Evanescence la Arenele Romane - contopirea dintre emoție și perfecțiune

Evanescence a revenit pe 29 iunie în România pentru a susține un concert la Arenele Romane. Citește impresii de la concertul care a energizat publicul și care a oferit o incursiune prin cele mai mari hituri ale trupei.

Concert Evanescence la Arenele Romane din București pe 29 iunie 2017

Seara memorabilă de la Arene a început în jurul orei 20:00, odată cu trupa grecească de goth rock Sede Vacante, și a continuat cu italienii de la Fall Has Come. Ambele trupe și-au dat toată sârguința pentru a antrena publicul înaintea concertului trupei americane Evanescence. Ne pare rău în continuare că trupa Killa nu a mai putut urca pe scena de la Arenele Romane, din cauza problemelor de sănătate ale solistei.

Sede Vacante a părut o trupă destul de promițătoare, ambițioasă aș putea spune. Armoniile dintre instrumental și vocal au avut o rezonanță aparte în timpul dedicat în care au făcut cunoștiință cu publicul român. Același lucru se poate spune și despre Fall Has Come, care ne-a ajutat să trecem de la stări de energie, la unele de melancolie, apoi la puțin rock'n'roll. Probabil se putea lucra mai bine la sonorizare, pentru că, după cum se spune, întotdeauna este loc de mai bine. Emoțiile s-au intensificat odată cu ora 21.30, când pe scenă se făceau ultimele retușuri.

Este cunoscut faptul că ce e bun se lasă mereu așteptat. În ropote de aplauze, urale și telefoane ridicate cât mai sus în aer pentru a imortaliza cel mai așteptat moment al serii, Evanescence și-a făcut aparția pe scenă în jurul orei 22:15 cu piesa „Everybody's Fool”. Un cântec pe cât de controversat, pe atât de real în esență, dar mai ales, unul care a ridicat publicul de pe scaune încă de la primele acorduri.

Amy Lee a fost pe tot parcursul concertului plină de energie. Nici nu te uitai bine în partea dreaptă, că fugea în stânga, electrizând fanii și jucându-se pe alocuri cu membrii trupei. Întregul manifest artistic, dacă îl putem numi așa, a fost o adevărată incursiune prin toate albumele trupei, deci și prin cele mai cunoscute piese.

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze Evanescence

După salutul plin de căldură din partea solistei, au urmat câteva piese ușor heavy precum „What You Want”, „Going Under” și „The Other Side”. Dar asta nu a făcut decât să pregătească terenul pentru un hit așteptat cu sufletul la gură și anume „Lithium”. Cu o eleganță debordantă și așezată la pian, Amy Lee ne-a adus în povestea Evanescence.

Două momente ale serii care pe mine, cel puțin, m-au surprins în mod plăcut au fost cele în care trupa a interpretat piesele„Made of Stone” și „Haunted”. Prima piesă este extrasă de pe albumul din 2011, „Evanescence”. Mi-am dorit să o ascult live de când am auzit prima dată varianta de studio. La fel s-a întâmplat și cu „Haunted”. Doar ascultând instrumentalul, simți cum o energie puternică ți se aprinde în tot corpul. Dacă mai adaugi și vocea suavă și totuși gravă a lui Amy Lee, poți spune că ai obținut efectul mult dorit. Pentru mine, a fost o dorință îndeplinită să pot asculta pentru prima dată live două dintre piesele mele preferate.

Cei din public care ascultau trupa pentru a doua oară live au retrăit momente și emoții prin care au mai trecut trecut. Și aici mă refer la cei care au mers la concertul Evanescence din 2012, din cadrul Rock The City. Pentru cei care au ascultat trupa live pentru prima dată, însă, a fost un sentiment care nu poate fi descris în destule cuvinte. Și nu pentru că nu ajung, ci pentru că emoția s-a văzut cu ochiul liber: prin trăirile celor din Arenă, a celor din tribună, a celor prezenți trup și suflet în una dintre cele mai speciale zile de iunie.

