Electric Castle 2014 - Peste 17.000 de spectatori în prima zi de festival

Peste 17.000 persoane au venit la Castelul Banffy pentru a asista la concertele primei zile a festivalului Electric Castle 2014.  și pentru a trăi experiențele inedite oferite de festival: de la sporturi extreme la zone de relaxare. Dub Pistols și Akua Naru au transformat Electric Castle într-o rampă de lansare, prezentând pentru prima dată în fața publicului piese de pe noile lor albume. Show-ul Die Antwoord a fost punctul culminant al primei seri de festival, strângând aproape 12.000 de spectatori în fața scenei principale. Publicul a urmărit în premieră în România una dintre cele mai non-conformiste trupe, cu un stil eclectic hip-hop mixat cu rave.

Dub Pistols la Electric Castle 2014
Dub Pistols la Electric Castle 2014

Prima zi de Electric Castle 2014 a fost de-a dreptul impresionantă. Peisajul a fost încorporat perfect într-un festival semi-underground cu foarte multe așteptări pentru viitor. Din prima secundă în care ajungi la Electric Castle se vede buna organizare, îl simți people-friendly pentru toată lumea. La “inspecția” de început am găsit scene mari, spații de relaxare multiple și cam tot ce ai vrea de băut sau de mâncat. Privind spectatorii, am rămas surprinsă de cât de frumoși și fericiți sunt. Publicul e divers, dar cu toții și-au găsit locul. Se vede ca lumea a venit pentru distracție și voie bună, nu pentru afișare.

Die Antwoord la Electric Castle 2014

Die Antwoord la Electric Castle 2014

Principalii artiști concertează pe parcursul acestor 4 zile pe Main Stage, The Wall este rezervată pentru reggae, Dance Garder pentru chillout, iar în The Stables se țin silent party-uri, concept care a dobândit destulă popularitate pe parcursul timpului.

Die Antwoord la Electric Castle 2014

Die Antwoord la Electric Castle 2014

Die Antwoord au fost cei mai așteptați artiști ai zilei. Fără să fiu vreo fană înfocată, m-am bucurat de prezența lor scenică și în general, de energia lor. Yolandi cântă live la fel de bine ca în melodiile înregistrate, lucru care m-a făcut să le apreciez și mai mult munca. Interesant este că și-au păstrat originalitatea, se vede că țin mult la stilul propriu, lucru clar observabil pe scenă, la recuzită. Potrivit organizatorilor, aproape 12.000 de spectatori s-au adunat în fața scenei principale pentru a vedea, în premieră în România, una dintre cele mai non-conformiste trupe, cu un stil eclectic hip-hop mixat cu rave.

Die Antwoord la Electric Castle 2014

Die Antwoord la Electric Castle 2014

Apoi a început Wilkinson și a fost magic. Mark Wilkinson este un producător și un DJ englez născut în Londra cu release-uri pentru RAM Records, Hospital Records și Virgin EMI. A debutat cu Moonwalker și Samurai pe 13 decembrie 2010, iar albumul lui de debut "Lazers Not Included" a fost lansat pe 28 octombrie 2013. Pe scenă, alături de creații personale ca "Sleepless" și cel mai nou single al lui - "Afterglow" - am regăsit melodii îndrăgite sau neașteptate. Bonfire(Knife Party) și Tap Ho(TC) au fost niște reveniri neașteptate,  fiind repetate atât la Wilkison cât și la Delta Heavy.

Delta Heavy este un duo londonez alcătuit din Ben Hall și Simon James. Primul lor EP, "Down the Rabbit Hole" a apărut pe 27 mai 2012. Cel mai recent single, "Empire" a fost lansat sub sigla RAM Records, bucurându-se de mult succes. Pe 19 iunie, Ben Hall s-a prezentat impecabil la Electric Castle și parcă a hipnotizat publicul cu o gamă largă de melodii printre care:  "Apollo", "Badboy Style" sau "Get By".

