The Hollywood Vampires - petrecere în stil american la Romexpo

Pe 6 iunie 2016 am petrecut în stil american alături de The Hollywood Vampires la Romexpo. Alice Cooper, Johnny Depp, Joe Perry, Matt Sorum și Robert DeLeo au readus la viață piese celebre ale legendelor care nu mai sunt printre noi. Vă invităm să citiți în continuare câteva impresii de la eveniment.

Concert The Hollywood Vampires la București pe 6 iunie 2016 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Spirit, The Who, The Jimmy Hendrix Experience, The Beatles ori Led Zeppelin...? Dacă vi s-ar pune această întrebare, ați putea alege? Nu, bineînțeles că nu, motiv pentru care Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry, Matt Sorum (ex-Guns N’Roses) și Robert DeLeo (Stone Temple Pilots) pe scurt Hollywood Vampires, i-au adus pe toti, pe înserat, pe scena de la Romexpo, într-un concert plin de culoare și artificii.

Înainte ca rockerii vampiri să intre pe scenă, publicul a fost încălzit de trupa românească Robin and the Backstabbers (Andrei Robin Proca, ShakeHeartbreak, Norman Bates, Oigăn, Dragonul Roșu și TRădanu) cu piese deja emblematice precum „Sat după sat”, „SPNZRTR” sau „Soare cu dinți”.

Robin and the Backstabbers în concert la Romexpo pe 6 iunie 2016

Robin and the Backstabbers în concert la Romexpo pe 6 iunie 2016 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

RECOMANDARE: Vezi galeria completă cu Robin and the Backstabbers

Nu au decât un an de când au urcat pe scenă în această formulă și deja se mândresc cu un album și multe concerte. Evident, notorietatea fiecărui membru a avut un cuvânt de spus în toată această ecuație, însă ideea de a readuce în prim-plan muzica rockerilor din perioada anilor '70 nu poate fi decât primită cu brațele deschise de adevărații cunoscători ai muzicii de acum aproape 40 de ani.

Concert The Hollywood Vampires la București pe 6 iunie 2016

RECOMANDARE: Vezi galeria completă cu Hollywood Vampires

„În seara asta vă vrem urechile. Mai târziu, vă vom dori gâturile”, ne-a avertizat Alice Cooper.

Ce poate fi mai frumos decât să asculți Rise the Dead, I Got a Line on You, Pinball Wizzard, My Generation sau Manic Depression într-o interpretare a lui Alice Cooper. Poate că pe alocuri vocea lui nu mai este aceeași pe care în anii '90 o auzeam în piesele House Of Fire sau Poison, care ne-a întipărit în minte primele acorduri rock și care ne-a făcut să îndrăgim acest stil, însă trebuie să recunoaștem că spectacolul și verva lui sunt la cote înalte. La cei aproape 70 de ani, titanul Cooper, la fel de excentric și de nonconformist, încă poate domina scena și poate câștiga publicul, ceea ce contează extrem de mult pentru un artist.

Pe parcursul celor 19 piese pe care le-a interpretat în concertul de aseară, Alice Cooper a reușit să-i facă pe toți cei prezenți să trăiască la maximum fiecare vers, fiecare notă. Iar emoția creată a fost fantastică, mai ales când piese precum Come Together a celor de la The Beatles sau Whole Lotta Love, care le-a adus celor de la Led Zeppelin primul disc de aur, au ajuns exact unde trebuiau, adică la inimile rockerilor pentru care numele Fleetwood Mac, Aerosmith sau Motörhead înseamnă ceva.

Dar nu doar Alice Cooper a fost vinovat de tot spectacolul de aseară, pentru că și Johhny Depp, pe care toate femeile l-au admirat și aplaudat îndelung, a avut un cuvânt, mă rog, o notă, de spus, în toată povestea vampirilor. Cu ceva experiență în mânuirea chitarei, pe care a descoperit-o la vârsta de 12 ani, Depp, care aseară a purtat chiar o ie românească, și-a arătat o nouă față și a demonstrat, încă o dată, că scena, fie ea a unui film sau a unui concert, îi aparține în totalitate. Din playlistul serii, a făcut parte și piesa compusă de actor, As Bad as I Am. Aplauzele celor din public și tortul pe care l-a primit la sfârșitul concertului au fost, pentru el, poate cel mai frumos cadou de ziua lui, 9 iunie, când va împlini 53 de ani. Din întregul peisaj nici al treilea titan nu s-a lăsat mai prejos.

