Epica și Sirenia au dezlănțuit metalul la Arenele Romane

În seara de 16 octombrie 2015, Arenele Romane au fost învăluite într-o aură metal, datorită concertelor oferite de Sirenia și Epica în cadrul celei de-a doua zi de Maximum Rock Festival.

Epica în concert la București, 16 octombrie 2015
Epica în concert la București, 16 octombrie 2015 │ FOTO: Florin Matincă / Rockout.ro

Fanii au venit într-un număr destul de mare pentru a asculta cu sufletul la gură două dintre cele mai bune trupe europene de metal. Un dezavantaj, din păcate, a fost sonorizarea, care nu  fost cea mai bună, dar măcar cortul amplasat a fost încălzit și organizat în interior destul de bine cu spațiile de unde puteai cumpăra băutură, mâncare și merchandise.

Sirenia și-a făcut intrarea pe melodia de pe albumul „The Seventh Life Path”, „Serpent” și din acel moment puteai să-ți dai seama cu ușurință că va urma o oră de neuitat. Ailyn, pe numele real Pilar Giménez García, și-a făcut apariția pe scenă îmbrăcată într-o rochie neagră cu corset și cu voaluri, arătând ca o păpușă. Cânta cu pletele în vânt, se juca cu chitariștii care din când în când se mai duelau, pe scurt spus, nici nu mi-am dat seama când au trecut acele 60 de minute. Am făcut un adevărat schimb de energii în timpul concertului. La sfârșit chiar, Ailyn venise la rândul din față și și-a salutat fanii, i-a îmbrățișat, a dat mâna cu ei, le-a răspuns cuvintelor de laudă. Printre cântecele incluse pe setlistul trupei am putut asculta „My destiny coming to pass”, „Seven widows weep”, „Once my Light” și probabil cele mai așteptate, „The other side” și „The path to decay”.

Următorul a fost headlinerul serii și cred că cea mai așteptată trupă, Epica, cea care a adus publicul în extaz de la prima notă de chitară auzită. Simone Simons a avut într-adevăr o apariție spectaculoasă pe scenă, fiind completată și de prezența celorlalți membrii ai trupei, care nu ratau să-și demonstreze măiestria într-ale chitării, respectiv ale clapelor. Mai mult, după celebra lor melodie  „Cry for the Moon”, Ariën van Weesenbeek a oferit un solo la percuție care a lăsat un public întreg cu respirația tăiată.

Au cântat multe melodii binecunoscute și asta se putea vedea de când toți cei prezenți au cântat la unison fiecare vers din „Unleashed”, „The Essence of Silence”, „Storm the Sorrow” sau „The Phantom Agony”. Cei de pe scenă s-au dezlănțuit, la fel cum au făcut-o și cei din public. Mare păcat de sonorizare, care a mai tăiat din farmecul cântecelor. Am auzit-o pe Simone spunând încă o dată cât de mult iubește țara asta, că nu îi este străină și despre cât de minunați sunt oamenii care trăiesc aici. La sfârșit, fiecare din trupă a dat fanilor norocoși pene de chitară sau prosoapele pe care le-au avut pe scenă.

Dacă aș mai avea șansa să retrăiesc această experiență, aș face-o din nou cu mare nerăbdare. A fost o seară care a încălzit o seară de octombrie și a reunit fanii metalului. Așteptăm să-i revedem cât mai curând!

Simone Simons (Epica) salută fanii din România; Urmărește-i mesajul - VIDEO

Formația olandeză EPICA va concerta toamna aceasta în cadrul Maximum Rock Festival. Fanii trupei sunt așteptați la concert, vocalista Simone Simons înregistrând un mesaj special pentru ei.

Simone Simons (Epica)
Simone Simons (Epica) │ FOTO: Captură YouTube

Ediția din 2021 a Maximum Rock Festival va readuce la București trupa Epica. Evenimentul a fost reprogramat pentru 11 - 12 septembrie, urmând să aibă loc la Arenele Romane din București.

Simone Simons este nerăbdătoare să revină în România, înregistrând cu prilejul acestui concert un mesaj pentru fanii din țară.

"Bună, România! Epica se întoarce în București pentru a cânta la Maximum Rock Festival, în septembrie anul acesta și de abia așteptăm să vă vedem pe toți acolo", le-a transmis Simone fanilor.

În diversitatea uneori ameţitoare de formaţii de metal simfonic, EPICA este cu siguranţă o figură aparte. Având ca semn distinctiv vocea maleabilă a frumoasei Simone Simons, ce creează contraste expresive cu vocalizele death-metal ale iniţiatorului Mark Jansen, trupa olandeză te poartă printr-un periplu aventuros presărat cu elemente stilistice dintre cele mai surprinzătoare. După cum scria Eduardo Rivadavia de la baza muzicală de date online Allmusic, atracţia principală a muzicii Epica provine din "explorarea contrastelor sonore dintre lumină şi întuneric".

Cu nouă albume de studio la activ (dintre care două în două variante), Epica este un nume demult consacrat pe scena internaţională metal şi în circuitul concertelor. Cronicile foarte bune de pe site-ul Encyclopaedia Metallum confirmă gustul publicului pentru această muzică a cărei dimensiune live merită urmărită cu atenţie.

Cel mai recent material Epica se numește "Omega" și reflectă strânsa legătură dintre membrii formației, care activează în această formulă din 2007. Piese ca "Rivers" și "The Skeleton Key", extrase de pe acest material, se vor auzi în septembrie și la Arenele Romane

Din lineup-ul Maximum Rock Festival 2021 fac parte și Eluveitie (Elveția), Therion (Suedia), Orphaned Land (Israel), Dirty Shirt (Romania), Subterranean Masquerade (Israel), Riot Monk (România), Loch Vostok (Suedia) și Magnetic (Bulgaria).

Biletele pentru Maximum Rock Festival 2021 pot fi achiziționate online. Găsiți mai multe detalii în Agenda InfoMusic.