Electric Castle 2014 - Peste 17.000 de spectatori în prima zi de festival

Peste 17.000 persoane au venit la Castelul Banffy pentru a asista la concertele primei zile a festivalului Electric Castle 2014.  și pentru a trăi experiențele inedite oferite de festival: de la sporturi extreme la zone de relaxare. Dub Pistols și Akua Naru au transformat Electric Castle într-o rampă de lansare, prezentând pentru prima dată în fața publicului piese de pe noile lor albume. Show-ul Die Antwoord a fost punctul culminant al primei seri de festival, strângând aproape 12.000 de spectatori în fața scenei principale. Publicul a urmărit în premieră în România una dintre cele mai non-conformiste trupe, cu un stil eclectic hip-hop mixat cu rave.

Dub Pistols la Electric Castle 2014
Dub Pistols la Electric Castle 2014

Prima zi de Electric Castle 2014 a fost de-a dreptul impresionantă. Peisajul a fost încorporat perfect într-un festival semi-underground cu foarte multe așteptări pentru viitor. Din prima secundă în care ajungi la Electric Castle se vede buna organizare, îl simți people-friendly pentru toată lumea. La “inspecția” de început am găsit scene mari, spații de relaxare multiple și cam tot ce ai vrea de băut sau de mâncat. Privind spectatorii, am rămas surprinsă de cât de frumoși și fericiți sunt. Publicul e divers, dar cu toții și-au găsit locul. Se vede ca lumea a venit pentru distracție și voie bună, nu pentru afișare.

Die Antwoord la Electric Castle 2014

Die Antwoord la Electric Castle 2014

Principalii artiști concertează pe parcursul acestor 4 zile pe Main Stage, The Wall este rezervată pentru reggae, Dance Garder pentru chillout, iar în The Stables se țin silent party-uri, concept care a dobândit destulă popularitate pe parcursul timpului.

Die Antwoord la Electric Castle 2014

Die Antwoord la Electric Castle 2014

Die Antwoord au fost cei mai așteptați artiști ai zilei. Fără să fiu vreo fană înfocată, m-am bucurat de prezența lor scenică și în general, de energia lor. Yolandi cântă live la fel de bine ca în melodiile înregistrate, lucru care m-a făcut să le apreciez și mai mult munca. Interesant este că și-au păstrat originalitatea, se vede că țin mult la stilul propriu, lucru clar observabil pe scenă, la recuzită. Potrivit organizatorilor, aproape 12.000 de spectatori s-au adunat în fața scenei principale pentru a vedea, în premieră în România, una dintre cele mai non-conformiste trupe, cu un stil eclectic hip-hop mixat cu rave.

Die Antwoord la Electric Castle 2014

Die Antwoord la Electric Castle 2014

Apoi a început Wilkinson și a fost magic. Mark Wilkinson este un producător și un DJ englez născut în Londra cu release-uri pentru RAM Records, Hospital Records și Virgin EMI. A debutat cu Moonwalker și Samurai pe 13 decembrie 2010, iar albumul lui de debut "Lazers Not Included" a fost lansat pe 28 octombrie 2013. Pe scenă, alături de creații personale ca "Sleepless" și cel mai nou single al lui - "Afterglow" - am regăsit melodii îndrăgite sau neașteptate. Bonfire(Knife Party) și Tap Ho(TC) au fost niște reveniri neașteptate,  fiind repetate atât la Wilkison cât și la Delta Heavy.

Delta Heavy este un duo londonez alcătuit din Ben Hall și Simon James. Primul lor EP, "Down the Rabbit Hole" a apărut pe 27 mai 2012. Cel mai recent single, "Empire" a fost lansat sub sigla RAM Records, bucurându-se de mult succes. Pe 19 iunie, Ben Hall s-a prezentat impecabil la Electric Castle și parcă a hipnotizat publicul cu o gamă largă de melodii printre care:  "Apollo", "Badboy Style" sau "Get By".

MC pentru ei a fost Richard Twaites a.k.a. Visionobi. Pe lângă faptul că a avut un flow perfect atât în compania lui Wilkinson, cât și a lui Ben Hall, între cei doi artiști a ținut un discurs emoționant la adresa României. El și Wilkinson au fost la noi în decursul anului pentru o serie de concerte de promovare pentru Electric Castle ținute în Bucuresti, Timișoara și Cluj-Napoca. Au revenit și a patra oară în cadrul festivalului, mulțumindu-ne pentru energia noastră și pentru intensitatea cu care reacționăm la seturile lor, arătându-ne ca scena drum&bass și de dubstep din România capătă și mai multă importanță cu fiecare concert ce trece.

Akua Naru la Electric Castle 2014

Akua Naru la Electric Castle 2014

Dub Pistols și Akua Naru au transformat Electric Castle într-o rampă de lansare, prezentând pentru prima dată în fața publicului piese de pe noile lor albume. ​Mai în glumă mai în serios, Barry Ashworth (fondatorul trupei Dub Pistols) a declarat că se gândește la posibilitatea de a scoate pe piață un album live de la Electric Castle.

