Pe tărâmul seducţiei cu Direcția 5 - RECENZIE

Seara de 30 octombrie a însemnat întoarcerea trupei Direcţia 5 la Sala Palatului pentru un concert special, dedicat lansării unui nou album de studio intitulat "Zâmbetul face minuni".

Cristi Enache - Concert Direcția 5 la Sala Palatului - 30 octombrie 2013

Cu o emoție care plutea în aer și putea fi resimțită din orice loc al Sălii Palatului, concertul a început cu puțin după ora stabilită. Oameni de toate vârstele așteptau trupa în formula live: Cristi Enache - voce principală, Toni Şeicărescu - voce secundară, Marian Ionescu - claviaturi, Nicu Damalan - chitară, Marius Keseri - tobe, Gabriel Bălașa - tobe, percuții și Carmin Ionescu - bass.

Tot concertul a fost creionat în jurul noțiunii de progresie, existând o continuitate între piese, fără opriri de durată. Revenirea lui Șeicărescu a fost una de bun augur, oferind intervenții vocale fascinante, care excelau în registrul acut sau grav. Astfel, vocea sa și a lui Cristi Enache s-au întrepătruns în momentul refrenelor, fiecare având măsuri și strofe separate. Sublim a fost momentul "Ea și lumea mea", în care mai multe planuri s-au contopit, frazările celor doi fiind impecabile, rezultând o abordare armonizată și senzuală.

Concert Direcția 5 la Sala Palatului - 30 octombrie 2013

"De unde vine", "Primul meu sărut", "Dacă ai ști", "Ești stilul meu" au făcut deliciul audienței, iar o parte din aceasta s-a ridicat în picioare spre jumătatea concertului. Momentul "Și ce dacă" a fost interesant, mai ales datorită finalului în care Cristi a trecut în locul toboșarului Bălașa, ținând ritmul alături de experimentatul Keseri. Marian Ionescu, permanent în penumbră, a vegheat bunul mers al compozițiilor, partea sa de pian și efecte oferind un soi de balans și o mai mare profunzime momentelor live.

Singurul minus ușor de sesizat, dar care era contrabalansat de cele două voci puternice alternative a fost linia de bass semnată de Carmin Ionescu, una pe care nu am auzit-o la o intensitate prea mare, personajul fiind ușor într-o altă dimensiune. Însă, clipele solo ale chitaristului Damalan, unanim acceptat drept unul dintre cei mai talentați din România, au jucat un rol de statement muzical, având un întreg concept în spate, dar le putem cataloga și ca improvizații nonșalante sau rafinate.

Nicu Damalan în concert Direcția 5 la Sala Palatului - 30 octombrie 2013

A existat un moment special, cererea în căsătorie a unei tinere, moment filmat mai jos, în care Marian Ionescu a oferit o notă comică, clipa stârnind ropote de aplauze și zâmbete.

Urmărește momentul cererii în căsătorie din timpul concertului Direcția 5

Punctul culminat a fost unul pe care îl așteptam și a venit cu o precizie năucitoare: piesa "Seducție", în care Toni Şeicărescu a uimit și a confirmat încă o dată că un artist de calibru este întotdeauna în cea mai bună formă artistică, indiferent de situația sa fizică, moment și oră. Artistul s-a prezentat cu un picior în gips, însă acest lucru nu l-a împiedicat să strălucească întreaga seară.

Toni Șeicărescu a revenit la Direcția 5 - Concert la Sala Palatului - 30 octombrie 2013

Este simplu să vorbim despre o trupă care se află la cel mai înalt nivel de profesionalism, cu peste 20 de ani petrecuți în industria muzicală, iar acest aspect se simte lejer încă de la primele măsuri. Foarte siguri pe ei, cu un Cristi Enache care aducea ușor din punct de vedere al vestimentației cu Dave Gahan (Depeche Mode), Direcția 5 a ales să riște și să interpreteze numeroase piese noi, fără o parte din hit-urile care a făcut istorie la începutului anilor 2000. Nicu Damalan a rămas fidel piruetelor și mersului său specific din timpul interpretării, tonusul său fiind susținut de un distors alert de chitară, rock, fără menajamente și cu un aer psihotic.

Momentul de bis a fost constituit din melodii precum "O fată ca ea", "Cineva", "Îți mulțumesc", iar piesa "Ce mai faci" a beneficiat de un ușor aer swing care l-a readus pe Cristi la muzicuță. Seara s-a încheiat prin clasica deja "Am nevoie de tine" și "Inima mea topită de-a ta". Oamenii au plecat încântați, mai zâmbitori, mai îndrăgostiți, din moment ce dragostea rămâne principala temă a discografiei Direcției 5.

Poze cu Direcția 5 în concert la Sala Palatului

• Concert Direcția 5 la Sala Palatului - 30 octombrie 2013

• Toni Șeicărescu a revenit la Direcția 5

Vezi toată galeria foto Direcția 5

Ascultă noua piesă Direcția 5, "Un adăpost" - AUDIO

Direcția 5 pregătește lansarea unui nou album, până atunci dezvăluind publicului o baladă pop-rock intitulată "Un adăpost". Melodia este acompaniată de un video cu versuri.

Direcția 5, concert special 17 noeimbrie
Direcția 5, concert special 17 noeimbrie │ FOTO: Captură YouTube

Piesa "Un adăpost" este compusă de Marian Ionescu, versurile fiind semnate de Dinu Olărașu. Melodia va fi inclusă pe viitorul album Direcția 5, "Minimal", pe care trupa îl va lansa pe 21 mai. Piese noi de pe acest album vor fi prezentate publicului în cadrul unui concert la Sala Palatului, ce va cuprinde în setlist și hiturile formației.

"Ne propunem să aducem cântecele noastre din perioada 1991 - 2022 și câteva cântece de pe noul nostru album "Minimal", pe care îl lansăm pe 21 mai 2022 la Sala Palatului. Va fi o premieră pentru publicul din București. Așteptăm cu mare emoție reîntâlnirea cu voi și ne bucurăm că putem fi aici", a transmis formația.

Lyric Video: Direcția 5 - "Un adăpost"

Cu mii de concerte la activ, Direcţia 5 este o prezenţă consecventă şi foarte iubită pe scenele din România. Trupa a lansat primul album din carieră în 1991, iar, de atunci, în fiecare an a lansat câte un material discografic ce îi poartă amprenta. Background-ul muzical colosal face ca trupa să fie recunoscută și apreciată chiar și peste hotare, lansând peste 20 de albume și peste 400 de piese, printre care și colaborări cu nume de referință din muzica românească – Lidia Buble, Delia, Andra, Nicoleta Nucă, Loredana Groza și Paula Seling.

În luna aprilie a anului trecut, trupa a lansat "Am să te am", un single romantic, plin de sensibilitate, iar în septembrie a lansat "E un ecou", o piesă emoționantă, despre agitația și constrângerile vieții cotidiene, însoțită de un videoclip filmat pe străzile din București.

Direcția 5 a spus şi continuă să spună, nenumărate poveşti de viaţă şi iubire, prin versurile sale și prin interpretările live de excepție. În luna noiembrie, trupa a susținut un concert la Teatrul de pe Lipscani, în Sala Rapsodia, iar întregul show a fost transmis online. Îl puteți urmări aici.