MC pentru ei a fost Richard Twaites a.k.a. Visionobi. Pe lângă faptul că a avut un flow perfect atât în compania lui Wilkinson, cât și a lui Ben Hall, între cei doi artiști a ținut un discurs emoționant la adresa României. El și Wilkinson au fost la noi în decursul anului pentru o serie de concerte de promovare pentru Electric Castle ținute în Bucuresti, Timișoara și Cluj-Napoca. Au revenit și a patra oară în cadrul festivalului, mulțumindu-ne pentru energia noastră și pentru intensitatea cu care reacționăm la seturile lor, arătându-ne ca scena drum&bass și de dubstep din România capătă și mai multă importanță cu fiecare concert ce trece.

Akua Naru la Electric Castle 2014

Akua Naru la Electric Castle 2014

Dub Pistols și Akua Naru au transformat Electric Castle într-o rampă de lansare, prezentând pentru prima dată în fața publicului piese de pe noile lor albume. ​Mai în glumă mai în serios, Barry Ashworth (fondatorul trupei Dub Pistols) a declarat că se gândește la posibilitatea de a scoate pe piață un album live de la Electric Castle.

Dub Pistols la Electric Castle 2014

Dub Pistols la Electric Castle 2014

"Am fost la toate festivalurile mari din lume, am fost la Glastonbury, și vă spun sincer că experiența de la Electric Castle din 2013 a fost cea mai tare din întregul an. Iar în 2014, show-ul nostru de aici este cel pe care l-am așteptat cu nerăbdare tot anul. Locul ăsta e absolut uimitor, poți vedea energia și vibrația lui. Acest loc va fi o destinație în care toată lumea din Europa va dori să ajungă! Și să nu uit: românii sunt oameni clasa întâi!", a spus Ashworth în cadrul conferinței de presă organizate la castel.

Dintre cei 17.000 de oameni ce au ajuns în prima zi la Electric Castle, 11.000 au folosit zona de campare. Mai mult, participanții la Electric Castle au susținut și mesajul ecologist al festivalului, prin implicarea în activitățile ecologice. S-au strâns în vederea reciclării peste 1000 de pahare de plastic.

AWAKE presents Urban Summer Nights 2022 - Program și reguli de acces

AWAKE presents Urban Summer Nights se va desfășura în 2022 pe parcursul a trei zile, în perioada 8 - 10 iulie. Consultă programul concertelor, pe zile și ore.

Akua Naru la Festivalul Awake 2018 │ FOTO: Alexandru Dragoi / InfoMusic.ro

AWAKE presents revine în 2022 la Cetatea Medievală Târgu Mureș cu un eveniment de trei zile, care va include, pe lângă concerte cu trupe, scena Chill și Vinil, platforma Feed Your Mind, Street Food, Bazaar, Impro Show, Artdoor și Board Games Area. Intrarea este liberă.

Programul concertelor pe zile:

ZIUA 0

Vineri, 8 iulie:

• 18:00 – 22:00: Chill și Vinil | Dj Bogdan Bompa (SOA Deejays)
  • 21:00 – 23: 00: Proiecție Vița de Vie în Corzi Live @ AWAKE 2018
  • 23:30: Chill și Vinil | After cu MA:TEI

ZIUA 1

Sâmbătă, 9 iulie:

• 22:15 – 23:30: AKUA NARU
  • 20:45 – 21:45: SZEMPÖL
  • 19:30 – 20:15: JAZZYBIT
  • 18:30 – 19:15: FLATSHARKS

Chill și Vinil:

• 18:00 – 22:00: Florea
  • 23:30: After cu MA:TEI feat ZORRO

ZIUA 2

Duminică, 10 iulie:

• 22:15 – 23:15: DELIRIC X SILENT STRIKE & MUSE QUARTET
  • 20:45 – 21:45: JAZZBOIS
  • 19:30 – 20:15: GRAMOFONE
  • 18:30 – 19:15: KOSZIKA AND THE HOTSHOTS

Chill și Vinil:

• 18:00 – 22:00: Karak
  • 23:30: After cu MA:TEI

Feed Your Mind @ 3g HUB

Vineri, 8 iulie:

• 18:00 - Zilele Jocurilor - Cel mai mare eveniment de boardgames din țară
  • 19:00 - Întâlnirea organizatorilor de festivaluri din Târgu Mureș - Vibe Festival, Desculț în Iarbă, AWAKE Festival.

