jazz

Gregory Porter - Incursiune în Regatul Iubirii

Cel de-al doilea concert al muzicianului de jazz Gregory Porter în Romania a fost un succes, publicul fiind receptiv la căldura, eleganța și profesionalismul său. Mesajele transmise prin versurile pieselor lui Porter au transportat spectatorii într-un regat al iubirii și compasiunii.

Concert Gregory Porter la Sala Palatului pe 22 aprilie 2018 │ FOTO: Catalin Oancea / InfoMusic.ro

Muzica jazz este un domeniu vast al bibliotecii muzicale mondiale, iar rădăcinile ei pornesc de pe continentul american, odată cu colonizarea europenilor și migrarea populației din Africa spre America. Jazz-ul american vocal poartă amintirile și emoțiile sclavilor care lucrau pe plantații și foloseau muzica pentru a se destinde, pentru a-și ușura munca și pentru a-și exprima durerile și nemulțumirile. Am simtit asta la concertul lui Gregory Porter în București, am simțit-o prin prezența lui, prin emoția ce îi curgea prin suflet, prin acordurile cântecelor și timbrul oferit de vocea lui. Deși aceste influențe încă dăinuie ca și amintire a istoriei umanității prin intermediul muzicii jazz, acum fiecare muzician are libertatea să reinterpreteze genurile muzicale și să acorde o nouă dimensiune vechilor influențe. Astfel, ceea ce am perceput din partea lui Gregory Porter și a muzicienilor care îl insoțesc în turneu, este că el a ales să promoveze iubirea și compasiunea prin muzica jazz, în același timp aducând un mare respect față de muzicienii precedenți ai genului, care au elevat această muzică de la o generație la alta.

E întotdeauna o plăcere să urmărim un concert de jazz la Sala Palatului, însoțit de un public prezent și receptiv, iar concertul lui Gregory Porter putem spune că a fost extrem de abundent în privința receptivității publicului, urmare a căldurii sufletești cu care învăluie prezența și vocea cântărețului. Așadar, ne-am transpuns în Harlem și am trăit prin intermediul muzicii lui Porter atmosfera mixtă din America anilor '20, urmărind firul muzicii vocale jazz până în prezent.

Mesajele transmise prin versurile pieselor lui Porter, cuplate cu prezența lui de spirit, ne transportau într-un regat al iubirii și compasiunii, unde suferințele sunt îmbrățișate și transformate cu blândețe și umilință. Piesele ”Take Me to the Alley” și ”When Love Was King” în mod special au adus vibrații vindecătoare membrilor publicului, aducându-ne aminte de potențialul lumii în care trăim și decizia fiecăruia de a o construi prin propriile forțe și intenții.

Regele era el, Gregory, un rege trecut prin multe bătălii, un rege care a învățat puterea umilinței prin suferință, care a învățat să accepte viața și trecutul așa cum sunt, și a luat decizia asumată de a-și dedica viața pentru a promova în lume un stil de trai din iubire, simțire, adevăr și conexiune cu ceilalți. Odată cu el, muzicienii care îl însoțesc cu devoțiune și respect și-au exprimat fiecare în parte individualitatea și contribuția adusă pentru ca magia concertului să se poată desfășura, transmițând un sentiment de armonizare și bună-dispoziție, de muncă făcută din inimă.

În regatul iubirii, unde muzica este hrana principală, oamenii sunt invitați să pășească în grădina raiului personal, să își îmbrățișeze suferințele și să își amintească de forța creatoare ce stă la baza vieții. Mulțumim, Gregory Porter, pentru porțile deschise prin bunăvoință și compasiune, și mulțumim pentru promisiunea că vei reveni pe pământurile noastre.

Natalia Chisăliță deschide concertul lui Gregory Porter de la Reșița

Artista de 16 ani Natalia Chisăliță va urca pe aceeași scenă cu cântărețul de muzică jazz Gregory Porter. Natalia va deschide concertul lui Porter de la Reșița, programat să aibă loc pe 4 august 2022.

Natalia Chisăliță
Natalia Chisăliță │ FOTO: PR

Natalia Chisăliță a fost susținută de mică de către părinți, ei descoperindu-i talentul muzical și îndrumând-o către ore de canto. Ulterior, Natalia l-a cunoscut pe Daniel Iordăchioaie, care a continuat cu ea pregătirea muzicală la București. Pe lângă muzică, tânăra artistă scrie și poezii, moștenind talentul artistic de la bunicul ei, poetul Octavian Doclin. Natalia îmbină cu succes pasiunea pentru muzică și școala, fiind elevă la liceul "Traian Lalescu", secția matematică-informatică, intensiv limba engleză.

Natalia Chisăliță: "Este o onoare să deschid concertul unui artist care a reușit să câștige două premii Grammy"

Pentru deschiderea concertului lui Gregory Porter, Natalia Chisăliță va cânta atât singură, cât și în duet cu Dean Bowman, finalist al emisiunii "Românii au talent" . Este cel mai mare eveniment la care tânăra artistă participă, dar are încredere în talentul ei și este nerăbdătoare să se arate publicului.

"Este o onoare să deschid concertul unui artist care a reușit să câștige două premii Grammy și care are milioane de ascultători pe Spotify. Sunt puțin emoționată, dar îmi doresc ca toate emoțiile mele să fie productive atunci când voi urca pe scenă!"

La finalul anului 2021, Natalia a lansat piesa "Când mi-e dor", în curând urmând să apară un nou single. Arista va lansa pe 9 august piesa "În Vise", înregistrată în colaborare cu Edward Sanda.

Cunoscut drept THE VOICE/Vocea, Gregory Porter este cel mai important nume pe scenele prestigioaselor festivaluri de jazz de la Montreaux, Viena, Rotterdam ori Copenhaga. Artistul a colaborat cu mari muzicieni precum Wynton Marsalis, Diane Reeves, Van Morrison, Nicola Conte, Jeff Goldblum, Jamie Cullum, dj Claptone, Stevie Wonder, Disclosure.

Stabilit în Brooklyn, cântărețul și compozitorul american primește prima nominalizare la Premiile Grammy pentru Best Jazz Vocal Album, cu albumul său de debut, ’’Water’’/ 2010. Următorul album, ’Be Good"/2012 i-a adus lui Porter a doua nominalizare la Premiile Grammy pentru Best Traditional R&B Performance.

Odată cu apariția discului Liquid Spirit/2013, artistul a dobândit rapid recunoașterea internațională, intrând în Top Ten UK Charts cu primul premiu Grammy. A urmat un al doilea Grammy pentru Best Jazz Vocal Album, cu "Take me to the Alley", două Jazz FM Awards dar și titlul de Male Singer of the Year în 2014. Porter și-a demonstrat abilitatea de a transcende genurile muzicale jazz, r&b/soul și de a coagula audiențe diferite, particularitate extrem de rară, ceea ce i-a și adus un uriaș succes internațional.

Concertul lui Gregory Porter de la Reșița va avea loc pe 4 august 2022, în Centrul Civic. Evenimentul va începe la ora 20:00, iar pe scenă vor răsuna celebrele Love Songs. Găsiți mai multe detalii despre eveniment și bilete aici.

Concert Depeche Mode 2023

<< oct. 2022 >>
26 27 28 29 30 1 2