Cele mai așteptate concerte în România și recomandăriCele mai importante concerte în Romania în 2019 Olanda este câștigătoarea Eurovision 2019 - VEZI CLASAMENTUL Lucia la InfoMusicLucia tratează un tabu al societății în piesa Catastrophe: "Mă lovesc de chestia asta foarte des" - VIDEO Un bis plin de dragoste de la Lenny Kravitz - RECENZIE CONCERT INFO CONCERT:
Chris Botti
INFO CONCERT:
BZN - Grand Finale Tour
INFO CONCERT:
Michael Bolton

Holograf la Sala Palatului - Rețetă de succes garantată

Pe 5 martie a avut loc primul concert "extraordinar" Holograf din 2019, la Sala Palatului din București, cu sala plină. În debut de primăvară, trupa veșnic verde a cântat piese ce sunt și vor fi iubite din generație în generație.

Concert Holograf - Sala Palatului pe 5 martie 2019 (foto: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro)

Atunci când trupa Holograf organizează un concert, nu mai e nevoie de vreo ocazie specială, vreun anume tip de advertising sau de vreun concept nou al modului de a se prezenta, căci după 40 de ani de istorie muzicală de succes pe scena românească și hituri de ordinul zecilor, Holograf are rețeta succesului garantată.

Ne amuzam privind către titlul "concert extraordinar Holograf" și ne întrebam dacă nu fiecare concert Holograf este extraordinar. Și dacă nu, cum arată un concert Holograf care nu este extraordinar? Ei bine, putem răspunde cu afirmația că la Sala Palatului concertul a fost extraordinar datorită sălii pline până la refuz de oameni din toate generațiile, de la bunici la adolescenți și copii târâți de părinții lor să vine să fredoneze cu toții împreună "melodia aia cu inelu'".

Atât de extraordinare sunt concertele Holograf încât nu au nevoie de nicio deschidere, de  niciun warm-up act sau strategie specială de a încălzi publicul. Odată urcați pe scenă, încep să cânte iar publicul intră imediat în atmosferă alături de ei.

Ce e drept, piesele lor au o anume rețetă de succes pe care muzicienii Dan Bittman, Edi Petroșel, Mugurel Vrabete, Tino Furtună și Romeo Dediu au urmat-o și o urmează pentru satisfacția fanilor, iar ingredientele putem spune că sunt următoarele: versuri care arată latura vulnerabilă a bărbatului, o linie melodică bogată în instrumente dar în același timp simplă, un refren ușor de ținut minte și vocea caldă a lui Dan Bittman. De altfel, în prima parte a concertului piesele cântate au urmat această rețetă, până la momentul în care registrul s-a schimbat total, chiar la timpul potrivit, căci deja ritmul devenea monoton.

Concert Holograf - Sala Palatului pe 5 martie 2019 (Foto: Alex Vlad Covaci / InfoMusic.ro)

Cum se poate schimba registrul în mijlocul unui concert Holograf? Aducând pe scena o piesă veche! În momentul în care au intrat riffurile și clapele de la "Singur pe Drum", iar Dan Bittman a plecat de pe scenă, lăsând partea de lead vocals pentru Mugurel Vrabete, ne-am simțit ca și cum am fi fost instant catapultați în timp. Într-un timp al rebeliunii rockului clasic și psihedelic al anilor '70 care suna total diferit de pop-rockul melodic sufletist al Holografului contemporan.

Ne-am bucurat imens de acest intermezzo care ne-a scos din ritmul rețetei de succes și ne-a făcut poftă de mai multe astfel de surprize. Ei bine și tocmai când ne întrebam de ce nu aduc Holograf invitați pe scenă să cânte alături de ei piesele bine cunoscute, de ce oare sunt atât de individualiști, dorința  ni s-a îndeplinit și am avut parte de o nouă surpriză. Scena s-a umplut de tineri adolescenți care fac parte dintr-un spectacol muzical numit "Dacă noi ne iubim", primul astfel de spectacol pus la cale de Julieta Georoiu pe muzica Holograf. Am ascultat piesa "Oriunde te vei afla" într-o interpretare feminină care ne-a dat fiori în repetate rânduri, după care culoarea și dansul au dinamizat scena la maxim printr-o mulțime de tineri talentați care și-au exprimat recunoștința pentru muzica Holograf pe care au crescut și pe care acum au ocazia să își pună în valoare talentele.

Concertul a continuat apoi cu piese binecunoscute și iubite precum "Să nu-mi iei niciodată dragostea", "Ochii tăi", "Ți-am dat un inel", "Cât de departe", "Pierd înălțimea din ochii tăi" și ajungând la final să servească și piesa "Banii Vorbesc", care deși nu face parte din rețeta clasică de succes, a fost și încă este foarte iubită. Iar ca să nu uităm că primăvara tocmai începe, piesa bis de final a fost "Primăvara începe cu tine", cu publicul în picioare, cântând și dansând alătui de membrii Holograf.

A fost, într-adevăr un concert "extraordinar" prin bucuria și pofta de viață a publicului, prin voioșia și dedicarea datorită unor muzicieni care au rămas nedespărțiți pe un drum de peste 40 de ani, urmându-și propria rețetă de succes transmisă din generație în generație.

RECOMANDARE: Vezi galeria foto de la concertul Holograf din 5 martie de la Sala Palatului.

Flavia Cioceanu este Redactor la InfoMusic.ro.