Chitarele lui Joe Satriani s-au reaprins la București

Legendarul chitarist Joe Satriani a susținut în data de 12 octombrie 2015 la Sala Polivalentă un concert incendiar în cadrul „Shockwave World Tour”. A fost cea de-a doua cucerire a Bucureștiului, iar fanii rock s-au predat în vraja ritmurilor melodioase ale lui Satriani.

Concert Joe Satriani la București pe 12 octombrie 2015 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Legendarul chitarist Joe Satriani a revenit la București pe 12 octombrie 2015 cu un concert incendiar în cadrul "Shockwave World Tour". Evenimentul a avut loc la Sala Polivalentă, iar invitatul special care a deschis concertul a fost Dan Patlansky. Vremea ploioasă și frigul de afară nu au fost opreliști pentru fanii rockului. Aceștia au venit cu mic cu mare să reasculte acordurile de chitară ale lui Satriani, sala ajungând să fie aproape plină. În mijlocul acesteia au fost aduse scaune pentru ca toți cei prezenți să poată sta jos și să-l aștepte pe cel care i-a fost profesor lui Steve Vai. Audiența a fost într-adevăr mare, în jur de 2500-3000 de oameni. Sonorizarea a fost bună; chiar dacă nivelul ar fi putut fi ceva mai jos, important a fost că nu a alterat atmosfera celor 2 ore oferite de chitarist.

Concert Joe Satriani la București pe 12 octombrie 2015

A fost primul concert al lui Satriani la care am fost și pot spune că am plecat plăcut surprinsă de ceea ce am ascultat. El ne arată ce înseamnă de fapt să faci muzică, ne transmite întreaga pasiune necesară realizării unui lucru memorabil. Nu se ajută de gesturi teatrale când intră pe scenă, nu vorbește prea mult, dar în momentul în care începe să cânte și simți că te cucerește, știi că îl vei mai asculta mult timp de acum încolo.

Concert Dan Patlansky în deschidere pentru Joe Satriani la București pe 12 octombrie 2015

Concert Dan Patlansky în deschidere pentru Joe Satriani la București pe 12 octombrie 2015 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Pentru început au urcat pe scenă chitaristul din Africa de Sud, Dan Patlansky și trupa sa, care au reușit să încălzească publicul. Patlansky îl însoțește pe Satriani în 10 țări din itinerariul turneului actual. L-am descoperit într-un mod plăcut, ca pe un virtuoz al chitarei, bucurându-ne cu acorduri și ritmurile redate natural, cu o abilitate parcă înăscută. Am putut asculta câteva balade, puțin blues și melodii rock, toate cântate cu pasiune și, totodată, cucerind publicul cu ajutorul celor doi membrii ai trupei.

După o scurtă pauză, Joe Satriani a urcat pe scenă alături de membrii trupei sale, Marco Minnemann (tobe), Bryan Beller (bass) și Mike Keneally (clape, chitară). Show-ul a început cu melodia "Shockwave Supernova", un început realizat de altfel în forță. Se simțeau emoția, sinceritatea și pasiunea cu care cânta. Ți-ai fi dorit să fii cât mai aproape de scenă și ca acel concert să nu se mai termine. Un moment foarte frumos a fost înainte să cânte melodia "Friends", când ne-a numit pe toți cei de față prietenii săi. Era ceva deosebit să vezi cu câtă lejeritate și emoție putea să dea viață melodiilor și cum reacționa publicul. Oamenii începeau să-l aclame, să bată din palme ținând ritmul cântecelor sale, să gesticuleze de parcă ar avea și ei o chitară în mână sau să bată la tobe imaginare cu foarte mult entuziasm atunci când a urmat soloul lui Marco dintre cântecele "All of My Life" și "Luminous Flesh Giants".

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze de la concertul lui Joe Satriani

Chitarele au prins pe rând viață sub melodii precum "Crystal Planet", "Butterfly and Zebra", "If There Is No Heaven" sau cea mai îndrăgită din repertoriul său, "Always With Me, Always With You". De remarcat a fost și show-ul oferit de Mike Keneally în care avea momente când stătea cu o mână pe clape și cu cealaltă cânta la chitară. Nu cred să fi văzut atâta energie și o comunicare atât de bună cu chitara lui Satriani cum am văzut la cei doi, ba mai mult am fost martorii unor adevărate dueluri. Ceea ce au realizat pe scenă denotă foarte mult profesionalism și efectiv te încarcă cu energie.

În timpul concertului, pe ecranele din spate au fost proiectate diverse imagini care să încânte vizual împreună cu luminile care au animat întreaga scenă. În momentul în care au ieșit de pe scenă, mulțimea s-a apropiat cât mai mult de scenă, scandările începuseră, iar scaunele au fost date la o parte. Atunci, Satriani și restul trupei s-au reîntors pe scenă și probabil atunci a început adevăratul concert, când ei au simțit publicul. Finalul a fost marcat de un bis pe măsura așteptărilor, fiind compus din „Big Bad Moon” și „Surfing with the Alien”, cântate cu aceiași virtuozitate de care ne-am putut bucura de-a lungul show-ului.

Am plecat de la spectacol impresionată, cu zâmbetul pe buze, cu ritmul melodiilor în cap și cu dorința de a-l mai vedea încă o dată pe Satriani. Jos pălăria, maestre!