Godsmack și cel mai bun duet de tobe pe care l-a văzut Bucureștiul

Pe 27 iunie 2015, la Arenele Romane din București, au concertat în premieră în România metaliștii din Boston, Godsmack. Americanii au călătorit prin toată lumea de la lansarea albumului 1000HP, disc ce a fost foarte apreciat atât de critici cât și de fani.

Godsmack în concert la Arenele Romane din București pe 27 iunie 2015 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Din primele momente de când ne-am apropiat de Arenele Romane, am simțit că ceva este diferit. Încă nu se permitea accesul la ora 19:30, dar în loc de îmbulzeala de la poartă se vedea o coadă ordonată, cu garduri păzite de jandarmi. Când s-au deschis porțile, intrarea s-a făcut mult mai organizat și mai eficient. Toți cei care așteptau afară au putut intra în aproximativ 15 minute. Încă o supriză plăcută am avut când am găsit standurile Calif și Wu Xing și pentru prima oară am avut mâncare adevărată la un concert în București. Phoenix Entertainment s-a autodepășit și probabil că împreună cu evenimentul din seara următoare - concertul Slash & Myles Kennedy & The Conspirators - puteau face un festival veritabil, eveniment de care acest oraș duce lipsă în ultimii ani fără B’estfest, Rock the City și altele.

Godsmack în concert la Arenele Romane din București pe 27 iunie 2015

Publicul venit la concertul Godsmack la Arenele Romane pe 27 iunie 2015 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Seara a fost deschisă de Dirty Shirt, maramureșenii care aduc folclorului românesc o doză sănătoasă de metal și crează un amalgam de inflexiuni de progressive, industrial și funk. Centrul scenei era ocupat de un drum-set generos (o amprentă inconfundabilă a lui Mike Terrana), iar cei 8 membrii ai trupei, alături de guest-star-ul violonist, făceau scena să pară cu adevărat neîncăpătoare.

Dirty Shirt s-a descurcat foarte bine și a încălzit publicul pentru concert. Primele rânduri din fața scenei erau cu mâinile pe sus aproape tot timpul și săreau și fredonau alături de formație.

RECOMANDARE: Citește interviul cu Dirty Shirt: "Două fire, două paie... Hai cu hoții la pârnaie"

După un change over scurt, set-ul de tobe a fost dezvelit și au urcat pe scenă de această dată doar trei personaje: Mike Terrana alături de doi chitariști: Alberto Bollati şi Fabri Kiarelli. Concertul lor a constat din piese melodioase, segmente care au demonstrat tehnica, dar a avut și din momente în care oamenii pur și simplu s-au distrat. La un moment dat, toboșarul și-a părăsit tobele pentru a se alătura chitariștilor, folosindu-și bețele pentru a cânta la chitară. Cu Mike Terrana ne vom revedea în august la Drum Stage în cadrul Rockstadt Extreme Fest.

Ora 23.00 a venit, Omul Negru...pardon, Godsmack a sosit. Din boxe tocmai se încheia piesa AC/DC - „For those about to rock (we salute you)”, un preludiu care nici că se putea mai potrivit pentru un concert al lui Sully Erna, ce a intrat în forţă şi a salutat rockerii din România, cu „1000 hp”, hit care poartă numele celui de-al şaselea album, lansat anul trecut.

Sully Erna în concert la Arenele Romane

Sully Erna în concert la Arenele Romane │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

"Pentru cei care habar n-au pe cine au în faţă, noi suntem Godsmack, Boston Massachussetts", a spus Sully Erna la urcarea pe scena de la Arenele Romane. După ce în urmă cu câţiva ani, metaliștii amânaseră întâlnirea pe care ar fi trebuit s-o aibă cu România, anul 2015 i-a adus, în sfârşit, la București. Fanii i-au transmis lui Sully mesajul că a fost aşteptat și dorit aici, într-o ţară în care solistul s-a mirat să afle că i se cunosc şi i se fredonează cu drag chiar şi piesele de pe primul album.

