Înregistrat în România #2: alternativ de calitate și dans în ploaie - RECENZIE

Cel de-al doilea eveniment marca “Înregistrat în România” ne-a reamintit vineri seară, 30 mai 2014, că alternativul trăiește intens pe plaiurile noastre. Pe scena Arenelor Romane au urcat Alternosfera, OCS, Luna Amară și Niște Băieți.

Rockul a învins ploaia la Înregistrat în Romania #2

O seară normală de vineri s-a transformat într-o amintire de neuitat pentru oricine a pășit pe 30 mai înăuntrul Arenelor Romane. O combinație inedită de ploaie și muzică bună, condimentată cu prieteni dragi, aceasta a fost rețeta pentru o nouă experiență ieșită din tipare. Înaintea concertelor Niște băieți, Luna Amară, Omul cu șobolani și Alternosfera, DJ Hefe a mixat întreținând atmosfera.

1. Niște băieți

Cei care au deschis seria de cântece în ploaie au fost Niște Băieți, care au delectat publicul cu niște punk-rock la rece. Este foarte ușor să-i identifici pe Niște Băieți, și nu doar ca stil muzical, ci și ca surse de inspirație. Ca să mulțumească pe toată lumea, băieții pun pe note de punk-rock cele mai cunoscute piese din muzica ușoară românească. S-au auzit melodii celebre, precum “Ioane, Ioane”, “Fată dragă”, “O lume minunată” sau “Cu mine de-a fi”. Sunt melodii pe care toată lumea le cunoaște, însă băieții reușesc să le accentueze frumusețea  în stilul propriu lor propriu, rebel și dezinhibat. Niște Băieți au luat naștere în 2006, iar albumul lor de cover-uri “Adunate din popor și cântate din topor” a avut foarte mare succes în rândul fanilor underground-ului românesc.

Plini de voie bună și umor, cum ne-au obișnuit la toate concertele lor, băieții au cântat destinși și au împărțit și publicului din buna lor dispoziție. I-au încărcat cu energie pe cei strânși într-un număr destul de mare - având în vedere ora timpurie la care a început concertul - pregătindu-i pentru “greul” pe care îl aveau de înfruntat în continuare.

2. Luna Amară - Vezi galeria foto

Peste foarte puțin timp, cuvântul “dizident” era strigat cu furie și convingere aproape de toată lumea din incinta Arenelor. Neavând prea multă nevoie de prezentare, Luna Amară a intrat în putere pe scenă.

Mihnea Blidariu (Luna Amară) în concert la Arenele Romane.

Muzica celor de la Luna Amară exprimă un amalgam de simțiri și gânduri. Un mozaic sentimental, care privit din afară pare paradoxal și absurd, pe când din interior este simțit ca ceva firesc și intim. Uimitor este faptul cum în decursul unei melodii, cei cinci oameni de pe scenă te pot face să treci prin atât de multe stări sufletești. Exaltare, ură, alinare, speranță, toate simțindu-se în aer pe melodii precum “Gri Dorian”, “Întunecare”, sau “În tine tu”. S-a făcut o călătorie în timp, publicul cântând la unison melodii pline de nostagie, ca “Somn” sau “Albastru” și melodii mai noi, încă proaspete în memorie, precum “Happiness provider”.

Luna Amară a scos ultimul material discografic în 2011, intitulat “Pietre în Alb”. Melodia care dă numele acestui album a creat un moment inedit înăuntrul Arenelor, fiind o melodie în care senimentele sunt grav accentuate.

Luna Amară în cocnert la Înregistrat în România pe 30 mai 2014

O trupă care și-a început călătoria în rock-ul alternativ românesc în 2000, Luna Amară au ieșit în evidență de la început prin exprimarea fără rețineri cu privire la scena politică românească. Considerați controversați, adesea cenzurați și opriți din cântat, Luna Amară și-au câștigat respectul fanilor prin atitudinea și luciditatea muzicii lor. Concertul lor de la Arene s-a terminat cu o melodie recunoscută pentru această atitudine împotriva sistemului, “Folclor”.

Setlist Luna Amară @ Înregistrat în România 2

1. Dizident
  2. Gri dorian
  3. Somn
  4. Albastru
  5. Roșu aprins
  6. Întunecare
  7. Pietre in alb
  8. Happiness provider
  9. În tine tu
  10. Folclor

3. Omul cu Șobolani - Vezi galeria foto

Solistul Dan Amariei in concert OCS la Arenele Romane.

