Hey, hey, hey, The Cranberries in your head

Citeste recenzia noului concert The Cranberries de pe 11 octombrie 2012. Vezi cum a fost atmosfera si setlistul ambelor trupe. The Mono Jacks au deschis concertul. Dolores O'Riordan și-a impus vocea si a trezit nostalgia fanilor pe Salvation și Zombie.

Dolores O'Riordan în deschiderea concrtului The Cranberries de la Romexpo, Bucuresti pe 11 octombrie 2012
Dolores O'Riordan în deschiderea concrtului The Cranberries de la Romexpo, Bucuresti pe 11 octombrie 2012 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

The Cranberries au revenit la București pe 11 octombrie 2012 susținând un concert în cadrul turneului "In Support of Roses". "Roses" este titlul noului album, de pe care Dolores O'Riordan și colegii au cântat 5 piese. Totul s-a întâmplat sub cupola Pavilionului Central Romexpo în prezența a aproximativ 5000 de spectatori, recitalul irlandezilor fiind de aproape o oră și 20 de minute.

În deschidere au cântat băieții de la The Mono Jacks. Ei au început cu punctualitate la ora 20.00, oferindu-ne în total 8 melodii, ultima din playlist fiind "Gândurile", extrasă de pe EP-ul "Fortunes" și care din luna august beneficiază de un videoclip oficial.

The Mono Jacks in deschidere la The Cranberries la Romexpo pe 11 octombrie 2012

Doru Trascau (voce), Florin Vasile (chitară), Alex Tomescu (bass) și Dorian Cazacu (tobe) au evoluat în fața a peste 3000 de oameni prezenți din timp în pavilion. În câteva rânduri, solistul și-a prezentat melodiile, altfel comunicând minimal cu publicul. Fanii The Mono Jacks și-au susținut vocal favoriții, trupa câștigându-și treptat noi ascultători pe măsura aglomerării locației. Astfel, tinerii au fost încojurați de un public matur venit să o revadă pe irlandeza Dolores O'Riordan. Vârstele predominante erau între 30 și 40 de ani.

Setlist The Mono Jacks, 11 octombrie 2012

1. When I Was Gone
  2. Superstitions
  3. What Do You Know
  4. Woman
  5. Maria
  6. Come Back Girl
  7. We're All Getting Older
  8. Gândurile

The Cranberries la a doua vizită în România

Trupa The Cranberries a urcat pe scenă la ora 21.00 și n-a fost "Just My Imagination" când am văzut elanul tineresc al solistei. Dolores a împlinit 41 de ani pe 6 septembrie, dar a avut energia și trăirea vârstei de 21. Purtând o bluză neagră cu aplicații argintii, solista și-a făcut jocul de scenă caracteristic, cu mișcări bruște, aproape mecanice, comunicând foarte mult vizual. Uneori am avut senzația că transmitea mesaje discrete către inginerii de sunet, lucru posibil având în vedere acustica problematică a pavilionului. Trecând peste ecoul deranjant, vocea ei puternică cu inflexiuni speciale a reușit să se impună odată cu abordarea hiturilor The Cranberries.

Dolores O'Riordan, vocea The Cranberries

Dolores O'Riordan ne-a reamintit ce țară frumoasă avem, apreciere semnificativă având în vedere numărul mare de orașe vizitate de-a lungul carierei. Probabil că Dolores s-a interesat despre starea de fapt din România, prezentându-i-se partea plină a paharului. Ea s-a bucurat că lucrurile s-au îmbunătățit de la ultima vizită.

Cântăreața a cântat și la chitară odată cu cea de-a 5-a melodie, "Free To Decide". Ea a prezentat în special piesele noi de pe albumul "Roses", la un moment dat aplicându-i o dojană colegială clăparului ce a încurcat o melodie. În cazul cântecelor vechi, Dolores a povestit câte ceva publicului. La un moment dat, ne-a întrebat cum ne simțim, numindu-ne apoi niște "prieteni frumoși". A vrut să îi vadă pe cei de 21 de ani din sală, dedicându-le melodia "21" și a mulțumit apoi din partea întregii trupe într-o românească cât de cât.

