blues, folk, pop

Elven Bird cântă povești despre sensibilitate în "The Japanese Tree" - RECENZIE CONCERT

Elven Bird a prezentat live albumul "The Japanese Tree" în cadrul unui concert care a avut loc pe 8 noiembrie, la POINT din București. Artista a îmbrățișat fragilitatea și a oferit-o publicului, a transmis emoții pe acorduri de chitară și a vorbit pe note muzicale despre viață, speranță, iubire. Te invităm să citești câteva impresii de la eveniment.

Elven Bird - concert lansare album
Elven Bird - concert lansare album │ FOTO: Daniel Munteanu

"The Japanese Tree" este un univers de sine stătător care te întâmpină cu căldură și afecțiune. Piesele care îl compun sunt mai mult decât compoziții muzicale, sunt adevărate experiențe, sunt trăiri inspirate de viață, sunt emoții care își găsesc un receptor în fiecare ascultător. Albumul înglobează cântece instrumentate acustic și reprezintă un material discografic deosebit în peisajul muzical autohton, atât prin finețea interpretării vocale, cât și prin compozițiile originale, cu o paletă de diferite stări, dispuse precum capitolele unei povești de suflet, de păstrat și adus aminte în versuri cântate.

Elven Bird - concert lansare album

Concertul de lansare a confirmat atmosfera discului. Elven Bird a introdus publicul într-o lume în care oamenii sunt mai buni, în care vulnerabilitatea nu este slăbiciune, ci putere, iar fragilitatea poate fi folosită drept scut. A plimbat ascultătorii prin perioade mai de început, menționând călătoria de la cântece compuse în camera ei, "pe întuneric", la albumele interpretate atât în fața prietenilor, cât și necunoscuților. Astfel, acompaniată de Eduard Zecheru (violoncel), Adrian Flautistu (contrabas), Vlad Tohănean (percuție), Elven Bird a interpretat piese precum "Healing", "Yellow Man", "Kites & Butterflies", "Tiptoe" și "Berceuse Roumaine".

Artista a trecut la următorul capitol, protagonistul serii - "The Japanese Tree". "Waste of Flowers" și "Franz" au deschis drumul către primul invitat al concertului. Muzicianul, compozitorul și producătorul Alexei Țurcan a cântat alături de Elven piesele "Slow Down The Time" și "Just For A While". Cei doi au lucrat împreună la "The Japanese Tree", Alexei declarându-se mândru de acest album. Mai mult, artistul îl vede drept un "un exercițiu de sensibilitate și un material la limita fragilității".

Elven Bird - concert lansare album

De la chitara cu care a început concertul, Elven Bird s-a așezat la orgă și a interpretat cu aceeași căldură. "The Ocean" și "Never Letting Go Of Your Hand" au învăluit sala în "liniște". În mod ironic, vocea și clapele au creat un efect de acum și aici, de prezență și tăcere. O tăcere a minții și a gândurilor, a vieții haotice și mereu în mișcare. Momentul celui de-al doilea invitat a venit, iar pe scenă a urcat Cătălina Beța. Cele două și-au unit vocile pentru "Lilies", "Three People", dar și un cover după trupa Applewood Road.

Transpunerea live a albumul nu se putea încheia fără ultimul invitat special al serii. Dan Byron a venit lângă Elven și a cântat alături de aceasta, atât vocal, cât și la flaut piesele "Woodelves" și "The Japanese Tree". Artistul a încântat audiența și cu o piesă proprie - "Nouă".

Elven Bird - concert lansare album

Într-adevăr, muzica a fost principala unealtă prin care Elven Bird a ajuns la inimile spectatorilor. Totuși, ea a apelat și la alte detalii creative. Pe tot parcursul concertului, au fost proiectate  imagini, secvențe video, dar și artwork-uri realizate de Daniel Munteanu, soțul artistei.

Pe participanți îi aștepta pe scaun un origami în formă de cocor, trimitere la numele de scenă al cântăreței. Denumirea "Elven Bird" semnifică o pasăre elfă, misterioasă, care-și cântă povestea indiferent de numărul sufletelor care o ascultă, pur și simplu din bucuria de a cânta și de a exista sub cerul de noapte. Este inspirat din mitologia lui Tolkien, unde acesta vorbea despre elfii care cântă singuri sub stele, în minunăția completă a lumii.

Elven Bird - concert lansare album