Sâmbătă, 9 iulie:

• 18:00 - The Cheesecake House - Distribuitori ai Casei Regale
  • 19:00 - Contele Teleki Kalman despre AWAKE și Castelul Teleki
  • 19:30 - Întâlnire cu managerii localurilor altfel din oraș - J’ai Bistrot, The Backstage, Office - Clubul Presei, GPoint, Tutun

Duminică, 10 iulie:

• 18:00 - Cocoșul de Aur - Redeschiderea unui local cu tradiție din Târgu Mureș
  • 19:00 - Tattoo Artists of Târgu Mureș - Blackbook Tattoo, Route 13 Tattoo

AWAKE Street Food by Caravana City Food

• Vineri, 8 iulie: 18:00 – 23:00
  • Sâmbătă, 9 iulie: 15:00 – 23:00
  • Duminică, 10 iulie: 15:00 – 23:00

Bazaar by Târgul Cetății

• Vineri, 8 iulie: 18:00 – 23:00
  • Sâmbătă, 9 iulie: 15:00 – 23:00
  • Duminică, 10 iulie: 15:00 – 23:00

Impro Show by Funkers

• Sâmbătă, 9 iulie: 20:00 – 21:00
  • Duminică, 10 iulie: 20:00 – 21:00

Artdoor

• Vineri, 8 iulie: 18:00 – 21:00
  • Sâmbătă, 9 iulie: 16:00 – 22:00
  • Duminică, 10 iulie: 16:00 – 22:00

Board Games Area by Zilele Jocurilor

• Vineri, 8 iulie: 18:00 – 21:00
  • Sâmbătă, 9 iulie: 16:00 – 21:00
  • Duminică, 10 iulie: 16:00 – 21:00

Forest Library

• Vineri, 8 iulie: 18:00 – 21:00
  • Sâmbătă, 9 iulie: 16:00 – 21:00
  • Duminică, 10 iulie: 16:00 – 21:00

Happenings

• Vineri, 8 iulie: 17:30 – 18:30 - Instalație Push the Button by Cactus
  • Sâmbătă, 9 iulie: 19:00 – 22:00 - Pantomimă
  • Duminică, 10 iulie: 19:00 – 22:00 – Pantomimă

Organizatorii recomandă participanților ca, odată intrați în spațiul de eveniment, să localizeze cea mai apropiată ieșire de urgență.

În zona evenimentului NU VA FI PERMIS accesul cu:

• băuturi achiziționate din afara perimetrului locației;
  • sticle (inclusiv sticle de parfum de orice cantitate, orice alte sticle sau deodorante), bidoane de plastic, doze de aluminiu, conserve;
  • artificii, bannere susținute de bețe, spray-uri, lasere;
  • materiale periculoase sau interzise, explozivi, droguri;
  • obiecte ascuțite, grele, confecționate din sticlă, metal sau orice alte obiecte care ar putea fi periculoase pentru alți participanți;
  • scaune;
  • arme, lanțuri, precum și încălțăminte, îmbrăcăminte sau bagaje care prezintă elemente dure, ce ar putea pune în pericol sănătatea participanților în cazul în care, din accident, ar veni în contact cu ele;
  • umbrele;
  • animale;
  • rucsacuri și bagaje voluminoase;
  • selfie stick-uri, aparate foto profesionale, aparate de înregistrare audio-video de orice fel sau aparate GoPro.

În zona de eveniment VA FI PERMIS accesul cu:

• aparate de fotografiat compacte;
  • brichete;
  • medicamente (orice astfel de produse sunt permise doar dacă sunt însoțite de rețetă, scrisoare medicală sau orice alt document înlocuitor al acesteia, cu maximum o doză zilnică), insulină, spray
  • inhalator pentru astm.

În caz de ploaie:

• Organizatorii recomandă participanților la eveniment să aibă asupra lor pelerine de ploaie, întrucât accesul cu umbrele în zonele de eveniment nu este permis.

Alte informații generale:

Înregistrarea de orice fel a show-ului (exceptând acreditarile oferite de organizator în acest scop) este strict interzisă. Organizatorul evenimentului poate confisca orice aparat de înregistrare audio-video folosit astfel, deținut de participanții la eveniment.

