jazz

Gregory Porter - Incursiune în Regatul Iubirii

Cel de-al doilea concert al muzicianului de jazz Gregory Porter în Romania a fost un succes, publicul fiind receptiv la căldura, eleganța și profesionalismul său. Mesajele transmise prin versurile pieselor lui Porter au transportat spectatorii într-un regat al iubirii și compasiunii.

Concert Gregory Porter la Sala Palatului pe 22 aprilie 2018 │ FOTO: Catalin Oancea / InfoMusic.ro

Muzica jazz este un domeniu vast al bibliotecii muzicale mondiale, iar rădăcinile ei pornesc de pe continentul american, odată cu colonizarea europenilor și migrarea populației din Africa spre America. Jazz-ul american vocal poartă amintirile și emoțiile sclavilor care lucrau pe plantații și foloseau muzica pentru a se destinde, pentru a-și ușura munca și pentru a-și exprima durerile și nemulțumirile. Am simtit asta la concertul lui Gregory Porter în București, am simțit-o prin prezența lui, prin emoția ce îi curgea prin suflet, prin acordurile cântecelor și timbrul oferit de vocea lui. Deși aceste influențe încă dăinuie ca și amintire a istoriei umanității prin intermediul muzicii jazz, acum fiecare muzician are libertatea să reinterpreteze genurile muzicale și să acorde o nouă dimensiune vechilor influențe. Astfel, ceea ce am perceput din partea lui Gregory Porter și a muzicienilor care îl insoțesc în turneu, este că el a ales să promoveze iubirea și compasiunea prin muzica jazz, în același timp aducând un mare respect față de muzicienii precedenți ai genului, care au elevat această muzică de la o generație la alta.

E întotdeauna o plăcere să urmărim un concert de jazz la Sala Palatului, însoțit de un public prezent și receptiv, iar concertul lui Gregory Porter putem spune că a fost extrem de abundent în privința receptivității publicului, urmare a căldurii sufletești cu care învăluie prezența și vocea cântărețului. Așadar, ne-am transpuns în Harlem și am trăit prin intermediul muzicii lui Porter atmosfera mixtă din America anilor '20, urmărind firul muzicii vocale jazz până în prezent.

Mesajele transmise prin versurile pieselor lui Porter, cuplate cu prezența lui de spirit, ne transportau într-un regat al iubirii și compasiunii, unde suferințele sunt îmbrățișate și transformate cu blândețe și umilință. Piesele ”Take Me to the Alley” și ”When Love Was King” în mod special au adus vibrații vindecătoare membrilor publicului, aducându-ne aminte de potențialul lumii în care trăim și decizia fiecăruia de a o construi prin propriile forțe și intenții.

Regele era el, Gregory, un rege trecut prin multe bătălii, un rege care a învățat puterea umilinței prin suferință, care a învățat să accepte viața și trecutul așa cum sunt, și a luat decizia asumată de a-și dedica viața pentru a promova în lume un stil de trai din iubire, simțire, adevăr și conexiune cu ceilalți. Odată cu el, muzicienii care îl însoțesc cu devoțiune și respect și-au exprimat fiecare în parte individualitatea și contribuția adusă pentru ca magia concertului să se poată desfășura, transmițând un sentiment de armonizare și bună-dispoziție, de muncă făcută din inimă.

În regatul iubirii, unde muzica este hrana principală, oamenii sunt invitați să pășească în grădina raiului personal, să își îmbrățișeze suferințele și să își amintească de forța creatoare ce stă la baza vieții. Mulțumim, Gregory Porter, pentru porțile deschise prin bunăvoință și compasiune, și mulțumim pentru promisiunea că vei reveni pe pământurile noastre.