Dolores O'Riordan, a doua oară live la București

Printre altele, Dolores ne-a mai spus că piesa "Ordinary Day" este compusă și dedicată celor două fete. Melodia a apărut ca single solo în 2007. Ca o paranteză, solista a căutat mereu să-și țină cei 3 copii de ochii presei, declarând că nu-i va implica niciodată în activitatea sa, de pildă în vreun videoclip.

Tot în prima parte a concertului, The Cranberries au cântat "Sunday", pentru prima dată în ultimii 12 ani. Melodia a fost prezentată pe o casetă demo în 1990, fiind lansată ca single în 1993.

Noel Hogan, chitaristul The Cranberries la Bucuresti

Noel Hogan, chitaristul The Cranberries la Bucuresti │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

După o scurtă pauză, solista a revenit pe scenă într-o rochie roșie, schimbare vestimentară rămasă neînțeleasă în context. Publicul s-a trezit pe "Salvation" și a gustat punctul culminant al show-ului pe "Zombie". Hitul celebru ne-a rămas în cap spre drumul de întoarcere, chiar dacă trupa a revenit la bis pentru alte trei piese. Finalul a fost marcat cu "Dreams".

Setlist The Cranberries, 11 octombrie 2012

Dolores O'Riordan, The Cranberries

Dolores O'Riordan, The Cranberries

1. Just My Imagination
  2. When You're Gone
  3. Losing My Mind (Roses, 2012)
  4. Linger
  5. Free To Decide
  6. Ordinary Day
  7. 21
  8. Tomorrow (Roses, 2012)
  9. Still Can't
  10. Sunday
  11. Can't Be With You
    --- Interlude ---
  12. Conduct (Roses, 2012)
  13. Fire and Soul (Roses, 2012)
  14. Not Sorry ?
  15. Show Me The Way (Roses, 2012)
  16. Ridiculous Thoughts
  17. Salvation
  18. Zombie
    --- BIS
  19. Play Boy
  20. Journey
  21. Dreams

Membrii The Cranberries sunt Dolores O'Riordan (voce), Noel Hogan (chitară), Mike Hogan (bas) şi Fergal Lawler (tobe). În concertul organizat de Events la Romexpo, cei 4 au fos însoțiți de un clăpar și o voce feminină în backing. Instrumentiștii au fost cuminți în comunicare, preocupați poate ridice instrumentalul la nivelul vocii. Dintre ei, Noel Hogan a avut un scurt solo de chitară pe la mijlocul concertului.

Formată în 1989, formația a cunoscut succesul cu albumul "Everybody Else Is Doing It, So Why Can’t We?" din 1993. După despărțirea oficială din 2003, trupa s-a reunit în 2009 în formula originală. Primul concert din România a fost cel de la Bucureşti de pe 20 iulie 2010. Actualul album "Roses" este cel de-al 6-lea din discografie fiind înregistrat în martie 2011 și lansat pe 27 februarie 2012.

Cei care au crescut cu muzica The Cranberries și le-au ratat prima vizită în țară, au avut motive întemeiate să vină la concert. Organizarea a fost bună, accesul făcându-se destul de ușor. Cozile la jetoane sau băuturi au mers fluent. Dacă pe de o parte, incinta conferea un soi de căldură familiară genului muzical - evident împreună cu natura publicului - pe de altă parte, pavilionul Romexpo nu a strălucit la acustică. Am avut o experiență audio mult mai bună din fața pupitrului de sunet decât din fața scenei.

