Indila la București - un concert "dislocat"

Indila a concertat în premieră la București, oferind două reprezentații la Sala Palatului pe 7 decembrie 2014. Ambele concerte au fost deschise de Delia Matache și trupa sa. Citește impresii de la primul eveniment.

Concert Indila - Bucuresti 2014
Concert Indila - Bucuresti 2014 │ FOTO: Daniel Alexandrescu / InfoMusic.ro

După o surprinzătoare cerere masivă de bilete din partea publicului românesc, concertul cântăreței Indila, recent propulsată în topuri cu două piese devenite hituri, a devenit un concert în dublă reprezentație, ambele evenimente întâmplându-se în aceeași zi, unul după celălalt.

În primul rând, dacă vă gândiți un pic la efortul de a oferi două concerte unul după celălalt, la munca de organizare și la extenuarea artiștilor, ne veți înțelege surprinderea când am aflat de succesiunea rapidă a celor două reprezentații (prima la ora 16:00 și a doua la ora 19:00). De obicei lucrul acesta se întamplă la artiști mari, care se află pe scenele internaționale de zeci de ani și decid să țină două concerte în două zile consecutive pentru publicul care îi solicită. Se pare că acum am fost martorii unei excepții, unei cerințe deosebite a publicului român pentru o artistă nouă, venită de pe tărâmul Franței.

Concert Indila - Bucuresti 2014

Indila a concertat la Sala Palatului pe 7 decembrie 2014 │ FOTO: Daniel Alexandrescu / InfoMusic.ro

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze de la concertul Indilei

InfoMusic a fost prezent la prima dintre cele două reprezentații, cea de la ora 16:00, și trebuie să recunoaștem că a fost una dintre cele mai ciudate experiențe concertistice avute vreodată. Cuvântul inspirat de acest concert a fost „dislocat”, din variate motive. În primul rând a fost dislocat de actul Deliei din deschidere, care a fost de altfel unul foarte energic și a adus publicul în starea de entuziasm necesară unui concert pop. Dislocarea a fost cauzată de diferența uriașă de stiluri a celor două interprete, de indiferența Deliei față de Indila și concentrarea pe promovarea concertului ei din luna martie a anului viitor, de pauza uriașă dintre cele două acte, de discrepanța cauzată de concertul electric al Deliei versus concertul acustic al Indilei și așa mai departe.

Delia a concertat în deschidere pentru Indila - 7 decembrie 2014

Delia în concert la Sala Palatului pe 7 decembrie 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze de la concertul Deliei

Trecând mai departe, merită pus puțin accent pe pauza dintre reprezentația Deliei și cea a Indilei, care a durat aproximativ 40 de minute, timp în care publicul începuse să își piardă vizibil răbdarea, cu instrumentiștii stând pe scenă și așteptând.

Scena, dacă tot am adus-o în discuție, a fost foarte goală și săracă, tristă chiar, dacă nu ar fi fost reflectoarele colorate, părând parcă prea mare pentru cei cinci omuleți care au început să producă muzică acustică pentru Sala Palatului. Ei bine, supriza a fost că urma sa avem parte de un concert acustic, ceea ce nu am mai experimentat la Sala Palatului, lucru care nu a picat deloc rău, doar că magnitudinea sălii și a publicului și natura actului de deschidere nu ne pregătiseră pentru un astfel de concert, mai intim, dacă putem să îl numim așa.

Concert Indila - Bucuresti 2014

Indila a intrat pe scenă sfioasă, a salutat publicul folosind apelativul “the dreamers” și le-a mulțumit pentru felul în care îi apreciază muzica. A început concertul cu “Derniere Danse”, care a sunat interesant în variantă acustică, dar poate că nu era fix ce își dorea publicul. Pe parcursul recitalului au curs piese pe care publicul le știa, precum „Tourner dans le vide”, “S.O.S.”, “Love Story” sau “Run run”, precum și un medley cu piese mai vechi, care nu sunt incluse pe albumul platinat în Franța.

Concert Indila - Bucuresti 2014

Am privit-o cu atenție pe Indila pe parcursul concertului ei și am observat că ceva nu era în regulă. Artista nu s-a simțit în largul ei și nu a părut să comunice eficient cu membrii trupei. În același timp, felul ei de a fi pe scenă, lentoarea și mișările sale, anumite pauze dintre piese și pe parcursul pieselor au arătat o persoana foarte sensibilă care își dorea să lege o altfel de conexiune cu publicul, o conexiune care nu a fost posibilă, din păcate.

Vocea ei a fost la fel de melodioasă și bogată în variațiuni precum este în înregistrări, iar cei trei instrumentiști plus DJ-ul care au însoțit-o pe scenă au fost de apreciat, mai ales la final, când au fost prezentați și fiecare a livrat câte un mic solo. Din păcate, durata concertului a fost una extrem de scurtă, de aproximativ 50 de minute, lucru care s-a adăugat la întregul amestec de elemente dislocate și a cauzat și mai multă nemulțumire publicului, care s-a oprit foarte repede din aplauze, imediat cum muzica s-a sfârșit.