1997 marchează anul care a schimbat total concepția despre muzică alternativă la noi în țară. Niște oameni altfel, razna și cu mult chef de viață se exprimau într-un mod cu mult diferit față de muzica cu care românii erau obișnuiți. Mulți dintre cei veniți vineri seara la Arenele Romane mai au pe acasă casete cu albumul de debut OCS, “Razna”, sau măcar cu unul din cele ce au urmat imediat după, precum “Ne punem în cap”, “Mâinile sus” sau “OCS TV”.

Un mic Dumnezeu pentru o mulțime considerabilă de fani, Dan Amariei îi dirijează pe cei din public, ca de fiecare dată după bunul plac. Deși mic ca statură, solistul OCS debordează de energie. Împreună cu colegii săi de trupă, Nicolae Amara, Radu Andrei și Mihnea Dobrotă, Amariei are puterea rară de a umple de energie sute de oameni. Deși ploua destul de urât, oamenii au încercat să vadă partea pozitivă și să se distreze cât mai mult.

Omul cu Șobolani în concert la Inregistrat in Romania, 30 mai 2014

A început totul cu un “Zbor” și nici măcar nu ne-am dat seama cum a trecut timpul până când toți strigau “Excelent” în timp ce dansau cu prietenii în ploaie. Un public extraordinar, care s-a bucurat la maxim de situația în care se afla. S-a sărit pe “Odă în piața romană” și s-a cântat cu zâmbetul pe buze “Antimiorița”.

Cum anul 2013 marchează lansarea ultimului album OCS, “Marea căutare”, în seara de 30 mai nu am uitat să căutăm și ne-am regăsit cântând referene din “Caută” sau “Pandora”. Ambele piese beneficiează și de câte un videoclip, primul din ele lansat anul trecut, iar al doilea este proaspăt publicat, lansat pe 3 aprilie în acest an.

Concertul nu se putea încheia mai bine decât cu melodia “Cine e de vină?”, căci îmbina atât faptul că petreceam într-o zi de vineri, cât și ploaia persistentă de afară.

Setlist OCS @ Înregistrat în România 2

1. Zbor
  2. Dezorientat
  3. Ridică-te și mergi în mâini
  4. Odă în piața romană
  5. Xcelent
  6. Caută
  7. Antimiorița
  8. Pandora
  9. Cine e de vină

4. Alternosfera - Vezi galeria foto

Marcel Bostan (Alternosfera) la Inregistrat in Romania pe 30 mai 2014

Petrecerea a continuat precipitat alături de prietenii moldoveni de la Alternosfera. Deși era târziu, vânt și ploaie, de la începutul până la sfârșitul prestației Alternosfera, s-a cântat și s-a dansat în continuu. Dedicați acestui concert nu au fost doar Marcel și colegii săi de trupă, cât și spectatorii. Am fost mințiți frumos că “Ploile nu vin”, s-a trecut cu zâmbetul pe buze prin “Wamintiri” și s-a strigat “Vreau să-mi dai” până la refuz.

Una din cele mai iubite trupe în România, Alternosfera se face plăcută prin sinceritatea muzicală. De fiecare dată, membrii trupei își deschid sufletul pe scenă pentru publicul lor. Combinația de ploaie și Alternosfera a avut un rezultat cu totul deosebit. Deși toate persoanele din public erau în același loc și cântau aceleași melodii, ploaia a făcut ca Arenele Romane să fie un loc intim. Toate acestea au avut ca efect o descătușare de inhibiții în rândul publicului.

Noul basist Alternosfera, Dima Scripnic

Noul basist Alternosfera, Dima Scripnic

Fanii au putut să-l vadă în acțiune și pe noul basist al trupei, Dima Scripnic. Printre melodiile mai vechi și știute pe din-afară de fani, precum “1500” sau “Femeia Nordică”, am ascultat și piese din ultimele materiale discografice semnate Alternosfera din 2012 și 2013. Spre deosebire de acum câteva luni, melodiile noi se pare că au fost receptate în totalitate de public, pentru că acum nu se mai putea diferenția între piesele recente și cele vechi. Erau toate la fel de cântate, la fel de iubite.

Alternosfera și-a început drumul în alternativ prin 1998, iar albumul lor de debut, “Orașul 511” încă mai este de actualitate. Deși componența trupei s-a mai schimbat pe parcurs, muzica a rămas la fel de vie și de expresivă. Alternosfera pun în antiteză fericirea și tristețea, într-un fel propriu care îi face pe cei ce îi ascultă să nu le fie teamă de ce au în suflet.

