pop, rock, world music

Horia Brenciu: Show spectaculos de patru ore la Sala Palatului

Impresii de la concertul sustinut de Horia Brenciu pe data de 30 martie la Sala Palatului.

Concert Horia Brenciu la Sala Palatului (martie 2013)
Concert Horia Brenciu la Sala Palatului (martie 2013) │ FOTO: Vlad Pîrîu / iConcert.ro

Sâmbătă seara am lăsat orice fel de problemă la ușa Sălii Palatului și am pășit într-o călătorie alături de Horia Brenciu și orchestra sa. Într-o sală plină până la refuz cu oameni de toate vârstele, artistul și-a făcut apariția în mijlocul publicului, dând startul spectacolui cu piesa "Dancing on the Ceiling". A urmat apoi un mix, unde baza a fost piesa proprie "Funky Party", în combinație cu "Papa Was A Rolling Stone", "Vino inapoi" (interpretare comică a chitaristului și clăparului), "Dă-mi nopțile înapoi", "Ani de liceu", "Un copac cu flori", "Bunica bate toba", momentul fiind similar unei serbări școlare.

A început apoi un nou moment interactiv, unde am ascultat piesa "La, la, la" în totalitate, iar la preluarea "Pepita" din repertoriul Bosquito, Horia a coborât din nou printre spectatori și a dansat alături de Andra, aflată și ea la concert. Corina Chiriac a fost unul dintre invitații speciali și a reușit să creeze o atmosferă nostalgică cu melodii precum "Ne cunoaștem din vedere", "Ce mică-i vacanța mare", "Opriți timpul" și "Strada Speranței". Horia a făcut apel la o poveste de dragoste din trecutul său, dansând și cântând alături de solistă.

Horia Brenciu și Corina Chiriac la Sala Palatului

Horia Brenciu și Corina Chiriac la Sala Palatului │ FOTO: Vlad Pîrîu / iConcert.ro

Au existat două momente inedite, când Iuliana Pușchilă a cântat alături de profesorul său de la Vocea României piesa "Vocea ta" și altul în care Horia Brenciu l-a sunat pe Dan Bittman, fredonând amândoi refrenul melodiei "Dincolo de nori". Horia a ținut să îi transmită public solistului Holograf că nu trebuie niciodată să se lase de muzică pentru că vocea lui sună mai bine decât oricând.

A urmat în program un set acustic, unde invitatul de marcă a fost Mircea Baniciu, momentul semănând cu atmosfera creată într-o tabară montană. Nu a lipsit piesa "Eșarfă în dar", pe care Mircea a interpretat-o singur, clipa fiind una de un sentimentalism pur.

"Septembrie luni" a fost melodia care de fapt ne-a relevat că nu chiar totul a fost planificat, piesa fiind interpretată in extenso, beneficiind de un dans contemporan bine ales. "Daca ai ști" a culminat la capitolul emoții, Horia Brenciu fiind destul de tulburat în momentul când a prezentat piesa și mai ales atunci când a cântat-o cu o emoție netrucată. A amintit de campania "Dăruiește viață" și de necesitatea unor maternități mai bine echipate din punct de vedere tehnic, invitându-i pe cei prezenți să i se alăture demersului de a salva copii născuți prematur.

Concert Horia Brenciu la Sala Palatului (martie 2013) │ FOTO: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Au apărut apoi pe scenă foștii săi elevi de la Vocea României care au interpretat fragmente scurte: Laurian Manta, Ovidiu Lazăr, Maria Cojocaru, Vlad Simion, cel din urmă ținând piept cu brio uraganului Brenciu. În uralele unei săli arhipline, Julie Mayaya și-a făcut apariția și a demonstrat, dacă mai era nevoie, de ce este una dintre cele mai bune voci nu doar din România. Cu mixul de început dintre "I Gotta Feeling" și "Something's Got a Hold On Me", Julie a cântat solo, doar cu pian, piesa "Je t'aime", impresionând audiența care și-a potolit orice fel de gest în timpul respectiv. Alături de Horia, a intepretat duetul dintre ei "Kiss On My Lips" , piesa fiind una într-adevăr foarte reușită, punând în valoare timbrele celor doi artiști.

Au fost interpretate piese de pe noul album "40", printre care și "Who's your daddy", alături de foștii participanți ai show-ului TV.

Cel mai frumos și bine realizat moment a fost din punctul nostru de vedere piesa "With A Little Help From My Friends", care s-a dorit tribut pentru unii dintre cei mai valoroși artiști ai României: Gheorghe Dinică, Teo Peter, Florian Pittiș, Irina Petrescu, Şerban Ionescu, Iurie Darie, Mălina Olinescu, Adrian Pintea și Laura Stoica. Fetele din backing-vocals au strălucit și o oferit o greutate incredibilă piesei, orchestra fiind și ea la mare înălțime.

Nu au lipsit alte două piese din repertoriul semnat Horia Brenciu ("Cine ești tu" și "La radio"), iar la un moment dat a fost  demonstrat faptul că solistul este cu adevărat dirijorul orchestrei sale (moment comic în care componenții și-au folosit abilitățile vocale pentru a interpreta gama Do major). Pe tot parcursul spectacolului, instrumentiștii au avut partituri în care au cântat cu vocea.

Au existat însă clipe care nu s-au dovedit atât de amuzante pentru toată lumea, precum medley-ul cu piese actuale marca Connect-r, Corina, Loredana și Smiley sau cel în care Codruț Kegheș (Dezbrăcatul) a intepretat partituri de operă. Nu a lipsit bis-ul, care a constat în mai multe refrene de melodii precum "Strada ta" (Iris), "Umbre pe cer" (Holograf), "O portocală" (Anda Călugăreanu), "Tu, eu și-o umbrelă" (Dan Spătaru), "Găsește-mi loc în inima ta" (Ştefan Bănică) sau "Truli". A intepretat și Julie Mayaya alături de Andreea din orchestra HB o piesă Vaya Con Dios, finalul aparținând lui Horia cu piesa lui celebră "Fac ce-mi spune inima".