Apogeul concertului a fost atins cu ultimele piese, „Call Me When You're Sober”, „Imaginary”, „Bring Me to Life”, dar și cu cele de la bis, adică „My Immortal” și „Disappear”. S-a putut observa cu ușurință că Amy Lee s-a simțit foarte conectată cu publicul român. Le-a mulțumit de nenumărate ori celor prezenți, ne-a mărturisit bucuria de a se afla pe scenă în fața lor, iubirea necontenită, dar și un amănunt legat de „Bring Me to Life” - că videoclipul a fost filmat chiar în România. Să nu uităm nici când în timpul piesei „My Immortal”, sute de lumini au fost aprinse, creând o atmosferă încărcată de armonie, de lacrimi în ochi.

Așadar, ce a însemnat concertul Evanescence care a avut loc la Arenele Romane? A devenit o amintire de neuitat în mintea și sufletul fanilor, a însemnat energie, dar a mai însemnat și o contopire a publicului cu artistul. Pentru că în acea seară, cele două entități au devenit una. Tot ce putem spera este ca Evanescence să revină cât mai curând în România și să ne încânte din nou cu aceeași magie cu care a făcut-o și de această dată.

Setlist concert Evanescence 29 iunie:

1. Everybody s Fool
  2. What You Want
  3. Going Under
  4. The Other Side
  5. Lithium
  6. My Heart is Broken
  7. Your Star
  8. Made of Stone
  9. Haunted
  10. Weight of the World
  11. Say You Will
  12. A New Way to Bleed
  13. Whisper
  14. Call Me When You re Sober
  15. Imaginary
  16. Bring Me to Life

Bis

17. My Immortal

18. Disappear

Un comentariu

Tenacious D şi Amy Lee cântă despre vaccin pe un cover Ramones

Celebra trupă Tenacious D a avut o mini-reuniune cu ocazia unui cover amuzant pentru o piesă Ramones. Kyle Gass s-a reunit cu Jack Black pentru a îşi sărbători vaccinarea Covid-19, creând un cover după Ramones şi piesa "I Wanna Be Sedated". Mai avem şi câteva apariţii speciale de la Amy Lee, John C. Reilly şi alţii în videoclip.

Tenacious D Vaccinated videoclip
Tenacious D Vaccinated videoclip │ FOTO: Kyle Gass

Noua piesă se numeşte "Vaccinated" şi a primit un clip de 1 minut şi de 31 de secunde. Prezintă toată aventura lui Kyle Gass pregătindu-se cu 24 de ore înainte de vaccinare. În videoclip îi mai vedem şi pe Jack Black, coleg de trupă în Tenacious D cu Kyle, dar şi pe solista Evanescence Amy Lee. Aceasta apare primind o "vaccinare" de la fiica sa. Îi mai vedem în video şi pe chitaristul Toto Steve Lukather, actori ca John C. Reilly, Samantha Bee şi Kathy Najimy.

Cât despre nume mari din rock, apar Danko Jones, Black Stone Cherrry şi The Protomen. Versurile celebre din "Sedated" de la Ramones sunt inlocuited cu "I'm getting vaccinated". Originalul "I Wanna Be Sedated" este una dintre cele mai cunoscute melodii Ramones, care a apărut pe un album din 1978 al formaţiei. Acest cover are rol de awareness şi de a atrage americanii să se vaccineze.

Tenacious D este o trupă formată în 1994, dar care a avut o explozie de popularitate abia la începutul anilor 2000. La final de ani '90 cânta în deschiderea unor nume mari precum Pearl Jam, Tool sau Beck. În 2000 sosea albumul "Tenacious D", cu Dave Grohl la tobe. În noiembrie 2006 venea propriul film al acestui proiect muzical, "Tenacious D in The Pick of Destiny". Pelicula nu a avut încasări mulţumitoare, dar a fost urmată de de un turneu care a compensat din pierderi.