Gheaţa fusese spartă cu succes, aşa că pentru următoarele 90 de minute, totul a venit de la sine, cu un Sully plin de energie, care de câteva ori a aruncat, la propriu, cu stativul microfonului pe scenă, un Sully pătimaş, aşa cum l-am văzut în majoritatea concertelor susţinute pe alte meleaguri, un Sully bucuros să găsească la Bucureşti un public adevărat, publicul Godsmack.

Sully Erna, Godsmack în concert la Arenele Romane din București pe 27 iunie 2015

Sully Erna, Godsmack în concert la Arenele Romane din București pe 27 iunie 2015 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Concertul a început cu piesa care dă titlul celui mai recent album al trupei - 1000HP - și a continuat în forță cu mai multe piese de pe același disc. 1000HP a fost apreciat atât de fani cât și de critici. În melodiile noi, Godmasck și-a etalat experiența anilor de carieră și au transpus lucrurile pentru care fanii îi apreciază cel mai mult: riff-uri puternice în "What’s Next?" și versuri profunde despre tinerii consumați de era tehnologiei în "Generation Day".

Pentru un plus de noroc, că aşa se cade când vii prina oară, Sully a adus şi ceva vechi, o serie de oldies but goldies precum „Cryin' like a bitch”, „Keep away”, „Straight out of Line”, „The Enemy”, „Awake”,” Love, Hate, Sex, Pain”, „Voodoo”, cu care nu avea cum să dea greş. Pur şi simplu, dacă te declari fan Godsmack, nu poţi să nu fi fredonat măcar o dată, sub duş, „Stand alone” pe care cei de la Godsmack au lasat o pentru finalul concertului, când au şi promis că anul viitor vor reveni cu forţe proaspete. Ultima melodie a fost cântată de Sully alături de toți fanii de la Arenele Romane.

Între aceste două segmente de nou și clasic au strecurat deja celebrul drum battle - "Batalla De Los Tambores" - dintre Sully și Shannon Larkin. Acesta a fost probabil cel mai bun moment al serii, o adevărată simfonie de percuții cu ritmuri tribale acompaniate de chitară ritmică și aplauze din partea publicului. În acest show instrumental, toboșarii au inclus și tribute oferite unor mari nume din istoria rock’n’roll: "We Will Rock You" de la Queen, "Back In Black" de la AC/DC, "Walk This Way" de la Aerosmith și "Creeping Death" de la Metallica.

Sully Erna

După zvonuri, anulări și atâția ani de aşteptare, concertul Godsmack a fost unul epic și sperăm ca americanii să includă România și în viitoare turnee europene.

Dirty Shirt reprezintă România la cel mai mare festival de muzică din Europa

Formația Dirty Shirt va participa la Pol'and'Rock Festival 2022, reprezentând România pe scena principală a festivalului. Găsești mai multe detalii în articol.

Dirty Shirt
Dirty Shirt │ FOTO: P

După un recital memorabil susținut la ediția din 2022 a festivalului HellFest, în fața a peste 15 mii de spectatori, formația Dirty Shirt urca pe scena unul alt festival mare: Pol'and'Rock. Evenimentul are loc în perioada 4-6 august 2022.

Acest lucru vine în urma unui concurs de voturi, intitulat "Golden Spinning Top", la care au fost înscrise 32 de formații (participante la ediția precedentă de festival, printre care Dubioza Kolektiv, Igorr, Łydka Grubasa) și unde Dirty Shirt a obținut peste 5.000 de voturi în finală. De menționat este faptul că una din tradițiile festivalului este ca publicul să voteze trupa preferată din line-up-ul anterior, iar câștigătorii să susțină un recital în anul următor.