Joe Perry a oferit un adevărat show pentru cei prezenți. Chitaristul Aerosmith a zdrobit o chitară pe scenă și și-a demonstrat talentul vocal în momentul în care a cântat piesa Stop Messing Around.

Cât privește revenirea lor într-un nou concert, după cum a zis Alice Cooper la final, ei au de gând să se întoarcă în România, tărâmul vampirilor și al vârcolacilor.

Evenimentul de pe 6 iunie 2016 a fost organizat de Phoenix Entertainment și a atras în jur de 8000 de oameni, preponderent rockeri, dar și fani ai celebrului actor. Ploaia de dinainte de concert a întârziat programul cu o jumătatea de oră. Totodată, majoritatea spectatorilor au venit la concert după ora 19.00, formând o coadă record la singura poartă disponibilă. Din fericire, așteptarea nu a fost lungă, iar vremea a ținut ulterior cu rockerii.

Setlist concert The Hollywood Vampires:

1. Raise the Dead
  2. I Got a Line on You (Spirit cover)
  3. 20th Century Boy (T. Rex cover)
  4. Pinball Wizard (The Who cover)
  5. My Generation (The Who cover)
  6. Manic Depression (The Jimi Hendrix Experience cover)
  7. Cold Turkey (Plastic Ono Band cover)
  8. Come Together (The Beatles cover)
  9. 7 and 7 Is (Love cover)
  10. Whole Lotta Love (Led Zeppelin cover)
  11. Five to One / Break On Through (to the Other Side)(The Doors cover)
  12. Rebel Rebel (David Bowie cover)
  13. Suffragette City (David Bowie cover)
  14. As Bad As I Am
  15. Stop Messin' Around (Fleetwood Mac cover)
  16. My Dead Drunk Friends
  17. Ace of Spades (Motörhead cover)
  18. I'm Eighteen (Alice Cooper cover)
  19. Sweet Emotion (Aerosmith cover)
  20. Train Kept A-Rollin' (Tiny Bradshaw cover)
  21. School's Out (Alice Cooper cover) (with 'Another Brick in the Wall Part 2' snippet)

Asaf Avidan este cap de afiș la Rocanotherworld 2024; află ce artiști mai urcă pe scenă

Cea de-a noua ediție a festivalului Rocanotherworld va avea loc în perioada 20-23 iunie 2024 la Iași, și va reuni pe scenă un lineup internațional de excepție. Abonamentele sunt deja disponibile online. Găsești mai multe detalii în articol.

Concert Asaf Avidan la Full Moon Live Arenele Romane pe 16 septembrie 2016 │ FOTO: Andrei Zidaroiu / InfoMusic.ro

Rocanotherworld 2024 este organizat sub semnul echilibrului, îmbinând armonios energia interpretărilor live cu varietatea și dinamica evenimentelor conexe dăruite unui public ghidat de cele trei valori definitorii ale festivalului: #becurious, #bedifferent și #beforothers.

Rocanotherworld este un festival explorator de muzică, artă, gânduri, oameni și idei, care a luat naștere la Iași în 2016, in memoriam Ioan Dan Niculescu, fiind organizat de Asociația Industrii Creative și Showberry. Acesta reprezintă o călătorie colectivă, o stare de spirit, o celebrare a vieții prin (re)conectarea la valori, o efervescență culturală și o conturare a felului de-a fi - curios, diferit și pentru ceilalți.

Primii artiști confirmați la Rocanotherworld 2024

Asaf Avidan, om la lună, Robin and The Backstabbers, K not K și Dora Gaitanovici sunt primii artiști care își anunță prezența în fața publicului festivalier.