Concert Indila - Bucuresti 2014

Indila a concertat la Sala Palatului pe 7 decembrie 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Dacă ar fi să sumarizăm ideile despre concertul Indilei, am spune că a părut un concert în spatele căruia s-au aflat diferite probleme organizatorice, care nu au fost dezvăluite direct publicului, dar s-au simțit prin desfășurarea sa. În același timp, am spune că a fost un concert forțat, dislocat, care nu își avea locul în Sala Palatului, nu avea de ce să fie deschis de Delia și nu avea de ce să aibă dublă reprezentație. Dacă am putea decupa din peisaj muzica acustică, pe Indila și pe instrumentiștii săi și i-am muta într-o sală mai mică, mai intimă, poate cu un alt public, cu alte așteptări și cu alte condiții organizatorice, concertul ar fi o adevărată plăcere.

Iulia Vântur a fost al patrulea jurat iUmor sezonul 13; Urmăreşte cele mai tari momente din episod

Antena 1 a difuzat pe 16 septembrie al treilea episod din noul sezon iUmor, cel care poartă numărul 13. Am avut parte de momente de standup, de un "profesor de sex", de teatru şi... imitatori de ţânţari. Nu au lipsit glumele legate de viaţă Iuliei în India.

Iulia Vântur la iUmor
Iulia Vântur la iUmor │ FOTO: Antena 1

E drept că feed-ul de ştiri cu privire la iUmor a fost dominat în ultimele 24 de ore de vestea că Mihai Bendeac ar fi rupt contractul cu Antena 1 şi nu mai apare la emisiunea de umor. E posibil un artificiu de marketing, deoarece o situaţie identică s-a petrecut sezonul trecut, când Mihai a plecat din juriu. Revenind totuşi la episodul 3, el vine după un episod 2 în care Chef Sorin Bontea a fost al patrulea jurat, iar acum Iulia Vântur a poposit la masa juriului.

Evident însoţită de un puternic flirt din partea lui Bendeac, ironii fine ale lui Cheloo şi o atitudine prietenoasă de la Delia. A primis şi un roast de la un imitator al actorului indian Salman Khan, cu care a avut o relaţie mult mediatizata.

Poate cel mai ciudat moment al serii a fost totuşi cel al "profesorului de sex", Cristian Orlanda, care ne-a oferit o doză uriaşă de cringe şi ceea ce poate fi descris doar ca "libidinoşenie". Încă nu ştim dacă a fost intenţionat sau omul chiar credea ce spunea.

Au fost şi momente reuşite, precum cel al Ralucăi Strugaru, care a povestit cum este să fii în public la iUmor şi a fost foarte expresivă cu emoţiile sale. Nu putea să se termine seara şi fără standup, iar Andrei Călina a fost leit Micutzu, în statură, înălţime, expresie facială şi glume. Emoţiile l-au dovedit totuşi.

Nu a fost doar o seară cu râsete, au fost şi lacrimi, deoarece a urcat pe scenă şi mama Iuliei Vântur. Dragoş Mitran a venit cu standup despre vicochat, iar Edi Vacariu, câştigător iUmor de acum câteva sezoane a deschis episodul. "Ţânţarii" Johnny, Noni şi Virgil au enervat şi încântat juriul.

Următorul episod iUmor e difuzat pe 18 septembrie, duminică, de la ora 20:00, iar al patrulea jurat va fi comediantul Costel.

Iulia Vântur se alătură juriului iUmor, în cea de-a treia rundă de audiții

iUmor continuă cu cea treia ediţie de audiţii, vineri, de la 20:30, la Antena 1, iar juratul-surpriză care se va alătura mesei juriului este Iulia Vântur. Găsești mai multe detalii în articol.

Iulia Vântur la iUmor
Iulia Vântur la iUmor │ FOTO: Antena 1

Seria juraţilor-surpriză iUmor continuă vineri la Antena 1. Iulia Vântur li se va alătura Deliei, lui Mihai Bendeac şi lui Cheloo în căutarea celui mai amuzant concurent al sezonului. Vedeta nu va scăpa nici ea de binecunoscutul "tratament" al show-ului - momentele de roast, venite din partea unor persoane la care s-ar fi aşteptat cât mai puţin.

"Mă bucur să fiu aici, am auzit foarte multe lucruri bune despre emisiune! Am venit cu mult entuziasm să-i văd și eu pe concurenți. Pentru că din ce am văzut eu până acum, unii dintre ei mi s-au părut senzaționali!", a declarat Iulia.

Vedeta nu a venit cu mâna goală, ci cu daruri pentru colegii săi. Ce le-a oferit juraţilor iUmor şi cum au reacţionat aceştia, telespectatorii vor putea afla urmărind cea mai nouă ediţie iUmor.