Jack Black şi Kyle au câştigat un Grammy în 2014 pentru un cover după o piesă a lui Ronnie James Dio, "The Last In Line. În 2018 se discută despre un al doilea film, dar a sosit doar o serie web animată "Tenacious D în Post-Apocalypto". Cheia acestui grup este stilul dramatic al vocii lui Jack Black şi abilităţile de chitarist ale lui Gass.

Evanescence a lansat la început de an 2021 albumul "The Bitter Truth", care abordează teme sociale şi politice, dar şi sentimentele resimţite în pandemie. A avut ca single-uri "Better Without You", "Yeah Right", "Use My Voice" şi "The Game Is Over". Amy Lee a vorbit pe final de 2020 despre relaţia sa cu casa de discuri şi condiţii i-a impus.

Evanescence pleacă în turneu cu Halestorm și marchează anunțul cu un clip live al piesei "Better Without You" - VIDEO

Evanescence și Halestorm pleacă toamna aceasta în turneu. Concertele anunțate sunt programate pentru lunile noiembrie și decembrie, atât Amy Lee, cât și Lzzy Hale, declarându-se încântate să poată reveni pe scenă.

Evanescence - Better Without You (Live)
Evanescence - Better Without You (Live) │ FOTO: Captură YouTube

Live Nation îndrăznește să rupă șirul lunilor fără concerte și să anunțe un turneu cu 15 show-uri în Statele Unite. Evanescence și Halestorm vor sparge gheața în noiembrie, primul concert fiind programat să aibă loc în Portland, chiar la începutul lunii, pe 5.

Amy Lee: "Nu există cuvinte care să poată descrie entuziasmul de a pleca în turneu cu prietenii noștri și de a fi din nou pe scenă"

Vocalistele Amy Lee și Lzzy Hale sunt nerăbdătoare să revină pe scenă și să se reîntâlnească cu fanii, exprimându-și nemijlocit entuziasmul.

"Nu există cuvinte care să poată descrie bucuria de a pleca în turneu cu prietenii noștri și de a fi din nou pe scenă. Am scris noile piese în izolare, pe parcursul ultimului an, visând la oportunitatea de a le putea cânta live și de a trăi aceste emoții alături de fanii noștri. De abia așteptăm să vă vedem pe toți!", a declarat Amy Lee.

Lzzy Hale: "În sfârșit, viitorul e luminos"

"Cu toții am deplâns pierderea muzicii live și am așteptat cu răbdare, având în față un viitor plin de incertitudini. În sfârșit, viitorul e luminos și nu m-aș fi putut gândi la o manieră mai bună de a rupe tăcerea decât alături de prietenii noștri de la Evanescence. Nici nu-mi pot imagina cum va fi să urcăm din nou pe scenă și să ne reconectăm cu fanii noștri, de care ne-a fost atât de dor. Pregătiți-vă pentru emoții intense, prestații gălăgioase și o energie așa cum nu ați mai simțit în niciun alt turneu de până acum. Suntem nerăbdători să vă vedem pe toți!", a declarat Lzzy Hale.

Odată cu acest anunț, Evanescence a lansat și un videoclip live, care să introducă publicul în atmosfera de concert, care ne-a lipsit tuturor atât de mult.