Concert Horia Brenciu la Sala Palatului (martie 2013) │ FOTO: Horia Brenciu www.facebook.com

Deconectarea a fost una eficientă pentru că nu am simțit cum trec minutele dintr-un show care a fost total. Cu o echipă excepțională, un tehnic de invidiat și o orchestră bine dirijată de Horia Brenciu, spectacolul a fost bine gândit și regizat până în cel mai mic punct. Artistul a mărturisit că a pregătit cele patru spectacole timp de șase luni, lucru care s-a văzut și simțit, toate piesele fiind bine dozate și studiate. Poate că accentul a fost prea mult pus pe melodii internaționale celebre, care oricum au fost interpretate parțial, devenind totul o înlănțuire de momente comice de cele mai multe ori și cu prea puțin substrat afectiv. În concluzie, merită să îl vedeți pe Horia Brenciu în concert. Entertainerul este la înălțime în show-urile sale și își mulțumește fanii pe deplin.

VIDEO LIVE HORIA BRENCIU - "Who's your daddy"

Irina Rimes a dezvăluit în podcastul lui Horia Brenciu că pregătește un concert la Sala Palatului, vorbind și despre planuri ipotetice de nuntă - VIDEO

Irina Rimes a cântat și a povestit alături de Horia Brenciu, în podcastul Lucruri Simple. Artista a oferit noi detalii cu privire la albumul "Acasă", pe care-l va lansa anul acesta, dezvăluind și că pregătește un concert inedit, primul de la Sala Palatului. Printre picături, s-a discutat și despre chestiuni sentimentale, Horia dorind să afle dacă o nuntă și un copil se regăsesc printre planurile ei de viitor.

Irina Rimes la podcastul lui Horia Brenciu
Irina Rimes la podcastul lui Horia Brenciu │ FOTO: Captură YouTube

O discuție cu Horia Brenciu nu putea avea loc decât într-un cadru festiv, așa că Irina Rimes a fost întâmpinată la podcast ca la nuntă, având și un meniu pe măsură, cu mâncăruri moldovenești. În această atmosferă jovială, Irina a vorbit despre muzică, iubire și planuri de viitor, atât pe plan profesional, cât și personal. Artista a anunțat că albumul "Acasă", la care lucrează de multă vreme, va fi lansat anul acesta.

Irina Rimes: "("Acasă") e despre întoarcerea la origini și la cine ești tu"

"De fiecare dată când mă pierd, mă întorc la începuturi și anul ăsta mă întorc la începuturi, mai ales. O să lansez un album, care se numește "Acasă", și piesele de pe acest album descriu o fată care, pe lângă relația eșuată, care i-a dat foarte mari bătăi de cap și de care s-a desprins foarte greu, s-a și pierdut din punct de vedere inspirațional. Nu mai știe despre ce să scrie. Despre el a scris deja două albume, industria o sufocă, Instagramul mă sufocă, TikTok-ul mă sufocă, aia mă sufocă, aia mă sufocă, nu mai am timp de muzică, ceea ce e cel mai important, cred eu.

Am decis să las totul și să mă apuc de album. De fapt să termin albumul pe care-l începusem de hă hă. Am luat o rulotă și am plecat spre casă, spre Chișinău, dar mai multe detalii atunci când o să apară albumul, pentru că am făcut un proiect mare. Cred că e cel mai mare proiect din viața mea, cel mai ambițios proiect pe care l-am avut vreodată, și am vrut să iasă la pachet cu toate. Cel mai important pentru mine este acest album, care se numește "Acasă" și în care sper să se regăsească multă lume. (...) E despre întoarcerea la origini și la cine ești tu", a detaliat Irina.

Unde ar face nuntă Irina Rimes

Relația artistei cu David Goldcher a fost, de asemenea, un punct de focus în discuția cu Horia. Cei doi au interpretat mai multe piese în limba franceză, Horia întrebând-o apoi direct pe Irina dacă își dorește să facă nuntă în România sau în Franța. Luată pe nepregătite, Irina a început să spună că pentru Franța plănuiește ceva restrâns. Dojenindu-l, apoi, pe Horia, că i-a dat vin, a reformulat. A menționat că discuția este ipotetică și a dezvăluit că ar face două evenimente.

"Ipotetic vorbind, dacă m-aș căsători, aș face o mică petrecere într-un châtelet (mic castel) în Franța, cu familia - familia lui, familia mea, prieteni foarte apropiați - și o nuntă moldovenească în România", a dezvăluit Irina.

Cât despre copii, Horia i-a prezis că va avea gemeni. Întrebată și cam în cât timp crede că va deveni mămică, Irina a mărturisit că și-ar dori să se întâmple cam într-un an, doi.

Vocea României și primul concert Irina Rimes la Sala Palatului

Horia și Irina au vorbit, printre altele, și despre Vocea României, despre concurenți preferați, dar și despre sesiunile de compus, unde lucrurile merg strună atunci când există chimie între compozitor și producător. Irina a mărturisit că Alex Cotoi este unul dintre producătorii cu care colaborează cel mai bine.

Pe final de podcast, Irina Rimes a anunțat că plănuiește primul ei concert la Sala Palatului, care va marca, cel mai probabil, lansarea albumului "Acasă"

"Horia, am să te invit la primul meu concert la Sala Palatului, la care lucrez", a anunțat Irina.

Podcastul s-a încheiat cu o serie de întrebări rapide. Întreaga discuție poate fi urmărită mai jos.