HIM - 666 de plăceri nevinovate şi o noapte infinită de vară la Timişoara

Atunci când nimeni nu se mai aştepta ca HIM să revină în România, surpriza s-a produs, iar trupa finlandeză a concertat pe 31 iulie în Parcul Rozelor din Timişoara. Deşi nu au fost foarte comunicativi cu publicului, HIM au reuşit să-i cucerească cu hiturile lor pe fanii veniţi din toată ţară. Află din articol mai multe detalii despre cum s-a desfăşurat concertul.

HIM în Parcul Rozelor din Timișoara
HIM în Parcul Rozelor din Timișoara │ FOTO: Rocker's Inn www.facebook.com

Nouă ani i-am aşteptat pe HIM să revină la noi în ţară şi iată că în cele din urmă finlandezii s-au întors, iar de această dată au concertat în Parcul Rozelor din Timişoara, pe 31 iulie. Băieţii au avut grijă să aducă şi puţin frig cu ei din nordul Europei, căci după nouă ore petrecute pe drum am scăpat de canicula din capitală şi am găsit un cer gri şi miros de ploaie în Timişoara.

HIM în Parcul Rozelor din Timișoara

HIM în Parcul Rozelor din Timișoara │ FOTO: Rocker's Inn

Aeon Blank, Tiarra şi Myrath au fost trupele din deschidere care au prelungit aşteptarea fanilor de a-i vedea pe HIM. Prima formaţie - Aeon Blank a venit tocmai din Bucureşti pentru a încinge atmosfera din parc. Băieţii au fost foarte dinamici pe scenă şi au încercat să ne facă o aşteptare cât mai plăcută a trupei HIM. Printre piesele pe care le-am memorat s-au numărat "Of gravity and passion", care este de altfel şi prima lor melodie difuzată la radio şi "Behind closed doors".

Tiarra a fost singura trupă care a adus prezenţe feminine pe scena din Parcul Rozelor. Vocea caldă a Andei, notele suave interpretate la vioară şi violoncel şi parfumul de trandafiri au îndulcit ultima seară din luna iulie. Alex, însă, a energizat publicul şi a făcut ca pletele să se agite haotic în primele rânduri, atunci când a ales "balada" Burn, aşa cum îi place lui s-o numească. Nu ştiu dacă cei de la Tiarra au fost ghinionişti pentru că toboşarul lor s-a accidentat, sau norocoşi pentru că au avut alături alţi doi, care i-au ţinut locul şi au făcut faţă cu brio situaţiei.

HIM

După ce i-am ascultat pe români, am călătorit brusc în Orientul Mijlociu, alături de Myrath, o formaţie sosită din Tunisia. Genul care îi defineşte pe cei de la Myrath este oriental metal, iar influenţele folclorice din piesele lor te trimit cu gândul la poveşti din deşert sau la personaje precum Aladdin. Zaher Zorgati, solistul trupei a cucerit întreaga scenă cu vocea sa puternică şi cu melodii precum "Tales of the sands", "Merciless Times" şi "Madness".

După 9 ani, aşteptarea a luat sfârşit, iar dorinţa noastră de a-i revedea pe cei de la HIM s-a materializat, atunci când Ville Valo, Linde, Migé, Emerson Burton şi noul toboşar Kosmo au urcat pe scenă. Vocea baritonală a solistului m-a făcut să tremur încă de la primele versuri ale piesei "Buried alive by love". Cine credea că Ville este vampir, nu se înşela. Artistul a găsit elixirul tinereţii pentru că la vârsta de 38 de ani arată mai bine ca oricând. Deşi în cadrul interviului mi-a spus că viaţa eternă i se pare plictisitoare, cu siguranţă a făcut pact cu timpul, pentru ca acesta să nu îşi lase amprenta asupra sa.

HIM în Parcul Rozelor din Timișoara

"Join me in death" şi un cer plin de stele deasupra lui Valo au fost îndeajuns pentru a-mi aminti celebrul videoclip al piesei. Deodată Parcul Rozelor s-a transformat într-un palat de gheaţă, iar fiori reci mi-au cuprins trupul în timp ce fredonam fiecare vers alături de Ville.

Linde şi Migé au fost cei mai energici din trupă, în ciuda faptului că au mai îmbătrânit, în timp ce domnul Valo a fost destul de cuminte pe scenă. Acesta nu a vorbit foarte mult cu publicul şi nici nu s-a apropiat de fani, iar în timpul concertului a părut puţin abătut. La finalul piesei "Funeral of Hearts" a încercat să facă o glumă, schimbând versul "bloom" cu "gloom", lucru ce a iscat râsete în rândul celor prezenţi.

