Everything Everything la Summer Well 2013 - FOTO

Summer Well 2013 și-a deschis porțile pe 10 august, întâmpinând publicul cu un line-up format din 10 trupe britanice reprezentative pentru valul indie rock. Printre trupele ce au urcat pe scenă în cea de-a doua zi a festivalului se numără și Everything Everything, o formație ce a prins atenția publicului cu groove-urile lor funky dansante.

Everything Everything în concert la Summer Well pe 11 august 2013

Everything Everything sunt o trupă de indie sofisticat care poate fi denumit şi art rock, alternative pop sau contemporary R& B. Falsetto-ul solistului Jonathan Higgs şi schimbările dese de ritm, tempo şi acorduri dezvăluie şi influenţe math-rock. Cvartetul este în prezent relocat şi activează în Manchester. Au două albume la activ şi citează ca influenţe o colecţie eclectică de artişti: Nirvana, Radiohead, The Beatles dar şi Destiny’s Child şi chiar R. Kelly. De aici şi comparaţii deosebite cum că ar suna de parcă prog-rockerii clasici Yes ar fi produşi de Timbaland. Everything Everything au deschis pentru trupe precum Muse şi Snow Patrol (care în ultima vreme sună mai experimental) şi chiar se potrivesc unui context de mainsteam intelectual şi atipic. Pentru a treia trupa din ultima seară a "festivalului precum o vacanţă", cu o identitate vizuală inspirată de un pictorul naiv Rousseau Vameşul, Everything Everything sunt ce-a mai experimentală şi îndrăzneaţă opţiune din întreg evenimentul.

A fost un scor de 6-4 pentru al doilea disc lansat anul acesta "Arc" comparativ cu debutul lor din 2010, "Man Alive". Însă sincer cele patru cântece de pe primul disc au fost piesele de rezistenţă ale solidului LP: "Photoshop Handsome", cântecul cu care au şi deschis setlistul Summer Well, "MY KZ, UR BF" – a doua piesă şi probabil hitul lor numărul unu, ţinând cont că are deja trei în care a tot făcut valuri atât sonic la radiouri cât şi visual la MTV şi VH1, subtila compoziţie "Schoolin", şi probabil ce-a mai intesă şi dură piesă a carierei lor "Suffragette Suffragette", un cântec plin de riffuri nervoase de chitară. De menţionat că toate cele patru piese au fost single-uri care au promovat discul şi trupa în perioada 2008-2011.

Interpolate au fost single-urile de pe noul material discografic: "Duet" – care seamănă izbitor ca orchestraţie cu "Viva la Vida" a celor de la Coldplay, cu excepţia sfârşitului exploziv şi imprevizibil, "Cough Cough"– una din cele mai inventive bucăţi de pop experimental ale anului 2013, "Kemosabe" – care pare un cântec de cercetăşie (videoclipul melodiei îşi desfăşoară acţiunea chiar într-o pădure) şi "Don’t Try" – cel mai recent şi probabil cel mai accesibil single Everything Everything.

Interacţiunea cu publicul a fost minimală însă foarte politicoasă, impresia lăsată fiind aceea de gentlemeni timizi şi respectuoşi. În public se auzeau replici entuziasmate precum: "Nota 10 pentru backing vocals!" pentru cântece precum "Radiant" sau replici feminine: "Ce tricou urât are toboşarul!".

Everything Everything nu au dezamăgit deloc cu groove-urile lor funky dansante, cu atmosfera mistico-misterioasă şi cu textele versurilor lor suprarealiste pline de lirism idiosincratic. Armoniile pe voci ale celor patru membrii au fost întotdeauna lăudate şi se poate afirma şi confirma că doar giganţi precum Queen mai aveau un asemenea impact similar performând live. Ascultaţi Everything Everything de mai multe ori înainte de a trage o concluzie pripită.

Everything Everything - "MY KZ, UR BF"

Setlist Everything Everything la Summer Well 2013:

1. Photoshop Handsome