Urmărește-ne în Social Media
Horia Brenciu - My Way (Crăciunul începe cu mine)

rock

Evanescence la Arenele Romane - Amy Lee and co au strălucit, pentru a cincea oară în România

Evanescence este un nume chintesenţial în rock-ul alternativ, având poate cea mai talentată solistă din întregul gen muzical. Amy Lee a definit o generaţie de vocaliste şi a influenţat sute de formaţii. Am regăsit-o pentru a cincea oară în România, în cadrul concertului de pe 15 septembrie 2019 de la Arenele Romane. Aflaţi impresii de la concert şi cum a interacţionat formaţia cu publicul.

Publicat

pe

Evanescence concert Arenele Romane septembrie 2019 (4)
Evanescence concert Arenele Romane septembrie 2019 (4)

Nu îmi pot imagina zi mai potrivită să asculţi Evanescence decât la mijlocul primei luni de toamnă. Altă dată 15 septembrie era sperietoarea şcolarilor, dar iată-ne mai mari, mai înţelepţi şi gata de concert. În deschidere au cântat cei de la Chaos Magic, o trupă de rock alternativ cu influenţe electronice şi vag simfonice. Amintesc puţin de Within Temptation, dar cu o abordare ceva mai puritană.

Grupul este proaspăt încă, format în 2015 şi se auto defineşte ca "simfonic power metal". Solista chiliană Caterina Nix este sufletul acestei formaţii, care a lanast un album nou chiar în acest an. E ceva potenţial de creştere aici şi am auzit câteva track-uri interesante.

Am schimbat apoi puţin registrul cu Veridia, o formaţie mult mai puternic influenţată de muzica electronică decât Evanescence sau Chaos Magic. De fapt înţeleg de ce i-a luat Evanescence în turneu, pentru că şi ultimul LP al grupului lui Amy Lee a avut multiple secţiuni electronice. Am fost surprins să văd în public lume care auzise de Veridia, îi cumpăra tricourile şi chiar îi simţea muzica.

Grupul de rock alternativ din Nashville, Tennesse are încă sound-ul proaspăt şi pur de formaţie tânără. Se joacă cu multe genuri muzicale, alunecând uneori spre EDM sau pop ca sound, dar revenind rapid pe făgaşul rock-ului alternativ. Veridia nu e fitecine, având piese chiar la vârful topului Billboard din SUA. Solista Deena Jakoub a animat excelent publicul şi a fost o prezenţă mare, cu o voce puternică, care uneori ducea spre tonalitatea lui Miley Cyrus puţin.

Un moment special a fost duetul dintre Veridia şi Amy Lee pe piesa "I'll Never Be Ready", o împletire a două voci măiastre care au sunat perfect.

Toate formaţiile au început concertul un pic mai devreme decât erau programate, inclusiv Evanescence. Am remarcat că s-au strâns cam 2000-3000 de oameni, mai puţini decât la Disturbed şi cam la fel ca la Garbage. Amy Lee and co au început setul cu "Imperfection", în uralele publicului. Am văzut foarte mulţi copii la concert, dar şi oameni cu păr alb şi fani masculini extrem de vocali ai trupei care trăiau emoţii deosebite.

Amy a vorbit mult cu publicul, ocazie cu care am aflat că videoclipul piesei "Bring Me to Life" a fost filmat în România şi a fost motivul pentru care artista şi-a făcut primul paşaport. O leagă deci ceva special de ţara noastră. Amy şi-a dovedit talentul cântând şi la pian clasic şi sintetizator pe câteva track-uri. Am primit un hit chiar de la a treia piesă, legendarul "Going Under" sunând binişor, deşi vocea solistei a fost potenţată de o colegă de trupă, chitaristă sau basistă cu rol de backing vocal.

În plus, cred că era şi un mic track vocal în spate, dacă ar fi să fiu cârcotaş. Toate telefoanele s-au ridicat în aer pentru a filma "Lithium", una dintre cele mai triste piese din rock-ul alternativ. Clapele pianului au picurat melancolie peste Arenele Romane şi toţi au simţit durerea, angoasa, golul în stomac. Amy Lee avea nevoie doar să se încălzească pe primele piese şi a început să înalţe vocea foarte sus şi să ţină vocalize care mi-au amintit de ce rămâne şi acum un reper pentru toată muzica rock, indiferent de sub-gen.