În timpul spectacolului este posibil să se folosească lumini stroboscop, care pot dăuna persoanelor cu epilepsie fotosensibilă.

Organizatorii nu recomandă participarea copiilor foarte mici la concerte, din pricina sunetului și luminilor puternice, iar în cazul participării, se recomandă purtarea căștilor de protecție.

Organizatorul își rezervă dreptul de a folosi fotografii și înregistrări video cu participanții la eveniment în scop promoțional. Prin participarea la eveniment, participanții la eveniment cedează toate drepturile pentru fotografii și înregistrări realizate în timpul concertului.

Programul evenimentului poate suferi modificări în funcție de condițiile meteo.

Un eveniment organizat de Asociația Culturală Culturaft în parteneriat cu Emagic, cu sprijinul Primăriei Târgu Mureș și al Consiliului Județean Mureș.

AWAKE presents Urban Summer Nights revine în iulie 2022 cu o nouă ediție; Ce artiști vin la Târgu Mureș

AWAKE presents Urban Summer Nights 2022 o readuce în România pe Akua Naru, în calitate de headliner al ediției, alături de Deliric X Silent Strike & Muse Quartet. Festivalul se va desfășura în perioada 8 - 10 iulie, la Cetatea Medievală Târgu Mureș. Intrarea la eveniment este liberă.

AWAKE presents revine la Cetate anul acesta cu un eveniment de trei zile, care va include, pe lângă concerte cu trupe, scena Chill și Vinil, platforma Feed Your Mind, Street Food, Bazaar, Impro Show, Artdoor și Board Games Area.

După ce a fost primită cu brațele deschise de publicul mureșean la ediția din 2018 a festivalului AWAKE, Akua Naru revine la Târgu Mureș, în cadrul AWAKE presents Urban Summer Nights 2022. Artista a reinventat hip-hop-ul feminin, reușind să combine versuri sensibile în cântecele sale, elemente de jazz și muzică tradițional africană. Primul său album de succes a fost lansat în 2011 - "The Journey Aflame". De atunci, Akua Naru a mai lansat trei materiale discografice: "The Live & Aflame Sessions" (2012), "The Miner's Canary" (2015) și "The Blackest Joy" (2018).

AKUA NARU - "My Mother's Daughter"

Deliric & Silent Strike provin din underground, dar au fost influențați de genuri muzicale diferite. Au început să colaboreze prin 2007, iar în 2016 au lansat primul lor album împreună: Deliric x Silent Strike, urmat de cel de-al doilea, în 2019. Provocarea cea mai mare a fost să-și reorchestreze piesele împreună cu un cvartet, astfel alăturându-se și Muse Quartet proiectului, cvartetul de coarde format din două viori, o violă și un violoncel.

Deliric X Silent Strike - "Am Visat Că Schimbăm Lumea"

sZempöl este o trupă care și-a schimbat sound-ul de-a lungul timpului, ajungând la o energie care combină teatrul, muzica și poveștile într-un mix cu vioară, trompetă, tobe, bass, plus un DJ actor la teatrul de păpuși. Trupa a cântat la festivaluri prestigioase ca Peninsula (Târgu Mureș), Sziget Festival (Budapesta), precum și la festivalul de film TIFF de la Cluj. Printre diferitele caracterizări ale trupei se află și cea de formație "teatro-disco-balcanică". Bence și Magor compun muzică de teatru, iar Akos este actor la Teatrul de Păpuși "Cimborák". „Din când în când folosim elemente teatrale la concerte, chestii de astea interactive cu publicul, dansăm împreună - sună kitschos, dar e un moment din showul nostru care înnebunește lumea“, explică Bence.

sZempöl - Bélavagyok

Jazzbois este un trio jazz-hip-hop din Budapesta, al cărui album de debut – "Jazzbois Goes Blunt" a fost foarte apreciat deopotrivă de scenele de jazz și hip-hop, primind recunoaștere și susținere din partea unor figuri importante din domeniu, precum Joe Kay (Soulection) și casa de discuri legendară Brownswood Records. Toamna trecută, Jazzbois au lansat cel de-al doilea material discografic - "Jazzbois Goes Blunt II".

