jazz, r&b

Gregory Porter la Sala Palatului - Soul jazz ca pe vremuri

Solistul american de jazz distins cu două premii Grammy Gregory Porter a poposit pentru prima dată în România pe 24 aprilie, în concertul organizat de Twin Arts la Sala Palatului din București. Publicul a fost onorat cu un concert elegant și plin de emoții transpuse în muzică de înalt nivel, aducând aminte de jazz-ul clasic și muzica soul a anilor '60.

Concert Gregory Porter Bucuresti 24 aprilie, Bucuresti, Sala Palatului

Gregory Porter este unul dintre muzicienii transportați în timp dintr-o vreme în care populația afro-americană a Americii de Nord alegea să se exprime în mod intens prin intermediul muzicii. Istoria jazzului este una fascinantă și bogată, o istorie care vorbește despre Pământul Nou și amestecul culturilor pe teritoriul său, despre repatriere, colonialism și sentimente puternice de diferențiere între oameni. În esență, jazzul și toate subgenurile derivate duc către sentimente de unitate sufletească, povestesc despre complexitatea trăirilor emoționale și despre suflet, aduc in muzică toata gama emoțiilor, de la tristețe la extaz, transpuse prin note muzicale și alăturări complexe de instrumente.

Ei bine, în timp ce îi ascultam pe Gregory Porter si trupa sa la Sala Palatului din București, ne bucuram să ne amintim de muzicieni de jazz care au marcat etape de trecere pe parcursul istoriei, precum Count Basie, Ornette Coleman, Dizzie Gilespie, Nat King Cole și așa mai departe. Fie că Porter aduce cu el gena muzicianului clasic de jazz, fie că instrumentele în sine aduc istoria odată ce sunt activate, bucuria și transpunerea în timp a fost minunată pentru un ascultător pasionat de jazz.

Concertul a fost unul elegant, cu instrumentiști îmbrăcați la costum și garnisiți cu pălării, în empatie cu solistul, iar întreaga atmosfera pe parcursul serii a fost una regală, cu piese care au curs natural una din cealaltă, schimbând deseori tempoul de la duios la energic, dar păstrând aceeași notă de eleganță.

Setlistul a inclus piese de pe albumele distinse cu Grammy ale lui Gregory Porter, Liquid Spirit și Take Me to the Alley, precum și piese de pe albumul Be Good. Pentru cei cărora le place să asculte o piesă în totalitea ei, versurile completează liniile melodice în piesele lui Porter, aducând o traducere în cuvinte a trăirilor transpuse prin instrumente. Astfel, piesele lui Porter vorbesc despre bucurie si tristețe, despre relații, despre bunătate, despre Dumnezeu, despre suflet. Merg către interior și ating corzi emoționale, solistul părând a fi în empatie cu fiecare dintre ele atunci când își folosea vocea pentru a le reda, o voce care de multe ori făcea pereții sălii să tremure de vibrații.

Un moment notabil pe parcursul concertului a fost piesa "Musical Genocide", pe parcursul căreia Gregory Porter a adus omagiu mai multor muzicieni, printre care Charlie Parker, Stevie Wonder, Prince sau Billie Holiday, mentionându-i ca parte din manifestul său împotriva "genocidului muzical".

Porter și instrumentiștii care l-au însoțit au cântat într-o notă de abundență pentru publicul român, oferind piese parcă de toate felurile, iar la bis întorcându-se cu bucurie și cadorisindu-ne cu mai mult decât ne așteptam. Abundența a venit si prin comunicarea caldă din partea lui Porter si a palmelor folosite deseori de membrii publicului pentru a susține ritmul muzicii si a amplifica trăirile tuturor celor prezenți.

Un concert reușit de la cap la coadă, o transpunere în timp alături de un gen muzical care nu va muri niciodată, o voce puternică și plină de iubire, pe scurt, o seară de nota zece plus. Mulțumim!

Natalia Chisăliță deschide concertul lui Gregory Porter de la Reșița

Artista de 16 ani Natalia Chisăliță va urca pe aceeași scenă cu cântărețul de muzică jazz Gregory Porter. Natalia va deschide concertul lui Porter de la Reșița, programat să aibă loc pe 4 august 2022.

Natalia Chisăliță
Natalia Chisăliță │ FOTO: PR

Natalia Chisăliță a fost susținută de mică de către părinți, ei descoperindu-i talentul muzical și îndrumând-o către ore de canto. Ulterior, Natalia l-a cunoscut pe Daniel Iordăchioaie, care a continuat cu ea pregătirea muzicală la București. Pe lângă muzică, tânăra artistă scrie și poezii, moștenind talentul artistic de la bunicul ei, poetul Octavian Doclin. Natalia îmbină cu succes pasiunea pentru muzică și școala, fiind elevă la liceul "Traian Lalescu", secția matematică-informatică, intensiv limba engleză.

Natalia Chisăliță: "Este o onoare să deschid concertul unui artist care a reușit să câștige două premii Grammy"

Pentru deschiderea concertului lui Gregory Porter, Natalia Chisăliță va cânta atât singură, cât și în duet cu Dean Bowman, finalist al emisiunii "Românii au talent" . Este cel mai mare eveniment la care tânăra artistă participă, dar are încredere în talentul ei și este nerăbdătoare să se arate publicului.

"Este o onoare să deschid concertul unui artist care a reușit să câștige două premii Grammy și care are milioane de ascultători pe Spotify. Sunt puțin emoționată, dar îmi doresc ca toate emoțiile mele să fie productive atunci când voi urca pe scenă!"

La finalul anului 2021, Natalia a lansat piesa "Când mi-e dor", în curând urmând să apară un nou single. Arista va lansa pe 9 august piesa "În Vise", înregistrată în colaborare cu Edward Sanda.

Cunoscut drept THE VOICE/Vocea, Gregory Porter este cel mai important nume pe scenele prestigioaselor festivaluri de jazz de la Montreaux, Viena, Rotterdam ori Copenhaga. Artistul a colaborat cu mari muzicieni precum Wynton Marsalis, Diane Reeves, Van Morrison, Nicola Conte, Jeff Goldblum, Jamie Cullum, dj Claptone, Stevie Wonder, Disclosure.

Stabilit în Brooklyn, cântărețul și compozitorul american primește prima nominalizare la Premiile Grammy pentru Best Jazz Vocal Album, cu albumul său de debut, ’’Water’’/ 2010. Următorul album, ’Be Good"/2012 i-a adus lui Porter a doua nominalizare la Premiile Grammy pentru Best Traditional R&B Performance.

Odată cu apariția discului Liquid Spirit/2013, artistul a dobândit rapid recunoașterea internațională, intrând în Top Ten UK Charts cu primul premiu Grammy. A urmat un al doilea Grammy pentru Best Jazz Vocal Album, cu "Take me to the Alley", două Jazz FM Awards dar și titlul de Male Singer of the Year în 2014. Porter și-a demonstrat abilitatea de a transcende genurile muzicale jazz, r&b/soul și de a coagula audiențe diferite, particularitate extrem de rară, ceea ce i-a și adus un uriaș succes internațional.

Concertul lui Gregory Porter de la Reșița va avea loc pe 4 august 2022, în Centrul Civic. Evenimentul va începe la ora 20:00, iar pe scenă vor răsuna celebrele Love Songs. Găsiți mai multe detalii despre eveniment și bilete aici.