pop

Gimnastică și mesaje de solidaritate cu protestatarii de la Guvern, marca Arcade Fire

Arcade Fire a ausținut pe 20 iunie primul concert în România. Membrii trupei care au câștigat un premiu Grammy în 2011 și-au propus să fie plini de voie bună, energici și atractivi, iar setlistul pe care l-au avut în program i-a ajutat din plin.

Concert Arcade Fire la Romexpo pe 20 iunie 2018 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Puțină mișcare nu strică, da? Hai să dăm din umeri, să agităm coapsele, să facem câteva mișcări ușoare de Pilates pentru ca pe scenă urcăăăăăăă, doamnelor și domniloooooooooooor, din colțul roșuuuuuuuuuuuuu, trupa canadiană Arcade Fireeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Da, cu o introducere a la  Florin Călinescu,  membrii trupei care au câștigat un premiu Grammy în 2011 și-au propus să fie plini de voie bună, energici și atractivi. Iar setlistul pe care l-au avut în program i-a ajutat din plin, întregul concert fiind ca un carusel de piese zburdalnice.

A fost haios să vezi cum de la primele ritmuri ale piesei „Everything Now”, deja publicul era în starea de ihaaaaaaaaaaaaaa, hai să ne simțim bine, să bem o bere, două, trei, să mai dăm puțin din mâini, să mai aruncăm un UUUUUUUUUUUU și să facem abstracție că este doar mijlocul săptămânii.

Pentru că, da, aceasta este starea Arcade Fire. Sunt lejeri, sunt joviali și sunt de sezon, iar toți cei din band contribuie din plin la a transmite această stare de bună-dispoziție. Nu trebuie să fii fan Arcade Fire ca să-i asculți cu plăcere și cred că asta e chiar cool...să poți să placi unui public  în care se amestecă gusturile. Piesele din concertul de la Romexpo au fost bine alese și au dat senzația de închegare. S-a creat un echilibru între ritmuri mai alerte și piese care aminteau, oarecum, de serile dansante din liceu, când El abia aștepta s-o invite pe EA și s-o strângă în brațe. Așadar, s-a trecut de la „Rebellion (Lies)”, la „Black Mirror”, „No cars go”, la „Put your money on me”,Neon Bible” unde toate lanternele telefoanelor din public au fost aprinse sau la „My body is a cage”.

Cei de la Arcade Fire au îndemnat publicul la libertate, în toate formale ei. Fie că vorbim de muzică sau politică, aceștia au spus sus și tare:

"Stand for yourselves, f*ck the power!"

Atenți cu publicul, mereu dispuși să-i facă pe cei din fața scenei să se simtă adevărații superstar, cei din band n-au ezitat să coboare în mijlocul tinerilor, să simtă vibe-ul real și să ia pulsul inimilor. Cu câte un mulțumesc ușor stâlcit la accent, Win Butler a arătat că vrea să se adreseze românilor chiar în limba lor.  Și o altă chestie mișto a fost atunci când a arătat că nu a rămas insensibil la protestele bucureștenilor din fața Guvernului și a spus, simplu, că suntem o inspirație pentru restul lumii, că este foarte multă treabă de făcut dar că poate vom reuși împreună să scăpăm de cei care nu-s OK pentru noi. Așa sperăm și noi.....

Arcade Fire este, într-un fel, copilul lui Win Butler și a soției sale,  Régine Chassagne, ei  punând bazele trupei, în 2001. Ulterior li s-au alăturat William Butler, fratele lui Win, Richard Reed Parry, Tim Kingsbury și Jeremy Gara.

• Concert Arcade Fire la Romexpo pe 20 iunie 2018