Kempes din nou "aproape de voi" - FOTO-VIDEO

Ovidiu Ioncu a renăscut cu noua sa trupă, Kempes, joi seara în clubul bucureștean The Silver Church. În deschidere au cântat Blade Strings și 9,7 Richter. Vezi impresii, poze și videoclipuri din seara concertului!

Ovidiu Ioncu KEMPES în primul concert al trupei sale solo

Kempes, un nume drag ascultătorilor de rock românesc, un nume care și-a pornit povestea acum 32 de ani și în tot acest timp a rămas în sufletele tuturor. O voce pe care cu greu o poți uita o dată ce ai auzit-o. Această voce a răsunat în seara de 27 februarie în clubul bucureștean The Silver Church și și-a găsit ecoul în sutele de voci ce se aflau în public și cântau alături de noua formație intitulată sugestiv “Kempes”. Oamenii care sunt alături de Ovidiu în trupa proaspăt formată sunt Alin Petruț (chitară), Alin Moise (chitară), “Taly” Talpai Csaba (bass) - membri în trupa Gothic și Sebastian Natas (tobe).

Concertul a fost deschis de Blade Strings - un ansamblu de corzi: 2 viori, o violă și un violoncel, cărora li se alătură și un set de tobe, pentru a agita atmosfera. Printre melodiile cântate s-a aflat și un cover după melodia “Enter Sandman” de la Metallica. Deși nu au un solist, partea vocală a fost redată de cei din public care cântau perfect versurile melodiei. Blade Strings au făcut încălzirea serii, fiind doar o mică parte din ce avea să urmeze.

În continuare i-am ascultat pe 9,7 Richter, o formație heavy metal autohtonă, ce are o formulă stabilă de aproape 10 ani. Solistul Cosmin Aioniță a ținut publicul în priză alături de colegii săi de trupă, pregătindu-l pentru marea întâlnire cu Kempes. Băieții de la 9,7 Richter și-au făcut apariția pe scenă într-un mod deosebit, chitaristul Adrian Rus având un look fabulos, ce ieșea în evidență mai ales prin sacoul roșu pe care îl purta și prin pletele în vânt. Prezența scenică a băieților se potrivea foarte bine genului de muzică pe care îl promovează. Trupa 9,7 Richter a interpretat piese de pe singurul lor EP la activ, “Epicenter”. Prestația lor s-a încheiat cu un cover după melodia “Heaven and Hell” al formației Black Sabbath.

Seara de joi a fost o seară specială pentru muzica rock autohtonă. După plecarea subită și fără prea multe explicații din Rezident Ex (formația cu care Ovidiu “Kempes” Ioncu și-a făcut reapariția pe scena muzicală în urmă cu doi ani de zile),  vocea care a făcut istoria cu trupa Cargo în anii ‘90 s-a reîntors pe scenă cu noul său proiect muzical: trupa Kempes. Deși plecarea sa din Rezident Ex a fost interpretată în nenumărate feluri prin rândul fanilor și al presei, Ovidiu Ioncu s-a prezentat prin acest prim concert al trupei Kempes exact așa cum toată lumea l-a cunoscut: sincer, expunându-și sufletul în fața tuturor prin muzica sa.

Ovidiu Ioncu KEMPES pe scena din Silver Church

Cei doi chitariști, basistul și toboșarul își făcuseră deja apariția pe scenă și alături de public i-au oferit lui Ovidiu Ioncu o primire călduroasă, numele “Kempes” fiind pe buzele tuturor. Emoționat, solistul a intrat în văzul tuturor la fel de energic cum îl știam. Se putea citi foarte ușor emoția și bucuria lui că se afla din nou în fața unui public ce îi scandează numele și mai ales care îl iubește. Melodia cu care cei de la Kempes au debutat se numește “Regăsire” și a fost lansată în noiembrie 2013. Piesa a fost compusă de Alin Petruț și Ovidiu Ioncu. Versurile melodiei sunt cât se poate de clare și exprimă entuziasmul lui Kempes de a fi din nou alături de publicul său, de care a fost despărțit odată cu plecarea sa în Australia, și de care i-a fost vizibil dor. Mai mult decât atât, pare a fi vorba de o regăsire interioară, o regăsire a sinelui fără constrângeri, compromisuri și rețineri.

