secundă, n-a mai existat timp mort, n-a mai existat persoană care să nu aplaude, n-a existat decât o masă de oameni care văzută pe ecranele de lângă scenă arăta ca un vulcan viu, care urma să erupă stări, sentimente, bucurie, emoţii.

De la primele acorduri mi-am dat seama că sonorizarea este impecabilă, astfel că notelor nu le-a fost greu să curgă din boxe şi să se lipească de toţi cei care au făcut ca Arena să pară neîncăpătoare. Nu au existat sunete mofăite, zgomote, nimic care să interfereze cu piesele deja cunoscute, totul s-a integrat perfect în scenariu şi a creat un sound real Depeche Mode. Melodiile s-au închegat într-un tablou perfect, astfel că de la ”So Much Love”, ”Corrupt”, ”World in my eyes”, ”Cover me”, ”Barrel of a gun”, ”Enjoy the silence” sau ”Wrong” s-a trecut la ”Home” interpretată de Martin Gore şi la ”Where’ s the revolution”, piesă care tronează în cel de-al 14 lea album al trupei, ”Spirit”, adică exact materialul pe care ei îl promovează acum. Este un album pe alocuri tăios, dacă ne uităm la versurile ”We are not there yet/We have not evolved /We have no respect /We have lost control”, cu multe întrebări, sau cu versuri care te trimit în tine, ”There's a fire/ In my veins/ The desire/ Causes pain /I will say it/ Again”.

Pentru o trupă ca Depeche Mode, detaliile fac diferenţa şi un lucru e clar: nimic nu e lăsat la voia întâmplării. Nici data de încheiere a turneului nu a fost una oarecare, ea coincizând cu data de naştere a lui Martin Gore. Aşa că vă daţi seama că o tuşă de emoţie a venit şi de la momentul în care Gore a interpretat piesa "Home" şi când întreaga arenă s-a luminat de beculeţele telefoanelor mobile.

Toate inimile, fie ele mici şi negre, au simţit Ceva, în acele clipe, acel Ceva personal al concertului, acel Ceva pe care un artist adevărat nu se teme să-l aducă în faţa publicului. Şi vocile la unison, din public, care i-au cântat la mulţi ani, florile aruncate pe scenă, toate aplauzele l-au făcut pe Martin să lăcrimeze şi să mulţumească tuturor. A primit şi un pupic pe frunte şi de la Dave, aşa, ca de la coleg de trupă la prieten de o viaţă.

Întreg concertul a fost aşa, cald, puternic, prietenos, a fost complet şi complex, i-am simţit aproape pe toţi, i-am văzut cum dau totul pe scenă pentru că-i respectă pe cei cărora le cântă. Şi tot din respect, bisul a fost cu piese alese pe sprânceană, Somebody, Walking in my shoes, Heroes şi... Personal Jesus. Nu cred că există cineva care chiar nu a auzit măcar o dată melodiile astea, aşa că vă daţi seama cum s-au comportat adevăraţii fani, nu? Chiar dacă începuse să plouă....

Tracklist concert Depeche Mode la Cluj Arena, 23 iulie 2017:

1. Going Backwards
  2. So Much Love
  3. Barrel of a Gun
  4. Pain That I’m Used To
  5. Corrupt
  6. In Your Room
  7. World In My Eyes
  8. Cover Me
  9. Question of Lust
  10. Home
  11. Poison Heart
  12. Where is The Revolution
  13. Wrong
  14. Everything Counts
  15. Stripped
  16. Enjoy The Silence
  17. Never Let Me Down
  18. Somebody
  19. Walking in My Shoes
  20. Heroes
  21. I Feel You
  22. Personal Jesus

Dave Gahan anunţă un nou album alături de Soulsavers, "Imposter"

Solistul Depeche Mode, Dave Gahan e gata să lanseze un nou album alături de trupa Soulsavers. Noul LP se numeşte "Imposter", iar primul single de pe LP este "Metal Heart" şi va fi disponibil de pe 8 octombrie 2021. Avem detalii despre noul disc în articol.

Coperta album Dave Gahan Soulsavers Imposter
Coperta album Dave Gahan Soulsavers Imposter │ FOTO: Soulsavers

Dave Gahan şi Soulsavers au decis să ofere fanilor un album de coveruri şi reinterpretări ale pieselor unor artişti precum Neil Young, PJ Harvey, Cat Power şi Bob Dylan. Rezultatul este un disc cu 12 piese numit "Imposter", care acoperă o sumedenie de genuri şi perioade temporale. Va sosi pe 12 noiembrie prin casa de discuri Columbia. Primul single care va debuta pe 8 octombrie este "Metal Heart", o reinterpretare a unui track Power.