Tot vineri, câştigătorul sezonului opt iUmor, Edi Vacariu, revine în show-ul de la Antena 1 în calitate de invitat special, cu un moment savuros.

"A fost bun! Edi Vacariu a fost mai bun ca niciodată! Și-a apărat titlul pentru toți cârcotașii, clevetitorii… D-asta a câștigat: că e bun! Și a demonstrat-o din plin astăzi!", a declarat Dan Badea după prestaţia câştigătorului iUmor.

Întregul moment va putea fi urmărit mâine seară, de la 20:30, la Antena 1. Duminică, o nouă ediţie de audiţii continuă de la ora 20:00, la Antena 1, când Costel se va alătura juraţilor iUmor Delia, Cheloo şi Mihai Bendeac.

Serialul iMai Mult Umor va însoţi şi în noul sezon fiecare ediție iUmor și va fi difuzat pe Antena 1 şi pe AntenaPLAY. În noul sezon iMai mult umorVlad Drăgulin îl va impersona pe Nicuşor de la Brăila, personajul devenit viral în cadrul emisiunii În Puii Mei de la Antena 1.

Vacanţa Mare s-a reunit la iUmor în sezonul 13: Radu Pietreanu, Mugur Mihăescu şi Axinte

Sezonul 13 al emisiunii iUmor de la Antena 1 a debutat pe 9 septembrie, de la ora 20:30 şi a stat sub semnul reunirii grupului Vacanţa Mare. Nu de alta, dar al patrulea jurat a fost Radu Pietreanu şi la secţiunea de roast de la final au venit colegii săi, Mugur Mihăescu şi Axinte.

iUmor sezonul 13 episodul 1
iUmor sezonul 13 episodul 1 │ FOTO: Antena 1

Pe parcursul a 3 ore de emisiune am avut parte de magie cu cărţi de joc, momente suprarealiste, standup şi monolog din tomberon. Formatul din sezonul 12 se păstrează şi mă refer la faptul că pe lângă cei trei juraţi, Delia Matache, Mihai Bendeac şi Cheloo apare un al patrulea. Primul din acest sezon este Radu Pietreanu, care a intrat în scenă cu un număr specific de comedie muzicală. Tot la debutul episodului l-am avut invitat pentru standup pe Virgil Ciulin, câştigătorul sezonului 12 iUmor.

Nick Bodea a fost un alt nume care a urcat pe scenă, "omul cu voice over-ul" folosindu-şi vocea ca o superputere, mai ceva decât protagonistul serialului "Preacher". Până şi Bendeac a fost impresionat de timbrul său. Vlad Sliusaenco a urmat, cu un număr de standup despre viaţa de părinte şi cu marele atuu al "dulcelui grai moldovenesc" de partea sa. Ca o aluzie la Chefi la Cuţite a sosit Toma Ioan Cosmin, care a gătit cu fierul de călcat, spre enervarea şi fascinaţia juriului. Dacă se nimerea Sorin Bontea în juriu nu ar fi ieşit deloc bine.

Am avut şi două momente de umor suprarealist şi overacting, primul semnat Irina Gâciu, care şi-a construit numărul în jurul unui tomberon, din care a şi ieşit. A vorbit despre gunoaie, despre timpul său petrecut în Africa şi despre orice altceva în afară de viaţa ei personală. Bogdan Iepan a făcut overacting extrem, şi-a abuzat fizicul pentru a pune în scena o comuniune a omului cu diavolul şi s-a aruncat pe scenă violent.

Jeki Yoo a venit din Coreea pentru un număr de magie, iar Sandu Buzilă a fost preferatul meu în această ediţie. El a cântat piese de la The Motans şi Carla's Dreams, schimbând versurile cu unele comice, despre iubita sa supraponderală. Talentul vocal deosebit i-au făcut pe toţi cei din sală să se ridice în picioare şi toate comentariile de pe YouTube îl "acuză" că ar fi realul Carla's Dreams. Cheloo nu a fost deloc impresionat.

Seara s-a încheiat cu Cătă Dum, cu un număr de standup despre românii din Anglia şi modul în care se integrează acolo sau nu. La secţiunea de roast au venit Andrei Duban, Cătălin Moroşanu, care insistă că Radu Pietreanu l-a antrenat pentru luptele sale, dar şi Alin Oprea şi Axinte. Invitatul cel mai de seamă a fost totuşi Mugur Mihăescu, care a folosit "şopârliţe" amintind de perioada lui Ceauşescu pentru a spune glume despre preşedinţii României din ultimii 30 de ani, despre pandemie, LGBTQ şi restricţii.

În segmentul Ai Mai mult Umor Vlad Drăgulin a devenit Nicusor de la Brăila, personajul care l-a consacrat la început de carieră. Nu uitaţi că pe 11 septembrie avem încă un episod bonus iUmor, cel de duminică de această dată.