Au urmat câteva melodii de pe albumul nou, ce va fi lansat în curând, printre care se numără și melodia “Efemer”. Un impact foarte mare l-a avut însă interpretarea unor piese din perioada Cargo, piese pe care fanii nu credeau să le mai audă niciodată live cântate de vocea puternică a lui Ovidiu. S-a creat o atmosferă umitoare, plină de nostalgii, însă energia debordantă a celor de pe scenă a făcut publicul să trăiasca intens fiecare notă și fiecare vers. Cu toții au fost uimiți când primele acorduri ale piesei “Ziua vrăjitoarelor” au început să se audă. Un scurt moment de tăcere, urmat imediat de urale de bucurie din partea publicului, au marcat începutul acestei melodii. Seara a fost plină de surprize, căci aceasta nu a fost singura melodie din trecut ce s-a aflat pe buzele tuturor.

Un moment emoționant a fost reinterpretarea piesei “Aproape de voi”. După 11 ani, Ovidiu Ioncu a fost din nou aproape de noi, publicul și prietenii săi. Spre deosebire de concertul de adio din 2003, pe care Ovidiu l-a susținut alături de trupa Cargo, când a cântat această melodie cu lacrimi în ochi, alături de publicul care scanda continuu “Nu pleca!”, acum după atât de mult timp, a reușit să o cânte din nou, într-o ipostază cu totul diferită. Înlocuind tristețea plecării cu bucuria revenirii, “Aproape de voi” a  fost ca o consolare, sădind speranță în sufletele celor adunați în Silver Church. O altă melodie foarte iubită a fost “Destin”, care a început în întuneric complet. Piesa i-a făcut pe toți să simtă fiori reci pe șira spinării. Pe lângă cadrul macabru pe care versurile și instrumentalul melodiei îl conturează foarte precis, aveam impresia că în față noastră stă o fantomă, fantomă ce ne-am reamintit repede că există și că nu suntem într-un vis. Totul era cât se poate de real, deși ni se părea incredibil ce vedeam și auzeam. Piesa a fost cântată împreună cu vocea trupei Gothic, Dragoș Tigaeriu.

Setlistul concertului a marcat și două piese interpretate acustic. Prima dintre ele a fost “Hai, hai, haidi, hai (pe sub flori mă legănai)” (din repertoriul lui Doru Stănculescu),  piesă foarte dragă solistului Kempes. Interpretarea ei pe o scenă a fost un vis al lui Ovidiu care a devenit realitate în acest prim concert al trupei sale. Piesa a fost cântată alături de Alin Moise la chitară. Pentru a doua piesă acustică, celor doi li s-au alăturat pe scenă membrii formației Blade Strings. Cele 4 arcușuri ce alunecau pe violoncel, viori și violă, acordurile de chitară și vocea plină de sentiment a lui Kempes, păreau că îți cântă direct pe corzile sufletului și îți făceau pielea de găină. Am simțit toată trăirea lor de pe scenă pe pielea noastră, în inimile noastre. Câteva sute de persoane s-au contopit într-o singură simțire pentru 4 minute.

Concertul a avut un caracter circular, terminându-se cu melodia de deschidere “Regăsire”. În final însă, melodia a fost interpretată cu mai multă viață, fără reținerile cauzate de emoțiile de început. Deși la începutul concertului fanii erau introduși în această “Regăsire”, acum la sfârșit erau familiari cu ce înseamnă Kempes.  A fost, pe de altă parte, și o redescoperire a publicului. Oamenii au cântat cu patimă alături de Kempes melodiile din trecut și au ascultat și s-au familiarizat cu noile piese, pe care le-au primit bine. A fost o fuziune a trecutului cu prezentul, un moment valoros pentru scena rock românească, o renaștere a solistului Ovidiu “Kempes” Ioncu alături de patru oameni deosebiți, care promit multe. Suntem nerăbdători să vedem ce o să urmeze!

Poze primul concert KEMPES

• Ovidiu Ioncu KEMPES în primul concert al trupei sale solo

• Primul concert al trupei KEMPES