Dub Pistols la Electric Castle 2014

Dub Pistols la Electric Castle 2014

"Am fost la toate festivalurile mari din lume, am fost la Glastonbury, și vă spun sincer că experiența de la Electric Castle din 2013 a fost cea mai tare din întregul an. Iar în 2014, show-ul nostru de aici este cel pe care l-am așteptat cu nerăbdare tot anul. Locul ăsta e absolut uimitor, poți vedea energia și vibrația lui. Acest loc va fi o destinație în care toată lumea din Europa va dori să ajungă! Și să nu uit: românii sunt oameni clasa întâi!", a spus Ashworth în cadrul conferinței de presă organizate la castel.

Dintre cei 17.000 de oameni ce au ajuns în prima zi la Electric Castle, 11.000 au folosit zona de campare. Mai mult, participanții la Electric Castle au susținut și mesajul ecologist al festivalului, prin implicarea în activitățile ecologice. S-au strâns în vederea reciclării peste 1000 de pahare de plastic.

Shimza, GORDO, Wilkinson, Dub FX feat. Woodnote, Grigoré sunt primii artiști anunțați la Massif 2024

Pentru cea de-a doua ediție, organizatorii MASSIF adoptă o abordare îndrăzneață, îmbinând cele mai tari activități montane cu diversitatea de genuri muzicale, prin artiști internaționali de nișă. Pe scenele festivalului Massif vor urca Shimza, GORDO, Wilkinson, Dub FX feat. Woodnote și Grigoré.

Poze Massif 2023 in Poiana Brasov

Shimza este unul dintre cei mai talentați artiști din Africa de Sud. A făcut tranziția de la aspirant în industria muzicală la un artist apreciat al scenei mondiale de afro house. În ultimii ani, albumul "Shimuzic", dar și numeroase colaborări și single-uri precum "African Woman" și "Akulalwa" l-au consacrat pe Shimza ca unul dintre principalii producători de muzică house din Africa de Sud.

GORDO, cunoscut anterior sub numele de Carnage, este DJ, producător și fost rapper. A devenit cunoscut pentru show-urile sale live. Cariera sa sub numele de scenă "Carnage" a debutat în 2012, iar colaborările sale notabile au inclus piese precum "The Underground" și albumul "Papi Gordo". În 2021, artistul a ales un nou alias, "Gordo", și a lansat single-ul "KTM". De atunci a adoptat un sunet orientat spre house și techno, făcând trecerea de la trap și bass. Gordo a avut și contribuții notabile la albumul surpriză al lui Drake, "Honestly, Nevermind", lansat în iunie 2022.

Grigoré este un artist de deep & melodic house în ascensiune. Cu influențe variate, Grigoré livrează o experiență muzicală inedită și reușește să se afirme cu fiecare lansare pe care o face.

Wilkinson, DJ-ul și producătorul britanic de drum and bass, s-a afirmat la nivel internațional după lansarea albumului său de debut, intitulat "Lazers Not Included", în 2013. Stilul său distinct, în care îmbină elemente de drum and bass cu influențe pop și electronice, i-a adus o bază mare de fani și apreciere din partea criticilor.

Australianul Dub FX, un artist care a devenit cunoscut în toată lumea datorită modului extrem de creativ de a combina ritmuri hip hop, reggae și drum and bass, nu va fi singur pe scena G.O.A.T. Alături de el va fi unul dintre cei mai creativi saxofoniști din lume, britanicul Mr. Woodnote. Cei doi lucrează împreună de ceva vreme având apariții live la UNTOLD, Glastonbury, ADE sau BoomTown.

Un nou concept pentru Massif

Organizatorii sunt hotărâți să transforme această destinație montană în locul ideal pentru toți cei care sunt în căutare de experiențe memorabile. Pe lângă promisiunea de a transforma Poiana Brașov în locul ideal pentru iubitorii de muzică, distracție și munte, Massif își propune să aducă în prim-plan diversitatea muzicală.

Cu un lineup bine structurat, ce include artiști de nișă, recunoscuți pentru abordarea lor distinctă în diverse genuri muzicale, festivalul se asigură că fiecare participant va găsi ceva care să-i captiveze latura "sălbatică". În acest sens, Massif consolidează prezența unor genuri consacrate precum drum & bass, dubstep și muzică electronică și explorează noi teritorii muzicale precum afro-house, progressive house, deep sau tech house, completând peisajul sonor alături de reggae electronic sau melodic techno.

Prețuri bilete Massif 2024

• Abonamentele pentru Massif 2024 se găsesc online, la prețuri de 59 euro (+taxe) și 149 euro (+taxe). Pentru mai multe detalii despre bilete și modalitatea de achiziționare, te invităm să accesezi agenda InfoMusic.