HIM în Parcul Rozelor din Timișoara

"Your sweet 666" s-a transformat în "Your sweet 999", căci după 9 ani în care le-am dus dorul şi 9 ore petrecute pe drum până la Timişoara,  HIM a revenit pe scena românească la ora 9, cu un setlist încărcat de hituri precum "Wings of a butterfly", "In joy and sorrow", "Heartkiller", "Right here in my arms" şi "Tears on tape". Am avut ocazia de a asculta şi celebrul cover "Wicked Game", piesă care îi aparţine lui Chris Isaak.

Abia spre finalul concertului, Ville a prins puţin curaj şi ne-a mulţumit în numele trupei pentru că am venit să-i ascultăm. După concertul din Timişoara, HIM urma să concerteze a doua zi în Ungaria, iar Valo părea puţin îngrijorat punându-şi problema dacă vor ajunge să susţină show-ul la timp.

"Cred că HIM ar fi trebuit să se numească IF, hahaha", a spus Ville Valo.

Când a venit timpul pentru "Right here in my arms", Ville ne-a arătat cum să menţinem ritmul alături de trupă, lovindu-se în cap cu microfonul. Şi dacă tot a venit vorba de capul său, solistul a urcat pe scenă purtând emblematicul fes, în ciuda faptului că ne aflam încă în luna iulie.

HIM în Parcul Rozelor din Timișoara

Momentul meu preferat a fost intepretarea piesei "Gone with the sin", un cântec cu o încărcătură emoţională foarte puternică şi cu versuri pasionale, ce se potrivesc perfect cu timbrul sobru şi latura misterioasă a vampirului finlandez.

Când toată lumea credea că show-ul s-a încheiat cu melodia "When Love and Death Embrace", HIM s-a reîntors pe scenă pentru bis, alegând să cânte celebra piesă a lui Billy Idol, "Rebel Yell". Strigăte, aplauze, poate şi "lacrimi pe bandă" - asta au împărţit fanii români cu trupa lor mult iubită. Ville, un lord al întunericului, a adus tocmai din Nord pasiunea unei nopți infinite de vară și 666 de plăceri nevinovate pentru publicul său.

Se pare că cei din trupa HIM s-au simţit bine la noi, în special Kosmo, noul toboşar al trupei, care a ţinut să împărtăşească tuturor fanilor săi de pe facebook, bucuria de a se afla în România, postând următoarea fotografie, însoţită de mesajul:

"Thank you so much Roses Park, Timisoara, Romania!! It was a blast! I was so excited that I forgot to take a picture at the gig but maybe next time! See ya tomorrow at Fezen Fest, Hungary!!" a scris Jukka Kröger pe contul său de facebook.

HIM în backstage alături de echipa Phoenix Entertainment

HIM în backstage alături de echipa Phoenix Entertainment │ FOTO: www.facebook.com

Le adresez mulţumiri celor de la Phoenix Entertainment, care s-au ocupat de organizarea concertului, pe care l-am aşteptat de atâta timp. Sper că HIM se vor întoarce în curând în ţară şi nu ne vor mai lăsa încă 9 ani să-i aşteptăm... nu cred că ne dorim să vedem nişte pensionari.  Însă un lucru este cert - Ville este un Dorian Gray, care acum are propriul său portret primit din partea InfoMusic. Mai multe poze găsiți în albumul Rocker's Inn de pe Facebook.

Ville Valo

Ville Valo

Setlist Concert HIM

• Buried Alive By Love
  • Poison Girl
  • The Kiss of Dawn
  • Pretending
  • Into the Night
  • Killing Loneliness
  • Scared to Death
  • Your Sweet 666
  • Join Me in Death
  • Bleed Well
  • In Joy And Sorrow
  • All Lips Go Blue
  • The Sacrament
  • Rip Out the Wings of a Butterfly
  • Gone With the Sin
  • Wicked Game (Chris Isaak cover)
  • Heartkiller
  • Heartache Every Moment
  • Tears on Tape
  • Right Here in My Arms
  • The Funeral of Hearts
  • When Love and Death Embrace
  • BIS: Rebel yell (Billy Idol cover)

Ville Valo a lansat piesa "Loveletting", păstrează viul spiritul HIM - VIDEO

Ville Valo a revenit cu o piesă nouă după 2 ani, melodia solo "Loveletting" sosind alături de un videoclip cu heartagram-uri. Solistul HIM pare a nu fi îmbătrânit deloc faţă de imaginea pe care o etala la începutul anilor 2000.

