Evanescence la Arenele Romane - contopirea dintre emoție și perfecțiune

Evanescence a revenit pe 29 iunie în România pentru a susține un concert la Arenele Romane. Citește impresii de la concertul care a energizat publicul și care a oferit o incursiune prin cele mai mari hituri ale trupei.

Concert Evanescence la Arenele Romane din București pe 29 iunie 2017

Seara memorabilă de la Arene a început în jurul orei 20:00, odată cu trupa grecească de goth rock Sede Vacante, și a continuat cu italienii de la Fall Has Come. Ambele trupe și-au dat toată sârguința pentru a antrena publicul înaintea concertului trupei americane Evanescence. Ne pare rău în continuare că trupa Killa nu a mai putut urca pe scena de la Arenele Romane, din cauza problemelor de sănătate ale solistei.

Sede Vacante a părut o trupă destul de promițătoare, ambițioasă aș putea spune. Armoniile dintre instrumental și vocal au avut o rezonanță aparte în timpul dedicat în care au făcut cunoștiință cu publicul român. Același lucru se poate spune și despre Fall Has Come, care ne-a ajutat să trecem de la stări de energie, la unele de melancolie, apoi la puțin rock'n'roll. Probabil se putea lucra mai bine la sonorizare, pentru că, după cum se spune, întotdeauna este loc de mai bine. Emoțiile s-au intensificat odată cu ora 21.30, când pe scenă se făceau ultimele retușuri.

Este cunoscut faptul că ce e bun se lasă mereu așteptat. În ropote de aplauze, urale și telefoane ridicate cât mai sus în aer pentru a imortaliza cel mai așteptat moment al serii, Evanescence și-a făcut aparția pe scenă în jurul orei 22:15 cu piesa „Everybody's Fool”. Un cântec pe cât de controversat, pe atât de real în esență, dar mai ales, unul care a ridicat publicul de pe scaune încă de la primele acorduri.

Amy Lee a fost pe tot parcursul concertului plină de energie. Nici nu te uitai bine în partea dreaptă, că fugea în stânga, electrizând fanii și jucându-se pe alocuri cu membrii trupei. Întregul manifest artistic, dacă îl putem numi așa, a fost o adevărată incursiune prin toate albumele trupei, deci și prin cele mai cunoscute piese.

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze Evanescence

După salutul plin de căldură din partea solistei, au urmat câteva piese ușor heavy precum „What You Want”, „Going Under” și „The Other Side”. Dar asta nu a făcut decât să pregătească terenul pentru un hit așteptat cu sufletul la gură și anume „Lithium”. Cu o eleganță debordantă și așezată la pian, Amy Lee ne-a adus în povestea Evanescence.

Două momente ale serii care pe mine, cel puțin, m-au surprins în mod plăcut au fost cele în care trupa a interpretat piesele„Made of Stone” și „Haunted”. Prima piesă este extrasă de pe albumul din 2011, „Evanescence”. Mi-am dorit să o ascult live de când am auzit prima dată varianta de studio. La fel s-a întâmplat și cu „Haunted”. Doar ascultând instrumentalul, simți cum o energie puternică ți se aprinde în tot corpul. Dacă mai adaugi și vocea suavă și totuși gravă a lui Amy Lee, poți spune că ai obținut efectul mult dorit. Pentru mine, a fost o dorință îndeplinită să pot asculta pentru prima dată live două dintre piesele mele preferate.

Cei din public care ascultau trupa pentru a doua oară live au retrăit momente și emoții prin care au mai trecut trecut. Și aici mă refer la cei care au mers la concertul Evanescence din 2012, din cadrul Rock The City. Pentru cei care au ascultat trupa live pentru prima dată, însă, a fost un sentiment care nu poate fi descris în destule cuvinte. Și nu pentru că nu ajung, ci pentru că emoția s-a văzut cu ochiul liber: prin trăirile celor din Arenă, a celor din tribună, a celor prezenți trup și suflet în una dintre cele mai speciale zile de iunie.

Apogeul concertului a fost atins cu ultimele piese, „Call Me When You're Sober”, „Imaginary”, „Bring Me to Life”, dar și cu cele de la bis, adică „My Immortal” și „Disappear”. S-a putut observa cu ușurință că Amy Lee s-a simțit foarte conectată cu publicul român. Le-a mulțumit de nenumărate ori celor prezenți, ne-a mărturisit bucuria de a se afla pe scenă în fața lor, iubirea necontenită, dar și un amănunt legat de „Bring Me to Life” - că videoclipul a fost filmat chiar în România. Să nu uităm nici când în timpul piesei „My Immortal”, sute de lumini au fost aprinse, creând o atmosferă încărcată de armonie, de lacrimi în ochi.

Așadar, ce a însemnat concertul Evanescence care a avut loc la Arenele Romane? A devenit o amintire de neuitat în mintea și sufletul fanilor, a însemnat energie, dar a mai însemnat și o contopire a publicului cu artistul. Pentru că în acea seară, cele două entități au devenit una. Tot ce putem spera este ca Evanescence să revină cât mai curând în România și să ne încânte din nou cu aceeași magie cu care a făcut-o și de această dată.

Setlist concert Evanescence 29 iunie:

1. Everybody s Fool
  2. What You Want