EUROPE la OST FEST 2012 - VEZI FOTO-VIDEO

Așteptările față de concertul trupei Europe mi-au fost pe deplin mulțumite. Festivalul OST Fest m-a ținut trei zile la Romexpo într-o arșiță insuportabilă, de sub care evadam periodic în centrul de presă. Nu am agreat deloc programarea lui Europe înaintea lui Manowar, fiind muzici mult diferite cu ascultători aparte. Cu toate acestea, publicul s-a grupat în fiecare dintre cele 3 zone și a fost prima dată când Romexpo a răsunat, fie că era vorba de hit sau nu.

Concertul Europe de la OST Fest 2012
Concertul Europe de la OST Fest 2012

Așteptările față de concertul trupei Europe mi-au fost pe deplin mulțumite. Festivalul OST Fest m-a ținut trei zile la Romexpo într-o arșiță insuportabilă, de sub care evadam periodic în centrul de presă. Eram ușor dezamăgit de sonorizarea slabă din prima zi, dar cum sunetul per ansamblu ține de mai mulți factori (sunetiști, timp de probe, artiști etc) speram ca suedezii să se ridice la înățime. Preferințele personale și scurta discuție dinaintea cântării cu cei doi membri Europe - toboșarul Ian Haugland și clăparul Mic Michaeli - îmi ridicaseră trăirea la nivelul de unde muzica o controlează direct.

Concertul Europe de la OST Fest 2012

Concertul Europe de la OST Fest 2012

Vezi galeria de fotografii de la concertul Europe

Mic Michaeli  a fost primul ce a ieșit pe scenă, aruncând publicului mai multe sticle de apă. Ca o paranteză, trebuie spus că trupele suedeze venite la OST Fest nu s-au împăcat deloc cu căldura, depășind cu greu diferența semnificativă de grade dintre București și Stockholm. Mic a fost urmat de Ian, chitaristul John Norum, basistul John Leven și solistul  Joey Tempest, iar audiența și-a ridicat pentru prima dată mâinile în aer.

Majoritatea ascultătorilor de Europe au poate peste 35 de ani și au devenit fani în era de aur a baladelor rock, precum Carrie. Hiturile The Final CountdownRock the NightHalfway to HeavenI'll Cry for You și Prisoners in Paradise sunt vinovate de succesul suedezilor ce-au vizat o reputație globală de tip Led Zeppelin. În contextul OST Fest nu am agreat deloc programarea lui Europe înaintea lui Manowar, fiind muzici mult diferite, cu ascultători aparte. Cu toate acestea, publicul s-a grupat în fiecare dintre cele 3 zone și a fost prima dată când Romexpo a răsunat, fie că era vorba de hit sau nu. Fac trimitere la ziua #1, când Mötley Crüe nu a beneficiat de același suport vocal al spectatorilor...

Europe nu s-a oprit la nivelul anilor 80-90, nu s-a ascuns în spatele hiturilor. De la reuniunea lor din 1998 și-au reconfirmat valoarea de trupă rock  internațională cu albumele noi. Noul lor material Bag of Bones este o mostră de rock veritabil. Trupa are încă multe de spus, iar turneul de promovare dovedește interesul actual al fanilor. La Romexpo, Europe a marcat începutul adevăratului OST Fest. Trupa a sunat cel mai bine din tot festivalul, iar  Joey Tempest a fost prima voce valabilă pe care au auzit-o în acest context. Vă invit să ascultați înregistrarea melodiei Not Supposed to Sing the Blues, prima melodie extrasă ca single de pe Bag of Bones.

Joey Tempest a arătat interesul cuvenit concertului și fanilor din România. A avut câteva intervenții în limba română (și nu e Joey DeMaio), a prezentat piesele cântate de pe discul nou și a zâmbit trădând încântare pentru modul în care a fost re-primită trupa. Pentru o recenzie completă a celei de-a doua zile de OST Fest, îți recomand articolul scris de Cosmin.