Datele turneului Evanescence & Halestorm din 2021:

• 5 noiembrie  - Portland, OR - Veterans Memorial Coliseum
  • 7 noiembrie - Seattle, WA - Climate Pledge Arena
  • 9 noiembrie - San Jose, CA - SAP Center at San Jose
  • 12 noiembrie - Las Vegas, NV - The Cosmopolitan of Las Vegas - The Chelsea
  • 13 noiembrie - San Diego, CA - San Diego State University - Viejas Arena
  • 15 noiembrie - Phoenix, AZ - Arizona Federal Theatre
  • 20 noiembrie - Fort Worth, TX - Dickies Arena
  • 2 decembrie - Duluth, GA - Infinite Energy Arena
  • 5 decembrie - Saint Louis, MO - Saint Louis University - Chaifetz Arena
  • 11 decembrie - Detroit, MI - Little Caesars Arena
  • 12 decembrie - Cincinnati, OH - Heritage Bank Center
  • 14 decembrie - Pittsburgh, PA - University of Pittsburgh - Petersen Events Center
  • 15 decembrie - Newark, NJ - Prudential Center
  • 17 decembrie - Camden, NJ - BB&T Pavilion
  • 18 decembrie - Worcester, MA - DCU Center

Evanescence a lansat albumul "The Bitter Truth", primul material complet nou într-un deceniu

Evanescence a lansat pe 26 martie primul său album complet nou, cu piese originale după aproape un deceniu, "The Bitter Truth". Acest LP vine după multiple amânări şi o perioadă zbuciumată pentru artişti, piperată cu activism social şi politic şi o perioadă când Amy Lee şi-a pierdut fratele. Ce a ieşit din acest travaliu artistic vedeţi şi ascultaţi în articol.

Evanescence - ”The Bitter Truth” (artwork album)

"The Bitter Truth" este al cincilea album din discografia formaţiei şi primul album cu material original din 2011. În 2017 a apărut discul "Synthesis", care includea reinterpretări ale hiturilor trupei, într-o variantă orchestrală şi electronică. Single-urile care au prefaţat acest release au venit fiecare cu câte un mesaj ţintit. "Yeah Right" a atacat industria muzicală şi superficialitatea sa, iar "Use My Voice" a fost despre tinerii care trebuie să iasă la vot pentru a schimba lumea, în contextul alegerilor din SUA din 2020.

Acel single a fost unul deosebit, reprezentând o colaborare între Amy Lee, colegii de trupă, Sharon den Adel, Lindsey Stirling, Lzzy Hale, Taylor Momsen. În vara lui 2020 apărea piesa "The Game Is Over", cu un videoclip care prezenta latură întunecată a izolării pandemice. Încă o piesă şi un clip cu acelaşi mesaj apăreau în aprilie 2020, "Wasted on You", care era mai degrabă o melodie despre poveştile de dragoste încheiate şi anii irosiţi într-o relaţie care nu merită.

În ultimii ani am auzit şi coveruri de la Evanescence, precum cel după Fleetwood Mac, "The Chain" sau "Cruel Summer" după Bananarama. Amy Lee a lucrat la noul album alături de colegii actuali de trupă Troy McLawhorn, Jen Majura, Tim McCord şi Will Hunt. Multe din sesiuni s-au desfăşurat pe Zoom din cauza pandemiei. Există şi un documentar cu rol de "making of" difuzat pe Coda Collection şi numit "Embracing the Bitter Truth". Discul s-a născut parţial şi din durere, pentru că în ianuarie 2018 Amy Lee a dezvăluit că fratele său mai mic a murit după o bătălie de ani buni cu epilepsia, la doar 24 de ani.

Pe lângă versurile despre depăşirea stării de disperare şi durere, Evanescence are şi piese despre împuternicirea femeii şi a generaţiilor tinere. Amy a simţit şi nevoia de a se exprima ceva mai liber într-o industrie dominată de bărbaţi. "The Bitter Truth" vine într-o perioadă specială, deoarece pe 4 martie s-au împlinit 18 ani de când a sosit albumul de debut Evanescence, "Fallen", care a inclus hiturile "Bring Me to Life" şi "My Immortal". Acel LP a vândut peste 17 milioane de unităţi global şi a adus două premii Grammy pentru trupă.

Formaţia ne-a vizitat în septembrie 2019, pentru un concert la Arenele Romane, unde s-au auzit cele mai mari hituri ale sale.