Am alunecat apoi spre "Call Me When You're Sober", genul de piesă pe care o auzi într-un film american în care detectivii investighează un bar dubios. Parcă vizualizam videoclipul cu inspiraţie vampirească apărut cu 13 ani în urmă. Am putut asculta şi "Oceans" cu o percuţie ceva mai complexă şi sintetizator care creştea dramatismul piesei de pe albumul special din 2011 numit "Evanescence". Părea finalul carierei, dar a adus un nou început...

"Imaginary" a ridicat părul pe mână tuturor, cu genul de voce care te bântuie pe coridoare întunecate şi îţi reproşează toate păcatele ascunse. E ceva foarte gothic la această piesă, poate pianul, poate felul în care Amy Lee îşi unduieşte vocea. Cert e că deja în acest punct al concertului toată lumea era cu bliţurile telefoanelor aprinse.

Şi apoi a început "Bring Me to Life", practic motivul pentru care venisem cu toţii la Arenele Romane. Aici nu doar că Amy Lee a strălucit, a fost perfect pe piesă, pe toate notele şi a ţinut două vocalize foarte lungi pentru a ne aminti că Evanescence nu a scris degeaba istorie şi că piesa nu are degeaba 660 de milioane de vizualizări pe YouTube. E poate cea mai bună melodie pentru o senzaţie de "pick me up" din lume.

Chitaristul s-a remarcat cu un solo în plus spre final, iar solista ne-a animat pe toţi, cu braţele în aer, pentru un boost de energie spre final de "Bring Me to Life". A revenit şi pianul clasic şi atmosfera sobră pentru o piesă extrem de tristă şi personală, "My Immortal". Evanescence abia revenise după bis şi pianul a răsunat profund peste Arene. Vocea publicului o acompania pe Amy, cântând versurile şi acoperind-o chiar. Adolescenţi deveniţi bărbaţi şi femei şi-au amintit de momentele când ascultau pe întuneric această piesă şi de angoase profund adolescentine care nu vor mai reveni.

Fiecare a trăit ceva special pe această piesă şi formase o amintire unică. Parcă şi telefoanele au filmat mai puţin, cu toată audienţa vrăjită de magia combinaţiei Amy + pian. Şi pentru că nu ne putea lăsa cu sufletele în lacrimi şi în genunchi, trupa a încheiat cu un medley plin de energie între "Haunted", "My Last Breath", "Cloud Nine" şi "Everybody's Fool".

Din păcate nu am auzit piesa mea preferată, "Hello", una din ACELE piese care va ajunge pe lista oricui de "cele mai triste 10 melodii din lume". Cred că grupul a vrut să echilibreze playlistul şi să nu ne provoace vreo depresie, alternând piesele triste cu cele mai vivace. Amy Lee a fost o veritabilă "Snow White Queen", aşa cum se numeşte şi ultima sa piesă din medley.

Artista s-a declarat deosebit de fericită că a revenit în ţara noastră şi am resimţit în ea modestia şi emoţia unei soliste care nu vrea să fie în industria muzicală, ci doar vrea să cânte. Cea mai clară declaraţie de gen a fost în videoclipul "Everybody's Fool". Amy şi Evanesnce nu fac muzică, nu trag la şaibă în fabrica industriei, ci livrează emoţie. Recunosc că a început greu concertul şi Amy nu a fost perfect sincronizată la "Going Under", dar până la final a atins trilul care îi defineşte unicitatea vocală.

O legendă vie şi care mai are încă multe de spus în rock alternativ. Şi nu aş subestima deloc chitaristul din dreapta scenei, dar şi toboşarul, care a avut un solo neaşteptat. Mă aşteptam cumva să aud mai multe sample-uri electronice după "Synthesis", nu că aş plânge după ele totuşi.

Iată setlistul complet:

  1. Imperfection
  2. What You Want
  3. Going Under
  4. The Other Side
  5. All That I'm Living For
  6. Lithium
  7. Whisper
  8. New Way to Bleed
  9. Call Me When You're Sober
  10. Made of Stone
  11. Lost in Paradise
  12. The Change
  13. Disappear
  14. Imaginary
  15. Bring Me to Life
  16. My Immortal
  17. Haunted / My Last Breath / Cloud Nine / Everybody's Fool / Weight of the World / Snow White Queen

Muzică nouă

Amy Lee, Courtney LaPlante și Poppy confirmă colaborarea „End Of You”

Unul dintre cele mai neașteptate și spectaculoase trio-uri din zona metal și alternative este pe cale să-și facă apariția. Amy Lee (Evanescence), Courtney LaPlante (Spiritbox) și Poppy au confirmat colaborarea pe o piesă intitulată End Of You, după ce au distribuit simultan pe rețelele sociale un set de teasere video și o fotografie iconică.