Poze cu publicul venit la Înregistrat în România #2

• Poze din public la Înregistrat în România pe 30 mai 2014

• Rockul a învins ploaia la Înregistrat în Romania #2

Înregistrat în România ne-a demonstrat prin a doua sa ediție că rock-ul alternativ trăiești din plin în țara noastră și avem cu ce să ne mândrim. Au urcat pe scenă patru trupe, toate foarte diferite între ele, dar fiecare având elemente inedite prin care ies în evidență. Evenimentul ce a avut loc la Arenele Romane a strâns oameni pasionați de rock, care au arătat, în pofida vremii sfidătoare, că distracția și muzica bună merg mână în mână.

Alternosfera prezintă o nouă serie de concerte - Theatroll - PROGRAM

Alternosfera lansează proiectul Theatroll - o serie de concerte în cele mai frumoase săli de spectacol din România și Republica Moldova. Te invităm să afli mai multe detalii.

Alternosfera
Alternosfera │ FOTO: PR

Primele șase evenimente THEATROLL CORBUL TROIAN vor avea loc în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Sibiu și Brașov, după cum urmează:

"THEATROLL a pornit din dorința de a le oferi prietenilor noștri, fanii muzicii Alternosfera, o serie de concerte în care cele mai iubite piese ale noastre să fie reinterpretate și cântate pe scenă, alături de orchestră.

Pentru THEATROLL vom schimba scena de club și de festival cu o scenă de teatru, unde luminile, decorul și costumele ne vor ajuta să construim, alături de publicul nostru, un nou univers. Acela al CORBULUI TROIAN. Deși CORBUL TROIAN are aceeași mecanică precum omologul lui legendar, adică infiltrarea, corbul troian este, pentru THEATROLL, cu adevărat un cadou, nicidecum o capcană; CORBUL TROIAN este cadoul nostru pentru fanii Alternosfera; un eveniment pentru care am lucrat în timpul pandemiei, atunci când toate scenele, fie ele de muzică sau de teatru, au fost închise", a declarat trupa Alternosfera.

Prestaţia artistică, show-urile mereu explozive, energia debordantă şi numărul extrem de mare de fani prezenţi la concerte au făcut ca Alternosfera să devină un "etalon" pentru zona de rock şi alternative de la noi din ţară. De-a lungul timpului, trupa a susţinut sute de concerte în România şi Republica Moldova, lansând până în prezent șase albume și un EP, printre cele mai cunoscute hituri numărându-se Orașul 511, Wamintirile, Ploile nu vin, Închisoarea albă, Două Eve, Mută, Haosoleum, Lucis, Epizodia.

Alternosfera a fost fondată în 1998. Pe parcursul anilor, formaţia şi-a schimbat componenţa, având în prezent doar trei membri din formula iniţială: Marcel, Marin şi Dumitru. În primii ani, formaţia și-a căutat tematica şi stilul, experimentează cu diverse instrumente, acumulează experienţă si înregistrează primele demo-uri.

Primul album, "Oraşul 511" a fost lansat în mai 2005. Materialul include piesa "Wamintirile", single ce a cucerit posturile de radio și televiziune din România. Doi ani mai târziu, Alternosfera a lansat "Visători cu plumb în ochi sau ultima scrisoare pentru femeia nordică". În 2008, a urmat EP-ul "Flori din groapa Marianelor".

Albumul "Virgula", lansat in 2012, reprezintă prima parte dintr-un triptic conceptual al formaţiei Alternosfera, numit ePIsodia, ce cuprinde 3 CD-uri. Al doilea album ce face parte din tripticul ePIsodia este "Epizodia", lansat în 2013. În octombrie 2015, trupa a lansat la Arenele Romane un nou album - "Haosoleum", care închide astfel tripticul ePIsodia.

"Arhitectul din Babel" este cel de-al șaselea album al trupei. A fost lansat în 2019 printr-un show de proporții la Arenele Romane și cuprinde piesele "Lucis", "Fântânile" sau "Amanet".

Alternosfera, The Mono Jacks, Vița de Vie și mulți alții cântă la Danube Rock Sounds 2022

Ajuns deja o tradiție pentru iubitorii de muzică din Galați, Danube Rock Sounds revine pe plaja Dunărea. Unele dintre cele mai iubite trupe de rock vor urca pe scena festivalului. Găsești mai multe detalii în articol.