Videoclip Ville Valo Loveletting
Videoclip Ville Valo Loveletting │ FOTO: Ville Valo

Piesa "Loveletting" e ceva mai soft decât ne-a obişnuit HIM, iar Ville Valo ne oferă o baladă în stilul celor care se improvizează în jurul focului de tabără. Videoclipul ni-l prezintă pe artist cu figura unui pustnic, care s-a retras în sălbăticie, unde trăieşte alături de oile sale şi cutreieră sălbăticia folosind o umbrelă pe post de baston. Apare ca un personaj resemnat, care lasă să plece gândurile negre şi regretele cu privire la o relaţie, pe măsură ce norii negri se adună şi vine furtuna.

Abia în a doua parte a piesei şi clipului începem să regăsim elemente clasice HIM, când apare şi o anume întunecime. S-ar putea spune că există şi o latură de umor aici, având în vedere relaţia specială a lui Ville cu ovina care apare drept celălalt protagonist al clipului şi care mănâncă la aceeaşi masă cu solistul. Bizar vizualul cu Valo legat la o transfuzie cu sânge aprins la culoare şi înconjurat de lumânări, amintind de imaginea sa de vampir de la începutul carierei.

Valo îşi lansează acum muzica sub numele de artist VV, iar single-ul "Loveletting" este primul de pe viitorul său album, "Neon Noir". Acesta este discul de debut în cariera solo, după câteva single-uri şi un EP acum 2 ani. "Neon Noir" va sosi la început de an 2023. Între timp VV a anunţat şi o serie de concerte europene şi nord-americane. Punctul de pornire este în Helsinki, Filnada, cu opriri în UK în martie şi SUA în aprilie 2023.

Ultimul release al solistului HIM (trupă desfiinţată în 2017) a fost EP-ul cu 3 piese "Gothica Fennica Vol. 1", care a debutat în martie 2022. Includea track-urile "Salute the Sanguine", "Run Away From the Sun" and "Saturnine Saturnalia". HIM a încheiat un turneu de adio în 2017, cu ultimul concert din istoria de 26 de ani a formaţiei având loc la Timişoara.

Ville Valo, solistul HIM va lansa piesa "Loveletting" pe 8 aprilie

Ville Valo, unul dintre cele mai mari staruri rock ale Finlandei şi solistul formaţiei HIM va lansa o nouă piesă solo pe 8 aprilie 2022. Se numeşte "Loveletting" şi aprinde speranţa fanilor că vom auzi material nou HIM într-o bună zi.

Coperta single Ville Valo Loveletting
Coperta single Ville Valo Loveletting │ FOTO: Ville Valo www.facebook.com

Grupul HIM s-a destrămat cu jumătate de deceniu în urmă. "Loveletting" va fi lansat de Ville Valo sub numele de artist VV pe 8 aprilie şi este primul single al finlandezului în ultimii 2 ani. În martie 2020 ascultam EP-ul de 3 piese solo "Gothica Fennica Vol. 1". Materialul discografic semăna cu HIM şi a inclus piesele "Salute the Sanguine", "Run Away From the Sun" şi "Saturnine Saturnalia".

HIM a încheiat un turneu de adio în 2017, cu un concert la Timişoara, dacă nu mă înşel chiar ultima oprire din acel turneu. Astfel s-a închis un capitol de 26 de ani în istoria muzicii, care va fi consemnat drept "Love Metal". La acea vreme Ville spunea că trupa a făcut asta prea mult timp şi că gustul plăcut nu mai era acolo, iar muzicienii erau obosiţi de repetiţie. Au încercat să lucreze la ceva nou, dar nu suna bine, aşa că proiectul unui nou album a fost abandonat. Marele motiv al despărţirii a fost "lipsa de buzz adolescentin".

Formaţia a fost fondată de Valo în 1991, alături de chitaristul Mikko "Linde" Lindstrom şi basistul Mikko "Mige" Paananen. Conceptul de Love Metal se contura de abia la al patrulea LP al grupului, care a purtat acest nume. HIM se despărţea în 2015 de toboşarul Mika Kristina Karppinen, cunoscut ca Gas Lipstick, înlocuit de Jukka "Kosmo" Kroger. Valo a mai cântat şi în cadrul unui proiect numit Ville Valo & Agents, care a scos un singur album de coveruri după regretatul cântăreţ finlandez Rauli Somerjoki.

Teaser "Loveletting":

La ascensiunea formaţiei HIM în SUA şi în Occident a contribuit mult serialul "Jackass" de pe MTV, în cadrul căruia cascadorul Bam Margera a popularizat muzica trupei. El semăna cu Ville Valo, se îmbrăca la fel şi asculta mereu HIM. În mod inedit HIM îşi promova muzica sub numele de HER în SUA, deoarece acolo există un rapper cu acest nume. Trupa este una dintre cele mai apreciate din istoria Finlandei, cu peste 10 milioane de albume vândute.