"Dark Religion" a lui Mark Lanegan va primi de asemenea o versiune nouă semnată Dave Gahan. Solistul Depeche Mode a spus următoarele despre proiect:

Când ascult vocile şi piesele altor persoane, mai degrabă modul în care ei cântă şi interpretarea acelor cuvinte, mă simt ca acasă. Mă identific cu acel lucru şi îmi oferă o senzaţie de linişte mai mult decât orice altceva. Nu e nici un artist pe acest disc care să nu mă fi mişcat. Ştiu că noi am realizat ceva special şi sper că şi alţi oameni simt asta şi vor merge cu noi în aceeaşi excursie, în special oamenii care iubesc muzica şi o fac de ani buni.

Iată cum arată tracklist-ul lui "Imposter":

01. The Dark End Of The Street
02. Strange Religion
03. Lilac Wine
04. I Held My Baby Last Night
05. A Man Needs A Maid
06. Metal Heart
07. Shut Me Down
08. Where My Love Lies Asleep
09. Smile
10. The Desperate Kingdom Of Love
11. Not Dark Yet
12. Always On My Mind

"Imposter" a fost înregistrat live cu ajutorul unei formaţii compuse din 10 muzicieni şi totul s-a petrecut la legendarul studio Shangri-La din Malibu, în noiembrie 2019. Gahan nu e deloc străin de coveruri atipice, apărând recent pe albumul de coveruri Metallica "Blacklisted", unde interpretează într-un mod aparte "Nothing Else Matters". Ultima colaborare dintre Dave şi Soulsavers a dat naştere albumului "Angels & Ghosts", lansat în 2015.

Soulsavers este un proiect muzical care îi include pe Machin şi Ian Glover şi a mai colaborat cu artişti ca Mark Lanegan şi Josh Heinden. Între timp Depeche Mode pregăteşte o versiune digitală refăcută a legendarului concert-film-documentar "Depeche Mode 101".

Dave Gahan interpretează în mod unic "Nothing Else Matters" pe albumul de coveruri Metallica

Metallica a petrecut o bună parte din anul 2021 surprinzându-ne cu coveruri ale pieselor sale legendare de pe "The Black Album". Cel mai nou release de acest gen este unul suav şi baritonal şi vine de la Dave Gahan, solistul Depeche Mode. Artistul interpretează piesa "Nothing Else Matters" într-un mod unic.

Dave Gahan - Concert Depeche Mode pe Arena Nationala - 15 mai 2013

Metallica a colaborat cu peste 50 de artişti, care au realizat coveruri neaşteptate ale pieselor de pe albumul "The Black Album" lansat cu 30 de ani în urmă. Rezultatul se numeşte "The Metallica Blacklist" şi include variante neaşteptate de coveruri de la Dave Gahan, Miley Cyrus, J. Balvin, Corey Taylor, Janes, Rina Sawayama, Biffy Clyro şi mulţi alţii. Dave Gahan ne oferă o variantă sensibilă şi preponderent vocală a lui "Nothing Else Matters", cu sample-uri discrete de pian, de viori şi unele atmosferice în fundal.

Videoclipul cu visualizer lichefiat a fost realizat de către Aaron Hymes. Un total de 53 de coveruri apare pe noul album, care a debutat chiar astăzi, pe 10 septembrie 2021. 100% din veniturile generate de LP vor merge direct la organizaţii caritabile, dintre care jumătate la fundaţia Metallica All Within My Hands şi jumătate la câte o fundaţie aleasă de fiecare artist care a contribuit cu un cover.

Dave Gahan a ales World Central Kitchen, o organizaţie non profit care asigură alimente celor afectaţi de dezastre naturale. Pe 9 septembrie Metallica a promovat noul album printr-o reprezentaţie live alături de Miley Cyrus, interpretând piesa "Nothing Else Matters" la postul de radio Sirius XM, unde are emisiune Howard Stern. Pe lângă "The Metallica Blacklist" a debutat şi o ediţie aniversară de 30 de ani a lui "The Black Album", care include piese demo, B-sides şi rarităţi. Va sosi în ediţii speciale, inclusiv un dublu vinil de 180 de grame, CD standard şi ediţie 3 CD Expanded, plus una Limited Edition Deluxe Box Set, cu 24 de ore de muzică.

Printre cele mai neaşteptate coveruri ale LP-ului "Blacklist" se numără cel realizat de Chase and Status din UK, maeştri DNB, care colaborează cu MC-ul BackgRoad Gee pentru o versiune inedită de "Wherever I May Roam:.". Elton John, Yo-Yo Ma, basistul Metallica Robert Trujillo şi toboşarul Red Hot Chili Peppers Chad Smith au colaborat de asemenea pentru această uriaşă opera cover.