Astfel, Dirty Shirt își alătură numele listei selecte de câștigatori ai acestui concurs de-a lungul timpului: Avatar (2020), Dubioza Kolektiv (2019), Amon Amarth (2018), Bring Me the Horizon (2017), Anthrax (2014), Sabaton (2013), Papa Roach (2011), Clawfinger (2009).

Pol'and'Rock, sau Woodstock Poland cum este supranumit, va avea loc în Czaplinek-Broczyno,(Nord-Vestul Poloniei), aproape de frontiera cu Germania și Marea Baltică și este cel mai mare festival de muzica din Europa, unde în mod obișnuit participă peste 600.000 spectatori (recordul a fost de 750.000).

Recital Dirty Shirt la Pol'and'Rock Festival 2021:

Dirty Shirt este una din cele mai originale și iubite formații de rock din România, cunoscută datorită măiestriei cu care combină elementele muzicale moderne din rock/metal cu influențe tradiționale din Europa de Est, dar și world music, funk, electro, etc.

Ascensiunea formației maramureșene în ultimii ani, atât în țară cât și în străinătate, este una remarcabilă. Odată cu lansările albumelor "Freak Show" în 2013 și "Dirtylicious" în 2015, aclamate în unanimitate de presă și public, au urmat turnee susținute în țară și în Europa, care s-au încununat cu locul 2 la finala internațională a celui mai mare concurs de muzică rock independentă din lume, Wacken Metal Battle, al premiului "Best Romanian Act Metal" la Maximum Rock Awards 2014, cât și al titlului de "Best Romanian Rock Ambassador" în cadrul Metalhead Awards 2014.

Ce trupe concertează la Iubim 2 Roți 2022 - Lineup-ul pe zile

În ultimul weekend din mai, cel mai mare festival dedicat iubitorilor de muzică bună și două roți din București revine într-o nouă locație. În 2022, evenimentul are loc pe Insula Fundeni, în lineup fiind confirmate trupe ca Alternosfera, Coma și Cargo.

Concert Coma la Arenele Romane - lansarea albumului Orizont │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

În perioada 27 - 29 mai cel mai mare festival dedicat iubitorilor de muzică bună și două roți din București revine într-un loc cu totul nou. Iubim 2 Roți creează 3 zile dedicate stării de bine, izolate de rutină și aglomerație. Râsetele copiilor, zgomotul grupurilor de prieteni, distorsul din amplificatoare - toate dansează pe insulă un weekend întreg.

Anul acesta, organizatorii au creat pe Insula Fundeni o atmosferă family-friendly, creată din dragoste pentru muzică și două roți: parada moto, zone de food & drinks și relaxare, camping, toate cu misiunea de a goni rutina și a reinventa weekend-ul bucureștean.

Trupele și artiștii confirmați la Iubim 2 Roți 2022:

• Vineri, 27 mai, vor urca pe scenă Cargo, Compact Paul Ciuci și Wildside.
  • Sâmbătă, 28 martie, va fi rândul celor de la Dirty Shirt & Transylvanian FolkCore Orchestra, Bucovina, Revolver și Electric Humidity.
  • Festivalul se încheie duminică, 29 mai, cu Alternosfera, Coma, Secret Society și Jack of all Trades.
  • Concertele se vor desfășura între orele 15:00 și 23:00, în aer liber.

Prin tradiționala paradă Iubim 2 Roţi, organizatorii își propun să atragă atenţia asupra prezenţei vehiculelor pe două roţi în trafic, fie ele biciclete, mopede sau motociclete, şi să educe participanţii la trafic în spiritul respectului reciproc şi al siguranţei.

Anul acesta, motocicliștii se vor aduna la ora 14:00 la Fântâna Miorița, iar la ora 15:00 vor pleca spre Insula Fundeni, pe traseul Fantana Miorita – Piata Presei Libere – Arcul de Triumf – Piata Charles de Gaulle - Calea Dorobanti – Sos Stefan Cel Mare – Bucur Obor – Sos Colentina – Sos Fundeni – Aleea Tibiscum..