Publicat

pe

Imaginea le surprinde pe cele trei artiste îmbrăcate în negru, cu părul lung lăsat liber și privirile îndreptate spre aceeași direcție – un statement vizual care a inflamat instant internetul. În teaser se aud versurile cântate de Amy Lee: „’Cause the end of you is the start of life for me”, semn că avem parte de o combinație de dramatism gotic și energie modernă. În spatele proiectului ar putea fi și Jordan Fish, fostul clăpar Bring Me The Horizon, producător cu care Poppy a colaborat deja în trecut.

Pentru cei care au crescut cu rock-ul anilor 2000, Amy Lee nu mai are nevoie de prezentare. Solista trupei Evanescence a definit o generație întreagă cu albume precum Fallen și The Open Door, fiind una dintre cele mai recognoscibile voci feminine ale scenei. Evanescence a cântat în România în 2019, la Arenele Romane, într-un concert sold-out care a arătat că impactul lor rămâne uriaș și după aproape două decenii de carieră. Amy este cunoscută pentru deschiderea către colaborări, lucrând recent alături de K.Flay și Halsey.

Courtney LaPlante este vocea și forța creativă din spatele Spiritbox, trupa canadiană care a redefinit metalcore-ul modern cu un mix de intensitate și atmosferă. Spiritbox au cântat pentru prima dată în România în iulie 2024, într-un concert care a adunat fani din toată țara. Courtney s-a făcut remarcată nu doar prin vocea ei cameleonică, capabilă să treacă de la șoapte fragile la scream-uri feroce, dar și prin carisma cu care tratează scena. Episodul în care a fost confundată cu Poppy pe covorul roșu de la Grammy a devenit viral, iar modul autoironic în care a gestionat situația i-a câștigat și mai mult respectul fanilor.

Teaser:

https://www.instagram.com/p/DN55LsEER6g/

Pe de altă parte, Poppy a pornit ca un experiment pop-excentric pe YouTube, dar a evoluat rapid într-o artistă imposibil de încadrat într-un singur gen. De la pop inocent la industrial și metal, Poppy a dovedit că poate transforma orice stil într-un performance intens și teatral. În 2023–2024 a colaborat cu BABYMETAL și a lansat albumul Negative Spaces, produs chiar de Jordan Fish. Deși nu a concertat niciodată în România, comunitatea locală de fani îi urmărește fiecare mișcare și așteaptă de ani buni ocazia să o vadă live.

Deocamdată nu avem o dată oficială de lansare pentru End Of You, dar toate indiciile arată că piesa va fi disponibilă în septembrie 2025. Probabil pe 5 septembrie, vineri.

Citește în continuare

Albume noi

Amy Lee confirmă: noul album Evanescence vine în 2026!

La doar câteva luni de la lansarea piesei "Afterlife" în colaborare cu Netflix și seria animată Devil May Cry, Amy Lee a oferit un update așteptat de fani: următorul album de studio Evanescence „probabil va apărea la începutul lui 2026”. Într-un interviu acordat postului american WDHA-FM 105.5, solista a vorbit deschis despre planurile creative ale trupei, turneele care urmează și filosofia actuală: „nicio clipă pierdută, YOLO full-on”.

Publicat

pe

Videoclip Evanescence Bring Me To Life
Videoclip Evanescence Bring Me To Life │ FOTO: Evanescence

Amy a povestit cum piesa "Afterlife" a prins viață într-o perioadă intensă de tranziție între turnee și ședințe scurte în studio alături de producătorul Nick Raskulinecz. „A fost un haos creativ – dar unul revigorant. Ne simțim mai vii ca niciodată. Vreau să lansăm muzică pe măsură ce o facem, fără să mai așteptăm un album complet. Dacă piesele sunt gata și avem ceva de spus, le vom lansa.”

Trupa va continua în 2025 cu un mix între studio și scene legendare: un show special cu My Chemical Romance în septembrie, o mega-stagiune în Australia cu Metallica în octombrie și câteva apariții cu Poppy, prietenă apropiată a lui Amy. „Doar concerte cool anul ăsta, între sesiunile de creație. Ne distrăm, dar și muncim mult”, spune Amy.