The Mono Jacks / Vița de Vie
The Mono Jacks / Vița de Vie │ FOTO: InfoMusic

Între 16 și 18 septembrie, pe Plaja Dunărea din Galați, va avea loc festivalul Danube Rock Sounds, ajuns la a opta ediție. În cele trei zile de festival, publicul din Galați îi va putea asculta live pe: Alternosfera, The Mono Jacks, Vița de Vie, Trooper, Robin and the Backstabbers, Omul cu Șobolani, Bogdan Simion și Lăutarii de Mătase, Domino, Implant pentru Refuz, Mihail, The Schnitzels, Dimitri’s Bats, Pinholes, Dl. Goe, Hvnds, Melting Dice.

Acces Danube Rock Sounds 2022:

Concertele vor începe zilnic de la ora 18:30, iar accesul publicului se va face începând cu ora 17:30.

Program Danube Rock Sounds 2022

Vineri, 16 septembrie

• Melting Dice
  • Pinholes
  • Mihail
  • Omul cu șobolani
  • Vița de Vie

Sâmbătă, 17 septembrie

• Hvnds
  • Dimitri’s Bats
  • Implant pentru Refuz
  • Robin and the Backstabbers
  • The Mono Jacks
  • Bogdan Simion și Lăutarii de Mătase

Duminică, 18 septembrie

• Dl Goe
  • The Schnitzels
  • Domino
  • Trooper
  • Alternosfera

Bilete Danube Rock Sounds 2022:

Abonamentele și biletele pentru festival se pot achiziționa online, la prețuri cuprinse între 230 de lei și 99 de lei. Elevii și studenții își pot cumpăra abonamente cu reducere, valabile exclusiv cu un act doveditor la intrarea în festival, la prețul de 190 de lei. Pentru mai multe detalii despre bilete, consultă agenda InfoMusic.

Living Rock 2022: Lineup-ul complet a fost dezvăluit

Living Rock 2022 are stabilit lineup-ul final. Balthazar, Vița de Vie, The Mono Jacks, byron, Luna Amară și mulți alții vor urca pe scena festivalului, spre încântarea tuturor iubitorilor de mare și muzică alternativă.

Doru Trăscău (The Mono Jacks)
Doru Trăscău (The Mono Jacks) │ FOTO: Livia Văduva

Spre deosebire de edițiile anterioare, când cap de afiș au fost artiștii autohtoni, festivalul aduce anul acesta în line-up drept cap de afiș o trupă din străinătate; renumita formație belgiană Balthazar revine în România, unde are deja o comunitate numeroasă de fani. Pe lângă ei, pe plaja Tuzla vor mai concerta byron, The Mono Jacks, Robin and the Backstabbers, Vița de Vie, Coma, Luna Amară, Piqued Jacks (Italia), Silent Strike, Luiza Zan & Gyárfás István, Bogdan Simion & Lăutarii de Mătase, Amadeus, Dl. Goe, Oigăn + Doru, Toulouse Lautrec și E.M.I.L.

Living Rock 2022 | Lineup-ul complet

Până la festival, puteți trimite gratuit prietenilor voștri cărți poștale în care să-i chemați alături de voi pe plaja Tuzla! Pe site-ul Pink Post - pinkpost.ro/cartepostala/ - puteți alege una dintre imaginile surprinse de fotograful Cătălin Georgescu chiar pe plajă, în spațiul de festival, și s-o transformați într-o invitație inedită. Astfel veți obține o amintire marină, livrată în cutiile poștale de Pink Post, cel mai mare operator privat de servicii poștale din România.

La fel ca anul trecut, pe parcursul celor trei zile de festival (19 - 21 august) vor fi organizate acţiuni de ecologizare, tururi prin împrejurimi alături de ghizi şi sesiuni de birdwatching pentru iubitorii de păsări. Festivalierii se vor bucura de camping la umbra măslinilor sălbatici, zone de relaxare și de joacă pentru cei mici și cei mari și multe alte surprize.

Bilete pentru Living Rock 2022:

• Abonament - 250 lei
  • Bilet camping - 20 lei
  • Bilet rulotă (cei care vor sta în rulotă trebuie să achiziționeze separat bilet de acces în camping în valoare de 20 de lei pentru fiecare persoană în parte) - 50 lei

Despre Living Rock

Living Rock, singurul festival de alternativ de la mare, are ca scop promovarea scenei underground din România și sprijinirea artiștilor din zona de rock alternativ. Construit pe conceptul unic de combinare a rock-ului alternativ cu frumusețea Mării Negre, evenimentul are loc în aer liber, pe plaja Tuzla, una dintre cele mai frumoase plaje din România.