Kavarna Rock Fest 2013 - Adrenalină și libertate timp de 2 zile - FOTO

Recenzia concertelor susținute la Kavarna Rock Fest 2013. Impresii și poze Deep Purple, Accept, Doro Pesch, Alisa, Analgin, Cherno Feredje.

În primul week-end din iunie capitala rock-ului s-a mutat la Kavarna. Devenit deja o tradiție, festivalul de la bulgari este o experiență cel puțin interesantă nu doar pentru un rocker, ci și pentru un fotograf român obișnuit cu concertele mari. Iar asta nu doar datorită organizării unui astfel de eveniment sau a trupelor de pe afiș, ci și datorită atmosferei din cele 2 zile de festival.

La prima vedere, când te apropii de stadionul din Kavarna, ai impresia că ai nimerit la Zilele Orasului. Bere, libertate, voie bună și rock. Acestea sunt cuvintele de ordine la fața locului. Corturile amplasate pe iarbă lângă intrarea în arenă, tarabele cu tot felul de suveniruri (rock style, normal), muzica ce se aude în difuzoare și rockerii care mișună în jurul stadionului cu berea în mână și cu pletele în vânt te rup însă de cotidian.

Publicul de la Kavarna Rock Festival

Publicul de la Kavarna Rock Fest 2013

Și s-a simțit asta din prima până în ultima clipă a celei de-a 8-a ediții a festivalul de la Kavarna. O trupă "de casă", o formație din Rusia și două banduri din vest au încins atmosfera în fiecare din cele două zile. Festivalul a fost deschis de cei de la Cherno Feredje. Cu un stil unic, ce te lăsa pur și simplu interzis, atât în ceea ce privește repertoriul, cât și în ceea ce privește ținutele extravagande, gazdele au dat tonul distracției în ritmuri de prog amestecat cu techno-thrash. Apoi, după ce heavy-metalul a pus stăpânire pe Kavarna, odată cu recitalul trupei Aria, cunoscută drept "Iron Maiden Of The East", au urmat britanicii de la Thunder care nu au lăsat nicio clipă impresia că ar fi obosit vreun pic. Veteranii au oferit o porție generoasă de hard rock și au pregătit terenul pentru capul de afiș al primei zile de festival, trupa Accept. Prezenți pentru a 3-a oară la Kavarna, nemții i-au făcut fericiți atât pe cei 5.000 de spectatori de pe stadion, cât și pe cei care nu au avut bilet și au ascultat concertul din afara arenei. Pe o vreme ideală pentru un concert în aer liber, au fost două ore de heavy metal, în care cei de la Accept, carismatici și plini de energie, au oferit un mix perfect de piese cunoscute și melodii mai noi, jucându-se pe scenă cu sunetul impecabil și într-o lumină de care mai rar ai parte, ca fotograf, la un concert.

Accept la Kavarna Rock Festival

Accept la Kavarna Rock Fest 2013

Vezi galeria completă de poze de la Kavarna Rock Fest 2013 - Ziua 1

În cea de-a doua zi de festival, deși rockerii s-au adunat pe stadionul din Kavarna mai timid decât în ziua precedentă, atmosfera nu a avut deloc de suferit din cauza ploii și toată lumea a respirat rock până după miezul nopții. Parcă în ton cu vremea ploioasă, startul l-a dat trupa cu nume de medicament, Analgin. A urmat apoi explozia rușilor, și la propriu, și la figurat. Spectacolul oferit de neobositul solist al trupei Alisa, entuziasmul fanilor veniți din Rusia care au cântat fără încetare și sunetul impecabil au anulat pur și simplu dezavantajul de a nu înțelege niciun cuvânt și sentimentul bizar care te încearcă atunci când auzi rock în limba rusă. Recitalul incendiar al celor de la Alisa a coincis și cu o lecție de organizare dată de bulgari. Asta pentru că prezența fumigenelor în public nu a deranjat pe nimeni, iar responsabilii de la pază nu au dat deloc dovadă de exces de zel cum se întâmplă, din păcate, de multe ori la concertele din România unde fanii fie nu au voie să-și manifește în acest fel bucuria, fie sunt scoși cu forța de la concert.

Doro Pesch la Kavarna Rock Festival 2013

Doro Pesch la Kavarna Rock Fest 2013

După doza de rock rusesc, atmosfera a fost încinsă și mai tare de cea supranumită "Metal Queen", Doro Pesch. Nemțoiaca a produs pur și simplu o explozie de bucurie în rândul rockerilor care au uitat de ploaie și frig, iar mulțimea de pelerine s-a molipsit într-o clipă de energia și tonusul de invidiat al "reginei", care care nu și-a arătat deloc cei 49 de ani.

