FiRMA și Maia Morgenstern au completat o filă nouă din povestea "Origini" - RECENZIE

FiRMA și-a continuat seria de confesiuni rock'n'roll cu un eveniment deosebit, ce a înglobat muzică, poezie și teatru. Dar mai mult decât atât, a celebrat una dintre cele mai marcante actrițe contemporane, "luceafărul de dimineață" al scenelor din România.

FiRMA - Origini și Maia Morgenstern
FiRMA - Origini și Maia Morgenstern │ FOTO: Diana Matei

Pe 1 mai, ARCUB a găzduit cel de-al doilea concert din seria "Origini". Cu acest nou eveniment, povestea artistică gândită de FiRMA începe cu adevărat să prindă contur. Nu este vorba doar de a susține un recital muzical în fața unui public, ci de a spune un adevăr despre noi, românii, și de a reitera aspecte pe care, de multe ori, ajungem să le uităm.

O temă a acestor concerte, poate chiar laitmotivul lor, este omagierea unor personalități contemporane. Iar apoi, în strânsă legătură, să ne amintească de ce nu trebuie să pierdem din vedere valorile culturale pe care le aduc. "Origini" este despre noi, despre bogăția artistică cu care am fost răsplătiți și de care trebuie să avem grijă. Să ne întoarcem constant la ea, să o celebrăm și, în esență, să ne bucurăm de ea.

FiRMA - Origini mai 2022

FiRMA - Origini mai 2022 │ FOTO: Diana Matei

FiRMA ne-a călăuzit pe acest drum al evocării cu recentul său concert. În miez de zi, rock'n'roll-ul a prins viață și a transpus publicul într-o altă lume, mai autentică și mai profundă. Ca data trecută, Sorin Erhan a urcat primul pe scenă și a dat start recitalului cu un solo de chitară. Rocca și-a făcut apoi apariția și a interpretat o versiune aparte a cântecelor "O rămâi" și "E cineva acolo". Muzicianul a spart tiparul versurilor în limba română cu un cover al cunoscutei "Fever".

FiRMA - Origini mai 2022

"Nimeni", "La Orbire" și "Inimile sunt lumini" au readus publicul în magia emoțiilor pe care graiul românesc reușește să le transmită. Despre această idee a vorbit și Rocca, menționând că trupa pune muzică în ceea ce simte. La fel a făcut și pentru "Fiul Rătăcitor", piesa în versurile căreia România este privită ca o resursă bogată de trăiri: "Toată lumea vrea să pună mâna pe ea, dar, în același timp, o și lasă de izbeliște". Pentru această melodie, Rocca și Sorin au fost acompaniați de Dominic Csergo. Continuând pe același traseu al emoțiilor, FiRMA a interpretat "Tot ce va fi", o altă confesiune muzicală prin care încearcă să expună un adevăr tainic.

FiRMA - Origini mai 2022

Concertul trupei a fost marcat de un interludiu poetic susținut de actrița Andreea Alexandrescu. Aceasta ne-a făcut să ne întrebăm dacă suntem cu toții provinciali vizavi de frumusețe recitând poezia "Altă Plasă". Creația lirică a Adelei Greceanu a fost îmbrăcată în muzică de FiRMA, piesa fiind extrasă de pe albumul "Poezii Alese Vol. I".

Maia Morgenstern - invitatul special al concertului "Origini"

"Avem nevoie de stele să ne ghideze către unde vrem să mergem. Ele sunt foarte importante mai ales când viața devine firavă. Avem o stea aici, o stea care nu cunoaște gen, ideologie, timp. Le transcende pe toate. Un om, un artist desăvârșit care ne-a inspirat mereu", a declarat Rocca.

Maia Morgenstern a fost steaua evenimentului. Stea care, cu ocazia zilei sale de naștere, a venit să sărbătorească cu publicul și să ofere un crâmpei din remarcabilul său talent actoricesc. Maia a creat un moment impresionant cu poezia lui Leonid Dimov - "Vis cu cai". Actrița a ajuns la inimile publicului cu extraordinara capacitate de a depăși orice barieră, trăirea versurilor și expresivitatea cu care le-a recitat fiind imposibil de uitat.

FiRMA - Origini și Maia Morgenstern

Mărturii că suntem atât de norocoși să fim contemporani cu astfel de artiști sunt aceste momente în care suntem martori direcți ai talentului și geniului lor. Suntem martorii acelei resurse de emoție multiculturală pe care România o posedă. O resursă care, cu noi și prin noi, poate să dăinuie infinit atâta vreme cât o păstrăm vie în ființa noastră.

FiRMA - Origini și Maia Morgenstern

FiRMA - Origini și Maia Morgenstern │ FOTO: Bianca Dejanu