Evanescence la Arenele Romane - contopirea dintre emoție și perfecțiune

Evanescence a revenit pe 29 iunie în România pentru a susține un concert la Arenele Romane. Citește impresii de la concertul care a energizat publicul și care a oferit o incursiune prin cele mai mari hituri ale trupei.

Concert Evanescence la Arenele Romane din București pe 29 iunie 2017

Seara memorabilă de la Arene a început în jurul orei 20:00, odată cu trupa grecească de goth rock Sede Vacante, și a continuat cu italienii de la Fall Has Come. Ambele trupe și-au dat toată sârguința pentru a antrena publicul înaintea concertului trupei americane Evanescence. Ne pare rău în continuare că trupa Killa nu a mai putut urca pe scena de la Arenele Romane, din cauza problemelor de sănătate ale solistei.

Sede Vacante a părut o trupă destul de promițătoare, ambițioasă aș putea spune. Armoniile dintre instrumental și vocal au avut o rezonanță aparte în timpul dedicat în care au făcut cunoștiință cu publicul român. Același lucru se poate spune și despre Fall Has Come, care ne-a ajutat să trecem de la stări de energie, la unele de melancolie, apoi la puțin rock'n'roll. Probabil se putea lucra mai bine la sonorizare, pentru că, după cum se spune, întotdeauna este loc de mai bine. Emoțiile s-au intensificat odată cu ora 21.30, când pe scenă se făceau ultimele retușuri.

Este cunoscut faptul că ce e bun se lasă mereu așteptat. În ropote de aplauze, urale și telefoane ridicate cât mai sus în aer pentru a imortaliza cel mai așteptat moment al serii, Evanescence și-a făcut aparția pe scenă în jurul orei 22:15 cu piesa „Everybody's Fool”. Un cântec pe cât de controversat, pe atât de real în esență, dar mai ales, unul care a ridicat publicul de pe scaune încă de la primele acorduri.

Amy Lee a fost pe tot parcursul concertului plină de energie. Nici nu te uitai bine în partea dreaptă, că fugea în stânga, electrizând fanii și jucându-se pe alocuri cu membrii trupei. Întregul manifest artistic, dacă îl putem numi așa, a fost o adevărată incursiune prin toate albumele trupei, deci și prin cele mai cunoscute piese.

RECOMANDARE: Vezi galeria de poze Evanescence

După salutul plin de căldură din partea solistei, au urmat câteva piese ușor heavy precum „What You Want”, „Going Under” și „The Other Side”. Dar asta nu a făcut decât să pregătească terenul pentru un hit așteptat cu sufletul la gură și anume „Lithium”. Cu o eleganță debordantă și așezată la pian, Amy Lee ne-a adus în povestea Evanescence.

Două momente ale serii care pe mine, cel puțin, m-au surprins în mod plăcut au fost cele în care trupa a interpretat piesele„Made of Stone” și „Haunted”. Prima piesă este extrasă de pe albumul din 2011, „Evanescence”. Mi-am dorit să o ascult live de când am auzit prima dată varianta de studio. La fel s-a întâmplat și cu „Haunted”. Doar ascultând instrumentalul, simți cum o energie puternică ți se aprinde în tot corpul. Dacă mai adaugi și vocea suavă și totuși gravă a lui Amy Lee, poți spune că ai obținut efectul mult dorit. Pentru mine, a fost o dorință îndeplinită să pot asculta pentru prima dată live două dintre piesele mele preferate.

Cei din public care ascultau trupa pentru a doua oară live au retrăit momente și emoții prin care au mai trecut trecut. Și aici mă refer la cei care au mers la concertul Evanescence din 2012, din cadrul Rock The City. Pentru cei care au ascultat trupa live pentru prima dată, însă, a fost un sentiment care nu poate fi descris în destule cuvinte. Și nu pentru că nu ajung, ci pentru că emoția s-a văzut cu ochiul liber: prin trăirile celor din Arenă, a celor din tribună, a celor prezenți trup și suflet în una dintre cele mai speciale zile de iunie.

Apogeul concertului a fost atins cu ultimele piese, „Call Me When You're Sober”, „Imaginary”, „Bring Me to Life”, dar și cu cele de la bis, adică „My Immortal” și „Disappear”. S-a putut observa cu ușurință că Amy Lee s-a simțit foarte conectată cu publicul român. Le-a mulțumit de nenumărate ori celor prezenți, ne-a mărturisit bucuria de a se afla pe scenă în fața lor, iubirea necontenită, dar și un amănunt legat de „Bring Me to Life” - că videoclipul a fost filmat chiar în România. Să nu uităm nici când în timpul piesei „My Immortal”, sute de lumini au fost aprinse, creând o atmosferă încărcată de armonie, de lacrimi în ochi.

