Dream Theater, zeii metalului progresiv la București - RECENZIE

Turneul “An evening with Dream Theater - Along For The Ride Tour 2014” i-a adus pe Dream Theater din nou în România, după o absență de 12 ani. Peste 5000* de fani ai metalului progresiv au avut parte de o seară de neuitat alături James LaBrie, John Petrucci, John Myung, Jordan Rudess și Mike Mangini. Concertul a avut loc la Romexpo (intrarea principală), fiind organizat de Phoenix Entertaiment.

Solistul James LaBrie în concertul Dream Theater de la Romexpo București pe 28 iulie 2014
Solistul James LaBrie în concertul Dream Theater de la Romexpo București pe 28 iulie 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Când te gândești la Dream Theater, cu siguranță îți vine în minte un cuvânt: profesionism. În imediata apropiere a acestuia se mai află și un munte de pasiune și ambiție. Toate acestea ne-au fost dovedite de-a lungul a trei ore luni seara la Romexpo București. Încă de la început a fost frapant cum primele note ce deschideau concertul s-au auzit la orele 20:00. Niciun minut mai devreme sau mai târziu. Cum eram obișnuiți ca trupele să se lase așteptate, ne-am dat seama de pe atunci că băieții de la Dream Theater sunt profesioniști și puși pe treabă. Cu toate acestea, spectatorii au fost în număr mic pentru nivelul formației, estimând în jur de 5000 de oameni strânși după lăsarea întunericului.

Chitaristul John Petrucci în concertul Dream Theater de la Romexpo București pe 28 iulie 2014

Chitaristul John Petrucci în concertul Dream Theater de la Romexpo București pe 28 iulie 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

În decursul a trei ore, Dream Theater a încercat să ne familiarizeze cu lumea lor. Concertul a fost structurat în trei părți. Prima s-a concentrat pe albumul eponim al trupei, acesta fiind și ultimul lansat - în septembrie 2013. Publicul a fost introdus în lumea “teatrului” de pe scenă prin “False Awakening Suite”. Printre melodii aflate pe albumul “Dream Theater”, americanii au mai presărat câtea piese. Au făcut un pas înapoi în timp, redând melodia “On the Backs of Angels” de pe albumul “A Dramatic Turn of Events”. Fanii albumelor ceva mai vechi (de dinainte de 2000) s-au bucurat asculând piesa “Trial of Tears”.

Basistul John Myung în concertul Dream Theater de la Romexpo București pe 28 iulie 2014

Basistul John Myung în concertul Dream Theater de la Romexpo București pe 28 iulie 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Cea de-a doua parte a concertului ne-a dus cu adevărat departe în timp. În 1994, pe când în trupă activa toboșarul Portnoy, unul dintre oamenii care au înființat trupa, alături de John Petrucci și John Myung, a fost lansat albumul “Awake”. Membrii de atunci Dream Theater au încercat să se individualizeze, la versurile pieselor contribuind fiecare dintre ei. Acest lucru s-a observat și luni la Romexpo, americanii interpretând melodii ale căror versuri au fost concepute de persoane diferite: The Mirror (M. Portnoy), Lie (Moore), Lifting Shadows off a Dream (J. Myung), Scarred (Petrucci), Space-Dye Vest (K. Moore). Interpretarea melodiei din urmă a adus la Romexpo 8 minute de liniște în rândul fanilor. Cu toate acestea, se simțea în aer o tensiune și o trăire foarte intensă. Schimbul de replici din filme introdus în melodie, vocea mai calmă a lui James LaBrie și riff-urile mai liniștite de chitară au adus o pauză ritmului alert cu care publicul era obișnuit.

În prezent, locul toboșarului este ocupat de Mike Mangini, un nume greu printre bateriști la nivel mondial. Setul său de tobe impresionează chiar și la nivel vizual, efectul amplificându-se de zece ori când Mangini începe să le și lovească.

Partea finală a fost dedicată albumului “Metropolis Pt. 2: Scenes from a Memory”, albumul de primire în trupă a lui Rudess, un monstru sacru al clapelor. Foarte interesant la acest album este modul în care este structurat: în acte și scene, exact ca o piesă de teatru. Personajele piesei: Nicholas, hipnoterapeutul, omul în vârstă (aflate în prezent), și Victoria Page, Edward și Julian Baynes (din trecut) au fost readuse la viață la București prin piese precum “Overture 1928”, “Strange Deja Vu” și au ieșit din scenă în aplauzele publicului după interpretarea melodiei “Finally Free”.