Jazzbois Live @ Boldi's Cellar

Koszika & The HotShots - muzică eclectică, etno indie pop transilvănean, funk & soul balcanic, energetic și electric - cam asta descrie muzica lui Koszika și a trupei ei live – The HotShots. Combinând stiluri care sunt îndepartate geografic, Koszika & The HotShots aduc laolaltă culturi diverse - trecând peste hotare și genuri, iar temele de influență etno ne readuc în contact cu o lume din trecut într-o eră a electricității. Colectiva muzicală - după cum le place să îi zică - a cântat la prestigioase festivaluri în țară și în străinătate și a primit numeroase premii.

Koszika & The HotShots - "Hai neicuță"

Gramofone a cântat pe scena a numeroase evenimente, printre care East European Comic Con, East European Music Conference, Afterhills, Electric Castle, precum și în deschiderea concertului Bon Jovi din 2019, de la București. Totodată, trupa este pasionată de tot ce înseamnă inovație prin tehnologie în muzică: au lansat primul concert live from home în 360°, difuzat la Kiss Fm, dar și videoclipuri filmate în format HDR10, un nou standard de redare video adoptat de YouTube și Netflix.

Povestea Gramofone începe în vara anului 2013, cu diferite experimente muzicale compuse într-o mansardă și adunate în EP-ul "Intervention". De atunci, trupa "s-a jucat" cu diverse stiluri muzicale, de la rock alternativ la funk, de la piese conceptuale, până la muzică de dans. Albumul de debut, "Confessions from the Belly of the Beast", apărut în 2018, a pus sub lupă aspecte ale societății moderne, într-o manieră ușor distopică, introspectivă, culminând însă cu o concluzie încărcată de speranță. În acest moment, Gramofone pregătește un nou album într-un stil ludic, optimist, cu nuanțe de funk și disco, un soundtrack perfect pentru dans și distracție.

GRAMOFONE - "Heart & Soul" feat. ONETIMETHING

JazzyBIT este un trio format din Teodor Pop (pian, claviaturi), Mihai Moldoveanu (bass) și Szabó Csongor-Zsolt (tobe), ce activează din 2012 și oferă o combinație energică de jazz și rock, presărată pe alocuri cu blues, latin și funk. Grupul își descrie stilul ca fiind "loud jazz". Sună ca și cum Hiromi ar cânta cu Snarky Puppy, dar în trio. All About Jazz compară JazzyBIT cu Esbjörn Svensson Trio: "JazzyBIT amintește de Esbjörn Svensson Trio, dar adaugă o atitudine rock armoniilor vibrante presărate cu melodii vioaie. De asemenea, se evidențiază prin ritmurile funky, strânsa legătură artistică între cei trei, dar și aranjamentele muzicale remarcabile".

Trio-ul clujean Flatsharks abordează încă de la formare, în 2018, un melanj de jazz de avangardă cu rock psihedelic, botezat cu umor "kitsch-rock". După o serie de concerte locale și apariții la festivaluri de profil din țară (Smida Jazz, Sofar Sounds), în 2020 editează albumul Consequences la casa de discuri Fiver House Records. De formație clasică, Dominic Csergo e un percuționist foarte cunoscut în România, activ încă de la sfârșitul anilor '90, cu formații ca Jazzybirds, Urma, Kumm. Tot cu o formație clasică, Theodor Constantiniu e un violonist versat în limbajul improvizației de jazz, cu studii aprofundate în etnomuzicologie, dar și cu un interes major în compoziție. Autodidact, Cristian Ciceu e un chitarist activ de la mijlocul anilor 2000 în proiecte variate, de la rock, jazz, minimal-ambient (Junetrip, Drywood, Live Toys), interesat de limbajul improvizației libere în muzică.

Flatsharks - "Bag of Tricks" (feat. Sándor László)

Programul pe zile, precum și regulamentul de acces vor fi comunicate în săptămâna de dinaintea evenimentului. Accesul la eveniment este gratuit și este organizat de Asociația Culturală Culturaft în parteneriat cu Emagic, cu sprijinul Primăriei Târgu Mureș și al Consiliului Județean Mureș.