Lansată în primăvară, piesa "Afterlife" a fost compusă cu Alex Seaver (Mako) și produsă alături de Raskulinecz. Sound-ul? Cinematic, dark, cu riffuri energice și vocea recognoscibilă a lui Amy Lee într-o poveste ce completează perfect universul Devil May Cry. Clipul a fost filmat într-o casă istorică (și aparent bântuită) din Tennessee și include easter eggs savuroase pentru fanii francizei.

Piesa a devenit rapid un succes viral – cu peste 20 de milioane de streamuri și 10 milioane de vizualizări în doar câteva săptămâni. Este, oficial, single-ul cu cea mai rapidă ascensiune din istoria Evanescence.

Luna aceasta, Evanescence a lansat și "Fight Like A Girl", o colaborare cu K.Flay pentru filmul Ballerina, din universul John Wick. Piesa apare pe generic și aduce o doză intensă de empatie, forță feminină și beat-uri industriale. Co-produsă de Tyler Bates (compozitorul filmului), melodia vine în continuarea colaborării dintre Amy și Halsey de pe coloana sonoră, "Hand That Feeds".

Într-un peisaj dominat de nume masculine precum Linkin Park sau Staind, în 2003 apărea Evanescence cu „Fallen” – un album care a redefinit nu-metal-ul prin sensibilitate gotică, pian și orchestră. "Bring Me to Life" și "My Immortal" deveneau imnuri globale, iar albumul câștiga 2 premii Grammy și peste 17 milioane de exemplare vândute la nivel mondial. Astăzi, este certificat Diamond în SUA și rămâne printre cele mai de succes albume rock ale secolului XXI.

Citește în continuare

Muzică nouă

EVANESCENCE colaborează cu K.Flay pe piesa „Fight Like A Girl”, din filmul „Ballerina”

O nouă colaborare inedită zguduie scena rock alternativă: trupa premiată cu Grammy, EVANESCENCE, și vizionara K.Flay își unesc forțele pentru prima oară, pe piesa „Fight Like A Girl”, compusă special pentru genericul final al filmului „Ballerina”, spin-offul exploziv al universului John Wick. Melodia și filmul debutează vineri, 6 iunie, într-un dublu atac de adrenalină și emoție pură.

Publicat

pe

Scrisă de Amy Lee, K.Flay, Dylan Eiland și Tyler Bates (compozitorul filmului, care semnează și producția piesei), „Fight Like A Girl” merge mână în mână cu temele centrale ale peliculei: răzbunarea, forța feminină și reziliența. Piesa explodează cu o energie viscerală, perfect sincronizată cu stilul intens, aproape visceral, care definește deja franciza John Wick. Amy Lee a declarat că apelul lui Tyler Bates a venit „într-un moment perfect”, iar colaborarea cu K.Flay este „un vis devenit realitate”.

„Amy mi-a trimis demo-ul și am simțit imediat o explozie de energie. Eram în turneu și am scris versurile mele chiar în culise, după un concert, cu adrenalina la cote maxime”, a spus K.Flay. Pentru ambele artiste, piesa este o formă de declarație: despre durere, putere și ce înseamnă să alegi cine vrei să fii – erou sau antierou.

„Ballerina”, cu Ana de Armas în rolul principal, se desfășoară în universul John Wick, între evenimentele din capitolul al treilea al francizei. Regizat de Len Wiseman și scris de Shay Hatten, filmul promite acțiune de top, emoție brută și o distribuție impresionantă: Keanu Reeves, Ian McShane, Norman Reedus, Anjelica Huston și Gabriel Byrne completează acest festin cinematografic.

TEASER:

În paralel, EVANESCENCE continuă să domine scena rock globală. După succesul piesei „Afterlife” din seria Devil May Cry, cu peste 20 de milioane de streamuri și 10 milioane de vizualizări pe YouTube în doar câteva săptămâni, trupa pregătește concerte în cadrul turneelor My Chemical Romance – The Black Parade și METALLICA – M72 World Tour.

La peste 20 de ani de la debutul exploziv cu „Fallen” – unul dintre cele mai bine vândute albume ale secolului XXI – Amy Lee și trupa sa (în formula actuală cu Tim McCord, Will Hunt, Troy McLawhorn și Emma Anzai) demonstrează că nu și-au pierdut forța, emoția sau relevanța. Dimpotrivă, „Fight Like A Girl” este o reamintire clară că EVANESCENCE știe cum să evolueze fără să-și trădeze ADN-ul muzical.

Citește în continuare
Horia Brenciu - My Way (Crăciunul începe cu mine)

CONCERTELE LUNII

Trending