Dolores O'Riordan, The Cranberries la Bucuresti (Romexpo, 11 octombrie 2012)

Dolores O'Riordan, The Cranberries

Cunoscător în mod evident al muzicii The Cranberries, publicul nu s-a evidențiat prea tare cântând versurile. Ca întotdeauna există și excepții, precum cel ce mi-a fredonat majoritatea pieselor fix în spatele urechilor. Rămân cu impresia bună făcută de Dolores O'Riordan, care a excelat deopotrivă prin voce și interacțiunea cu spectatorii. Pe final de concert, ea ne-a urat să avem grijă de noi și să gândim pozitiv. A promis o nouă revenire la București. Evident, aș merge și data viitoare la The Cranberries, dar să fie vara și la Arenele Romane.

Alternosfera, The Mono Jacks, Vița de Vie și mulți alții cântă la Danube Rock Sounds 2022

Ajuns deja o tradiție pentru iubitorii de muzică din Galați, Danube Rock Sounds revine pe plaja Dunărea. Unele dintre cele mai iubite trupe de rock vor urca pe scena festivalului. Găsești mai multe detalii în articol.

The Mono Jacks / Vița de Vie
The Mono Jacks / Vița de Vie │ FOTO: InfoMusic

Între 16 și 18 septembrie, pe Plaja Dunărea din Galați, va avea loc festivalul Danube Rock Sounds, ajuns la a opta ediție. În cele trei zile de festival, publicul din Galați îi va putea asculta live pe: Alternosfera, The Mono Jacks, Vița de Vie, Trooper, Robin and the Backstabbers, Omul cu Șobolani, Bogdan Simion și Lăutarii de Mătase, Domino, Implant pentru Refuz, Mihail, The Schnitzels, Dimitri’s Bats, Pinholes, Dl. Goe, Hvnds, Melting Dice.

Acces Danube Rock Sounds 2022:

Concertele vor începe zilnic de la ora 18:30, iar accesul publicului se va face începând cu ora 17:30.

Program Danube Rock Sounds 2022

Vineri, 16 septembrie

• Melting Dice
  • Pinholes
  • Mihail
  • Omul cu șobolani
  • Vița de Vie

Sâmbătă, 17 septembrie

• Hvnds
  • Dimitri’s Bats
  • Implant pentru Refuz
  • Robin and the Backstabbers
  • The Mono Jacks
  • Bogdan Simion și Lăutarii de Mătase

Duminică, 18 septembrie

• Dl Goe
  • The Schnitzels
  • Domino
  • Trooper
  • Alternosfera

Bilete Danube Rock Sounds 2022:

Abonamentele și biletele pentru festival se pot achiziționa online, la prețuri cuprinse între 230 de lei și 99 de lei. Elevii și studenții își pot cumpăra abonamente cu reducere, valabile exclusiv cu un act doveditor la intrarea în festival, la prețul de 190 de lei. Pentru mai multe detalii despre bilete, consultă agenda InfoMusic.

Living Rock 2022 a adus publicului 3 zile de alternativ, relaxare si soare

Cea de-a treia ediție a festivalului Living Rock i-a avut headlineri pe belgienii de la Balthazar. Peste 3000 de oameni s-au bucurat zilnic în weekendul trecut de muzică bună, soare și plajă la Tuzla, unde 18 trupe românești și internaționale au creat o atmosferă de neuitat.

Balthazar la Living Rock 2022
Balthazar la Living Rock 2022 │ FOTO: Living Rock

În deschiderea festivalului, chitaristul de la byron, Dan Georgescu, și-a făcut apariția aterizând cu parașuta direct pe plajă, alături de TNT Brothers. Seara de vineri s-a încheiat sub clar de lună cu Vița de Vie și piesa "luna și noi", iar sâmbătă cei de la Coma au făcut plaja să răsune pe ritmurile melodiei "Cel mai frumos loc de pe pământ". În ultima zi a festivalului, belgienii de la Balthazar au încântat publicul român cu piese de pe albumele lor de succes, "Fever" și "Sand". Pe lângă aceștia, pe scena principală a festivalului au mai urcat și HVNDS, Dl. Goe, Toulouse Lautrec, E.M.I.L., Luna Amară, The Mono Jacks, Piqued Jacks din Italia și Robin and the Backstabbers.

