Julio Iglesias a sărbătorit alături de români 44 de ani de la primul concert - VEZI FOTO-VIDEO

Julio Iglesias a încântat audiența de la București într-un concert memorabil la Zone Arena, pe 30 iunie 2012. Fanii au fredonat împreuna cu Julio hituri precum Baila Morena, La Carretera, La Gotta Fria. Urmărește o galerie de fotografii și înregistrări video de la concert.

Julio Iglesias - o ultimă seară latino la București
Julio Iglesias - o ultimă seară latino la București │ FOTO: Alin Crăciun

În 1968, pe scena Festivalului ”Cerbul de aur”, din Brașov, Julio Iglesias cânta pentru prima oară pentru români. Nimeni nu ar fi putut anticipa atunci unde va fi Julio Iglesias peste 44 de ani, dacă va mai cânta sau nu în anii ce vor urma și ce recunoaștere va primi pe plan internațional, însă, ca într-un scenariu ciclic, deși probabil pur întâmplător, 2012 a încheiat cariera acestui artist în fața "acelorași" oameni ce l-au aplaudat încă de la început. Entuziasmul nu a pierit nici de o parte, nici de cealaltă, concertul din seara de 30 iunie aducând laolaltă oameni ce l-au apreciat pe îndelete pe parcursul întregii sale cariere sau tineri atrași de șarmul lui Julio și ecoul creat de baladele sale.

Julio Iglesias la București, 30 iunie 2012 │ FOTO: Alin Crăciun

Programat pentru ora 20:00, concertul a început cum cu 15 minute mai târziu. Imediat după interpretarea primei melodii, Julio Iglesias a ținut să mulțumească publicului român pentru prezență, specificând că aceasta este prima țară din cariera sa și că se întoarce aici cu drag aici ori de câte ori are ocazia. Făcând apoi o comparație cu perioada primului său concert în România, în 1968, artistul a remarcat schimbările ce au avut loc prin tranziția de la cumunism la democrație, afirmând că se bucură să vadă cum am evoluat în privința libertății de exprimare. Comunicarea cu publicul a fost constantă pe tot parcursul concertului, Julio împărtășind celor prezenți bucuria de a cânta și a se afla între prieteni. Astfel, una dintre dedicațiile sale s-a dus către omul de televiziune și bunul său prieten, regretatul Valeriu Lazarov.

Din repertoriul pregătit pentru acest concert au făcut parte, așa cum era de așteptat, melodii cunoscute și îndrăgite de public la nivel internațional. De amintit ar fi piesele ”Me va”, ”La Gotta fria”, ”La Carretera”, ”Si tu te vas”, dar și cover-uri ale unor balade ce au făcut înconjurul lumii pe buzele celor ce le-au interpretat și reinterpretat, piese de referință precum ”I want to know what love is”, cântată inițial de trupa britanică ”Foreigner”, ”Can’t help falling in love”, a lui Elvis Presley, și ”When you tell me that you love me”, a Dianei Ross. Pentru ultima piesă menționată, Julio Iglesias a fost acompaniat pe scenă de o tânără în vârstă de doar 22 de ani, din Paraguay, cu o voce ce a reușit să completeze emoția și sensibilitatea transmise deopotrivă prin versurile acestei balade.

Un moment emoționant din cadrul spectacolului a fost cel al interpretării piesei ”Caruso” (Te Voglio bene assai). Julio Iglesias a mărturisit publicului că această piesă a fost făcută, în opinia sa, pentru mari tenori, oameni cu voci deosebite. Întâmplarea face, însă, că în urmă cu 12 ani a avut ocazia de a o interpreta în locul lui Luciano Pavarotti, care nu a putut fi prezent pe scenă la momentul respectiv. Ca urmare a acestei împrejurări, Julio a primit o scrisoare de la Pavarotti  în care acesta îi spunea ”Julio, thank you very much for everything. See you in heaven.

Dacă de la acest ultim concert din cadrul 2012 World Tour nu a lipsit implicarea publicului și dorința de a-l asculta pe Julio Iglesias la final de carieră, nepotrivirea locației a spulberat  intimitatea de care ar fi trebuit să se bucure un astfel de spectacol. Spațiul în aer liber ales pentru concert nu a facilitat apropierea dintre public și Julio, ci mai degrabă a incomodat și a deviat atenția spectatorilor, în încercarea de a-l suprinde pe artist pe unul dintre cele două mici panouri, amplasate în dreapta și stânga scenei.

Publicul s-a bucurat de o ultimă seară latino la București cu Julio Iglesias

Publicul s-a bucurat de o frumoasă seară latino la București cu Julio Iglesias │ FOTO: Alin Crăciun

Zone Arena, generoasă ca și întindere, nu s-a umplut, dar i-a ținut departe de scenă pe cei care au plătit 100 sau 150 de lei pentru bilet, deși locuri mai în față ar fi fost, dar la un preț ce varia de la 300 lei (categoria Golden) la 600 lei (categoria Diamond), cele la 900 lei (categoria VIP - primele 3 rânduri + acces la zona de catering) fiind epuizate. Concertul a fost organizat de Project Events.

Fotografii Julio Iglesias la București