Așadar, ce a însemnat concertul Evanescence care a avut loc la Arenele Romane? A devenit o amintire de neuitat în mintea și sufletul fanilor, a însemnat energie, dar a mai însemnat și o contopire a publicului cu artistul. Pentru că în acea seară, cele două entități au devenit una. Tot ce putem spera este ca Evanescence să revină cât mai curând în România și să ne încânte din nou cu aceeași magie cu care a făcut-o și de această dată.

Setlist concert Evanescence 29 iunie:

1. Everybody s Fool
  2. What You Want
  3. Going Under
  4. The Other Side
  5. Lithium
  6. My Heart is Broken
  7. Your Star
  8. Made of Stone
  9. Haunted
  10. Weight of the World
  11. Say You Will
  12. A New Way to Bleed
  13. Whisper
  14. Call Me When You re Sober
  15. Imaginary
  16. Bring Me to Life

Bis

17. My Immortal

18. Disappear

Un comentariu

Evanescence a lansat albumul "The Bitter Truth", primul material complet nou într-un deceniu

Evanescence a lansat pe 26 martie primul său album complet nou, cu piese originale după aproape un deceniu, "The Bitter Truth". Acest LP vine după multiple amânări şi o perioadă zbuciumată pentru artişti, piperată cu activism social şi politic şi o perioadă când Amy Lee şi-a pierdut fratele. Ce a ieşit din acest travaliu artistic vedeţi şi ascultaţi în articol.

Evanescence - ”The Bitter Truth” (artwork album)

"The Bitter Truth" este al cincilea album din discografia formaţiei şi primul album cu material original din 2011. În 2017 a apărut discul "Synthesis", care includea reinterpretări ale hiturilor trupei, într-o variantă orchestrală şi electronică. Single-urile care au prefaţat acest release au venit fiecare cu câte un mesaj ţintit. "Yeah Right" a atacat industria muzicală şi superficialitatea sa, iar "Use My Voice" a fost despre tinerii care trebuie să iasă la vot pentru a schimba lumea, în contextul alegerilor din SUA din 2020.

Acel single a fost unul deosebit, reprezentând o colaborare între Amy Lee, colegii de trupă, Sharon den Adel, Lindsey Stirling, Lzzy Hale, Taylor Momsen. În vara lui 2020 apărea piesa "The Game Is Over", cu un videoclip care prezenta latură întunecată a izolării pandemice. Încă o piesă şi un clip cu acelaşi mesaj apăreau în aprilie 2020, "Wasted on You", care era mai degrabă o melodie despre poveştile de dragoste încheiate şi anii irosiţi într-o relaţie care nu merită.

În ultimii ani am auzit şi coveruri de la Evanescence, precum cel după Fleetwood Mac, "The Chain" sau "Cruel Summer" după Bananarama. Amy Lee a lucrat la noul album alături de colegii actuali de trupă Troy McLawhorn, Jen Majura, Tim McCord şi Will Hunt. Multe din sesiuni s-au desfăşurat pe Zoom din cauza pandemiei. Există şi un documentar cu rol de "making of" difuzat pe Coda Collection şi numit "Embracing the Bitter Truth". Discul s-a născut parţial şi din durere, pentru că în ianuarie 2018 Amy Lee a dezvăluit că fratele său mai mic a murit după o bătălie de ani buni cu epilepsia, la doar 24 de ani.

Pe lângă versurile despre depăşirea stării de disperare şi durere, Evanescence are şi piese despre împuternicirea femeii şi a generaţiilor tinere. Amy a simţit şi nevoia de a se exprima ceva mai liber într-o industrie dominată de bărbaţi. "The Bitter Truth" vine într-o perioadă specială, deoarece pe 4 martie s-au împlinit 18 ani de când a sosit albumul de debut Evanescence, "Fallen", care a inclus hiturile "Bring Me to Life" şi "My Immortal". Acel LP a vândut peste 17 milioane de unităţi global şi a adus două premii Grammy pentru trupă.

Formaţia ne-a vizitat în septembrie 2019, pentru un concert la Arenele Romane, unde s-au auzit cele mai mari hituri ale sale.

Lansări de carte

Evanescence va avea o serie de benzi desenate, "Echoes From the Void"

Evanescence îşi diversifică exprimarea artistică, odată cu lansarea unei serii de benzi desenate "Echoes From the Void". Aceasta este o antologie realizată în colaborare cu ramura OPUS a companiei Incendium, care va transforma piese de pe viitorul album în poveşti grafice. Avem detalii în articol.