Orientat spre o carieră solo de mai bine de un deceniu, Asaf Avidan a fascinat publicul din întreaga lume printr-o abordare muzicală autentică, versuri emoționante și un timbru vocal emblematic. De-a lungul timpului, Avidan s-a aventurat în turnee mondiale extinse, continuând să scoată un număr impresionant de bijuterii muzicale. Într-un cadru solo intim, sub umbrela Ichnology Solo Tour, artistul poartă poveștile de pe cel mai recent album, "Anagnorisis", vechile sale hituri și talentul său multi-instrumental și va aduce pe scena festivalului ieșean un show fermecător.

Călătoria muzicală inițiată sub numele om la lună ne întoarce în primăvara anului 2018 spre proiectul de rough acoustic poetry al lui Doru Pușcașu, un demers sincer și autentic de poezie cântată, în care chitara sau pianul completau versurile meșteșugite de Doru. În toamna lui 2019, lui Doru i s-au alăturat Dragoș Strat, Cătălin Constantin și Adrian Maraloiu, om la lună devenind astfel full band, cu apariții live tot mai dese. La patru ani de la înființare, om la lună a devenit una dintre cele mai populare și iubite trupe de rock alternativ / indie rock din România, cu numeroase concerte sold out și o comunitate de fani devotați în continuă expansiune. Așa cum se autodefinesc "Om la lună este un strigăt. De mare iubire, de frică, singurătate, bucurie, tristețe și regăsire" care continuă să seducă și să cucerească publicul din toată țara.

Adunați în 2010 de către solistul și compozitorul Andrei Robin Proca după o călătorie solitară de o săptămână prin Munții Călimani, Robin and the Backstabbers își descriu muzica drept "pop melodramatic". Nu au ajuns o trupă de coveruri după albumul "Graceland" al lui Paul Simon, așa cum își imaginau la început, dar au reușit să ia pe sus scena de muzică alternativă din România cu melanjul lor de rock eclectic și versuri moderniste, criptice. "Vladivostok", mult-așteptatul epilog al trilogiei "Bacovia Overdrive" a fost lansat în noiembrie 2019 printr-un concert la Arenele Romane din București și a fost precedat de trei cântece: "Vladivostok 2" - cu un videoclip realizat de Barna Nemethi, "Tarantella (O casă, cândva)" - cu un videoclip gândit de Horia Cojan și "M E C A N I C Ă F I N Ă".

Unul dintre cele mai interesante exporturi muzicale din Europa de Est, duo-ul K not K (cunoscut inițial sub numele de Karpov not Kasparov) face muzică electronică optimistă inspirată de jocul de șah. În ultimii 8 ani, trupa a cântat în 38 din 44 de țări europene pe scene de club sau culturale, muzee, galerii de artă, dar și pentru festivaluri importante, împărțind scena cu nume sonore precum GusGus, Underworld, AltinGun, Poni Hoax și altele. K not K are în discografie LP-ul "Soundtrack for a Game of Chess", "The Vocal Edits", EP-ul "Memory". După un turneu european și național, duo-ul pregătește lansarea unui nou material discografic imprimat cu arome orientale.

Proiectul Dora Gaitanovici este un produs muzical original și îndrăzneț. Sound-ul lor îmbină elemente alternative, progressive și modern rock, cu ușoare influențe folclorice. Publicul i-a remarcat la Vocea României și la Eurovision, iar piesa "Ana" a stat 3 săptămâni pe locul 1 în Top 50 Viral Romania pe Spotify, lucru care le-a oferit o invitație specială pe main stage la Electric Castle. Pasiunea pentru muzică și forța interpretărilor i-au plasat pe tinerii artiști printre favoriții publicului iubitor de reprezentații live.

Prețuri și info bilete Rocanotherworld 2024

• Abonamentele au fost puse în vânzare online, la prețuri cuprinse între 160 lei (+comision) și 320 lei (+comision).
  • Studenții beneficiază de abonamente la un preț redus, iar copiii cu vârstele sub 12 ani au acces gratuit, însoțiți de un adult posesor de bilet.