Setlist Doro Pesch:

1. I Rule the Ruins
  2. Burning the Witches
  3. Rock 'till Death
  4. Hellbоund
  5. The Night of the Warlock
  6. True as Steel
  7. Raise Your Fist in the Air
  8. Hero
  9. Fur Immer
  10. Metal Tango
  11. Breaking the Law (JUDAS PRIEST cover)
  12. All Wе Are
  13. Burn it Up
  14. Earthshaker Rock
  15. We аre the Metalheads (SKYLINE covеr)
Deep Purple la Kavarna Rock Festival

Deep Purple la Kavarna Rock Festival

Vezi galeria completă de fotografii de la Kavarna Rock Fest 2013 - Ziua 2

Momentul culminant al serii, care a încheiat festivalul de la Kavarna, a fost recitalul celor de la Deep Purple, aflați la prima apariție din turneul european de promovare al noului album. Aproximativ 7.000 de oameni au făcut abstracție de vremea urâtă, au cântat și au dansat în ploaie pe melodiile trupei legendare care au oferit o adevărată călătorie în timp, de la "Into the Fire" sau "Strange Kind оf Womаn" la "Lazy" și de la "All the Time in the World" la "Perfect Strangers". Stadionul din Kavarna a răsunat când s-au auzit primele acorduri ale piesei "Smoke on thе Water", iar solo-urile instrumentale au făcut ca 2 iunie să fie o zi de sărbătoare pentru cei prezenți, de la copii de grădiniță la bunici, deși britanicii nu se aflau pentru prima oară în Bulgaria.

Setlist Deep Purple:

01. Fireball
02. Into the Fire
03. Hard Lovin' Man
04. Vincent Price
05. Strange Kind оf Womаn
06. Contact Lost (instrumental)
--- Steve Morse guitar solo
07. All the Time in the World
08. The Well-Dressed Guitar (instrumental)
09. The Mule
--- Ian Paice drum solo
10. Lazy
11. Bоdyline
12. No One Came
--- Don Airеy keyboard solo
13. Perfect Strangers
14. Space Truckin'
15. Smoke on thе Water
16. Green Onions (Booker T. & The MG's cover - part)
17. Hush (Billy Joe Royal cover)
--- Rogеr Glover bass solo
18. Black Night

Deep Purple la Kavarna Rock Festival

Deep Purple la Kavarna Rock Festival

E greu să revii la viața agitată de zi cu zi și e și mai greu să descrii în câteva cuvinte o experiență cum e cea de a te număra printre câteva mii de rockeri prezenți la un festival internațional, fie el aproape de casă, la vecinii din Bulgaria. Dar după două zile în care simți că te rupi de lume, în care voia bună e molipsitoare, iar legea o face rock-ul, după două zile în care, ca fotograf, te bucuri nu doar de un "spațiu de manevră" generos în fața scenei și de o lumină excelentă în timpul concertelor, dar și de căldura și prietenia gazdelor și în care te simți liber și nu te lovești deloc de excesul de zel al celor care asigură securitatea, nu poți decât să aștepți următoarea evadare și să te intrebi de ce la noi nu e posibil să fii tratat întotdeauna cu profesionalism.

Publicul de la Kavarna Rock Fest 2013

Publicul de la Kavarna Rock Fest 2013

Dimmu Borgir a lansat un neaşteptat cover după Deep Purple

Dimmu Borgir a ajuns în acel punct al carierei în care găseşte loc pentru experimente. Astfel a decis să lanseze un album de coveruri, din cele mai neaşteptate. Nu se îndepărtează de rock totuşi şi ne oferă acum single-ul "Perfect Strangers", cover după Deep Purple.

Coperta album Dimmu Borgir Inspiratio Profanus
Coperta album Dimmu Borgir Inspiratio Profanus │ FOTO: Dimmu Borgir

Acesta este un single de pe albumul "Inspiratio Profanus", o colecţie de piese cover, care va sosi pe 8 decembrie prin Nuclear Blast Records. "Perfect Strangers" e surprinzător de fidelă originalului şi nu îşi asumă o abordare prea black, preferând latura heavy metal, cu elemente de power metal şi floricele progresive pe alocuri.

Sunt şi growl-uri specifice de extreme metal, dar nu aşa... extreme. Dimmu Borgir, sau mai bine zis Silenoz a discutat la un podcast de acum 3 ani faptul că s-a schimbat modul în care trupa pleacă în turneu. Acum artiştii au îmbătrânit, au copii şi nu mai e totul "plug and play". Acum e nevoie de mai multă planificare şi limitele de timp au fost setate la 2-3 săptămâni per turneu, pentru a livra calitatea dorită.

În special în America de Sud au dificultăţi de adaptare nordicii, din ce am înţeles, iar odată cu avansarea în vârstă creşte şi perioada de refacere după zboruri. Ultimul album de studio cu compoziţii originale lansat de Dimmu a fost "Eonian" în 2018. Ni s-a promis o versiune de Dimmu mai simplă şi mai golaşă pentru următorul LP, dar şi mai agresivă şi axată pe chitară. Ne întrebăm dacă asta înseamnă că dispar elementele simfonice.

În ultimii ani grupul, care îi are ca nucleu dur pe Shagrath, Silenoz şi Galder a participat la turnee în toată lumea, inclusiv festivaluri uriaşe că Wacken Open Air sau Hellfest.

Iată tracklist-ul albumului "Inspiratio Profanus":

01. Black Metal (VENOM)