Coperta single Evanescence The Game Is Over
Coperta single Evanescence The Game Is Over │ FOTO: Evanescence

Evanescence ne pregăteşte de ceva vreme noul album, "The Bitter Truth", iar piesele sale vor deveni poveşti şi benzi desenate. Proiectul nu se va opri aici, iar alte piese mai vechi ale trupei vor primi acelaşi tratament. "Echoes From the Void" include release-uri de 48 de pagini şi este un "deluxe comic book", fiecare număr incluzând două sau mai multe adaptări ale pieselor grupei. La creaţii contribuie artişti graficieni, animatori, ilustratori, scenarişti şi scriitori. Solista Amy Lee nu e străină de proiecte de gen, având la activ o carte cu poveşti pentru cei mici.

Artista va ajuta cu direcţia creativă şi coordonarea artwork-ului pentru această serie. Vor exista 5 numere, iar primele sunt axate pe single-urile "Better Without You" şi "Wasted On You", ambele preluate de pe noul LP "The Bitter Truth". Carrie Lee South şi Blake Northcott au scris scenariile pentru prima ediţie, iar de ilustraţii s-au ocupat Abigail Larson şi Kelly McKernan.

Evanescence Echoes From the Void benzi desenate

Evanescence Echoes From the Void benzi desenate │ FOTO: Evanescence

Iată ce a declarat Amy Lee despre această iniţiativă:

Sunt foarte încântată de această serie. Posibilităţile sunt nelimitate. Colaborarea în cadrul a multiple forme de artă este un lucru unic şi a fost fascinant văd câte vieţi diferite poate avea o melodie, ca şi cum ar fi realităţi alternative. Abia aştept să lucrez la asta pe parcursul anului şi sunt onorată să deschid această nouă lume pentru muzica noastră.

Primul număr va sosi în iunie şi va fi limitat la doar 3000 de unităţi, fiecare la preţul de 18.95 dolari. Între timp suntem foarte aproape de lansarea noului disc Evanescence, care vine pe 26 martie. Ultimul single lansat de Evanescence a fost "Yeah Right", care a venit în decembrie 2020 şi ataca industria muzicală. Grupul a concertat în România în septembrie 2019, la Arenele Romane, fiind pentru a cincea oară în ţara noastră. Trupa a cântat 16 piese, dar şi un medley de clasice la final.

Evanescence a lansat piesa "Yeah Right", prin care atacă industria muzicală - AUDIO

Evanescence se ia de piept cu industria muzicală prin noua piesă "Yeah Right". Cu ocazia lansării acestui nou single, trupa a anunţat în sfârşit când va lansa albumul viitor, care se afla în standby de ceva vreme. Puteţi asculta noul single în articol şi afla când vine "The Bitter Truth".

Coperta single Evanescence Yeah Right
Coperta single Evanescence Yeah Right │ FOTO: Evanescence

Evanescence a lansat deja câteva single-uri de pe noul său album, "The Bitter Truth". Am început anul ascultând un cover după Fleetwood Mac, piesa "The Chain", urmat de primul single de pe LP, "Wasted On You". A urmat "Cruel Summer", cover după Bananarama, apoi "The Game Is Over", cu un sound ceva mai heavy. În august a sosit o mega colaborare cu Lindsey Stirling şi Sharon den Adel, "Use My Voice", cu un mesaj legat de alegerile din SUA. Acum putem asculta "Yeah Right", pe care Amy Lee and co cântă despre pretenţiile caselor de discuri şi momentul când artiştii îşi vând sufletul.

Piesa începe cu un beat electro jucăuş, pentru a se metamorfoza în rock alternativ şi vocalize lungi, plus un solo cadou la final. Amy Lee s-a luptat mereu cu imaginea falsă a artistului, cea impusă de casele de discuri, aşa cum am văzut în videoclipul "Everybody's Fool". De această dată artista şi colegii de trupă fac aluzie la experienţa Evanescence ca o piesă în maşinăria numită industrie muzicală. E clasica problemă a compensaţiei financiare insuficiente pentru toate sacrificiile artistului şi a promisiunilor în van de la manageri şi şefi de case de discuri.

Odată cu sosirea acestui single trupa americană a anunţat şi când va sosi noul album, "The Bitter Truth". Acesta va fi disponibil începând cu 26 martie 2021. Evanescence şi-a suspendat toate turneele din 2020 din cauza pandemiei, dar a ţinut câteva concerte de acasă, cu artiştii împrăştiaţi prin SUA contribuind secţiunile lor via Zoom. De altfel pe 5 decembrie are loc un alt concert transmis prin livestream, Evanescence: A Live Session From Rock Falcon Studio, care va fi disponibil online de la ora 23:00 (ora României) şi până pe 8 decembrie.

Evanescence a concertat în România la mijlocul lunii septembrie în 2019, sosind pentru a cincea oară în ţara noastră. Amy Lee şi colegii săi au strălucit şi au făcut publicul să îşi ridice telefoanele cu bliţul aprins în aer la balade.

26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16