Clăparul Jordan Rudess în concertul Dream Theater de la Romexpo București pe 28 iulie 2014

Clăparul Jordan Rudess în concertul Dream Theater de la Romexpo București pe 28 iulie 2014 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Trei ore am avut prilejul să îi vedem în acțiune pe acești zei ai instrumentelor. Activând de aproape 30 de ani, Dream Theater este în continuare o sursă de inspirație pentru orice instrumentist, fie că se află la începutul carierei sau că are în spate ani grei de experiență. În fața unor astfel de oameni nu poți decât să te înclini și să îi respecți pentru pasiunea, ambiția și perseverența care se remarcă prin muzica lor. Concertul a fost împânzit cu solo-uri pentru fiecare dintre cei de pe scenă, toate lăudate de către public.

Deși este incredibil ce reușesc acești super-eroi să facă, pentru cei necunoscători într-ale instrumentelor muzicale, piesele Dream Theater sunt mai greu de digerat, iar trei ore pot deveni puțin obositoare, mai ales când vocea nu-l mai ajută acum la fel de mult pe LaBrie. Concertul a fost însoțit și de proiecții video și câteva jocuri inocente de lumini.

Publicul a fost destul de liniștit pentru un astfel de gen de muzică. Exceptând primele rânduri care erau pline de viață, nu s-a observat nicio dezlănțuire din partea fanilor sosiți la concert. Paradoxal, aceștia se exteriorizau mai mult pe melodiile liniștite, unde toate mâinile erau ridicate și legănate prin aer.

În concluzie, Dream Theater este o trupă ce trebuie văzută live cel puțin o dată în viață. Americanii au fost la fel de bucuroși să revadă publicul român după 12 ani, solistul întrebându-se cu regret de ce le-a luat atât de mult să revină pe meleagurile românești. A fost o seară de ținut minte, rar ai în față 5 legende muzicale.

Poze concert Dream Theater - Romexpo Bucuresti 2014

• Solistul James LaBrie în concertul Dream Theater de la Romexpo București pe 28 iulie 2014

• Tobosarul Mike Mangini în concertul Dream Theater de la Romexpo București pe 28 iulie 2014

Tobosarul Mike Mangini în concertul Dream Theater de la Romexpo București pe 28 iulie 2014

• Chitaristul John Petrucci în concertul Dream Theater de la Romexpo București pe 28 iulie 2014

• Clăparul Jordan Rudess în concertul Dream Theater de la Romexpo București pe 28 iulie 2014

• Basistul John Myung în concertul Dream Theater de la Romexpo București pe 28 iulie 2014

* Numărul de spectatori ne-a fost comunicat ulterior de Phoenix Entertaiment.

Dream Theater concertează în 2022 la Romexpo

Formația Dream Theater va ajunge la Romexpo pe 29 mai 2022, pentru a prezenta live publicului din România noul produs discografic intitulat "A View From The Top Of The World", material ce va fi lansat pe 22 octombrie 2021. Mai multe detalii în articol.

Concert Dream Theater la Arenele Romane pe 20 mai 2017

Chiar și după sute de spectacole, peste 15 milioane de discuri vândute, două nominalizări la premiile Grammy și aproape patru decenii împreună, Dream Theater continuă să surprindă cu noi materiale discografice. Așa se întâmplă și cu "A View from the Top of the World", album care deja se bucură de interes din partea fanilor.

Pe cât sunt de finisate albumele de studio Dream Theater, pe atât de fascinante sunt concertele, unde dragostea de muzică și entuziasmul membrilor trupei, parcă neatinse de trecerea anilor, îi încântă pe cei deja cuceriți și îi cuceresc pe cei mai sceptici. Trupa promite să respecte aceste "ritualuri" și la Romexpo, unde sunt așteptați mii de fani.

Bilete concert Dream Theater la Romexpo

Prețul biletelor variază între 1300 lei și 159 lei, în funcție de categorie și perioada de achiziție. Pentru mai multe detalii legate de bilete, consultați agenda InfoMusic.

Înființat în 1985 de trei studenți la prestigiosul colegiu de muzică Berklee - basistul John Myung, chitaristul John Petrucci și bateristul Mike Portnoy - Dream Theater este grupul muzical care s-a impus ca port-stindard al sonorităților progresive în lumea metal.

Stabiliți în New York, acești muzicieni au adus, mai mult decât oricare alții, în atenția iubitorilor de muzică mai agresivă, un stil compozițional plin de schimbări de tempo, măsuri mixte, modulații surprinzătoare și structuri complexe, toate acestea fără a renunța la elementele definitorii pentru metal.