Concertele nu au lipsit nici pe timp de zi, când la brunch publicul s-a relaxat și a dansat într-o atmosferă intimă, alături de cei de la The Kryptonite Sparks, Silent Strike, Amadeus, Alina Manole, Oigăn și Doru. În plus, participanții la festival au putut trimite gratuit celor dragi vederi de la fața locului, prin intermediul Pink Post.

"Natură și muzică bună. Cred că așa aș descrie Living Rock, pe scurt. Ne-am trezit la cort, am băut cafeaua pe plajă, iar prânzul l-am luat la câțiva metri de trupele care au cântat la brunch. Serile au fost magice și mă bucur că vremea a fost bună și, pe lângă soare și apă caldă, ne-am bucurat de un cer înstelat și o lună pe măsură. Mai venim și la anul, mai ales că și cei mici s-au simțit bine și nu s-au plictisit o clipă", spune Claudia, una dintre participantele la eveniment.

Publicul de la Living Rock 2022

Publicul de la Living Rock 2022 │ FOTO: Living Rock

Despre Living Rock

Festivalul Living Rock, singurul festival de alternativ de la mare, își dorește să crească notorietatea scenei underground din România și să sprijine artiștii din zona de rock alternativ. Bazându-se pe îmbinarea unică dintre rock-ul alternativ și frumusețea Mării Negre, evenimentul are loc în aer liber, pe plaja Tuzla, una dintre cele mai frumoase plaje din România. Living Rock este organizat de Magnetic Dream Events.

Holzstock Festival revine în 2022 cu The Mono Jacks și Basska în lineup

Holzstock, festivalul care se desfășoară în cadrul unei biserici fortificate din Transilvania, revine în 2022 cu cea de-a 8-a ediție. Din lineup-ul evenimentului fac parte trupe ca The Mono Jacks, Coven Clash, Wildchild și Basska.

Doru Trăscău (The Mono Jacks)
Doru Trăscău (The Mono Jacks) │ FOTO: Livia Văduva

Anul acesta, evenimentul din Hosman se desfășoară între 12 și 14 august. Vecinătatea bisericii-cetate din Hosman, dar și priveliștea extraordinară spre Munții Făgăraș oferă un cadru unic pentru desfășurarea acestui festival. În cele două zile ale evenimentului, participanții, fie ei localnici, sibieni sau veniti din orice parte a lumii, se bucură împreună de muzică, ateliere de lucru/creație, discuții și cântece la foc de tabără, dar și de posibilitatea de a face mici drumeții în zona satului Hosman. Există și zonă de Camping pentru corturi între zidurile Bisericii Fortificate și zonă de campare pentru Van-uri. Festivalul reprezintă o importanta sursă de venit pentru administrarea și întreținerea ansamblului bisericii fortificate.

Lineup-ul pe zile la Holzstock Festival 2022:Anul acesta avem deosebita placere sa anuntam urmatoarele formatii participante la festival:

Vineri, 12 August 2022

• Argatu’ și Moș Martin
  • Basska
  • Wildchild
  • Fittonia

Sâmbătă, 13 August 2021

• The Mono Jacks
  • Orkid
  • Gunshee
  • Coven Clash

Ca și în anii precedenți, organizatorii festivalului au pregătit multe workshop-uri și ateliere interesante de vizitat în timpul zilei. Detaliile pentru workshop-uri și ateliere vor fi dezvăluite în curând.

Bilete la Holzstock Festival 2022:

Copiii cu vârsta până în 14 ani, dovedită de un act de identitate, beneficiază de intrare liberă în festival și camping, doar însoțiți de către un adult, în baza unei brățări speciale care se va elibera de către Organizator la punctul de check in.

• FULL PASS - Abonament - Presale 2 - 200,00 lei
  • Daily Pass - Friday (12.08) - Presale - 100,00 lei