După un prim album alături de solistul vocal Charlie Dominici - "When Dream and Day Unite", apărut în 1989 - postul de frontman a fost preluat de canadianul James LaBrie, care a rămas până astăzi vocea Dream Theater.

Trupa a căpătat tot mai multă vizibilitate pe scena rock și metal, cu albume ca "Images and Words", "Metropolis Part 2: Scenes from a Memory" sau "Train of Thought" intrate definitiv în canonul genului. La clape s-au succedat virtuozii Kevin Moore, Derek Sherinian și, în cele din urmă, Jordan Rudess (astăzi deja membru de 22 de ani), însă în rest singura schimbare majoră a avut loc odată cu plecarea membrului fondator Mike Portnoy, înlocuit în 2010 de Mike Mangini.

Jordan Rudess de la Dream Theater este speaker la Mastering the Music Business 2021

Cea de-a șasea ediție a conferinței Mastering the Music Business îl are ca invitat pe Jordan Rudess, multi-instrumentist al trupei americane de progressive metal Dream Theater. Conferința va avea loc în perioada 31 august - 2 septembrie la București.

Concert Dream Theater la Arenele Romane pe 20 mai 2017 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Votat "Cel mai bun clăpar al tuturor timpurilor" de către Music Radar Magazine, Jordan Rudess este cel mai bine cunoscut ca fiind clăpar/multi-instrumentist în Dream Theater, trupa de prog rock premiată cu disc de platină și nominalizată la premiile Grammy.

Un geniu încă de mic, Jordan și-a început studiile la Școala de Muzică Juilliard la vârsta de 10 ani și creează muzică cu un melanj unic de influențe de clasică și rock. Pe lângă activitatea în Dream Theater și Liquid Tension Experiment, Jordan a lucrat cu o gamă amplă de artiști, printre care și Deep Purple, David Bowie, Steven Wilson, Jan Hammer, Enrique Iglesias, the Paul Winter Consort, Annie Haslam, LMR (proiectul lui secundar cu Tony Levin și Marco Minneman), Blackfield, Aviv Geffen, the Dixie Dregs, Rod Morgenstein, Tony Williams și alții.

Interesul lui Jordan pentru claviaturile și aplicațiile de muzică ultramoderne este o altă arie a carierei sale în care a atins succesul. Jordan deține prospera companie de dezvoltare de aplicații Wizdom Music, creatorii unor aplicații premiate cum ar fi MorphWiz, SampleWiz și Geo Synthesizer. Cea mai recentă aplicație a Wizdom Music, GeoShred, a fost creată în colaborare cu moForte, membri fondatori ai echipei Sondius de la Universitatea Stanford. De asemenea, Jordan este Artist în Rezidență la Centrul pentru Cercetare Computerizată în Muzică și Acustică de la Universitatea Stanford. Pagina de Patreon a lui Jordan oferă acces la lecțiile și stream-urile lui live.

Jordan Rudess va fi prezent la MMB 2021 prin live streaming

Ca urmare a situației epidemiologice mondiale ce determină imposibilitatea deplasării sale la București, intervenția lui Jordan Rudess la MMB va fi transmisă prin live streaming participanților prezenti în sala de conferință. Aceștia vor putea pune întrebări în direct și vor putea interacționa cu artistul.

Câteva dintre temele ce vor fi dezbătute în cadrul ediției de anul acesta a Mastering The Music Business sunt: schimbările de paradigmă în industria muzicală românească și relația ei cu autoritățile din România, cum s-au adaptat artiștii la noua realitate, schimbările la nivel mondial în publishing și vânzările de cataloage mari sau viitorul industriei muzicii live.

Despre MMB

Conferința Mastering the Music Business este cel mai mare eveniment profesional organizat în România pe teme de industrie muzicală. Evenimentul se adresează artiștilor, managerilor, agentiilor de booking, agențiilor de PR muzical și celorlalți reprezentanți ai industriei - tour manageri, avocați, promoteri, reprezentați ai label-urilor majore și independente. În cele cinci ediții de până acum au participat peste 200 de speakeri din România, Europa și Statele Unite ale Americii. Conferința MMB a fost înființată în anul 2016 și este organizată de Asociația RAW Music. Mastering the Music Business este susținut de HEMI (Hub for the Exchange of Music Innovation), proiect co-finanțat prin programul Europa Creativă.

<< sept. 2021 >>
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12